Kehittivät erillisen polttomoottorilaturin sähköautoon. Tämä mallin esittelin jo ennen v. 2 000 Lahdessa.
Volvon entinen moottoriyksikkö kehittää nyt bensiini- ja dieselmoottoreita sähköautoihin
https://www.is.fi/autot/art-2000010387931.html
Sopivan mansellismielinen blogialusta
Kehittivät erillisen polttomoottorilaturin sähköautoon. Tämä mallin esittelin jo ennen v. 2 000 Lahdessa.
Volvon entinen moottoriyksikkö kehittää nyt bensiini- ja dieselmoottoreita sähköautoihin
https://www.is.fi/autot/art-2000010387931.html
No eipä tuo ole mikään uusi keksintö lainkaan kun se on ollut käytössä jo vuosikymmeniä
Siinä laturia pyörittää hydrauliikka ei sen pyöritykseen tarvita polttomoottoria lainkaan terv tepivaari
Puhut eri asiasta kuin tämä sähköauton lataustapa matka aikana.
Vihreistö vainoaa edistysaskelia polttoon perustuvissa moottoreissa.
Ikiliikkujaa ei edelleenkään ole olemassa.
”Ikiliikkujaa ei edelleenkään ole olemassa.”
Ikiliikkuja kannattaisi kyllä keksiä. Siinä aivot saisivat jumppaa ja oheistuotteena saattaisi tulla muita keksintöjä.
Monia keksintöjä tehdään ilman, että niistä tulisi kuuluisia.
—-
Kaikenlaisilla levyn kappaleilla on mäkeä laskettu jo sata vuotta.
V. 1965 myytiin valmistajalle keksintö, jossa kaksi suksea oli liitetty rinnakkain.
Kymmenisen vuoden ikäinen pikkuveljeni oli tehnyt tämän keksinnön jo pari vuotta aiemmin.
Innostuin ideasta heti ja viikon päivät niillä lumilautailua harrastin. Ei ollut muuta mäkeä kuin jäinen kylätie. Siinä laskettelussa tuli sivut kaatuillessa kipeiksi ja kun tuli enemmän lunta niin lauta ei enää luistanut. Joten se homma jäi.
Velipoika ei ollut kovin innostunut keksinnöstään, eikä kehitellyt sitä edelleen.
Siinä kaupallisessa keksinnöstä oli sama puute: tasainen perä, joten suunnan vaihto ei onnistunut, paitsi jäällä.
En lainkaan vaan aivan sama laturi toimii missä vaan kulkevassa laitteessa
Todellisuudessa se on ollut reilun kolme vuosikymmentä käytössä muissa laitteissa ja toimii niissä aivan hyvin
Ja akuilla nekin laitteet toimii ja paljonkin isommilla akuilla kun jotkut bulevaardi maasturit
Ja niissäkin lataus toimii kun akuissa riittää virtaa terv tepivaari
Näyttää siis Volvo olevan vanhanakiainen, kun nyt vasta sen autoon erillisenä moottorina hoksasivat suunnitella, vai ?
Kyllä se jälkijunaan viittaa, koska tepin kommentit ovat totta.
Onhan volvo omalla tavallaan maailman urheillulisin traktori
Mutta tuota lataus asiaa on kyllä käytetty jo pitkään eräissä laitteissa
Koska niissä paikoissa ei polttomoottorilla voi liikkua
Autoissa ollaan vielä alakoulu asteella terv tepivaari
Polkypyörän valot toimii dynamolla, miksei auton pyöristä oteta vastaavalla tekniikalla latausvirtaa?
Siksi, että se dynamon hankaus kumia vasten rikkoo renkaat ja hihnavetoinen on teknisesti luotettavampi.
Kyllähän näissä nyky sähkö/hybridiautoissa jarrutusenergian talteenotto on, että sinänsä juju löytyy.
Kokonaisenergia ei lisäänny, jos se otetaan talteen liikkeestä paitsi jarrutus ja mäet, joista se otetaan jo talteen.
Tämähän on normaali sähköauto, mutta lisälataus hoituu irrallisella polttomoottori aggrekaatilla.
Sähkö autot ovat kehittely asteella ja kokemusta tuosta lataamisesta on hiukan isommista laitteista
Niitä on kehitelty melkoisen paljon ja pidemmän aikaa ja akut latautuu vaikka kone ei liikukkaan koska laturia pyörittää hydrauliikka
Koska on alueita jossa ei voi ajella muulla kun sähköllä terv tepivaari
Kaivoskoneet lataavat lastin painovoiman ym. jarrutuksilla hydrauliikan pyörittäessä generaattoreita ja sen kautta akkuja.
Samaa systeemiä on kokeiltu myös autoon ja ne viis autoa joissa tuo systeemi on
Ovat toimineet tieliikenteessä normaali sähkö auton tapaan ja latausta on riittänyt pitkiinkin matkoihin
Ainoa erohan tuossa on kulkunopeus joka on jonkin verran matalampi
Mutta kyllä sillä saa kortin hyllylle helposti
Mutta sähköautot ovat aivan kehittely asteella merkistä riippumatta terv tepivaari
Talteenotto autoissa ei riiitä mihinkään. Pitää olla erilliset latausjärjestelmät joko liikkumatta latausasemilla tai liikkeessä erillisillä generaattoreilla.
Vielä on keksimättä tien alla oleva latausjärjestelmä auton liikkuessa sen päällä eli ”latsustie”.
Senkin esitin jo yli 20 vuotta
sitten eräässä projektissa.
Kyllä se riittää ainakin noissa viidessä ja kun on ajettu Tampereelta Rovaniemelle matka on melkoinen nyky sähköautoille
sitten vielä kerrotaan niistä ilman kuljettajaa kulkevia ajoneuvoja meillä oli koekaivoksessa reilu kolme kymmentä vuotta sitten lastari joka kulki kuiluja ilman kuljettajia
Muutenkin noiden asioiden kehittäjänä on Tamrock eli nykyisin Sandvik tehnyt suuren kehityksen
Niistä ei ulkopuolinen edes tiedä koska niissä ollaan oltu hyvinkin salatieteen puolella
Ja hyvä näin terv tepivaari
Tämä ei ole mikään Mitsun tms. hybridimoottori tms. , vaan itsenäinen latausgeneraattori, joka ei liity auton vetäviin pyöriin.
No eipä se noissa sähkö laitteissa olekkaan pyöriin sidoksissa vaan se pyörii hydrauliikan voimalla
Tuo asia ei siis perustu pyöriviin pyöriin koska ei ne usein koneen alla pyöri lainkaan
Silti ne lataa akkuja koko ajan terv tepivaari
No, enkö jo kertonut sen hydrauliikan. Se ei voi ottaa voimaansa ilmasta, vaan massojen painon muutoksesta, painovoiman jarrutuksesta.
No tuo generaattori kylläkin pyörii ihan omana yksikkönä jotenka siihen ei vaikuta mikään toinen toiminta
Kun noin on en kyllä näe mitään eroa onko sitten kyse autosta tai kaivoskoneesta
Matka nopeuteen se nyt jonkin verran vaikuttaa kun auto ei kulje kun 170 k tunnissa
Mutta missä Suomessa saa ajaa tuota 170 km vauhtia ei missään edes kesä aikana
suurin sallittu ajo nopeus on Suomessa 120 km tunnissa moottori tiellä
ja kokeilun vuoksi tuo systeemi toimi viidessä autossa täysin ladaten akkuja ajon aikana terv tepivaari
No sehän on aivan sama mitä ehdotin. Vai mistä se muuten saa voimansa.
Kerro tekniikka ?
Minulla ei ole valtuuksia antaa tuossa julki mitään muuta kun että se toimii kaikissa kulkuneuvoissa
Niitä kun suojaa patentti terv tepivaari
No sehän on aivan sama mitä ehdotin. Vai mistä se muuten saa voimansa.
Kerro tekniikka ?
Voimansa se saa erillisestä hydrauliikasta joka toimii aivan itsenäisesti terv tepivaari
Ei se hydraulimoottori voi toimia itsenäisesti. Sitä nestepaineustusta on pakko pyörittää joku sähkömoottori, joka saa voimansa akuista tai polttomoottoriaggregaatisa.
Kerro nyt vihdoin sen
mekanismi. Se ei voi olla mikään salaisuus.
Sandvikin sähkölaitteista osa toimii kaapelin varassa.
Osassa on akut tai polttomoottori siirtymiä varten.
Hydrauliikka niissä toimii sähkömoottoreiden pyörittäminä.
Joo niin ne toimi mutta ei kaikki enää ja suurin konekanta on vielä lastareissa jotka ajaa ilman kaapelia ne vaan toimii akuilla
Jotka ladataan aina kun kone tekee töitään terv tepivaari
Väärin tepi.
Tunnen nuo patentit täysin.
No voit tuntea vaikka kuinka hyvin mutta et tekijän sitoutumisia vaitiolo tilaan
Siksi en patentoiduista laitteista julki tuo yhtään mitään terv tepivaari
Se vaan toimii erillisenä yksikkönä
Otappa selvä mikä on patentti se ei ole se mitä turhapuro etsi se on antenni
Mutta kyseisellä laitteella on voimassa patentti ja se estää siitä puhumasta terv tepivaari
Puhut pehmosia, kun et tiedä. Miksi yleensä sitten otat osaa keskusteluun, jos ei ole mitään kerrottavaa.
Ei hydraulimoortori ole mikään patentti. Eikä se paineistuskaan eri koneistoin.
Tunnen Sandvikin kaivosten hydrauliikkakoneet, niistä on kattavat tiedot saatavilla. Niiden paineistusta pyörittävät sähkömoottorit, jotka saavat virtansa verkosta, akuista tai aggregaateista. Ei uutta.
No tuo asia on kylläkkin patentti suojattuna jonka tiedän varsin hyvin
Sandvikin koneista et tiedä oikeasti mitään
Mutta aina noinkin voit väittää tietämättömmyytesi ennen ne toimi sähkö moottorien voimin
Ei enää ja neljä vuosikymmentä niitä koneita katselleena varmuudella niistä myös tiedän terv tepivaari
Patentti ei estä asiasta puhumasta millään perusteella, vaikka asiasta on hyvä olla hiljaa, kunnes hakemus tulee julkiseksi..
’Se estää vain luvattoman kopioimisen.
No kun ne patentit ovat työkavereiden patentteja niin eipä niistä kerrota avoimesti
Kilpailu sillä puolen on kovaa jotenka turha lörpöttely vie kaikelta pohjan terv tepivaari
Tässä se patentti on:
https://www.rocktechnology.sandvik/fi/tuotteet/laitteet/maanalaiset-porauslaitteet/dd421-per%C3%A4nporauslaite/
Kun patentti myönnetään, siitä viimeistään tulee täysin julkinen ja kaikki voivat sen lukea.
Mikään ei kiellä kertomasta patentin suojaamasta laitteesta.
Eihän se patentti sinänsä mutta vaitiolo sopimus tekee asian juuri siksi ettei asiasta voi julki tuoda mitään mikä koskee mm patentteja
Itselläneni asia on yksinkertaisesti niin etten kerro patentti suojista sanaakaan
Ne ei kuulu kellekkään terv teoivaari
Nuot patentit ovat porakalustolle joka ei sitten koske mitään muuta terv tepivaari
Kokonaan eri juttu on kun sinulla on vaitiolo velvollisuus kaikista toimista
Ja se on paljon painavampi kun patentti asia terv tepivaari
Kokonaan eri asia on se että kaikki patentit ei ole Sandviikin omistamia niitä on iso porukka joita omistaa omalla nimellään ne patentit
Ja kun en kaikkia niistä en tiedä kuka minkäkin omistaa en siis paljasta niistä mistään
Porakoneiden puolelta ne taitaa olla kaikki Sandviikin omistamia joihin ei kuulu niitä kuljettavia alustoja ne patentit ovat
Suurelta osin yksityisen omistamia eli Suomeksi vanhojen työkavereiden omistamia terv tepivaari
Yksikään Sandvikin töissä oleva ei voi patentoida mitään omiin nimiinsä, vaan oikeudet omistaa työnantaja eli Sandvik
Niinkö luulet ei asia ole ihan noinkaan ei kaikkia ole Sandviikille myyty
Siellä on aika monta patenttia jotka omistaa ihan muut kun Sandviikki
Mutta suurin este on aivan muissa kun esiin tuoduissa asioissa en kerro niistä enempiä
Eläkää kuten haluatte minä poistun tältä blogi avaukselta kiitos ja morjes terv tepivaari
Tämä meni joksikin Sandvikin patenttihöpinäksi, joka ei mitenkään liittynyt itse aiheeseen, sähköautojen matkan pidentämiseen lataustekniikalla, joka hoidetaan erillisellä
polttomottoriaggregaatilla.
Ei niitä Sandvikille tarvitse myydä.
Lain mukaan työnantaja omistaa työntekijöiden keksinnöt ja patentit ilman poikkeuksia.
Äläkä ala selittämään minulle patenteista, kun olen niitä Sandvikin patentteja jokusen kymmenen kirjoittanutkin.
Siinäpä olet mutta et yksityisen henkilön patentti hakemukselle et voi muuta kun hylätä taikka myöntää se
Mutta vaitiolo sopimus joka on toisilla olemassa estää lähes kaiken julki tuonnin
Ja se sopimus jatkuu eläkkeelle asti loppuu kun kuolema korjaa terv tepivaari
Älä viitsi jauhaa potaskaa.
Et ymmärrä patenteista yhtään mitään.
Kaikki patentit tulevat julkisiksi jo hakemuksina 18 kk kuluttua hakemuksen jättämisestä eikä niitä julkisia hakemuksia koske mikään salassapitosopimus.
No tuo patentti asia ei ollut tarkoitukseni asiaa tuoda julki näitä itse lataavia koneita on ollut reilun kolme vuosikymmentä
Tosin niiden rajoite on ollut hidas vauhti mutta ei ole enää vaan ne kulkee n 170 km tunnissa
Ja se joka sitä hydauliikkaa sitten pyörittää on toinen aihio kokonaan
Mutta toimiva kone se silti on eikä asia muuksi muutu
Eikä kysymys ole lainkaan että olisi ikiliikkuja vaan pitkän kehityksen loppu tulos
Kokonaan ei voi poistaa vakoilua jota on aivan kaikessa siksi ei kannata avoimessa somessa niistä kirjoitella yhtään mitään
Toinen luku on on sitten sitoutuminen salassa pitoon jonka aika moni on sitoutunut vaikka olisi eläkkeellä kuten itsekkin olen
Mutta tämä tästä reilu kolme vuosikymmentä sitten eka lastari liikkui kaivoskuilussa ilman kuskia ja latasi itsensä töitä tehdessään
Mutta enempiä en voi julki tuoda terv tepivaari
… ei mitään uutta, tiedossa on.
No on vaan noin että saathan sinä joitakin tietoja mutta kumpi saa jopa tietoa proto laitteista
Niistä et saa minkään asteen tietoa yhtään mistään ja tuo lataus noissa laitteissa on yksi niistä
Ja sen voin sanoa että ilman kuskia liikkuvat ovat eräitä asioita joista ei kerrota yhtään mitään
Asiaa kun kehitellään vielä autoon sopiviksi nyt se on liian painava autoon kaivoskoneelle se käy
Mutta tällästä se on terv tepivaari
Kaivoskoneilla ei Suomen läpi ajeta koskaan. Bensa-autolla aina. Sähköautolla, jos siinä on polttoaineaggregaatti.
Ei kaivoskoneilla ole ajettukaan suomen teillä mutta viiteen normi autoon se laite asennettiin ja niillä on ajettu
Tosin ajo tehtiin moottori radalla mutta km määrä oli sama kun Tampereelta Rovaniemelle
Tosin kulku nopeus oli n 170 km tunnissa mutta missä Suomessa saa tie liikenteessä ajaa kovempaa
Niin se loppuu kesä aikana 120 km terv tepivaari
Saattaa tepin yllättää, mutta olen nuo laitteet ihan luonnossa kaikki nähnyt ihan vierestä.
Joo varmaan olet mutta minä olen nähnyt ne jo silloin kun niitä protopajassa kehiteltiin ja sinne et ole päässyt
Ei minua mikään asia yllätä mutta protopajaan on salassa pito kaikesta
Japanilaisille se on alue jonne ei he pääse terv tepivaari
Väärin jälleen tepi.
Kävin protopajassa aika monta kertaa ja näitä ideoita kerrottiin jo ennen kuin niistä protopajassa laitetta rakennettiin.
No siellä käynti on mahdollista mutta vain silloin kun ne protopajat ovat ns tyhjiä
Elikkä Suomeksi jos ei ole kehitys koneita tehtävänä kyllä sen hallin voi nähdä tietyin ehdoin
Silloin kun siellä on laite jolle ei ole patenttia sinne ei noin vaan mennä terv tepivaari
Tämä automalli ei ole missään Sandvikin kaivosteollisuuden protopajassa, vaan ihan ajossa ja maan päällä. Ja sen polttoaineaggregaatin tuottamalla virralla ladataan akkuja ajon aikana.
Eiköhän tämä teema ole loppuunkäsitelty.
Koita nyt raukka pieni uskoa, ettäolen siellä noita tekeillä olleita laitteita ja kokeissa olleita laitteita käynyt katsomassa monet kerrat.
Näyttää tepille oleva täysin ulalla tuo patentointi.
Monta kertaa sille idealle haetaan patentti paljon ennen, kuin siitä ideasta edes aletaan tehdä laitetta ja jo siinä vaiheessa minulle kerrottiin asiat, mutta ei todellakaan jollekin tepille..
Juhak et muuten ole tekeillä olevia laitteita nähnyt en patentista sano muuta kun se estää julkisen keskustelun siitä
Patentti on suoja kopiointiin
Sitten toinen joka onkin se tärkein elikkä toisilla on näistä asioista vaitiolo sopimus joka on paljonkin isompi kun tuo patentti
Minulla mm on sellanen sopimus kaikesta tahtaan sisältä olevista asioista terv tepivaari
Miten olisi, jos menisit opettelemaan patenteista jotain.
Nyt olet täysin pihalla koko asiasta.
Patentti ei estä julkista keskustelua asiasta, koska se julkaistaan virallisesti 18 kk hakemuksen jättämisestä ja sen jälkeen siitä voi vapaasti keskustella ja vaikka kirjoittaa.
Menepä vaikka lukemaan patenttilaki ja -asetus ihan aikasi kuluksi.
Sinun on tepi turha jauhaa paskaa siitä, etten olisi niitä laitteita nähnyt.
Olen niistä taatusti tiennyt ennen ”tepejä”, koska niitä patentteja aika monta kirjoittelin.
Vaitiolosopimus taas ei mitenkään liity patentteihin, joten se siitä.
Toki jatkat luultavasti tuota jänkkäämistäsi tietämättä asiasta mitään, mutta siinähän jänkkäät.
Puhu sinä patenteistasi jotka kyllä tiedän melkoisen hyvin
Mutta tuo vaitiolo sopimus on paljonkin isompi juttu ja jos sen rikkoo sanktiot on melkoiset
Et ole protopajoissa kyllä käynyt koska siellä ne vaitiolot ovat itsestään selviöitä
Ja sinne ei muute mene kukaan portin ulkopuolelta jos siis olet siellä käynyt niin kerro missä ne ovat ja montako niitä on
Minä olen protopajoissa kyllä käynyt satoja kertoja siellä kun olin töissä n neljä vuosikymmentä
Vaitiolo sopimus on sellanen ettei ulkopuolisille ei kerrota yhtään mitään eikä se todella liity patentteihin mistään kohtaa terv tepivaari
Jankkaat muutoin ihan itsesi kanssa minä en jankkaa oikeasti mistään
Nyt lopetan tähän terv tepivaari
Vaitiolosopimuksia olen tehnyt aika monta urani aikana, joten tiedän tarkkaan sen asian.
Ihan tepille uusi asia lienee, että patenttiasioissa se on normaali käytäntö.
Se, että et ymmärrä, että patenttiasioissa ulkopuoliseen luotetaan jopa enemmän, kuin firman tavalliseen sakkiin, on sinun ongelmasi.
Tietämättömyys ei tee sinusta yhtään viisaampaa.
Sen enempää jankkaukseen kommentoimatta.
Höpö höpö tuollasiin terv tepivaari
Kerro nyt Tepi mikä on ero patentilla, patenttihakemuksella ja niiden julkisuudella ? Entä mallisuoja ? Entä vaitiolovelvollisuudella ? Entä salassapitosopimus ? Voi kertoa, mutta tässä blogissa ei niistä edes ollut kysymys.
Patentti on se joka suojaa kopinnilta mallisuojaa ei rocin koneilla tarvita
Vaitiolo sopimus taas suojaa ihan kaikesta mitkä voi olla haitaksi firmalle
Ja sellanen minulla oli
Siksi en Sandvikin laitteista kerro kellekkään ulkopuoliselle edes patentin tulon jälkeen
Ei ollut näistä kysymys lainkaan vaan siitä että Tamrockin aikana reilu kolme vuosi kymmentä sitten kulki eka akkulaite tunnelissa
Ilman kuskia ja ladaten itsensä
Ja patentista sen verran että kyllä sitäkin kierretään tehdään olematon muutos laite onkin aivan eri juttu terv tepivaari
Olet sinä kumma mies kinaamaan.
Puhut vielä pehmosia.
Patenttikakemus on jo raakakuvauksin julkinen PRH:ssa ja sen vuoksi kilpailijat koluavat hyvin tarkkaan alan hakemuksia.
Patentointi itse pitää olla hyvin nopea, ettei kilpailija pääse jyvälle itse sisällöstä.
Mutta tämä blogi riittää tästä jankkaamisesta.
Olemattomilla muka muutos töillä se patentti voidaan aina kiertää siksi ei niistä kannata tuoda julki yhtään mitään terv tepivaari
Ei muuten voida, mutta ethän sinä tepi patenteista mitään ymmärrä.
Uutena tietona tepille, että kyllä niitä mallisuojiakin haettiin ja saatiin sandvikille.
No oma mielipiteesi tuo on ei minun koska olen näitä ns muutos töitä kyllä laitteissa myös nähnyt
Tehdään jokin olematon muutos ja patentti on kieretty
Varmaan on myös mallisuojia en vaan niitä näe suurena haittana
Koska koneen toimivuuteen ei ne tuo haittaa kaivoskoneissa autoissa ehkä voi noinkin olla
Nyt good bye terv tepivaari
Tämä tästä olettakaa mitä haluatte terv tepivaari