Näin kuluttajana ja huonona vitsinkertojana päätin tehdä lyhyen putken rehellisiä mainoslauseita erinäisille yrityksille ja laitoksille. Koska vaalit ovat lähellä, politiikkaa ei ole mukana. Aloitetaan ajankohtaisella:
VTV – Todistetusti Suomen päättäjäystävällintä valvontaa
Caruna – Virta vie ja monopoli kantaa
Samsung – Palvelut hiilellä, lähettiläät öljyllä
Hesburger – Maailman turkulaisin amerikkalaisseurakunta
Sanoma – Teidän ongelma, meidän ominaisuus
Elisa – Kun etäpalaverisi kaipaa katkosta
Veikkaus – Auta meitä auttamaan vähemmän
Ruohonjuuri – Bakteerimmekin ovat luomua
Tieto – Maailma kaipaa ammattilaisia. Me emme.
Gigantti – Tuote voi olla vanha, mutta hinta on aina uusi
Valio – Juusto on vihreämpää aidan toisella puolen
Acer – Miksi valmistaa kun voi myydä ja miksi suunnitella kun voi brändätä?
Mehiläinen – Hoidamme läheisesi kuin omat verovelvoitteemme
Yle – Emme ehkä ota vastuuta, mutta ainakin puhumme siitä
Sofigate – Konsultointia kansalliskonservatiiveille
Finlayson – Miksi tehdä hyvää kun voi vaan puhua pahaa?
Esperi (sopii Attendoonkin) – Huumattu vanhuus on edullinen vanhuus
Amazon – Valitse orjatyö, valitse arjen säästöt
Lidl – Saattaa sisältää ruoan kaltaisia aromeja
Facebook – Yksityiselämäsi arvokkainta huolenpitoa
Nordea – Rikkaalla ei ole varaa hymyillä
Ikea – Miksi tehdä vaikeita ohjeita, kun vähällä vaivalla niistä saa täysin mahdottomia
Oracle – Tämän mainoslauseen lukeminen on tekijänoikeusrikos
Citycon – Koirasi on tervetullut, mutta jätä omistaja kotiin
Vastaamo – Joukkoistimme mielenterveytesi hoidon
Stockmann – Jos sinulla on varaa tulla tänne, meillä on varaa olla palvelematta sinua
Posti – Ei päämäärä vaan matka
Ja lopuksi vielä kaikkien rakastama:
TE-palvelut – Jotta Burana tekisi kauppansa
Mainittakoon vielä loppuun, että jokaiselle heitolle on olemassa tarina ja tausta. Jos joku näistä ei ole tullut vastaan ja olet utelias, saa kysyä.
Jos nuo ovat sinun keksimiä sloganeita, olet väärällä jakkaralla. Sinun pitäisi olla copyna branditoimistossa !
… muuten kirjautumine pätkii edelleen, Vain kirjautumalla ulos ja sisään jokaista kommenttia varten erikseen, onnistuu fb:n kautta
Kyllä ne omia ovat, olen tottunut heittelemään vähän kepeää metaforiikkaa sekaan.
Branditoimistot ovat niin ylityöllistettyjä ja alipalkattuja että eipä mahdu moinen kovin korkealle minun ideaalityöpaikan listoilla…