Suurelta osalta johtuu tästä Purran hullutus sakista, joka lukee hallitusohjelman aikaa sitten tehtyjä kirjauksia, vaikka maailma kaatuu ympärillä.
Konkursseja ei osata tai haluta estää rakennusalalla.
Teollisuus irtisanoo isojen alan alihankintaketjujen pettäessä.
Seurannaisina työttömyys kasvaa ja sotu-luukut täytyvät avustettavista.
Kaikki menee päin persettä ja kansa reagoi ay:n kautta, kun muu ei auta.
Ei tässä voi muuhun päätelmään tulla kuin että, Ruotsissa ja Tanskassa ovat pätevimmät ja osaavimmat sekä myös rohkeammat sosialidemokraatit kuin meillä, täällä toverit laittavat päänsä pensaaseen.
Ruotsin talous on huomattavasti paremmalla tolalla kuin Suomi ja on ollut jo kymmeniä vuosia
Ja se ei riipu ay:stä, vaan kotitalouksien ja yritysten varallisuustasosta. Ruotsalaiset eivät ole tuplahulluja asunto-ja mökkihöperöitä, vaan asuvat vuokralla ja sijoittavat rahansa.
Sama koskee Tanskaa.
Suomessa on aivan eri lähtötaso kun noissa. Työyttömyysturva erinomainen, jota täällä halutaan purkaa. Voi helvetti kun tyhmää sakkia ”hullutuksessa”.
Saattaa olla punademulle mahdotonta ymmärtää, että taloudenhoidossa Ruotsin demut ovat ymmärtäneet, ettei holtittomalla velanotolla, rahan holtittomalla jakamisella ja järjettömällä verotuksella päästä mihinkään.
Suomen punademuilta se ymmärrys puuttuu täysin.
Ruotsalaiset eivät ole tuhonneet kansantalouttaan eurolla. Tämän älyäminen on kaiken pohdinnan perusta. Jos tätä ei tajua, niin kaikki muu spekulointi on joutavaa kotkotusta.
Jos oma SDPmme ottaisi vastaan Ruotsin sisarpuolueen malleja katoasi siltä ainakin ensialkuun äänestäjiä, heidät on totutettu vuosikymmenten varrella toisenlaiseen menoon, sellaiseen jäykempään ja enemmän vasemmalla olevaan.
Orpon hallitus on ollut vallassa aika tarkalleen kuusi kuukautta.
Hallituksen suunnitelmia ei vielä edes ole keritty panna käytäntöön, mutta silti tuntuu olevan Orpon hallituksen syy, että rakennusteollisuudessa sakkaa ja teollisuus ylipäätään on vaikeuksissa.
Järki-ihmiset tajuavat ettei viiden miljoonan kansalaisen Suomi juuri maailmantalouden suhdanteita määrittele. Suomi ei määrittele raaka-aineiden hintoja, ei korkortasoa, ei edes tuottamansa sähkön hintaa koska Nord Pool.
Eikö vanha totuus, valtion ei tule puuttua markkinoiden toimintaan, enää pädekkään. Konkursseja tulee ja on aina tullut, irtisanomisia tapahtuu hallituspohjasta riippumatta.
Jos vienti ei vedä, niin toistemme paitoja pesemällä emme pärjää, vaikka valtio syöttäisi rahaa yrityksiin vaikka kuinka paljon. Tämä nähtiin jo viime hallituskaudella.
Ja jos hieman miettii, niin se, mitä nyt Suomen taloudessa tapahtuu, on kyllä pohjustettu jo aikana ennen Orpon hallitusta.
On hyvin mahdollista, että nykyisen hallituksen pyrkimykset talouden tasapainottamiseen jäävät viimeisiksi kotimaisin voimin tehtäviksi yrityksiksi.
Tasapainotuksen vaatimat leikaukset ja vyönkiristykset eivät nähdysti miellytä suurta osaa kansasta, joten hallitusvastuu siirtynee hyvin todennäköisesti seuraavissa vaaleissa jälleen vasemmistolle. Ja koska Lipposen jälkeisen vasemmiston näytöt talouden hoidosta, varsinkaan kulukurin ja leikkausten suhteen, eivät ole erityisen rohkaisevia, on vaikea nähdä talouden tasapainotuksen etenevän vasemmiston hallinnassa. Mikäli nykyinen hallitus ei onnistu merkittävästi tasapainottamaan budjettia, tilanne seuraavan hallituksen jälkeen voi hyvinkin johtaa ulkomaisten tahojen (EKP, IMF, …) puuttumiseen budjettien laadintaan, ja siten käytännössä ”ottavan ohjat” talouden hoidosta.
Mitä pidemmälle talouden tasapanotustoimet venyvät sitä vaikeammiksi ne vanhenevan väestön ja kasvavien velanhoitokulujen myötä tulevat. Edessä oleva maailmanlaajuinen taantuma tai jopa lama ei myöskään ainakaan helpota tehtävää.
Kyllä, mutta verojen korotukset kannattaa tehdä Tanskan mallilla siirtämällä verotuksen painopistettä työnverotuksesta kulutuksen verottamiseen. Mikäli verojen korotukset kohdistuvat työhön, se vaikuttaa negatiivisesti työnteon kannattavuuteen, ja toimii siten passivoivana tekijänä tilanteessa, jossa tarvitaan nimenomaan aktivoivaa veropolitiikkaa.
Luottoluokitukseen vaikuttavia tekijöitä ovat myös yhteiskunnan tila, poliittinen yksituumaisuus, julkiset investointihalut tulevaisuuteen. Työvoima, työllisyysnäkymät, palkkakehitys, ulkomaiset halut investoida, osaava ”tuontityövoima” ja maan houkuttelevuus.
Nämä mittarit näyttävät Suomelle huonoa tulevaisuutta.
Valitettavasti poliittista yksituumaisuutta ei ole näkyvissä, ja siitä voidaan syyttää eduskunnan molempia laitoja, sekä ay-liikettä ja EK:ta. Edellisen hallituksen ohjelmaa oli määrittelemässä ay-liike, nyt EK sai sanansa kuuluville. Hallitus esittänyt on omat keinonsa talouden heikon kehityksen kääntämiseen, ay-liikkeeltä olen kuulut vain yhden sanan ”EI”. Ainakaan itse en ole huomannut varsinaisia vastaehdotuksia jo vuosia jatkuneen heikon kehityksen muuttamiseen. Heikkoon kehitykseen johtaneen toimintamallin pitäminen ennallaan ei ainakaan minun korvaani kuulosta missään suhteessa varteen otettavalta vastaehdotukselta, vaan pelkältä silmien ummistamiselta ja ihmeen toivomiselta.
Tilanteessa, jossa edellisten hallitusten (huomaa monikko) jäljiltä valtion budjetti on luokkaa 16% alijäämäinen (velkaa 14.4Mrd, kokonais summa 85Mrd), yhteiskunnalla ei valitettavasti ole hirveästi liikkumavaraa ylimääräisiin investointeihin. Myös ulkomaisten investointien saanti vaikeutuu, mikäli sioitetun pääoman tuoton eli pääomatulon verotusta nostetaan.
Työvoimaa, siis koulutettua työvoimaa, Suomeen tarvitaan. Kouluttamattomalla ja matalapalkka-aloille suuntautuvalla maahanmuutolla taloutta ei tasapainoteta varsinkaan, jos yhteiskunta joutuu matalan palkkatason takia erilaisin tuin kompensoiman muuttajien elämää. Korkeasti koulutettuja osaajia taas on vaikea houkutella maahan, jossa palkkataso korkean osaamisen töissäkin on kansainvälisesti katsottuna hyvin maltillinen, ja sen ostovoimaa vielä leikataan kovalla ja erittäin progressiivisella verotuksella.
Itse asiassa luottoluokituksen suhteen poliittinen päätöksentekokyky on avain asia ja kun Suomessa on pääsääntöisesti aina ollut enemmistö hallitus niin poliittinen yksituumaisuus on ikään kuin automaatio.
On myös hyvä huomata, että neljän puolueen hallitus vs. viiden puolueen hallitus on luottoluokittajien arviossa parempi kun on vähemmän eroavia intressejä.
Luottoluokitus pohjautuu taloudellisiin ja institutionaalisiin tekijöihin ja Orpon hallituksen mahdollisuudet pitää nykyiset luokitukset ovat paremmat kuin mitä olisi jos sama hurlumhei jota edellinen hallitus harjoitti jatkuisi.
Helppoa se ei tule olemaan kun samaan aikaan, mutta tiukoilla toimilla mahdollista.
Edellinen hallitus, edellinen hallitus…Meillä on nyt ”hallitus”, joka on saanut reunaehdot koko hallitustyölle, mutta metsään menee, kun edellinen hallitus ja edellinen hallitus….
Niin se saattaa tulla valtiontalouden asiantuntijalle yllätyksenä, että hallituksen vaihtuessa, valtiontalous ei nollaanu vaan jatkuu siitä mihin sen edellinen hallitus jätti.
Poikkeuksellisen huonon hallituksen jäljiltä talous on sen mukaisessa kunnossa.
Se on kohtuu hyvässä kunnossa kymmenien vuosien jälkeenkin paitsi ahneistolle, jolle ei riitä mikään. So. Eu:n keskitasoa ja korjaussarjakin on olemassa muuttaa suuntaa.
Jos ahneistoa kutsutaan talkoisiin, ne syövät vain eväät, muut tekevät työt.
Olisipa enemmän heitä jotka ovat ahneita työlle ja ahneita rakentamaan sellaista maata jossa on työpaikkoja.
Ahneisto potkii pois ja menee ahneudessaan konkurssien kautta itsekin kiville.
Itse olen perustanut 3 omaa yriytystä tai ollut pääosakkaana. Vaikeaa Suomessa on perustaa mitään uutta. Kaikkien elyjen 1. kysymys on miten se varmasti epäonnistuu, ei se, miten se pannaan onnistumaan eri väylien kautta.
Keksinnöt ovat heinäsuovassa tarpomista. Erilaisilla sovelluksilla pystyy menemään eteenpäin.
Yhden idean varaan perustettava yritys on tuhoon tuomittu tulorahoituksen viiveen vuoksi.
Vai on Suomen valtiontalous kohtuu hyvässä kunnossa😂
Joulupukkikin on ihan oikeasti olemassa. 🎅
”Itse olen perustanut 3 omaa yriytystä tai ollut pääosakkaana. Vaikeaa Suomessa on perustaa mitään uutta. Kaikkien elyjen 1. kysymys on miten se varmasti epäonnistuu, ei se, miten se pannaan onnistumaan eri väylien kautta.
Keksinnöt ovat heinäsuovassa tarpomista. Erilaisilla sovelluksilla pystyy menemään eteenpäin.
Yhden idean varaan perustettava yritys on tuhoon tuomittu tulorahoituksen viiveen vuoksi.”
Mikäs yrityksen perustamisessa on vaikeaa?
Kyllä yhden idean varaan perustettu yritys on aivan toimiva kunhan vaan on varautunut siihen tulorahoituksen vireeseen.
Omituista yleistämistä kun yrityksiä on aivan pirun erilaisia.
Nämä nk. Mikan kommentit eivät perustu muuhun kuin kaiken vastustamiseen kuten petsuilla aina ilman, että itse asiasta tietäisi yhtään mitään ainakaan omakohtaisesti.
Se nyt tuosta edellistä kommentista paljastui.
Turha jatkaa tätä loputonta suolla rämpimistä näiden kanssa.
”Nämä nk. Mikan kommentit eivät perustu muuhun kuin kaiken vastustamiseen kuten petsuilla aina ilman, että itse asiasta tietäisi yhtään mitään ainakaan omakohtaisesti.
Se nyt tuosta edellistä kommentista paljastui.
Turha jatkaa tätä loputonta suolla rämpimistä näiden kanssa.’
Joopa joo, Karjalainen ensimmäinen suuri on taas niin tietävinään ja olevinaan ylin asiantuntija vaikka esittämissään väitteistä ei ole mitään järkeä, vaan eipä siinä uutta.
Kerrohan Karjalainen jos ’yhden idean varaan perustetut yritykset ovat tuhoon tuomittuja”, niin miten ihmeessä Suomessa on valtava määrä yhden idean varassa toimivia yrityksiä?
Ja jos Suomessa yrityksen perustaminen on vaikeaa, niin miten sen voi tehdä muutamassa minuutissa kotisohvalla?
Väitteissäsi kerta kaikkiaan ole järjen hiventäkään, mutta se on joku muu jolla on tiedoissa puutteita.
Ei mene perille !
Minä puhuin innovaatioista ja keksinnöistä yhden idean varassa.
Totta helvetissä tuon itsestään sevyyden tietää matonpesijä Martta ja timpuri Pekkakin.
Mutta kai tästäkin taas pitää vängätä !
Eikös Suomessa ole hyvinkin menestyneitä yhden idean pelitaloja, kokemusviihdettä ja vaikka mitä joilla idiootit erotetaan rahoistaan.
90-luvun lopussa ja 2000 luvun alussa yhden uuden palvelukonseptin pohjalta rakennettiin sotesektorilla oikeinkin menestynyt yritys, toki aika suurella rahoitusvaraumalla.
Yhtä kaikki, hyvä osingon tuottaja josta muutamien toiminta vuosien jälkeen isompi alan toimija maksoi suoraan sanoen ylihintaa kuten niillä oli yhdessä vaiheessa taipumus markkinoita valkatessaan.
Suurelta osalta johtuu tästä Purran hullutus sakista, joka lukee hallitusohjelman aikaa sitten tehtyjä kirjauksia, vaikka maailma kaatuu ympärillä.
Konkursseja ei osata tai haluta estää rakennusalalla.
Teollisuus irtisanoo isojen alan alihankintaketjujen pettäessä.
Seurannaisina työttömyys kasvaa ja sotu-luukut täytyvät avustettavista.
Kaikki menee päin persettä ja kansa reagoi ay:n kautta, kun muu ei auta.
Aivan puuta heinää…
Mitä tulee esim. rakennusalaan niin:
https://valtioneuvosto.fi/-//10623/rakennusalan-kehityksen-tukeminen-julkisen-vallan-toimin-auttaa-vain-rajallisesti-ja-valiaikaisesti
https://www.hs.fi/talous/art-2000010065087.html
”FT: Maailmalla suuri konkurssiaalto, yrityksiä kaatuu kaksinumeroista vauhtia”
Kaikki menee päin persettä maissa, missä Suomen hallitus ei ole päättämässä
Usa 30% lisää, Saksa 25% lisää jne.
Vaan yksi punademu huutaa hysteerisesi persua, kun punademut ensin pilasivat talouden.
Pitäisi kiiruusti lähteä Ruotsin ja Tanskan viitoittamalle tielle.
Ei tässä voi muuhun päätelmään tulla kuin että, Ruotsissa ja Tanskassa ovat pätevimmät ja osaavimmat sekä myös rohkeammat sosialidemokraatit kuin meillä, täällä toverit laittavat päänsä pensaaseen.
Ruotsin talous on huomattavasti paremmalla tolalla kuin Suomi ja on ollut jo kymmeniä vuosia
Ja se ei riipu ay:stä, vaan kotitalouksien ja yritysten varallisuustasosta. Ruotsalaiset eivät ole tuplahulluja asunto-ja mökkihöperöitä, vaan asuvat vuokralla ja sijoittavat rahansa.
Sama koskee Tanskaa.
Suomessa on aivan eri lähtötaso kun noissa. Työyttömyysturva erinomainen, jota täällä halutaan purkaa. Voi helvetti kun tyhmää sakkia ”hullutuksessa”.
Listastasi puuttui havainto että oma sosiaalidemokraattinen puolueemme ja sen sisarpuolueet naapureissamme hiihtelevät aika erilaisia latuja
Niin on ja sille ovat nuo perustelut jo 50 vuotta, mistä sanoin. Ruotsin malli ei ole Suomen.
No kerrohan nyt, että kuinka erinomainen esim. Ruotsin työttömyysturva on vs.Suomi, sitähän olet ennenkin mainostanut tavoittelemisen arvoiseksi?
Joskus vaan vaikuttaa siltä, että suoratoistetaan vasemmistopropagandaa vailla tietoa sen sisällöstä.
Ota itse selvää, ettei minulta tarvitse kysellä.
Niin, toinen meistä tietää millainen ruotsalainen työttömyysturva on ja toinen ei.
Saattaa olla punademulle mahdotonta ymmärtää, että taloudenhoidossa Ruotsin demut ovat ymmärtäneet, ettei holtittomalla velanotolla, rahan holtittomalla jakamisella ja järjettömällä verotuksella päästä mihinkään.
Suomen punademuilta se ymmärrys puuttuu täysin.
Ruotsalaiset eivät ole tuhonneet kansantalouttaan eurolla. Tämän älyäminen on kaiken pohdinnan perusta. Jos tätä ei tajua, niin kaikki muu spekulointi on joutavaa kotkotusta.
Hyvät neuvot ovat kalliita, mutta miksi niitä ei haluta ottaa vastaan.
Jos oma SDPmme ottaisi vastaan Ruotsin sisarpuolueen malleja katoasi siltä ainakin ensialkuun äänestäjiä, heidät on totutettu vuosikymmenten varrella toisenlaiseen menoon, sellaiseen jäykempään ja enemmän vasemmalla olevaan.
Vaikuttaa hieman oudolta se miten ihmisten on vaikea sietää realismia.
Tai no ehkä neljä vuotta neljä vuotta jalat tukevasti ilmassa ja pää pilvissä politikkaa ehti jättämään jälkensä joihinkin.
Orpon hallitus on ollut vallassa aika tarkalleen kuusi kuukautta.
Hallituksen suunnitelmia ei vielä edes ole keritty panna käytäntöön, mutta silti tuntuu olevan Orpon hallituksen syy, että rakennusteollisuudessa sakkaa ja teollisuus ylipäätään on vaikeuksissa.
Järki-ihmiset tajuavat ettei viiden miljoonan kansalaisen Suomi juuri maailmantalouden suhdanteita määrittele. Suomi ei määrittele raaka-aineiden hintoja, ei korkortasoa, ei edes tuottamansa sähkön hintaa koska Nord Pool.
Eikö vanha totuus, valtion ei tule puuttua markkinoiden toimintaan, enää pädekkään. Konkursseja tulee ja on aina tullut, irtisanomisia tapahtuu hallituspohjasta riippumatta.
Jos vienti ei vedä, niin toistemme paitoja pesemällä emme pärjää, vaikka valtio syöttäisi rahaa yrityksiin vaikka kuinka paljon. Tämä nähtiin jo viime hallituskaudella.
Ja jos hieman miettii, niin se, mitä nyt Suomen taloudessa tapahtuu, on kyllä pohjustettu jo aikana ennen Orpon hallitusta.
Juha U, ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että järki-ihmiset ovat katoavaa luonnonvaraa 👍
On hyvin mahdollista, että nykyisen hallituksen pyrkimykset talouden tasapainottamiseen jäävät viimeisiksi kotimaisin voimin tehtäviksi yrityksiksi.
Tasapainotuksen vaatimat leikaukset ja vyönkiristykset eivät nähdysti miellytä suurta osaa kansasta, joten hallitusvastuu siirtynee hyvin todennäköisesti seuraavissa vaaleissa jälleen vasemmistolle. Ja koska Lipposen jälkeisen vasemmiston näytöt talouden hoidosta, varsinkaan kulukurin ja leikkausten suhteen, eivät ole erityisen rohkaisevia, on vaikea nähdä talouden tasapainotuksen etenevän vasemmiston hallinnassa. Mikäli nykyinen hallitus ei onnistu merkittävästi tasapainottamaan budjettia, tilanne seuraavan hallituksen jälkeen voi hyvinkin johtaa ulkomaisten tahojen (EKP, IMF, …) puuttumiseen budjettien laadintaan, ja siten käytännössä ”ottavan ohjat” talouden hoidosta.
Mitä pidemmälle talouden tasapanotustoimet venyvät sitä vaikeammiksi ne vanhenevan väestön ja kasvavien velanhoitokulujen myötä tulevat. Edessä oleva maailmanlaajuinen taantuma tai jopa lama ei myöskään ainakaan helpota tehtävää.
Seuraavana putoaa luottoluokitus, koska hallitus ei koske tulopuoleen eli verotukseen.
Kyllä, mutta verojen korotukset kannattaa tehdä Tanskan mallilla siirtämällä verotuksen painopistettä työnverotuksesta kulutuksen verottamiseen. Mikäli verojen korotukset kohdistuvat työhön, se vaikuttaa negatiivisesti työnteon kannattavuuteen, ja toimii siten passivoivana tekijänä tilanteessa, jossa tarvitaan nimenomaan aktivoivaa veropolitiikkaa.
Luottoluokitukseen vaikuttavia tekijöitä ovat myös yhteiskunnan tila, poliittinen yksituumaisuus, julkiset investointihalut tulevaisuuteen. Työvoima, työllisyysnäkymät, palkkakehitys, ulkomaiset halut investoida, osaava ”tuontityövoima” ja maan houkuttelevuus.
Nämä mittarit näyttävät Suomelle huonoa tulevaisuutta.
Olet oikeassa.
Valitettavasti poliittista yksituumaisuutta ei ole näkyvissä, ja siitä voidaan syyttää eduskunnan molempia laitoja, sekä ay-liikettä ja EK:ta. Edellisen hallituksen ohjelmaa oli määrittelemässä ay-liike, nyt EK sai sanansa kuuluville. Hallitus esittänyt on omat keinonsa talouden heikon kehityksen kääntämiseen, ay-liikkeeltä olen kuulut vain yhden sanan ”EI”. Ainakaan itse en ole huomannut varsinaisia vastaehdotuksia jo vuosia jatkuneen heikon kehityksen muuttamiseen. Heikkoon kehitykseen johtaneen toimintamallin pitäminen ennallaan ei ainakaan minun korvaani kuulosta missään suhteessa varteen otettavalta vastaehdotukselta, vaan pelkältä silmien ummistamiselta ja ihmeen toivomiselta.
Tilanteessa, jossa edellisten hallitusten (huomaa monikko) jäljiltä valtion budjetti on luokkaa 16% alijäämäinen (velkaa 14.4Mrd, kokonais summa 85Mrd), yhteiskunnalla ei valitettavasti ole hirveästi liikkumavaraa ylimääräisiin investointeihin. Myös ulkomaisten investointien saanti vaikeutuu, mikäli sioitetun pääoman tuoton eli pääomatulon verotusta nostetaan.
Työvoimaa, siis koulutettua työvoimaa, Suomeen tarvitaan. Kouluttamattomalla ja matalapalkka-aloille suuntautuvalla maahanmuutolla taloutta ei tasapainoteta varsinkaan, jos yhteiskunta joutuu matalan palkkatason takia erilaisin tuin kompensoiman muuttajien elämää. Korkeasti koulutettuja osaajia taas on vaikea houkutella maahan, jossa palkkataso korkean osaamisen töissäkin on kansainvälisesti katsottuna hyvin maltillinen, ja sen ostovoimaa vielä leikataan kovalla ja erittäin progressiivisella verotuksella.
Itse asiassa luottoluokituksen suhteen poliittinen päätöksentekokyky on avain asia ja kun Suomessa on pääsääntöisesti aina ollut enemmistö hallitus niin poliittinen yksituumaisuus on ikään kuin automaatio.
On myös hyvä huomata, että neljän puolueen hallitus vs. viiden puolueen hallitus on luottoluokittajien arviossa parempi kun on vähemmän eroavia intressejä.
Luottoluokitus pohjautuu taloudellisiin ja institutionaalisiin tekijöihin ja Orpon hallituksen mahdollisuudet pitää nykyiset luokitukset ovat paremmat kuin mitä olisi jos sama hurlumhei jota edellinen hallitus harjoitti jatkuisi.
Helppoa se ei tule olemaan kun samaan aikaan, mutta tiukoilla toimilla mahdollista.
Vai niin…. Edelinen hallitus piti jämäkästi luottoluokitukset kriisienkin keskellä. Tämä ei selviä.
Niin, tässä kohdassa on kait luontevaa unohtaa koronapandemian luomat poikkeusolot ja niiden vaikutus luottoluokittajien arvioihin?
Samoin on kait luontevaa unohtaa edellisen hallituksen holtittoman taloudenpidon vaikutukset nykyisen hallituksen toimintaan?
Eikös sinun pitänyt ymmärtää valtiontaloudesta enemmän kuin kukaan muu alustalla?
Edellinen hallitus, edellinen hallitus…Meillä on nyt ”hallitus”, joka on saanut reunaehdot koko hallitustyölle, mutta metsään menee, kun edellinen hallitus ja edellinen hallitus….
Niin se saattaa tulla valtiontalouden asiantuntijalle yllätyksenä, että hallituksen vaihtuessa, valtiontalous ei nollaanu vaan jatkuu siitä mihin sen edellinen hallitus jätti.
Poikkeuksellisen huonon hallituksen jäljiltä talous on sen mukaisessa kunnossa.
Se on kohtuu hyvässä kunnossa kymmenien vuosien jälkeenkin paitsi ahneistolle, jolle ei riitä mikään. So. Eu:n keskitasoa ja korjaussarjakin on olemassa muuttaa suuntaa.
Jos ahneistoa kutsutaan talkoisiin, ne syövät vain eväät, muut tekevät työt.
Olisipa enemmän heitä jotka ovat ahneita työlle ja ahneita rakentamaan sellaista maata jossa on työpaikkoja.
Ahneisto potkii pois ja menee ahneudessaan konkurssien kautta itsekin kiville.
Itse olen perustanut 3 omaa yriytystä tai ollut pääosakkaana. Vaikeaa Suomessa on perustaa mitään uutta. Kaikkien elyjen 1. kysymys on miten se varmasti epäonnistuu, ei se, miten se pannaan onnistumaan eri väylien kautta.
Keksinnöt ovat heinäsuovassa tarpomista. Erilaisilla sovelluksilla pystyy menemään eteenpäin.
Yhden idean varaan perustettava yritys on tuhoon tuomittu tulorahoituksen viiveen vuoksi.
Vai on Suomen valtiontalous kohtuu hyvässä kunnossa😂
Joulupukkikin on ihan oikeasti olemassa. 🎅
”Itse olen perustanut 3 omaa yriytystä tai ollut pääosakkaana. Vaikeaa Suomessa on perustaa mitään uutta. Kaikkien elyjen 1. kysymys on miten se varmasti epäonnistuu, ei se, miten se pannaan onnistumaan eri väylien kautta.
Keksinnöt ovat heinäsuovassa tarpomista. Erilaisilla sovelluksilla pystyy menemään eteenpäin.
Yhden idean varaan perustettava yritys on tuhoon tuomittu tulorahoituksen viiveen vuoksi.”
Mikäs yrityksen perustamisessa on vaikeaa?
Kyllä yhden idean varaan perustettu yritys on aivan toimiva kunhan vaan on varautunut siihen tulorahoituksen vireeseen.
Omituista yleistämistä kun yrityksiä on aivan pirun erilaisia.
Nämä nk. Mikan kommentit eivät perustu muuhun kuin kaiken vastustamiseen kuten petsuilla aina ilman, että itse asiasta tietäisi yhtään mitään ainakaan omakohtaisesti.
Se nyt tuosta edellistä kommentista paljastui.
Turha jatkaa tätä loputonta suolla rämpimistä näiden kanssa.
”Nämä nk. Mikan kommentit eivät perustu muuhun kuin kaiken vastustamiseen kuten petsuilla aina ilman, että itse asiasta tietäisi yhtään mitään ainakaan omakohtaisesti.
Se nyt tuosta edellistä kommentista paljastui.
Turha jatkaa tätä loputonta suolla rämpimistä näiden kanssa.’
Joopa joo, Karjalainen ensimmäinen suuri on taas niin tietävinään ja olevinaan ylin asiantuntija vaikka esittämissään väitteistä ei ole mitään järkeä, vaan eipä siinä uutta.
Kerrohan Karjalainen jos ’yhden idean varaan perustetut yritykset ovat tuhoon tuomittuja”, niin miten ihmeessä Suomessa on valtava määrä yhden idean varassa toimivia yrityksiä?
Ja jos Suomessa yrityksen perustaminen on vaikeaa, niin miten sen voi tehdä muutamassa minuutissa kotisohvalla?
Väitteissäsi kerta kaikkiaan ole järjen hiventäkään, mutta se on joku muu jolla on tiedoissa puutteita.
Ei mene perille !
Minä puhuin innovaatioista ja keksinnöistä yhden idean varassa.
Totta helvetissä tuon itsestään sevyyden tietää matonpesijä Martta ja timpuri Pekkakin.
Mutta kai tästäkin taas pitää vängätä !
Eikös Suomessa ole hyvinkin menestyneitä yhden idean pelitaloja, kokemusviihdettä ja vaikka mitä joilla idiootit erotetaan rahoistaan.
90-luvun lopussa ja 2000 luvun alussa yhden uuden palvelukonseptin pohjalta rakennettiin sotesektorilla oikeinkin menestynyt yritys, toki aika suurella rahoitusvaraumalla.
Yhtä kaikki, hyvä osingon tuottaja josta muutamien toiminta vuosien jälkeen isompi alan toimija maksoi suoraan sanoen ylihintaa kuten niillä oli yhdessä vaiheessa taipumus markkinoita valkatessaan.
Eli yleistys harvoin toimii.
HK:n maailmassa tuo yhden idean varassa toimiva yritys ei ole yritys, kun sillä ei ole massiivista väkimäärää ja suuria tehtaita.