Aikanaan epäonnistujan meno todettiin kanan lennoksi.
Itse asiassa Fortum on nuori yritys ja Suomen valtio enemmistöomistaja, mutta onko firma suomalainen kun johto koostuu pääosin nimistä jotka kuulostavat vierasperäisiltä?
Firman elinkaari on vasta reilu parikymppinen ja toimiva johto on tullut yllätetyksi joten se lennon pituus tullaan mittaamaan ainakin veronmaksajien kukkarolla joten asialle on laitettu filosofi?
Turha ruikuttaa, tehtyä ei saa tekemättömäksi ja olisi luullut sen verran löytyvän Suomen päättäjiltä maalaisjärkeä, että eivät olisi luottaneet Venäjän demokratisoimiseen.
Hyväa voittoa siellä tekivät monta vuotta ja nyt pitää vain nuolla haavansa, sillä sijoittamiseen liittyy AINA riski ja Venäjän kyseessäollessa se olikin entistä suurempi.
En usko että se lento tähän jää.
Suurin kysymys on nyt kenen tehtävä on subventoida Saksan teollisuudelle maakaasun hinta.
Se ”kanan lento” sanontahan tulee siitä (lentää kuin päätön kana) kun se kana ihan oikeasti lentää ilman päätä montakymmentä metriä. Kokeiltu on.
Lähipiiristä puuverstaan pk yrittäjä sanoo: Hallin lämmityskulut- sähkön hinnannousu- ja puutavaran hinnannousu sekä kuljetuskustannusten nousu nostavat tuotteen loppuhintaa arvion mukaan kolminkertaiseksi: Jäi mietteliäänä odottamaan tulevaisuudessa lopputuotteen ostajien reagointia?
Saksan teollisuus entä kotimainen?
Pitkon AL pakina osuu hyväveliherrojen ytimeen.