”Jonkin aikaa sitten uutisoitiin 300 000 euron sote-mainoskampanjasta, jossa hehkutetaan pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen sote-uudistusta ja ensi vuoden alussa aloittavia hyvinvointialueita. ”
Ei yllätä tuon punaviherhuulipunahallituksen tekosena.
Eivät sentään tehneet siitä mainosta Marinin kuvan kanssa Vogueen…
Mihin rahaa törsätään terv tepivaari
300 000€ mainokseen kehumaan sotea.
Se on törsäystä.
Aivan sama raha kun sinulle on euron törsääminen terv tepivaari
Tepi se on aivan sama mihin sinä eurosi törsäät, mutta ikävä vasemmistolle on aivan sama mihin se törsää veroeuroja.
No kuten toisaalla kommentoin, hallitus tulee jakamaan vaalirahaa sinne tänne vielä ennen vaaleja ja kaikki totta kai velaksi.
Potaskaa.
Minä törsään omiani – punaviherhallitus meidän yhteisiä rahojamme.
Demu-uskovaisuus ei näytä kestävän tosiasioita.
Noinko on no omias törsäät eikä mulle kuulu
Mikä uskovaisuus tuo demu uskovaisuus on kun et tiedä ketä äänestän voit pitää demuuskosi ihan itse
Ja kun en itse saa varorahoillani yhtään mitään menkööt niille jotka tarvitsee terv tepivaari
Meinaat, että mainosfirmat tarvitsevat ne verorahat?
Kun en sille voi yhtään mitään miksi sitten siitä kertoisin täällä
Täällä turha mölinä on aivan turhaa itse sanonkin itse päättäjille
Silloin asia menee tietooisuuteen heille
Mun verorahat saa mennä jonnekkin kun itse en niillä saa yhtään mitään terv tepivaari
Minä, minä, minä………………
Enpä voi kerto vaikka juhak sanoi näin
Omat verokuluni tiedän en sinun terv tepivaari
Kun en itse saa verorahoillani yhtään mitään saa mennä niille jotka tarvitsee
Jos kansalle laitetaan verorahoilla se menee kyllä tarpeeseen
Paljonko on muuten puolue tuki joka on kansan silmissä aivan tarpeetonta törsäämistä terv tepivaari
Onko joku nähnyt kampanjan, kun noin varmat mielipiteet jo on ?
Onhan se pyörinyt töllöttimessä ja ihan täysin turha se on, mutta velkarahalla saa kulttuurikavereita.
Mika enpä ole nähnyt kertaakaan no kerro mikä kanava terv tepivaari
Mikä osuus mistäkin mainonnasta on turha= kilpailijoiden !
Kilpailijoiden? Mikähän taho mahtaa kilpailla lainsäädännön kanssa, varmaan se yksityinen palvelun tuottaja 😈
Jonkun miekestä aina…
Vaikuttaa hieman hassulta kysyä ”Onko joku nähnyt kampanjan, kun noin varmat mielipiteet jo on ?”,joka siis samalla kertoo ettei kysyjä ole tainnut itse nähdä kampanjaa, mutta vielä hassumpaa on se, että samalla kysyjällä vaikuttaa olevan varma mielipide kampanjasta 🤣
En ole varmaan kohderyhmää, en ole nähnyt, väärä mediaympörustö, huono spotti tms. Mainonta on turhaa, huonoa tai liikaa aina kilpailijoiden = tai opposition mielestä.
Onko se yleishyödyllinen en tiedä ?
300 000 on pikkuraha tv-mainontaan.
No ei todella ole yleishyödyllinen, eikä sillä oikeastaan ole mitään varsinaista kohderyhmää tai no tavallaan lainsäädännöllä kohderyhmänä on kaikki kansalaiset,mutta siitä nyt ei pääse mihinkään,että siinä on 300 000 euroa vrlkarahaa heitetty taivaan tuuliin. Se on toki vasemmistolaisen talousoppiin mukaista, velkoja kun ei tarvi koskaan maksaa ja korotkin on nollissa ja mitä näitä järjen jättiläisten lentäviä lauseita onkaan.
Kovin on varma mielipide kampanjasta kun et ole sitä edes nähnyt,mutta hallitushan on erehtymätön ihan samalla tavalla kuin ,Putin Huhtalalle.
Voi voi !
Ottaa koville, kun aina löytyy takaportiksi henkilökohtaisuus. Täytyy aina vaan samaa ihmetellä.
Voi voi kun on herkkä hipiä. Mitäs esität kysymyksiä,”onko joku nähnyt kampanjan,kun on niin varma mielipide” ja vaikka itse et ole nähnyt niin kovin on varma mielipide kuitenkin esittää (ellet ymmärrä edellisen typeryyttä niin se on sinun ongelmasi)ja ainoa perusta varmalle mielipiteelledi on täysin sokea usko hallituksen virheettömyyteen, aivan kuten Huhtalan usko Putiniin, onko tuossa jotain,jota et ymmärtänyt?
Minä tunnen mainonnan lait. Se riittää esittämään kysymyksiä. Piste tälle veivaamiselle.
No se on kiva että tunnet mainonnan lait, mutta kyseistä kampanjaa et ole nähnyt ja kyseenalaistat muiden sen nähneiden mielipiteen kampanjasta ja se riittää perusteeksi aiemmin esittämääni.
Vai oikein piste, ei sekään koske kuin sinua, muihin kun sinulla ei ole mitään vaikutusta.
Ymmärrän toki idean että kansalle on hyvä kertoa uusista asioista – mutta tässä on tehty vähän sama virhe kuin mitä postilaitos teki vaihtamalla slangiin.
Sote-palvelut ovat perusasia. Niistä pitäisi puhua ns. naama peruslukemilla. Selkeästi. Ei PR-kamppiksella.
Väkisinkin haiskahtaa että tämä on verorahoin ostettu vaalikampanja.
Kyuu, eikä edes ihan vähän, enkä ylläty jos ei jää edes viimeiseksi.
Zysse teki mainonnallisen palvelun. Nyt katsojaluvut nousevat, kun ihmiset haluavat nähdä mikä tämä mainonnan turhake on. Puhukaa, haukkukaa, kaikki menee laariin.
Näin spotin. Amatöörien tuotantoa, kuka lienee briefannut tuotannon ? Tulee kuitenkin huomioarvoa ja keskustelua, muuten ei edes sitä.
Amatöörinä (ranskankielestä ”se, joka rakastaa”) pidetään yleensä henkilöä, joka harjoittaa harrastusta tulonlähteestään riippumatta. Vertaa sanaan diletantti.
Että sellasta…ei hyvää päivää!
Huovisen Veikko teki tunnetuksi ”selkäkeikkanaurut” ja ne on kyllä paikallaan.
Tämä oli joka-alan asiantuntija Karjalaiselle.
https://images.app.goo.gl/pTeyrpNsuKTDpk7F6
Voi sinua pikkuista
Mainonnan tekeminen on ammattilaisten puuhaa, jonka amatöörit voivat pilata. Eri mainonnan toteutuksilla on eri mittarit aina tuotannon luovasta puolesta, mediatyypin valinnasta, tuotantohinnasta median hintaan.
Tärkeimpiä ovat tietenkin kohderyhmään osuminen ja sen vaikutukset tavoitteeseen joko imagoon, myyntiin tai vain yleisinformaatioon ( yleishyödyllinen ).
Median myyjien faktat pitää arvioida kriittisesti koskien ohjelman katsojien lukumäärää, mainonnan katkojen pituutta, yhden mainoksen huomioarvoa kymmenien, satojen muiden joukosta, onko ohjelma yleensä edes tavoitekohderyhmässä.
TV- mainonnalla on omat ”niksinsä” vrt. printti-, ulko-, radio-, netti-, some- jne. mainonnoilla.
Tässä yleisiä arviointikriteerejä:
CPA = Cost Per Action eli hinta per tapahtuma
CPC = Cost Per Click eli hinta per klikkaus
CPM = Cost Per Mille eli hinta per tuhat mainoksen esityskertaa
CPT = Cost Per Thousand eli hinta per tuhat mainoksen esityskertaa
CTR = Click-Through-Rate eli klikkausprosentti
CPS / CPO = Cost Per Sales / Order eli kulut yhdestä myynnistä
ROI = Return On Investment eli investoinnista saatava tuottoprosentti
Kyllä oikeiston hallussa oleva media mollaa joka liikkeen mitä hallitus tekee joten on ihan oikein hallituksen jakaa oikeata tietoa!
Sitähän täällä blogeissa ja kommenteissakin vahvasti näkyy.