Nyt se sitten on mulla

Kävinpä tänään hakemassa Nissan Almeeran vanha sekin on mutta on toki tuoreempi kun mitä Honda oli

1.8 koneella ja siisti kaikin puolin  penkit ei ole oksenneltu ja pinta on hyvällä tasolla

Hinta oli sopiva minulle ja katsastus voimassa 25pv 11 kk 2022 enkä epäile etteikö menisi läpi seuraavaakin katsastusta

Mutta senpä näkee tulevassa seommoro tepivaari kirjoitti Teuvo Mast

38 vastausta artikkeliin “Nyt se sitten on mulla”

    1. Voihan sitä sanoa harmaaksi väri on kuitenkin hopea papereiden mukaan en nyt usko kuitenkaan että se olis minun auto jonka Heikki on nähnyt koska kaupat olivat yhdeltä vielä alkutekijöissä ja auto oli vielä liikkeessä samoin kun itsekkin terv tepivaari

  1. Muista pitää öljykannu mukana. 1,8 kone tuossa mallissa syö öljyä, ominaisuus, eli öljyn lisäys silloin tällöin.

    1. Lisäys:

      Tässä luultava syy…sylinterit muuttavat muotonsa hieman soikeaksi sekä männänrenkaat ovat helposti kuluvia. Tämä 1,8 litraisen yleinen ongelma.

      1,6 sekä 2,0 kone, niissä ei tätä ongelmaa ole ollut.

      Vinkki, seuraat vain öljynkulutusta, jos sitä öljyä menee niin lisää. Jos ei mene niin kone on rempattu ja sitten öljyä ei mene. 👍

  2. Noin voi olla mutta olen tietoinen asiasta olen ollut asentaja n 40 vuotta
    Olisin ottanut mieluusti tuon 1.6 taikka 2,0 ei vaan ollu nyt liikkeessä
    Mutta autolla on silti ajettu n 140 000 km aikas vähän
    Tuo kuluminen johtuu siitä että tuo 1.8 on tehty 1.6 runkoon siinä suurin syy miksi ne kuluu
    Mutta aika sitten näyttää onko öljyn kuluttaja hankittu se on terv tepivaari

    1. Niin, siksi laitoin vinkkiä, jos kuluttaa niin öljyä säännöllisin välein lisää.

      1. Tulen seuraan tuota öljyn kulutusta muutenkin samoin vaihteiston öljyä koska ne on nyky Nissanin akilleen kantapäät
        Mutta öljyä mulla tulee oleen peräkontissa aina pitää vaan ensin tietää mikä öljy siellä on nyt en tiedä
        Mutta kun vaihdan ne silloin on myös tieto siitakin terv tepivaari

        1. Niinhän tuo kaikkien konepellin alaisten nestesäiliöiden tarkastelu tulisi mielestäni kuulua ihan viikottaisiin rutiineihin jopa useamminkin.

  3. On muuten hyvä kun ei käytä 1.8 isoja vaihteia liikaa no mikä sitten onkin liikaa no vaihde laatikosta loppuu ö lljy ja kuivana se ei pitkälle pötki terv tepivaari

    1. Tämä Citikka on ihme peli. Vuoden aikana tikun pinta ei laske, ei tarvitse lisäillä ja öljy on melko puhdasta.

      Cherokee vei aika reippasti, oli iso kone 6 syl / 4.0 ltr.
      Vanha vm. 69-70.
      Amazon oli juoppo, niin kuin ne kaikki . 1 ltr/ 1000 km tavallista. Siksi koneet kestivät ikuisesti. Yksi syy oli venttiilikoneisto.
      Muuten France Motoeur, Citikoihin erikoistunut korjaamo Hevannassa sanoi, että Citikka on harvoja nykykoneita, jotka kannattaa vielä korjata, siis hoonata tai kannen hionta.

    1. Kun ostin Cherokeen vähän kyseenalaisesta liikkeestä Porvoossa, en tiennyt oliko mittari ruuvattu kertaalleen ympäri / 1,0 milj. km. Mittarissa kun oli 320 000 km.

  4. Kyllä sen kanssa vanha autonkin asentaja pärjää kun tietää aika monen ne perusviatkin
    No jos ei pelitä laitan kiertoon ei tuo sen kummempi asia ole siinä on leimaa ensi vuoden Marraskuun 25 pv asti terv tepivaari

  5. No kävin tänään Tiiriössä kävin kahvilla ja palasin Tampereelle no eipä siinä matkaa ole kun n 60-70 km mutta kyllä sillä matkalla sai tuntuman autoon eikä lainkaan huono ajaa
    Ei muuten ollut öljyn kulutusta noilla km lainkaan mutta katsotaan jos na alkaa kasvaan mulla on jo nyt tiedossa kone
    Remontoitu ja laitettu kaiken puolin kuntoon mutta kaikki aikanaan terv tepivaari

  6. No kävin tänään Tiirössä kävin kahvilla ja palasin Tampereelle no eipä siinä matkaa ole kun n 60-70 km mutta kyllä sillä matkalla sai tuntuman autoon eikä lainkaan huono ajaa
    Ei muuten ollut öljyn kulutusta noilla km lainkaan mutta katsotaan jos na alkaa kasvaan mulla on jjo nyt tiedossa kone
    Remontoitu ja laitettu kaiken puolin kuntoon mutta kaikki aikanaan terv tepivaari

      1. Juuri näin se menee olipa kulkuneuvo mikä hyvänsä mutta nyt on takana n 140 km plus nuot kaupunkilla ajelut terv tepivaari

  7. No vanhana asentajana on tuon ikä luokan autoista aika lailla selkeä kuva mutta ummikkona siihen menee kyllä tuo vuosi jos ei pidempaankin
    Vaikka leipäni hankin Sandviikilla remontoin autoja sivu työnäni illat ei niistä paljon jäänyt käteen mutta tulipa autot aika tutuiksi terv tepivaari

  8. Nyky autoista sitten ei ole lainkaan kokemusta avaan pellin sitten laitan se kiinni enkä koske mihinkään muuhun kun pissapojan korkkiin no kyllä niistäkin öljytikku löytyy ja korkki minne voi lorottaa lisä öljyä siihen loppuu mun tekoni niissä terv tepivaari

  9. Kyllä siellä pellin alla osaa kaikki nesteet tarkistaa. Akun vaihtaa. Suodattimen vaihtaa. Öljyä ei kannata itse sählätä suodattimen vaihdon kanssa. Liittimet tarkistaa ja putsata. Remmin kireydet tarkistaa. Tulppiin ei pääse käsiksi. Tai mennä Motonettiin ettei tahri käsiään.

  10. No niinhän se on mutta voin sanoa että voisin ottaa vaikka sieltä koneen ulos ja panna palasiksi ja hoitaa viat pois
    Ja sitten koota koneen ja laittaa paikoilleen on vaan niin ettei ole koneita vaikkapa hitsata eikä paikkaa missä koneelle vois tehdä remontin
    Kokonaan eri asia onkin se ettei polvetkaan anna ihan joka asentoa enää ne sanelee sen etten itse enää voi asioita hoitaa
    Ja käsien tahriminen on ollut selviö minun töissä koko työuran ajan mutta ne saa puhtaaksi pesemällä
    Ja rasvaamalla kätensä ennen kun aloittaa ne saa helposi puhtaaksi terv tepivaari

  11. Mutta kun aikaa menee varmaan antaa ne viat esiin joita on nyt aivan varmaan kun auto ei ole nuoremmasta päästä nytkään mutta mulla on
    Kaksi viikkoa aikaa perua koko kauppa jos tulee vika asioita paljon perun kaupan terv tepivaari

  12. No ostin aika tunnetulta liikkeeltä hatnpäänvaltatieltä terv tepivaari

  13. Heikki; en tunne luotettavaa vanhoja autoja myyviä liikkeitä ja vielä vähemmän luotettuja käytettyjen autojen myyjiä.
    Kyllä pitkälti omiin kokemuksiinsa ja ostokohteen käyttöhistoriaan ja auton yleiskuntoon tulee pitkälti tukeutua ja kun myyjä oma-aloitteisesti tarjosi kirjallista myyntivastuutaan, kauppa oli selvä.
    En tässä viimeisessä kaupassani pettynyt ja kun auto on perinpohjaisesti vielä tarkistettu ja katsastettu, kaikki kunnossa.

    1. Juuri noin on mitä Kalle sanoo tuossa ylhäällä en tunne ainuttakaan luotettavaa minäkään terv tepivaari

  14. Enkä tiedä missä on luotettava joppari mulle tuntematon persoona kokonaan terv tepivaari

  15. Minä taas en osta yksityiseltä, vaikka kuinka osaan itsekin arvioida. Nykyauto sähköisine toimintoineen on sellainen, etteivät siihen omat kyvyt riitä edes arviointiin. Vastuuta yksityisellä ei oikeasti ole vrt. liike, jos jotain ilmenee.

  16. No kun teet auton asentajana hommia vaikka kolme vuosikymmentä luuletkos ettei tiedä autosta lähes kaiken
    Kerran laukasin turvatyynyt koitas arvata paljonko kustansi voin sanoa että laskun jälkeen ei paljon naurattanut itseäni
    Mutta eipä toista kertaa tullut laukastua samalla lailla
    No liikkeestä minä ostin ja tunnetulta terv tepivaari

      1. Kyllä mulla laukes konepllin alta kun törkkäsin väärään paikkaan ruuvarilla mutta menny mikä mennyt terv tepivaari

  17. Kuten kirjoitellutkin olen; Volvo on toiminut moitteettomasti, kaikki elektroniikka ja sitähän V70:sessä riittää, aivan prikulleen. Yksi peruutustutkan anturi uusittiin, jarrulevyt ja palat, sitten mystinen letku, joka menee imulohkoon.
    Uskon, että ihmeempiä huolia ei esiintyne.
    Tuolla biokaasuasemalla pitää oppia käymään, siksi paljon kaasuautot ovat yleistyneet.
    Aamuvarhaisella kun tankille menet, täydellä paineella saat ja edelleen edullista biokaasua 1,40€/kg.

  18. Nuot nelipyöräset on aina arvoitus voi saada melko kehnon kulkupelin tai sitten saa hyvän
    Ja osaako tehdää itse autolle remontit itse voin tehdä vaikka kone remontin ei vaan ole paikka missä tehdä hitsauksia en voi tehdä kun ei ole enää konetta millä hitsata terv tepivaari

  19. Kun 60% kaupungissa pääsääntöisesti ajavista ei näe sähköautoa (mitkä on oikeastaan tehty juuri kaupunkiajoon) ostoslistan kärjessä niin miksi syrjässä asuva sen näkisi..?

    Kysely: Sähköauto ei ole vielä vaihtoehto edes suurimmalle osalle kaupunkien keskusta-asujista https://www.is.fi/autot/art-2000008483069.html

  20. Noin se asia on kun vertaa Norjan hintoja noissa pitää sanoa että eipä ole ihme lainkaan Suomessa sata tonnia norjassa n 30 tonnia euroina terv tepivaari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *