Niin miksi Ylöjärvellä ei ole rautatieseisaketta, niin että voisi tulla junalla Tampereelle?
Nyt suunnitellaan toista raideparia hinta 110 miljoonaa?
Suunnittelussa on myös ratikka?
Rautatie jo sinällään jakaa kunnan kahtia onko se hyvä vai olisko peräti etu?
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010560015.html
– Molempi parempi,
mutta olen luvannut mennä Tampereelta visiitille ratikalla ja toki junalla yksilläkin raiteilla jos saisivat aikaiseksi seisakkeen sillä ne sivuraiteet ovat jo olemassa!
Taitaa olla juna se joka olisi järkevin asia kun ne kiskot sinne jo on terv tepivaari
Paikallisjunalle raiteita ja seisakkeita. Ratikka kuuluu kaupunkiin, Ylöjärvi on hajanainen kyläpahanen.
Totta, mutta jos asutus laajenee ajan myötä Lielahti – Ylöjärvi välillä niin ratikka on parempi.
Ratikkaa ei ole tarkoitettu pitkien matkojen liikennevälineeiksi.
Mutta Ylöjärvi ei niin kaukana ole, meneehän ratikka jo Hervantaankin. Junaa taas ei voi pysäytellä joka välissä. Kumpi rakennetaan onkin arvioitava sen perusteella miten paljon matkustajia ratikan kyytiin tulevaisuudessa on tarkoitus tulla Lielahti -Ylöjärvi väliltä. Jos siihen on tarkoitus kaavoittaa paljon tontteja asunnoille, on ratikka ilman muuta parempi. Jos taas ei niin sitten juna Ylöjärven keskustasta riittää.
Kun ei tarvii tehdä muuta kun tuoda paikallisjuna sinne rata on jo paikalla
Kun sitä ratikka rataa jatketaan se muuten maksaa ja aika paljonkin terv tepivaari
Maksakoot Ylöjärvi, jos niin hulluja ovat.
Paljon tärkeämmät suunnat ovat Lielahti – (Rahola) – Lamminpää – Tesoma ja Myllypuron suunta -> jos joskus Nokia haluaa liittyä.
Kuten edellä se ratikka on liian hidas eikä Ylöjärven keskustassa ole riittäväst asukkaita.
Lisäraiteet junalle kallisi ja toisaalta yksi seisake ei ylläpidä liikennettä.
Tampere ja Ylöjärvi ovat kasvukeskuksia. Jos niiden väliin kaavoitetaan paljon tontteja asunnoille niin ratikka on parempi. Nykyisellään toki juna riittäisi.
Mikäli Ylöjärvi haluaa ostososparatiisinsa muuttuva asiakkaineen Lielahteen, niin sitä vaan.
Tampere on liian pitkän matkan takana pysähdyksineen.
Totta puhuen en tiedä kumpi parempi mutta se on tosiaan siitä kiinni mitä haetaan.
Jos tarkoitus on kasvaa, kyllä se ratikka on. Ylittäähän nuo paikalliskiskot kuntarajoja banaanisatamassakin.
Noin on siellä on valmis rata jo nyt ei tosin ratikkakiskot
Tuolle radalle joka nyt jo on ei tarvita kun juna ajamaan terv tepivaari