VR osoittaa ettei se toimi osana huoltovarmuutta, niin kun elämme rauhan aikaa (Venäjä käy kyllä Suomea vastaan hybridisotaa), niin jos tälläisenä aikana VR:n liikenne ei Suomessa kulje syystä kun jokin radanpätkä on pikkuisen rikki. Niin kuinka homma toimii sitten sodan aikana…???
Siitä , julkinen, X-sivulta / Jos Niikseen:
Saako #VR tämän päivän aikana Suomen rataverkon kunnostettua? pic.twitter.com/1jAIUC81Ms
— Jos Niikseen (@niikseen) February 13, 2024
Ismo Leikola lauloi tilanteesta jo hyvän aikaa sitten.
Ehkäpä voitaisiin rekrytä seuraava toimitusjohtaja Japanista? Siellä parin sekunnin myöhästyskin johtaa massiiviseen kriisioperaatioon, eikä ongelmia yksinkertaisesti suvaita.
😁👍
Kumpi on tärkeintä turvallinen junaliikenne vai jokin muu asia niin ja ne ratarikot ovatkin sitten terv tepivaari
VR nyt ei ymmärrä hevonvittua rautatieliikenteestä, vaan kioskin tarkoituksena on valtion monopolinakkisuojasta tuottaa kunnon bonukset kyseisen kioskin johdolle ja sivutuotteena sitten saatanan paskaa ja yhteiskuntataloudellisesti epäoptimaalista rautatieliikennettä. Poikkeuksellisesti tätä (ratavaurio) ei voi pistää VR:n piikkiin, sikälimikäli tämä annettu selitys junaliikenteen stopille nyt on oikea syy.
Täyttä bull- sheettiä koko tämä juttu.
Suomen rautateiden tietohallintoon perustuva liikenneinfra pettää, koska VR on puhtaasti voittoa tuottava ja tavoitteleva yhtiö. Sen ”Track” ja liikenne ovat eri käsissä, vaikka niiden tehtäva on sama. Huolehtia siitä, että säällä kuin säällä liikenne toimii.
Ohjauskeskus on häiriöherkkä ”ulkopuolisille” tekijöille. Manuaalinen vaihteiden siivous ja
ylläpito ontuu henkikösäästöjen vuoksi.
Diesel varaveturikanta on kaukana ja hitaasti otettavissa käyttöön.
Suomessa on edelleen metsiä lunastamatta ratojen välittömässä pinnassa ja sähköt poikki myrskyissä.
Summa summarum; VR pitäisi olla nimensä mukainen.
Kannattaa katsoa tämä pörssiyritys:
https://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/yrityksemme/