Olen nyt ”kaasuautoillut” jo runsaat pari vuotta. Perheeseen kun tuli toinenkin auto, se tuo 2,4litrainen bifuel.
Rehellisesti täytyy sanoa, että minun/perheemme tuloilla tuo Volvo niin bensiininä kuin dieselinäkin olisi liian kallis liikkumismuoto.
Se, tuo kaasu sitten tasaa varsin merkittävästi ajokilometrikuluja.
Tuohon kaasuautoiluuni on eräskin blogisti suhtautunut naureskellen; odottakoon nyt vaan sitä vetyautoaan, kyllä se sieltä tulee mutta voi mennä kotvasen aikaa kun Suomessa on ensimmäinen vetypolttoaineen valmistuslaitos jo peräti paperilla.
Minä sillä aikaa ajelen kohtuullisen edullisia kilometrejä tällä bifuel autollani.
Huomen aamullakin lähden Eestiin hammaslääkäriin ja siellä tankkaan todella halpaa Eestigaasin kaasua.
Ihan olen tapojeni mukaan kirjannut kaikki autoilun kulut jo kymmeniä vuosia, niin Volvonkin osalta ja kaupan myötä sain huolto- ja korjaustositteet koko auton historian ajalta.
Helppo jatkaa.
Siis Volvo ei kaasukäyttöisenä ole todellakaan ainakaan nyt nähtynä ylivoimaisen kallis.
Ei mee paljon tupakkia tankatessa?