Meyer puhuttaa ja tarvii rahaa 2,7 miljardia.
Firma on saksalainen ja nyt testataan sikäläistä valtion osallisuutta.
Turussakin rakennetaan Meyer-laivoja ja se työllistää 10.000 työläistä.
Finveralla on 12 miljardin takausriski?
Laivan rakentaminen on sikäli erikoista että tilaaja maksaa vasta
saatuaan laivan ja maksun saanti on kiinni tilaajan maksukyvystä
eli saako lainan maksaakseen?
Poiminnat eivät anna kokonaiskuvaa, mutta
– Koko juttu aiheesta hesarissa.
Turun telakka työllistää,
mutta työmiehet puhuvat montaa eri äidinkieltä?
Telakka työllistää pääasiassa muun maalaisia härskisti alipalkattuja työntekijöitä:
https://seura.fi/asiat/tutkivat/meyer-turun-telakalla-ulkomaalaisia-duunareita-kyykytetaan/
Niin meillä puhutaan maahanmuuton tärkeydestä, mutta työtä teetetään keikkatyöntekijöillä ja ilman heitä alipalkkaisia ei laivaa tehtäisi Suomessa?