Nyt uutena tärppinä sähköautoihin siirtymisessä vetokoukkujen asennukset ja sallimiset.
Jos esim 100km sähköllä ja perävaunu perässä saattaa kutistua 50km, ei sähköauto minulle ole vaihtoehto.
Minä ajelen biokaasulla ja homma toimii. Kaasuvolvoon saa liittää asuntovaunun vetoonkin riittävän peräkärryn; tosin ei ole asuntovaunua, eikä tule.
Jos joskus tulisi mieleen tilapäisesti yöpyä Volvossa, tilaa kyllä riittäisi.
Kaipa tuo on kiva lisä joillekin, en henkilökohtaisesti näe tarvetta. Vaan eihän tässä mitään outoa ole – pirusti se bensan/dieselin/kaasun kulutuskin lisääntyy kun perään laittaa vedettävää. Täysin sama fysiikka.
Lisääntyy se, vaan ei tipu puoleen kuten sähköleluilla.
Juhak:n kanssa samaa mieltä.
Täydellinen turhake arkikäyttöön. Se vain kallis lelu kaupunkiin ja hyväkuntoisille valtateille. Ei edes matkailuun ilman jatkuvaa huolta ” polttoaineesta”.
Mitä en usko, että polttoainetalous paranee yhtään noilla versiolla ja kokonaistaloudelliseti. Pitää ottaa huomioon, että yksin vetokoukku ei ole ongelma, siitä tulee sähkön rinnalle monta muuta ongelmaa.
Sähköautojen vastustajien seassa on perusteltua kritiikkiä – sitten on sitä samaa tasoa kuin rokotevastustajien kertomukset 5g-siruista.
Sähköautot tulevat, se on varmaa. Sähköautoa ei ole pakko ostaa, sekin on varmaa. Sähköautot noudattavat samoja fysiikan lakeja, sekin on varmaa.
Vetokoukku on näin maalaiselle välttämätön. Peräkärryä tulee käytettyä viikottain, milloin mihinkin työhön.
Sähköautossa en näe minun käyttööni tulevaisuutta, sitä vastoin kaasu on mielestäni oivallinen polttoainekulujen tasaaja.
Minä sitä bongasin Tallinnan laivajonossa peräti kaksi isoa lataushybridiä, molemmat Mitsubishejä, Norjan rekkisterissä molemmat.