https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/54a26238-5e1b-4bee-b6d9-59938793068f
”Geologian tutkimuslaitos: Maailman mineraalit eivät riitä liikenteen sähköistymiseen”
Geologiset tosiasiat alkavat tulla esille, mutta niiden saaminen perille virheutopiaan uskoville ja poliitikoille saattaa olla mahdotonta.
Sähköautohypetetys on saanut niin massiivisen uskonnon aseman, että suunnan kääntäminen vie ainakin vuosia ellei vuosikymmeniä.
Mikähän lienee se seuraana virheuskonto?
Pirää paikkansa ml. uuden infran ranentaminen latausasemineen ja kuparjohtoineen.
Ehkäpä tosiaan tulevaisuudessa ajellaan pääasiassa oikeilla autoilla.
*
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/54a26238-5e1b-4bee-b6d9-59938793068f
10.8.2022
Geologian tutkimuslaitos: Maailman mineraalit eivät riitä liikenteen sähköistymiseen
Liikenteen sähköistyminen muuttaa montaa asiaa. Geologian tutkimuskeskus GTK maalailee synkkää kuvaa maamineraalien loppumisesta.
*******************************************************************
Jaa. että vety-autoja ..
Polttokennossa tarvitaan kalista palatinaa.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/uusi_polttokenno_hyodyntaa_kahta_metallia
Younan Xian johtama ryhmä kehitti katalyytin yhdistämällä nanomittakaavassa palladium- ja platinaosia.
https://www.pirkanblogit.fi/2022/heikki_karjalainen/oikeita-autoja/
Toisaalta, geologinen haaste tarkoittaa mahdollisuuksia metsäteollisuudelle – voiko puu korvata mineraalit? Mahdollisesti. Stora Ensolla ainakin säädetään sen pohjalta että tulevissa sähkövolkkareissa olisi puumateriaalia akuissa.
Linkitetty artikkeli kannattaa lukea kokonaan niin selviää, että viesti on sama kuin ”maapallon luonnonvarat eivät riitä ELLEI…”
Olen kyllä itse sit mieltä että pelkkiin sähköautoihin ei kannattaisi panostaa vaan ottaa mukaan ainakin biopolttoaineet ja vetykin jos sillä saadaan toimiva ratkaisu.
Jaa. että vety-autoja ..
Polttokennossa tarvitaan kalista palatinaa.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/uusi_polttokenno_hyodyntaa_kahta_metallia