Mietitäänpä silleen, mm Volvo tuo Kiinasta autonsa sekä nyt Tesla tekee samaa. Jos Korealainen auto ei kestä niin mikä kestää. Jos autosi olisi ”Made in Hong Kong”. Ihan oikeasti. Mitä miettisit…
Olen itse ajanut Volvon koeajoradalla Ruotsissa uusimpia versioita 15 vuoden ajan ja ollaan katsottu kun niitä ajetaan päin betonia kuinka ne kestää…Nyt on myös toisena autona Volvo taloudessa, made in muu maa kuin zinx zonx.
Kuinkas nyt, jos tälläinen Premium tasoinen auto on kuin Lada konsanaan, mistä asiakas maksaa …se minua kiinnostaa, jos moisen kipon saa halvalla niin kyllä tämän ymmärtää, mutta nyt on ollut premiumia ja kalliilla…kysymys kuuluu: ” ostaisitko moisen auton”…?
”45-vuotiaan Woodsin ajama auto oli erikoisempaa sorttia. Onnettomuuspaikalta otettujen kuvien perusteella golftähden alla oli korealainen uutuusauto Genesis GV80.
Harmaa katumaasturi on tuoretta mallia alkuvuodelta 2021.
Woodsin persoonallinen autovalinta selittyy Genesis Invitational -turnauksella, johon hän osallistui viikonloppuna. Turnaus on osa PGA-kiertuetta. Kilpailun logo löytyi myös auton kyljestä.”
Mikä ihmeen Genesis GV80? Tällaisella luksusautolla Tiger Woods ajoi rajun onnettomuuden https://www.is.fi/golf/art-2000007822363.html
Saa nähdä milloin tuo Hyundain luksusmerkki Genesis tuodaan Suomeen. Suomi on siitä merkillinen maa, että tänne tuodaan melkein kaikkia merkkejä, vaikka niitä ei valmistettaisi kuin muutama vuodessa. Hinnalla ei oke väliä, kunhan ei ole liian halpa. Suomessa on auto vieläkin määrätty egon jatke, vaikka toisin väitetään, kyllä sen voi havaita maantien varrella.
Sillähän ei enää ole mitään merkitystä, missä auto on kasattu, ei voi väittää jonkun maalaiseksi. Autoteollisuus on sotkettu ja hajautettu, niin ettei kukaan enää pysty sanomaan kuka omistaa mitäkin ja kuka valmistaa minkäkin yrityksen osia. Minä kerran kysyin erään automerkin saksalsella tehtaalla, että monestako maasta tulee siihen autoon osia. Tehtaan insinööri sanoi, ettei hän heti pysty tarkkaan sanomaan, mutta varmaankin lähentelee sataa maata. Jopa jostain Suomesta tuodaan peltiä tehtaasta, jolle kerran annettiin heidän tasaisen laadun palkinto. Se on erittäin harvinainen palkinto, jota ei myönnetä edes joka vuosi.
Minkähän vuoksi Venäjältä ei tuoda autoja Suomeen
En kanssa osaa oikein sanoa, mutta olisko tällä jotain markkinoita.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9ab5cfcd-f26d-4c18-b25d-5db56bd3a538
Lada Niva on itseasiassa Renaultin käsialaa nykyään, ei hassumman näköinen laite…
Aikanaan ajelin Mossella Ladoilla ja pihassa oli huoltopukki joten kyllä sitä aikansa. Jätti tielle ainoastaan kerran.
Harva muisto elämässäni on niin kivulias kuin volvon omistaminen. Ei se montaa hetkeä jaksanut ilman uutta sähkövikaa. Oli se Ruotsissa tehty, mutta kuten olemme koronapandemiasta oppineet, ruotsalaisuus ei tarkoita järjen lahjoja. Sellaisen jälkeen ajaisin vaikka umpikiinalaisella autolla.
Mutta, niin kauan kun tuo volkkari jaksaa, sillä mennään. Oli minulla jo jemmattuna rahaa uudempaa varten mutta totesin että paskat. Rahat säästöön.
Meikällä on toisena autona Volvo, tuttu merkki itselle. Totta on että on saanut tähänkin pari isoa remonttia tehdä, mutta kun se toimii niin on hyvä ja tilava kun on pari isoa koiraa 👍🦴🦴
Parhaat ja niin ja näin:
Amazon 3 kpl
Citikka Xantia
Saabit 99-9-5 (5 kpl)
Citikka C3
Jeep Cherokee ( sähkölaitteet, ruoste), muuten erinomainen
Isäni ja minunkin ajamani ja itsehuollettuja:
Hillman Mix ( en ajanut, olin apupoika, )
Taunus 17 M Turnier (vähävikainen) 1. ajokortin jälkeen
Fiat 850
Escort
Lisää nuoruudesta:
Vauxhall Viva ( täynnä vikoja, aamulla piti avata konepelti ja katsoa oliko ketään kotona)
Peugeot 404 ( ruoste), upea ajettava ja muuten kestävä
Talbot Solara ja Horizon, paljon vikoja ja Horizonin ruoste
Skoda Coupe, ruoste
Minulle paras oli välikopan Escort vm 1976, punainen paholainen. Hitsi kun piti armeijaan lähtiessä myydä kun oli rahat finaalissa, nyt ne maksaa pirun paljon jos edes joku myy.
Onhan noita autoja ollut kaikenlaisia vuosikymmenten aikana, mutta alle yhden käden sormilla laskee korjaamolla käynnit yhteensä.
Kaikenlaisia on ollut, mutta surkein oli 320-sarjan bemari, mikä jätti monta kertaa tielle ja lopuksi liisinkifirma purki sopimuksen, kun tuli niin kalliiksi sille.
Monesa mielessä parasta olivat Toyotat, koska niissä ei juuri ongelmia ollut.
Surkeimmat meillä on olleet kaksi Mersua C ja E sarjalaiset. Ei niitä enää talouteen.
Nuo kaikki 300 bemut oli samaa ei hyviä kaikki mitä sattu
Mutta tyyli oli aivan eri kun oli 700 niissä kesto oli omaa luokkansa maksoikin kyllä paljon enemmän tev tepivaari
Minulla on ollut ammoin Simca 1100. Niitä ei kaikille riittänyt. Oli hyvät tilat, mukavat kyydit antoi, eikä hajonnut mitenkään sinä lyhyehkönä aikana kun sillä ajelin. Sympaattinen kuva siitä jäi varsinkin ahtaan kuplan jälkeen, ei ollut juhlaa lastenvaunujen alaosaa kuplan takapenkin taakse ängetä, siinä piti olla notkea selkä.
Mulla oli n puoli vuotta lada 1200 ja ei ollut pakkasta niin paljon etteikö käymään lähtenyt
Silloin oli kova talvi Tampereellkkin pakkanen meni päälle 30 miinusta mutta lattarauta alkoi pöriseen kun virta avain meni lukkoon
Muut hienot jäi eikä ne suostunut käynnistymään mitenkään
Ajomukavuudesta ei nyt voi sanoa yhtään mitään terv tepivaari
Audilta tullut edullinen sähköllä toimiva kansanauto, hinnat alkaen 106 000€ + lisävarusteet. Ajomatka n 470 km (eli puolet siitä kovassa pakkasessa), pitäisikö ostaa, tosi halpa 😄😄😄
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1e3698a3-fbcf-4145-8008-ee4cdff38012
Täydellinen ”kansanauto”.
Jokainen 3 tonnin autolla ajava voi ensi titlistään tuollaisen ostaa.