Kun ei ole myynnissä

Eikä ihan heti tule olen laittanut autoa melkoisen määrän ettei se lähde ihan pikkurahalla

Niitä tarjouksia on tullut melkoisen moinen määrä mutta ei ole minulle tullut tarpeeksi hyvää tarjousta jolla voisin edes harkita

Mutta voihan sitä tehdä tyhjiä tarjouksia vaikka kuinka  monta en vaan niillä myy en edes harkitse

Ja vaikka autolla on ikääkin sen arvo onkin käyttö autona paljon korkeampi kun noiden tarjouksien määrä

Hävetkää edes jos osaatte seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

10 vastausta artikkeliin “Kun ei ole myynnissä”

  1. Voihan se noinkin olla monasti vaan luulevat että saavat parilla sataa katsastetun ja kunnossa olevan auton
    No ei onnistu kun autolla on käyttö arvo korkeampi en myy satasella parilla ja kun seuraava katsastus on joulukun alussa
    Ja siitä se menee läpi eka laakista muita asioita ei ole kun rapakaaren reunassa on pieni reikä ja se on kunnossa kunhan ilmat viilenee
    Saan siihen paikan aikaseksi pohjastaan on kovaa pelliä ei kumise mistään kohtaa laitan sinne ruosteen eston se on nytkin mutta en odota että vanhaan suojaukseen tulee ns haukipaikkoja josta korroosio alkaa jyllään vanha rouva pitää huoltaa kunnolla terv tepivaari

  2. Pahimpia ruostepesiä ovat jo 10 vuotta vanhat Mersut ja kaikki mallit. Pikkumesut A-mallit ihan tolkuttomia.
    Vanhemmat Japsit seuraavat perässä.
    Alkaen jo 2000- mallien ranskalaisista kuten Citikoista ei ruostetta löydy alumiiniosien runsaan määrän vuoksi.

  3. No ei se Heikki mene ihan noin ei niissä kaikissa japseissa ole silti ruostetta mulla on pohja aivan ruostevapaa vaikka autolla on ikää marraskuussa 22 v
    Mutta se onkin suojattu tasasin välein tuo asia on se jolla japsi ei ruostu niin paljon nyt mulla on ruostetta rapakaaren reunassa joka ei ole kantav mitenkään olis helppo laittaa muttei Tampereella ole pläkkäriä sellanen on toijalassa mutta sinne ei voi mennä vielä
    On ollut yksi fransmanni eikä toista tule on senverran veemäinen pitää kunnossa muilta osin
    Ja kyllä se alumiini hapertuu jopa aika pienessä ajassa vaikka siinä ei ruostetta näykkään
    Nuot japseissa ruostuvat ekana nissä nissanit sitten toyjotat hondaa vähemmän toki nekin ruostuu ilman hoitoa
    Silloin on kyse enempi kuskin välinpitämättömyys ja asenne se on jo ikäloppu kun on n 10 v terv tepivaari

  4. Itselläni oli Renault Espace, palkkirunko ja ”pellit” lasikuitua, ei pahemmin ruostunut vaikka oli ajettu melkein 500 tuhatta. Mutta sähköt alkoivat temppuilla: sillä pääsi aina jonnekin, mutta piti tulla jollain muulla konstilla takaisin.
    Sitten hankin Volvo 850:n. Siinä oli sinkityt pellit ja vaikka maalia lähti niin ei paljon ruoste tarttunut. ihan ok käyttöauto oli vielä vaihtaessakin vaikka oli yli 400 000 jo ajettu.

    Ruoste on niitä asioita joita en autooni halua. Jos alkaa kukkia ja pitää hitsata niin saa mennä vaihtoon.

  5. Tuo sinktys on sellasta siinä ei maali tahdo pysyä muutenhan se on oiva ruosteen esto
    Muttei sen maalinkaan tarvii lähteä nin se vaan tekee nuot ruoste jutut pitää poistaaa alkuvaiheessa silloin sieltä löytyy vielä tervettä pelliä läheltä
    Hitsaus on siinä vaiheessa vielä pientä ja lankalla hitsaaminen helppo asia hoitaa
    Mulla vaan ei ole mtään hitsi välineitä kotona ja Tampereella on hitsaus taito kadonnut
    No mennään Toijalaan kunhan saa mennä
    Ei tuo korona kutenkaan ole lopullinen vaikka Helsinkiläiset pieru perseet sitä koittaa pitkittää terv tepivaari

  6. Kyllä mulla Volvossa maali hyvin pysyi, vähän jostain takaluukun reunasta ja takaovien sisäkulmasta aikaa myöten lähti. Hitsarillle ei tullut asiaa. Joskus on ollut sellaisiakin autoja että aika säännölliseen piti paikkauttaa. Massa palaa hitsatessa ja uusi reikä tulee viereen. Joskus niitä itsekin hioin ja maalailin vaan enää en siihen hommaan ala.

  7. Olen näitä sinkki autoja nähnyt ja aina niissä ei maali tahdo pysyä no tietysti on myös kysymys käyttötavoista merkki kohtaisia paikkojaon josta maali lähtee
    Liekkö kysymys ilmavirtauksista jotka kaikilla autoilla on hiukan erilainen terv tepivaari

    1. Sinkityn tai alumiinipellisen auton kivenhakkaamista ruoste ei lähde leviämään minnekään. Paikkausmaali pysyy puhdistetulla pinnalla erinomaisesti.

  8. No nuot hitsaukset pitää pohjmaalata ja sen jälkeen pinta ja pohjassa ruoste suojata muuten siellä on läpi aika pian ja isompana terv tepivaari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *