Vanhuksia viedään digiaikaan

Kasikymppinen menee digikauppaan ostamaan johdonpätkää ja menettää satasia.
Kyllä kauppiaalla giggaa.
Kävin itsekin kyseisessä kaupassa ja myivät luottosopimuksen kun silloinen ostos ylitti käteisvarani. Maksoin luoton samantien ja lopetin siinä kaupassa käynnin.
– Pitäiskö vanhukset kieltää menemästä digikauppoihin?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009911815.html

9 vastausta artikkeliin “Vanhuksia viedään digiaikaan”

  1. Suosittelen pitkäaikaisesta kokemuksesta ”digikauppa” DNA:ta.
    Olin lopen kyllästynyt mm. Teliaan palveluineen(olemattomine) ja niiden hinnoitteluun.
    Lähes kaikki digipalvelut ovat tällä hetkellä samalla operaattorilla paitsi ikivanha maksullinen e-mail- osoite Telialla.
    Hämeenkadun DNA- myymälä on erinomainen palvelultaan, jossa ovat kokeneet myyjät.
    Nörttipojat Pirkkalassa eivät tiedä mitään. Ratina kohtuullinen, mutta ruuhkainen, Turtolassa keskimäärin hyvä lukuun ottamatta yhtä ”mustaa lammasta” ylimielisyydessään.

  2. No itsellä on DNAsta aivan muu kokemus sen minkä he muka myyvät halvalla laskutetaankin kahdesti tulee hintaa aivan erilukemilla

    Eka liittymäni telialle silloin vielä tele on edelleen voimassa ja tulee oleenkin

    Laitoin toiseen kännyyn DNAaan ei ollut kun pari kk laitoin sinne sitten telian liittymän
    Syynä kahdesti laskutus ettei se noin ole kun väitetään

    Mitä taas tulee ylimieliseen palveluun enpä ole sellasta huomannut kun sinne soitan taikka käyn useimmin menen ratinaan koska se on lähin minulle ja parkki onnistuu parkkihalliin

    En tosin pidä siitä koska niissä yleensä tulee naarmuja kulkupeliin

    Mutta DNA aata en huoli vaikka olis ilmainen terv tepivaari

  3. Rosvoja ne on kaikki!
    Elisa samaa paskaa.
    Myydään määräaikaisia sopimuksia ja kun määräaika loppuu, nousee hinta pilviin. Ennen määräajan loppumista sopparia ei saa vaihdettua toiseen operaattoriin. Kuka meistä on aina tietoinen määräajoista!?

  4. Minä olen ottanut periaatteen, että en osta mitään, jota minulle pyytämättä tarjotaan. Täällä maaseudulla omakotitaloissa joutuu aika usein vastaamaan varsinkin putkiliikkeiden tarjouksiin. Viimeksi kun jouduin vastaamaan mokomalle kauppiaalle, sanoin meidän putket on hiljakkoin uusittu. Silloin soittaja kysyi jäikö meille mitään vanhaa, jota ei uusittu. Kyllä minä jäin vanhaa, jota ei uusittu.

  5. Minä suosittelen pikkutarpeille edelleen Triosoftia, joka on nyt kohta 40 vuotta Tampereella toiminut.

    Jos tarvii vaikka jotain peruskaapelia, se maksaa siellä yleensä puolet siitä mitä verkkokauppa.comissa, kolmasosan siitä mitä gigantissa ja neljäsosan siitä mitä marketissa. Ja kaupan päälle saa palvelun.

    Sinne uskaltaa lähettää seniorinkin ostoksille.

  6. Suurin ongelma taitaa olla ostajan korvien välissä. Pitää tietää mitä haluaa ostaa ja tietää mikä on kohtuullinen hinta.

    Vaikkapa Prismasta saa melkein mitä vain ja tarvittaessa myyjä auttaa – vaikka ei uskoisi. Minulla on vain hyviä kokemuksia.

    Viimeksi eilen kävin Prismasta uuden polkupyörän päälyrenkaan. Ensin hain väärästä paikasta, kun olivat muuttaneet järjestystä. Törmäsin ystävälliseen myyjään, joka vei minut oikean hyllyn luokse.

  7. Kummola nosti vahusten palvelut tikun nokkaan ja hoiti Tapereella useat digiin, hallien asikaskäyttöön jne. paukkuja vanhuksille ilmaiseksi.
    Päättäjissä pitää olla myös sellaisia senioreja, jotka tietävät omakohtaisesti asiat, kokemuksella.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *