Satonen on sekä pätevin että sopivin.

Onhan tämä nyt kohtuutonta, että Arto Satosen ei sanota olevan kelvollinen Kelan johtajan virkaan, kun Suomen valtioneuvostoonkin valitaan ministeriksi henkilö, joka on saanut vankilatuomion luottamusaseman väärinkäytöksestä ( Kaikkonen ( kepu )

Satonen on hoitanut loistavasti ministerinpestinsäkkin tavalla, johon kukaan aikaisempi työministeri ei ole uskaltautunut äänestäjien pelossa.

Miksi tästä nyt tehdään poliittinen virkanimitys, kun kaikki muutkin puolueet sitä harrastavat istuessaan niillä paikoilla jotka valinnat suorittaa.

Ei olisi pitänyt tähän vasemmiston ja kepun manooveriin lähteä ollenkaan mukaan, vaan tehdä myönteinen ratkaisu heti Satosen hyväksi, antaa vasemmiston laulaa itkuvirsijään, sen he hallitsevat sen perusteella kun on heitä viimeiset kaksi vuotta kuunnellut.

6 vastausta artikkeliin “Satonen on sekä pätevin että sopivin.”

  1. En näe siinä mitään ongelmaa että politikot tekevät valinnat, sillä siinähän toteutuu myös hyvin se kansan tahto, jota politikot edustavat eduskunnassa mandaattinsa mukaan.

  2. Satonen on ihan osaava kaveri mutta ei ehkä tähän. Lehtonen mielestäni oli listan paras.

    Mutta se joka sai 8 ääntä on kepulainen, ja kepu on aina saanut paikan joten…

  3. Kelan hallitus kävelee valitsijatyöryhmän yli ja sen pitäisi voida kävellä myös valinnasta vastaavan ja valinnan tekevän kelavaltuuston yli, jotta Maatalousyrittäjien toimitusjohtaja tulisi valituksi Keskustalla ikuisuuden kuuluneeseen virkaan.

    Ja se Orpon hallitus joka pelaa asiassa?

    Tapaus on hyvä esimerkki siitä älyllisestä laiskuudesta, joka vaivaa erityisesti opposition kannattajia.

  4. Tätä mieltä tämä nykyinen työttömyysministeri oli virkanimityksistä. Kyllä tämän sössöttäjän ”pätevyys” liittyy puhtaasti jäsenkirjaan. Takki on kääntynyt totaalisesti kun kyseessä on omalle perseelle sopiva palli. Hyi helvetti…

    ” Poliittiseksi virkanimitykseksi voidaan kutsua tilannetta, jossa pätevimmän hakijan sijaan valitaan ehdokas, joka on esimerkiksi tietyn puolueen jäsenyyden tai viranhoidon kannalta muun epärelevantin taustan takia sopivin ehdokas. Tätä voidaan pitää jopa yhtenä korruption ilmentymänä.

    Räikeimpiä tapauksia on mahdollista yrittää tehdä hyväksyttävämmiksi räätälöimällä kelpoisuusvaatimukset vastaamaan juuri etukäteen halutun ehdokkaan vahvuuksia, vaikka nämä eivät olisikaan viranhoidon kannalta oleellisimpia vaatimuksia.

    Poliittiset virkanimitykset eivät kuulu Suomen kaltaiseen oikeusvaltioon, mutta silti näitä tapahtuu vuosi toisensa jälkeen. Tästä voidaan päätellä, että joko lainsäädäntö tai sen valvonta ei ole riittävällä tasolla.
    Ponsiosa

    Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitämme asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:
    Takaako nykyinen lainsäädäntö riittävällä tasolla, että pätevin hakija valitaan virkaan, ja jos ei, niin mihin toimiin hallitus aikoo ryhtyä parantaakseen tilannetta?
    Helsingissä 11.9.2020
    Pihla Keto-Huovinen kok

    Terhi Koulumies kok

    Timo Heinonen kok

    Sinuhe Wallinheimo kok

    Pauli Kiuru kok

    Elina Lepomäki kok

    Mia Laiho kok

    Jukka Kopra kok

    Sari Sarkomaa kok

    Arto Satonen kok

    Marko Kilpi kok

    Kari Tolvanen kok

    Ville Kaunisto kok

    Pia Kauma kok

    Mari-Leena Talvitie kok

    Anne-Mari Virolainen kok

    Matias Marttinen kok

    Sari Multala kok

Vastaa käyttäjälle iivo Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *