Misogynia ja sen tunnekylmät papit ja papittaret

Koska korpifilosofin pitää pohtia kaiken maailman asioita, olen pohtinut tuota misogyniaa. Sitähän ilmenee ja paljon.

On surullista ja kummallista miksi vasemmisto ja eritoten femakot vihaavat niin katkerasti islaminuskoisia naisia, että heidän mielestään islaminuskoisilla naisilla on oikeus muun muassa:
– Pukeutua patriarkaattinsa määräämällä tavalla
– Oikeus joutua kunniamurhatuksi
– Oikeus joutua alapäästään silvotuksi
– Oikeus pysytellä poissa länsifeministien dominoimilta parittelumarkkinoilta.😉

25 vastausta artikkeliin “Misogynia ja sen tunnekylmät papit ja papittaret”

  1. Laajasti tunnettu ihmisoikeusaktivisti ja islamin kriitikko somalialaissyntyinen Ayaan Hirsi Ali (s. 1969) pakeni kotimaastaan ja eri vaiheiden kautta hän sai turvapaikan Alankomaista.
    ”Hän opetteli hollantia, tulkkasi mm. aborttiklinikoilla ja turvakodeissa sekä opiskeli valtiotiedettä. – – Hän herätti huomiota islamin ja islamilaisen yhteisön purevana kriitikkona. – – Tappouhkausten vuoksi hän joutui piiloutumaan ulkomaille. – – Vuonna 2002 Hirsi Ali loikkasi työväenpuolue PvDA:n leiristä liberaaliin oikeistopuolueeseen VVD:hen, mikä hämmästytti monia.”
    Hirsi Alia itseään se ei hämmästyttänyt, koska hän oli älykäs, rohkea ja nopea oppimaan. Hän oli saanut tarpeeksen siitä, että vasemmisto hyysää islamia, hyssyttelee islamin kritiikkiä ja toivoo, että hän, Hirsi Ali, joka on itse tuntenut nahoissaan islamin naista alistavan kulttuuriperinteen naisten ympärileikkausta (lue silpomista) myöten, olisi hiljaa.

    ”Emansipaatio on taistelua. Minä olen valinnut sen taistelun ja aion nyt käydä sitä VVD:n riveissä. Loikkasin siksi, että PvdA:n välttelevyys sai minut voimaan pahoin. Työväenpuolue on sulkenut silmänsä yhteiskunnan pahoinvoinnilta. Naisten alistamisesta tuskin puhutaan. Minä kaipaan kantaaottavuutta.”
    Lainaukset ovat Ayaan Hirsi Alin kirjasta ”Neitsythäkki”(2005).
    Jk. Ayaan Hirsi Ali on ollut vuodesta 2013 lähtien Amerikan (USA) kansalainen.
    —————————————————————
    Parissakymmenessä vuodessa länsimaihin muuttaneiden islamilaisten naisten asema ei ole muuttunut ainakaan paremmaksi.

  2. Feministien naisviha ei tietenkään rajoitu pelkästään islaminuskoisiin naisiin.

    Onko Naisasialiitto Unioni vitsi (joka ei naurata)?

    Ulla Appelsin , Ilta-Sanomat 18.3.2015.
    ”Tapanilan raiskaus on herättänyt Suomessa vilkkaan keskustelun. Itse rikos on karmea: viittä nuorta miestä epäillään yhden nuoren naisen joukkoraiskauksesta. Näin julmasta rikoksesta puhuttaisiin muutenkin, mutta nyt nettikeskustelua on kuumentanut se, että rikoksesta epäillyt ovat somalialaistaustaisia.

    Esimerkiksi Naisasialiitto Unioni – joka väittää ajavansa naisten oikeuksia – on tuohtunut siitä, että Tapanilan epäillyistä tekijöistä keskustellaan ja heitä syyllistetään nyt niin paljon. Jollain mielenkiintoisella logiikalla Tapanilan raiskaus on nimittäin Naisasialiiton mielestä oikeastaan koko suomalaisen yhteiskunnan vika: ”Raiskaus on todellakin kulttuurinen ja sosiaalinen ilmiö. Sellaisena se juontaa perinteiseen patriarkaaliseen yhteiskuntaan, jollainen Suomikin vielä on.” Kannanotto löytyy Unionin Facebook-sivuilta.”

  3. Feministi ja islamin kriitikko Ayaan Hirsi Ali: Eurooppa alkaa näyttää siltä, mistä pakenin
    2.6.2024

    Ayaan Hirsi Ali, 54, yhdysvaltalainen, tunnettu ja usein kiistelty kirjoittaja, feministi, elokuvantekijä ja islamin kriitikko syntyi Somaliassa, ja hän kasvoi kokien islamin harjoittaman naisten sorron, jota hän vastusti aikuisena. Hän on myös jo pitkään arvostellut länsimaiden tasapäisyyttä islamia kohtaan ja sen vaikutusta maihin, joissa uskonto on levinnyt. Nyt hän uskoo, että asiat ovat menneet liian pitkälle, ja Eurooppa alkaa hiljalleen muistuttaa sitä, mitä hän aikoinaan pakeni.

    https://www.kansalainen.fi/feministi-ja-islamin-kriitikko-ayaan-hirsi-ali-eurooppa-alkaa-nayttaa-silta-mista-pakenin/#google_vignette

  4. Itse olen ihmetellyt, miksi naiset antavat ronkkia nahkaansa ja pilata pintansa kaiken maailman merkeillä. Itse en antaisi.

  5. Näyttää tämä naisiin kohdistuva uskonnollis-poliittinen- mamuviha pitävän erään aatteen pinnalla.
    Eiköhän tämä naisiin kaluaminen ole täysin itsestään selvä rikos ihmisyyttä vastaan !
    Kansallimieliset vanhoilliset aatteet Suomessakin määrittekevät naisen paikan hellan ja koukun väliin.

    ”Nämä uskonnolliset tarinat voidaan tulkita esimerkkeinä misogyniasta, koska ne kertovat, että miehet elivät jumaliensa tahdon mukaan, kunnes juuri naissukupuoliset hahmot olivat ”tottelemattomia” ja tuhosivat rauhan teoillaan. Uskonnollisia tekstejä ja niiden misogynisia viestejä on opetettu faktoina sukupolville ja käytetty tekosyinä naisten systemaattiseen sortamiseen ja oikeuksien rajoitukseen,

    On väitetty, että myös islamissa olisi naisvihaa.”
    Lähdeviite wiki

  6. Omat kiivaimmat feministimme, nuo kiihkeät palavasilmäiset naisasianaiset, miksi he tosiaan niin vähälle huomiolle jättävät islaminuskoisten maiden naisten kohtelun.
    Onko ongelma niin ylitsepääsemätön että masentaa edes yrittämää? Onko kotimaassa niin paljon tehtävää misogynian saralla että voimia ei kannata hajauttaa? Onko naisasialiikkeen parhaimmisto vasemmistolaista joka yleensäkin suhtautuu islamiin lempeämmin ja siksi jättää ajatollat rauhaan?

    Asia kiusaa ja hämmentää minua koska pääsääntöisesti pidän naisia parempina ihmisinä kuin kaltaiseni maanläheiset itsekkäät, materialismiin taipuvaiset juntit. Esimerkkejä elämää arvostavista, lempeistä mutta tiukankin viisaista löytyy paljon jo ihan lähipiiristäni

    1. Me täällä Suomessa emme pysty kaatamaan maailman yhtä vanhinta ja laajinta uskonnollista fundamenttia.
      Sen pystymme tekemään, että Suomessa naisia suojellaan kaikelta mahdolliselta väkivallalta.
      Näitä uskonnollisia tunnusmerkkejä huivineen kaapuineen ei vaan pysty kukaan hävittämään eikä perheiden sisäistä vakivaltaa tiukkine sääntöineen. Koskee yhtä hyvin körttikansaamme tai lasten tehtailua nainen ”työkoneena”
      … ja taas kerran, tämä ei ole mikään vasuri- oikeistoteema.

      1. Ei kai kukaan kaatamisesta ole puhunut. Harmittaa vain kun hantuuki niin täysin heitetään kehään.
        Ja mitenkäs monilukuisten islamistinaisten suojelu täällä Suomessa.

      2. Ei pidä unohtaa, että naisista löytynee psykopaattejs yhtä usein kuin miehistäkin.

  7. Taas Heikin kommentti yli ymmärrykseni. Suomessa asuvan islam perheen sisäinen maailma ja minkä kaikki näkee? Et jaksaisi rautalangasta vääntää.

  8. On olemassa myös näkemys, että feminismi on marxilainen liike, jonka päätarkoitus on saattaa länsimaat kaaokseen, jotta kommunismi toteutuisi. Myös sen vuoksi feministit suhtautuvat varsin suopeasti Islamiin ja islaminuskoisten maahanmuuttoon länsimaihin.

    1. L. K.

      Uusmarxistien psykopaattiryhmä pyrkii perhekuntien hajoittamiseen keinolla millä hyvänsä.

  9. Miksi Naisasialiike puolustelee länsimaihin muuttaneiden islaminuskoisten naisten ”oikeutta” pukeutua patriarkaattinsa määräämällä tavalla sekä muitakin naisia alistavia ”oikeuksia” kunniamurha, naisten silpominen, pakkoavioliitot- – Minä vaan kysyn.

    Mogadishussa syntynyt, Hollantiin paennut ihmisoikeusaktivisti ja feministin (somali) Ayaan Hirsi Ali joutui ( yli parikymmentä vuotta sitten) loikkaamaan työväenpuolue PvDA:n leiristä liberaaliin oikeistopuolueeseen VVDH:n saadakseen äänensä kuuluviin ihmisoikeusloukkauksista mihin nainen joutuu islaminuskoisissa maissa.
    Miksi Hirsi Ali ei saanut ääntään kuuluville Hollannin vasemmistopuolueessa ? Miksi Hollannin feministit eivät puolustaneet somalilaista sisartaan? Ayaan Hirsi Alin kirjasta ”Neitsythäkki” (julkaistu 2002) löytyy vastaukset näihin(-(kin) kysymyksiin.

  10. Maailma on mustanaan maita, joissa naisten asema on orjaa heikompi. Emme puhu tästä paljoa.

    Suomessakin on vielä paikkoja jossa naisen asema on heikko. Tästä puhumme hurjasti. Emme kylläkään tee mitään, koska puhe on tärkeämpää.

    Toki on myös paikkoja länsimaissa joissa miehen asema on heikompi. Arabimaista ei tällaista paikkaa löydy. Se johtuu siitä, että niiden kulttuurit ovat surkeampia. Noin ei saisi sanoa, mutta niin kauan kun meno on tuollaista, muuta en suostu sanomaan.

  11. K. E.

    Meidän keltaiseen rotuun kuuluvat naisemme himoitsevat valkoiseen rotuun kuuluvia arabeja ja somaleja sen minkä muilta kiireiltään joutavat.

  12. On sanottu, että sivistys-käsityksemme sekä suomalaisten kouluinstituutioiden sivistämis-pedagogia pohjaisi nk. saksalaisen didaktiikan varaan.

    Ja perehtyessäni nyt feministiseen filosofiaan, havaitsen, että pseudotieteeksi haukutussa sukupuolentutkimuksessa käytetty ruumiinfenomenologinen kokemuksellisuuden tutkimus heijastelee saksalais-filosofien Husserlin ja Heideggerin fenomenologian perintöä, ei minkään amerikkalaisen eliitin.

    Miksi siis väittää että sukupuolentutkimus/ ruumiinfenomenologia liittyisi amerikkalaisiin liberalismia ajaneisiin yhteiskuntateoreetikkoihin, kuten vaikkapa John Lockeen?
    Suomihan on sukupuolten välisen tasa-arvon kärkimaita ja lukemani kirjallisuuden perusteella suomalais-filosofit kuten Sara Heinämaa, olisivat tehneet feminististä filosofiaa maailmallakin tutuiksi.
    Eikä Simone de Beauvoirkaan ollut amerikkalaista eliittiä…

    Mikseivät suomalaiset saisi olla suomalaisista nais-filosofeista ylpeitä?

  13. 9.3.2018. Suomen Uutiset.
    Sukupuolentutkimus ei ole tiedettä – Norja lakkasi rahoittamasta akateemista huuhaata tv-dokumentista syntyneen kohun jälkeen

    Politiikka
    Suomen Uutiset kertoi aiemmin turkulaisten opiskelijoiden järjestämästä tanssiesityksestä turvapaikanhakijoiden käännytyksiä vastustavassa mielenosoituksessa Helsingin Rautatientorilla. Tanssiperformanssi kuului osasuorituksena sukupuolentutkimuksen opintoihin. Sukupuolentutkimus on kiistelty oppiaine, jota voidaan pitää myös poliittisena ideologiana. Voi hyvin kysyä, onko sitä perusteltua rahoittaa verovaroin. Muutos on mahdollinen. Norjassa kriittisen tv-dokumentin herättämä julkinen keskustelu johti siihen, että Oslon yliopiston sukupuolentutkimuksen tutkimusprojekti menetti valtiontukensa.

    Norjan televisio esitti vuonna 2010 dokumenttisarjan Hjernevask (Brainwash, tekstitetty englanniksi), joka käsitteli muun muassa palkkatasa-arvoa, kasvatuksen ja geenien vaikutusta ihmisiin, seksiä, väkivaltaa, rotua sekä seksuaalista suuntautumista.

    Dokumenttisarjan keskushenkilö on Norjassa tunnettu koomikko ja sosiologi Harald Eia. Sarjassa Eia haastatteli norjalaisia yhteiskuntatieteilijöitä heidän teorioistaan sukupuolesta ja sosiaalisesta konstruktionismista. Hän haastoi ideologiset teoriat vastakkaisella aineistolla ja asiantuntijalausunnoilla biologeilta ja evoluutiopsykologeilta.

    Dokumentti nolasi norjalaiset yhteiskuntatieteilijät ja herätti laajan julkisen keskustelun Norjan mediassa.

    Myöhemmin Pohjoismainen ministerineuvosto sulki Oslon yliopiston yhteydessä toimineen pohjoismaisen sukupuolentutkimuksen tutkimuslaitoksen Nordic Gender Instituten.

    Yksi dokumenttisarjan havainnoista oli ”norjalainen tasa-arvoparadoksi”: vaikka Norja on asenteiltaan ja arvoiltaan maailman tasa-arvoisimpiin kuuluva maa, sen työmarkkinat ovat vahvasti segregoituneet miesten ja naisten töihin. Sama ilmiö näkyy myös Suomessa ja monessa muussa tasa-arvoisessa maassa. Mitä enemmän valinnanvapautta ihmisillä on, sitä sukupuolistereotyyppisempiä uravalintoja he tekevät.

    Suurin osa miesten ja naisten välisistä palkkaeroista niin Suomessa kuin Norjassakin selittyvät miesten ja naisten suosimien alojen keskipalkkojen eroilla. Samasta työstä miehet ja naiset saavat varsin tarkasti saman palkkasumman kaikissa kehittyneissä maissa.

  14. ”Suomen Sosiaali- ja Terveysministeriössä on tasa-arvoyksikkö, johon päästäkseen duuniin on tehtävä jotain naistutkimusta, miestutkimusta ei ole olemassakaan. Olen toistakymmentä vuotta seurannut tätä yksikköä, siellä on töissä vain naisia, kivoilla titteleillä ja liksoilla. Nytkin 15 naista, ei yhtään miestä? Missä se tasa-arvo luuraa?” – Kalle.

    Lainaus artikkelin -”Sukupuolentutkimus ei ole tiedettä – Norja lakkasi rahoittamasta akateemista huuhaata tv-dokumentista syntyneen kohun jälkeen” – kommenttikentästä.

  15. Auri Siika-aho ja Erika Veltheim. – Me ja monet muut naiset olemme kyllästyneitä tämän nykyisen tasa-arvoaatteen irvikuvan viime vuosien tempauksiin, joiden vuoksi voidaan perustellusti sanoa, ettei nykyfeministisellä aatteella ole enää mitään tekemistä tasa-arvon kanssa.

    ”Aikanaan tärkeitä asioita, kuten naisten ääni- ja omistusoikeutta sekä muita tasavertaisia juridisia oikeuksia ajanut tärkeä yhteiskunnallinen liike on muuttunut eturyhmäpolitikoinniksi, jossa ihmisen sukupuolen ja ihonvärin perusteella määritellään oikeuksia ja sanojen painoarvoa”, toteaa eduskuntavaaliehdokas Erika Veltheim.

    Nykyinen media ja etenkin Helsingin Sanomien Nyt-liite on täynnä feminismin kritiikitöntä ajamista, jossa journalismi on kadonnut jo ajat sitten. Samoin sukupuolentutkimuksessa yliopistoissa ei ole enää tieteellistä metodia noudattavaa faktapohjaista tarkastelua, vaan kyse on lähinnä puhtaasta ideologian pönkittämisestä. Toisaalta taas esimerkiksi Saara Särmä ja muut kokevat jotenkin edistävänsä asiaansa piirtelemällä sukupuolielinten kuvia väitöskirjoihin ja pukeutumalla vastaaviin päähineihin kulkueissaan.

    https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/erikaveltheim/272005-nykyfeminismi-tai-sukupuolikiintiot-eivat-edusta-tasa-arvoa

  16. [”Suomen Sosiaali- ja Terveysministeriössä on tasa-arvoyksikkö, johon päästäkseen duuniin on tehtävä jotain naistutkimusta, miestutkimusta ei ole olemassakaan. Olen toistakymmentä vuotta seurannut tätä yksikköä, siellä on töissä vain naisia, kivoilla titteleillä ja liksoilla. Nytkin 15 naista, ei yhtään miestä? Missä se tasa-arvo luuraa?” – Kalle.]

    — Kyllä sitä manosfääriäkin ja miesliikkeitä tutkitaan, ei huolta, Kalle 🙂

    1. Missä tasa-arvo luuraa,kun sen nimissä puuhastelevaan sakkiin ei kelpuuteta yhtään miestä?
      Mikä sairas ideologia tuota ajaa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *