Yli 79 vuotiaat kokonaan pois ns palvelukyselystä!
Sattumoisin olen yli 80-vuotias
ja vasta tässä iässä alan tarvita niitä Pirhan palveluja!
– Pirhaa rakennetaan älylaitteiden varaan
ja yli 79-vuotiaat enemmistönä eivät hallitse laitteita
eikä heillä sellaisia ole
eikä kaikilla olisi edes varallisuutta ylläpitää tarvittavia laitteita.
– Laki määrää kaikille tasavertaiset palvelut!
– Rikkooko Pirha lakia jo tässä vaiheessa?
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009909436.html
– Onneksi on P Kiuru joskin hänen puolueensa kokoomus leikkaamassa
joten saako hän moitteet Orpolta?
Se on yleinen galluppien ongelma, jotka rajaavat kyselyt alle 75- tai yleisimmin alle 80-v ja heitäkin on n. 300 000 h.
Syyksi selitetään vajavainen nettiosaaminen.
Huu-haa.
Otos voidaan täydentää puhelimitse, kirjeitse tai jalkautumalla suurien markettien auloihin päiväaikaan haastatteluineen ja painottaa niin keitä teema eniten koskee.
Kiuru oli oikealla asialla.
Nettiuskovaisuus on äärimmäisen typerä idea. Eikä se ole vain senioreiden aihe.
Itse en osta nettikaupoista mitään, vaikka väitän tietäväni nettikauppojen teknologiaa äärimmäisen hyvin. Juuri siksi en niistä osta.
Aivan kuten IT-miljardöörit eivät anna lastensa käyttää edes oman firman älylaitteita kotona. Koska tietävät niiden ongelmat.
Onhan tuo huutava vääryys, että lyödään tuollainen ikäraja, idiotismia.
P.s. laki ei määrää tasavertaisia palveluita vaan riittävät palvelut.
On varmaan perääkin tuon osaamisen osalta omassa tuttavieni porukassa on paljon jotka eivät osaa asioita hoidella netin kautta
Toiset ei osaa edes laittaa konetta päälle
Sitten on toiset sellasia etteivät edes halua sitäkään oppia toiset taas sellasia jotka ei enää seuraavana päivänä eivät muista mitenkä se tehdään
Siinä ei sitten hyvät neuvotkaan riitä
Mutta puhelinkin on keksitty ja kotikäynnitkään ei ole huonoin tapa hoitaa asioita
Voi olla iso juttu joidenkin mielestä tuskinpa sitä silti ovat ne n 80 vuotiaatkin ovat silti ihmisiä terv tepivaari
Digi ei pelasta.
Kävin Silmäsairaalassa ja lupasivat lähettää tuloksen kirjallisena kotiin. Ei ole tullut kahteen viikkoon.
Aloin toiveikkaana etsiä keinoa kysyä?
Puhelimeen ei voida vastata ruuhkan vuoksi.
Jätin netin kautta kysymyksen viivästymisen syystä?
Palauteviidakko oli todella laaja joka pyrki siihen että ei otettaisi yhteyttä.
– Niin miksi ei annettu käynnin yhteydessä vastausta tai toimintaohjetta jatkoa varten?
– Pirhan tulisi ensin korjata organisaationsa toimivaksi.