Uutisia lyhyesti.

Tampereella, Lielahden Gintantissa on käytetty Nordean pankkikorttia onnistuneesti.

Tapahtuman harvinaislaatuisuuden ja arkaluonteisuuden vuoksi Hevosmiesten Tietotoimisto ei julkaise kortin haltijan nimeä, mutta se on toimituksen tiedossa ja toimitus on nähnyt kuitin onnistuneesta maksutapahtumasta.

Nordeasta haastattelupyyntöön vastattiin sähköpostilla seuraavaa:

” Emme kommentoi yksittäistapauksia, mutta yleisellä tasolla pidämme uutista yllättävänä”.

Seuraavaksi sään kautta penkkiurheiluun.

5 vastausta artikkeliin “Uutisia lyhyesti.”

  1. Nordean ongelmat ovatkin kotikoneiden aiheuttamia jotka ovat kaapattu ko tarkoitukseen? Uutisoitiin.
    -Tuli vaan mieleen että mitenkä saadaan kaikki maallikot tunnistamaan käyttäytymistapansa, niin että pärjäävät rosvoille?

  2. Kaikki tutut ovat kehuneet minulla olevan hyvät hermot, olin aikoinaan muunmuassa paljon kännikuskina vaikka se meininki oli sellaista että olisin mielummin ottanut korkeasaaren punapersepaviaaneja kyytiin.
    Mutta nordea joo, eivät millään myönnä että ovat itse ryssineet vaan syyttävät jatkuvista häiriöistä ulkopuolisia tahoja jotteivat joudu maksamaan jo korvauksia asiakkailleen.
    Hyvät hermot. Ehkä joo, mutta seuraavasta isosta häiriöstä minulla menee pankki vaihtoon.

    1. Nordeaan kohdistuu runsaasti palvelunestohyökkäyksiä.

      Yleensä palvelunestohyökkäyksiä voidaan vähentää, jos ne tulevat pääosin tietystä maasta – estetään ”palomuurilla” tietyistä IP-osoitteista tulevat viestit. Hyökkäykset tulevat usein ulkomailta, joten se helpottaa rajoittamista.

      Nyt kuitenkin palvelunestohyökkäyksistä suuri osa tulee kotimaasta, joten rajoittaminen ei ole niin helppoa.

      Jos ihan tavallinen suomalainen kotikäyttäjä ei ole huolellinen, niin esimerkiksi joku ryssä voi kaapata sen reitittimen ja reitittimen takana olevat laitteet tekemään niitä palvelunestohyökkäyksiä.

  3. Palvelunestohyökkäysten vastainen toiminta on haastavaa tiedettä. Tässä tuore esimerkki. Juhani on oikeassa, helppoa ei ole, mutta Nordean budjetilla täysin realistista.

    Toki, Nordean viime kuukausien katkoksista, vain yksi (1) on johtunut palvelunestohyökkäyksistä, toista kymmentä (!) on johtunut heidän omista virheistä.

    1. Juuri niin!! Viime vuonna oli sellainenkin häiriö että nordean korteilla tehdyt ostokset veloitettiin tileiltä tuplasti ja ihmettelin kun tilini oli 25 euroa sen vuoksi miinuksella. Kesti pari päivää ennen kuin varat palautettiin pankkitileille ja silloinkin nordea suhtautui asiaan ylimielisesti.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *