Kyllä niillä eroa on kunhan katsotte asoita oikeasta kulmasta kun ihminen lähtee mm vaikka ylittään serengetin aluetta
Tekemällä sen kävellen voi sanoa ettei se ole hulluutta vaan oikeasti se on juuri sitä tyhmyyttä
Voiko kukaan lähteä kävellen alueelle jossa on kaikki maailman pedot ja varmuudella juuri siellä missä vähiten niitä odotat olevan
Onko vaan totuus tuossakin että pitää todistaa kyllä minä tuosta selviän matkaahan ei ole paljon mitään
No tulee varmaan toisiin aatoksiin kun katselevat matkaa kartalla eihän sitä ole montakaan tuhatta kilometriä
Noinhan ne mutta olen vahvasti sitä mieltä ettei ole aivan järki mukana kun mukaan lähtee moiseen asiaan
Idea tähän tuli international geograaffin ohjelmasta seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast
Mielestäni kaikki sellaiset ”uroteot” joissa seikkailijan lähimmäiset saavat pelätä ja ongelmien tullen pelastajat joutuvat laittamaan henkensä alttiiksi ovat hulluutta, tyhmyyttä, välinpitämättömyyttä muista ja suurta itsekkyyttä.
Minulle on käsittämätöntä että heitä koetaan sankareiksi.
Samaa sanoisin näistä extream-harrastajista, mm vuorikiipeilijät jne; heitähän pidetään sankareina, henkilökohtaisesti en osaa arvostaa.
Ei ne mitään sankareita ole vaan tyhmiä maan päällä eläviä pikkusen hullu siitä on jopa hyötyä jossain määrin terv tepivaari
Tyhmä ei ymmärrä vai onko tyhmä jos ei kaikkia ymmärrä
eli sanotaan viisaudeksi jos myöntää ettei ymmärrä.
Hullu on se joka iskee päänsä seinään
vaikka tietää että se sattuu.
Tyhmyys ja viisaus ovat lähellä toisiaan
ja on vaikea erottaa kummasta on kyse?
Toisaalta tyhmä puurtaa itsensä näännyksiin,
mutta viisas elää vähemmälläkin.
Eräs määritelmä:Tyhmyys on synnynnäistä, typeryys opittua.
Eräs määritelmä: Ihminen on viisas, jos hän pyrkii elämään siten, ettei vahingoita itseään eikä muita.
Mitä tulee noihin kardinaalihyveisiin rohkeus, viisaus, kohtuus, oikeamielisyys, Sokrates oli sitä mieltä, ettei ihminen voi olla viisas, jos hän ei tunne hyvettä.
Kuten tiedetään Sokrates tuomittiin kuolemaan nuorison turmelemisesta ja väärien jumalien palvomisesta. Tietojen mukaan Sokrateen oppilaat olisivat auttaneen filosofin pakenemaan vankilasta ja säästämään henkensä, mutta Sokrates ei suostunut.
Oliko mies tyhmä vai viisas, kun ei pelastanut henkeään?
Jospa tuo sokrates oli kumpaakin terv tepivaari