Sopii venäjän likaisten toimien pelikirjaan, persut

Mikä yhdistää elokapinaa ja persuja ? Molempien toiminta sopii naapurin likaisten toimien pelikirjaan.

Persujen poliittinen toiminta vastustaa kaikkea, riippumatonta tiedonvälitystä, sotkee ulkopolitiikaa, rapauttaa hyvinvointiyhteiskuntaa, tasa- arvoa, yllyttää puolueiden väliseen riitelyyn.

Aliarvostaa ihmisyyttä värin, etnisyyden, kielen perusteella. Heidän lapsensakin pitää syntyä täällä setelitukko per…ssä.

Eversti evp:n raju varoitus: Venäjän ”likaisten temppujen osaston” toimet näkyvät jo Suomessa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010737301.html

19 vastausta artikkeliin “Sopii venäjän likaisten toimien pelikirjaan, persut”

  1. Kielitaidottomien maahanmuuttajalasten oppimistuloksia persut selittävät tyhmyydellä.
    Persut eivät tajua sitä, että ne lapset tarvitsevat tuettua omakielistä opetusta koulussa sopeutuakseen yhteiskuntaan sekä samalla suomenkielen puhe- ja kirjoitustaitoa.
    Heillä itsellään on jo tulleita opetukseen kykeneviä suomen/ omakielisiä opettajiksi.
    Persujen mielestä lapset vaan pitää heittää pourkkaan irvisteltäviksi. Sinähän sitten kieli opitaan vittuilemalla ja graffiittilla persun kuva huussiin.

    Juuri uutisissa opettaja totesi, että hyvällä kielitaidon opetuksella maahamuuttajat ovat useimmin luokan priimuksia.

    1. Älä viitsi Heikki valehdella. Ei perussuomalaiset pidä maahanmuuttajataustaisia lapsia tyhminä. Perussuomalaiset saattavat kyllä pitää tyhminä sinun kaltaisiasi, jotka eivät usko tutkimuksia eivätkä ota oppia aiemmista kokemuksista.

      Ylen sivuilla on artikkeli, jossa on haastateltu paljon maahanmuuttajataustaisia oppilaita opettavien helsinkiläisten koulujen rehtoreita. Yksikään näistä rehtoreista ei peräänkuuluttanut tuota sinun niin kovasti mainostamaasi ”omakielistä opetusta”.

      Päin vastoin, he sanovat, että tärkeää oppimisen kannalta on suomen kielen lukutaito.

      Rehtorit toteavat myös, että parhaaseen tulokseen päästään, jos luokassa on korkeintaan 20-30% suomea toisena kielenä puhuvaa oppilasta.

      ”Silloin suomea toisena kielenä opiskelevat oppilaat oppivat nopeasti suomen kielen ja pääsevät sitä kautta mukaan oppimisen iloon ja suomalaiseen yhteiskuntaan”

      Samaa sanomaa kertovat myös artikkeliin haastatellut maahanmuuttajataustaiset oppilaat.

      Minä uskon ennemmin alan ammattilaisia kuin sinun mututuntumalta heittelemiäsi ”viisauksiasi”.

      Eikö toisaalta ole niin, että sinä Heikki itse pidät maahanmuuttajataustaisia lapsia tyhminä, koska et usko, että he pystyvät oppimaan suomen kielen.

      1. Jos sen näkee noin yksikertaisesti, yhdellä silmällä poliittinen agenda toisessa, niin kyllä. Mutta kyse on kokonais-asenteesta, miten nämä otetaan yhteiskuntaan ja tosissaan halutaan järjestää
        kielen oppiminen sekä muu
        ”yhteiskuntaoppi”.
        Ei tuohon tarvita mitään suuria tutkimuksia. Tietäähän nuo asiat itsekin, jos sinut työnnetään ummikkona täysin vieraaseen kulttuurriin vain suomenkielisenä.

        Niinkin lähellä on esimerkki, kun ummikot suomalaiset lähtivät massoin Ruotsiin töihin ja suuri osa syrjäytyi seurustelemaan kossun kanssa. Heillä oli jopa työ ja rahaa.
        Kieli on avainsana kaikkeen ja sitä oppimistapaa halutaan väännellä millon milläkin tavalla, ongelmalla ja euron puolikkaalla desimaalineen.
        Oletko todella sitä mieltä, että persupolitiikka tukee ja on toimineen tämän käsittänyt ?

        1. Muistan että arvostat yleensä asiantuntijoiden kuulemista päätöksenteossa, nyt sivuutat tykkänään koulujen rehtorit joihin Juha U viittaa.
          Kun kyse on monista rehtoreista niin eivät kai he kaikki voi olla perussuomalaisia.

          1. En sivuuta mitenköön, vaan korostan ensisijaisesti juuri kielen ja kulttuurin oppimista ja tapaa oppia, jota nykyinen eikä entinenkään ole saanut lävitse.
            Nykyinen poliittinen jargoni vain pahenee persujen vuoksi.

  2. On se vaan hienoa, että aina löytyy vain yksi syy kaiken demarien ajaman sotkun aiheuttajaksi.

  3. Aina löytyy syy jos haluaa kapinoida kuten elokapina ja kaikki osallistujat eivät sisäistä asiaa kapinaa pidemmällä.
    Sama on tässä blogissa tärkeintä on kapina.

  4. Suomen pari suurta maahanmuuttajaryhmää ovat somalit ja arabiankieliset, siis jo täällä olevat.
    Heitä koulutetaan mm. omissa uskonnollisissa koraanikouluissaan. Onko se oikein ? Näissä ryhmissä myös ne suurimmat ongelmat ovat.
    YLE oli kerrankin viisas, ja
    aloitti somalin ja arabiankieliset uutiset.
    Tarvitaan vielä varhaiskasvatukseen tulijoille ja jo täällä olijoille omakieliset koulut suomalaisen koulujärjestelmän mukaisesti, mutta erityspaino suomenkielelle ja yhteiskuntakulttuuriin.
    Opettajat löytyvät varmasti jo omakielesitä 2-3. polven ryhmistä.
    Mutta arvatkaa, kuka
    vastustaa tulisesti ?

    Entä tämä, joka sotkee kielellisesti opiskelun normaalissa suomalaisessa koulussa, joissa luokissa on paljon mamuja ?

    Opettaja teki hälyttävän havainnon: lapset kieltäytyvät puhumasta suomea
    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010737151.html

    1. Sinun ajattelussasi on se ongelma, että näet persuja kaikkialla. Kaikki on persujen syytä vaikka ongelmat ovat ihan muualla.

      Edelleen jaksat jauhaa tuosta omakielisestä opetuksesta vaikka se on ammuttu alas jo monen asiantuntijankin suulla.

      Tuossa Ylen artikkelissa oli esillä myös tapaus, jossa luokassa oli yli kolmeakymmentä eri kieltä äidinkielenään puhuvaa oppilasta. Miten järjestäisit heille omakielistä opetusta? Mistä kolmekymmentä opettajaa ja mistä taloudelliset resurssit tähän?

      Ilmeisesti jätät tietämättömyyttäsi tai tahallisesti huomiotta myös sen, että Suomessa järjestetään jo nyt valmistavaa koulutusta maahanmuuttajataustaisille lapsille. Eivät he joudu täysin ummikkoina mukaan perusopetukseen vaan heidän valmiuksiaan siihen parannetaan kyllä ennen siirtymistä normaali opetuksen pariin.

  5. ”YLE oli kerrankin viisas, ja
    aloitti somalin ja arabiankieliset uutiset.”

    Minusta tämä YLEn kokeilu on hyvin kiinnostava ja ajattelen itsekin ettei asiasta kannata pelkästään tehdä kielikysymystä.

    Liberaalimpi asenne ja sielunmaisema edellyttänee jotakin sellaista, että Suomessa olevissa uskonnollisissa keskuksissa opettavat/saarnaavat ovat itse natiiveja Suomen kielessä ja sisäistäneet liberaalin kulttuurin, jolloin uskonnon funktio ei ole elämässä niin kokonaisvaltainen, vaan yksi pienempi osa suomalaista elämää ja tätä kulttuuria, jossa heillä voi olla erilainen oma identiteetti ja juuret, joita pitää yllä ja merkityksellisinä oikeasuhtaisesti.

    Arvopohjainen realismi siihenkin: mitkä osat heidän juuria/ henkisyyttä ovat sellaista jotka Suomessa eläessä kannattaa säilyttää ja jotka riittävät pitämään yllä yhtä osaa heidän identiteetistä jossa juuret ja perinteet muistetaan. Koska maassa maan tavoilla aina ensin.

  6. Ehkä persut ja liberalismin kanssa kipuilevat suomalaiset ukot voivat tarjota vertaistukea konservatiivisimmille vieraskielisille, kulttuuriin ja uudenlaisiin arvoihin sopeutumisessa. Opettelemista varmasti riittää niin kantasuomalaisilla kuin ulkomaalaistaustaisilla…

  7. Yksi lasten kasvatuksen tärkeä elementti psykologian näkökulmasta on aito tunnepalaute eli se, että vanhemmat kykenevät tuntemaan ja näyttämään aitoja tunteita itselleen ja lapsilleen, jolloin lapselle selkeytyy se mikä on toivottavaa ja mikä ei.

    Vastaavasti uskoisin että vanhempien asenteella ja tunteilla on suuri merkitys myös maahanmuuttajaperheissä, olipa kyse ulkomaille muuttavasta suomalaisesta tai Suomeen muuttaneesta ulkomaalaisesta tai täällä elävistä. Jos perheiden ja lasten vanhempien tunteet ja asenteet koulua, osallisuutta, yhteisöllisyyttä ym. kohtaan ovat välinpitämättömiä, pelokkaita, varautuneita tai jopa negatiivisia, sisäistävät heidän lapsensa myös nuo asenteet ja ahdistuksen sekä ankeuden sitä ympäristöä ja elämää kohtaan, joka lapsia ympäröi.

    Oma läheiseni aikanaan ulkomailla hänen kanssa asuessani piti yllä kielteistä asennetta sitä maata ja naapureitamme ja kouluani kohtaan niin, ettei auttanut läksyissä, vaan tissutteli mieluummin ja laittoi Suomen lipun takapihalle liehumaan, eikä tervehtinyt naapureita, vaan heidän tervehtiessä näytti joskus natsikäsimerkin jos oli hiprakassa. Tuo läheiseni käytös sekä negatiiviset tunteet vaikuttivat minuun ja siihen, etteivät kavereideni vanhemmat päästäneet lapsiaan meille, vaikka minä olin heidän kotiin tervetullut.

    1. Suuri osa pakolaisista ja muistakin tulijoista ovat traumatisoituneita, eikä heihin päde normaalit perheenkään vuorovaikutustaidot saati vihamielinen yhteiskunta.

      1. Vielä enemmän oppimista heikentää vanhempien kulttuurisidonnaisuus ja periaatteellinen Suomen kulttuurin vastustaminen, koska se on monessa asiassa heidän uskontonsa vastaista.

        1. Näistä et todellakaan voi syyttää persuja, vaikka kuinka heitä vihaatkin.

          1. Et sinä sitä historiaa kitke mamuilta millään pois, kuin et edes itseltäsi omaa perussuomalaisuuttasi.

            Niinkuin olen jo toistanut. Omakieliset somali-ja arabia ovat parempi vaihtoehto kuin koraanikoulut.

        2. Siksi he juuri tarvitsevat omakielistä ymmärtettävää koulutusta suomalaiseen yhteiskuntaan, etteivät koraanikoulut vie väärään suuntaan.
          Mutta tämähän ei persuille sovi, vaan heitä pitää kouluttaa suomenkielellä jota, he eivät ymmärrä ja pysty sisäistämään asiaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *