https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010687609.html
”Raportissa vertailtiin myös sitä, kuinka paljon rahaa valtiot käyttävät koulutukseen vuodessa. Sen mukaan Suomi käytti koulutukseen rahaa 5,4 prosenttia bruttokansantuotteestaan. OECD-maiden keskiarvo oli 4,9 prosenttia.”
Punavirheet huutavat, kuinka Suomessa leikataan koulutuksesta, mutta tuo luku kertoo päinvastaista.
Totta toki on, että rahojen käyttöä pitää parantaa ja kohdistaa sitä nimenomaan koulutuksen tehostamiseen – ei digipelleilyyn ja kaikenlaisiin ideologisiin ”ohjelmiin tai projekteihin”.
Edellisen hallituksen opetusministeri puuasteli ideologiansa edistämisessä eivätkä kyvyt riittäneet siihen, mitä piti tehdä.
Ei voi, kuin toivoa, että tilannetta saadaan paremmaksi ja pelleily puhelinten ja muiden lelujen kanssa oppitunneilla poistetuksi.
Viime hallituskaudella keksitty oppivelvollisuuden laajennus 18 ikävuoteen saakka ja maksuton toinen aste ovat malliesimerkkejä siitä kun keksitään kivajuttuja, joilla ei ole edes tarkoitus korjata olemassa olevia ongelmia.
Koska korkeskoulutetut karkaavat ulkomaille on lukukausimaksuja korotettava lukioissa ja korkeakouluissa ronskin puoleisesti. Opinnoissaan menestyville voitaisiin antaa alennusta.
Siis opinnoissaan menestyville vähävaraisille voitaisiin antaa alennusta.