https://www.is.fi/autot/art-2000009330229.html
”10 maailman ruuhkaisinta kaupunkia”
Ja virheet räksyttävät hesan ruuhkista, mitä muualla maailmalla ei todellakaan ruuhkiksi edes ymmärretä.
Tampereellakin ”ruuhka” on lähinnä Sampolan risteyksessä, kun kahteen suuntaan ratikat paahtavat vuorottain ohi molempiin suuntiin ja estävät muun liikenteen kerrallaan minuuttitolkulla.
Helsingissä on kyllä yhtä helvettiä ajaa, ja kyllähän siellä menee pieni ikuisuus – mutta en minä ruuhkia näe niin suuriksi ongelmiksi kuin surkeita opasteita.
Helsingistä on se sanottava että siellä liikennevalot on ohjelmoitu keskimäärin fiksummin, Tampereella periaate on että aina punaisen perään punaiset. Ja tiedämmekin miksi näin on…
Hesan liikenteeseen on totuttava joka tietysti vie aina aikaa opetella
Suomessa ruuhkia ne jotka noin sanoo mene peginkiin tiedät mitä on olla ruuhkassa
Kuusikin kaistaa tupaten täynnä autoja monia kymmeniä km terv tepivaari
Kolmen auton jono liikennevaloissa ei ole ruuhka, mutta eiköhän siitä voi ruuhkamaksun periä
Hesan ruuhkat henkilöautoilla aiheutuvat muutamasta pääsyystä:
1. Ruuhka-alueiden jatkuvat katutyöt ja keskustan rajoitukset, jopa nastarenkaat sekä sama kuin muualla 1 h / auto
2. Ruuhka-aikana et pääse kehäteitä pitkin oikomaan pääulostulo-sisääntuloväylille, ne ovat tukossa klo 7-9 kehäteiden varressa olevien valtavan määrän työpaikkojen vuoksi
3. Pääväyliä E2, E3, E4 ja Itäväylä et pääse ruuhka-aikana keskustaan mitenkään saati sen sisältä lävitse kaupungin, silti aina joku yrittää
4. Maalainen ei osaa ajaa Helsingissä, siellä pitää tietää, mihin menee
Miten pääset:
Junilla, metroilla ja ratikalla etäparkeista.
Maailman suurkaupungit ovat eri juttu.
Kun toden näköisesti olet käynyt Begingissä olet silloin nähnyt myös liikenne ruuhkia Hesan ruuhkat on ohi tunnin sisällä
Mutta siellä ne saattaa kestää jopa puoli vrk jopa pidempään
Eivät ne ole muuallakaan kovin pieniä ne ruuhkat ole terv tepivaari