Vain runsaat 25 vuotta vanha Petrani petti, ei muuten mutta pohjavaneeristaan. Kaikki muu kunnossa mutta tuo pohja.
Toisaalta, nykyisen mönkijäni kuljettamiseen sen kuomu on liian matala.
Pitkään harkitsin ja sitten päädyin ehkä uuden peräkärryn hankintaan; se kun meidän perheessä on ihan pakollinen.
Kiinalaisvalmisteisia saisi halvalla … mutta, se teräksen laatu?
Tietysti merkkiperäkärryjäkin aika asialliseen hintaan 125cm kuomulla on saatavilla mutta silti jäljet johtavat varsin usein Kiinaan.
Asioita tutkiskellaan.
Niin kuin jo kirjoitin, eihän se Petra (suomalainen valmiste), pettänyt vaan vanha vilmivanerinen pohja, toisaalta; jos peräkärryn kuomua jatkuvasti joutuu poistamaan ja asentamaan, työstä se varsinkin yksin käy.
Tarjolla olisi 125 senttiä korkeita kärryjä mutta käytettyjä kun katselin voisi jopa kolmanneksen säästää.
Ne nyt ne akseliston laakeroinnit ovat varsin vaihtelevia.
Niin sitä vaan tämä maalaisasuminen asettaa taloudellisia haasteita jos toisiakin.
Eiköhän tästäkin selvittäne.
Taitaa olla pari viikkoa aikaa, kun katselin rautakaupassa Muulia. Myivät sitä ilman kuomua 850 euroa, ihan standardimitoissa. Kuului varmaan vielä lisälaidatkin samaan kauppaan.
Vaan kun se korkea kuomu on vättämättömyys.
Kyllähän siihen se kuomu kuului, mutta en yhtään muista hintaa, varmaan hiukan toista joukkoo.
Se muuten Petran runko on lähes ikuinen; alumiinia. Pyörät ja laakerit näiden vuosien jälkeen varmaan olisivat jo tarvinneet ehkä uusintaa.
No Petra löysi noutajansa ennen kuin osasinkaan odottaa.
Minulla ei ole, eikä ole koskaan ollut peräkärryjä, taidan täräyttää tuolta hallista Transitin liikennekäyttöön. Ajelen sitten näin kesäseen aikaan ne mitä ajella täytyy, kun mikään ei ole pakollista nykyään. On ne sivubisneksetkin jäänyt muistojen joukkoon. Niin ja tulee katsastuskin Transitille näin kesällä.
Minulle se tuo peräkärry on monestakin syystä tarpeellinen ja kuomullinen koska sitä en katon alle saa.
Niin sitten ostin uuden kuomukärryn, ammottavan loven teki perhebudjettiin mutta kun se Wanha Petrakin vielä kelpasi kuomuineen kaikkineen uudelle, ehkä onnelliselle omistajalle; no, kuten kirjoitin, eiköhän tästäkin selvitä.
Varsin nopeata oli myyjän ylöjärveläisen liikkeen osalta. Pitäisi tänään uusi kärry olla pihassa.
No, niinhän se tulikin; klo 10.20 oli kärry pihassa. Hieno 3,5 m kärry, myöhemmin kertoilen kokemuksia.