Ostin lähes uudet täysnastaiset Hankookit 4 kpl Furstin kolariautosta takuutuotteena hintaan 80 €
- Vannetyö+ tasapainotus+irrotus+kiinnitys 14 ” vanteisiin ja alle 80 €
- Tubeless venttiilit asennettuina 12 €
- Tasapainot 8 €
- Työt ja tarvikkeet yhteensä 100 €
- Renkaat 80 €
- Kausisäilytys lisäksi / 1 vuosi 60 €, sisältää pesun
Ajo on pehmeää , ei melua edes kesärenkaiden vertaa. Pieni rapina vain kuuluu, Citikassa on hyvä äänen eristys.
Meillä oli rengastyöt, eli vanteelta vanteelle, tasapainoitus, alle laitto yht 55€
Sekä tietenkin sitä ennen irroitus.
Halvalla pääsi sitten. Hyvä juttu.
Nuo Heikin lukemat; kun otetaan huomioon aivan erilainen rengastus, 205x55x16R, kustannukset aivan eri luokkaa mutta renkaat uudet.
Laiskuuttani vaihdatin eilen tytönpojalla, hyvähyvyyttäni maksoin 20€ ja bonukseksi sai tölkin energiajuomaa
Vaihdoin itse samalla näki missä kunnossa olivat ja meillä on itsellä rengas hotelli omassa talossa
Ensi talvi menee ihan varmuudella voi mennä vielä seuraavakin vanteita pitää kyllä värjätä molempia sooda puhallus ja uusi väri pintaan
Sitten ovat kun uudet terv tepivaari
Noita pellivanteita kun ei ole helppo löytää mistään terv tepivaari
Auton renkaita ei saa säilyttää talyhtöiden varastoisssa tai edes halleissa tai talleissa.
Kyllä luvat on kunnossa ja pelastus laitoksen tarkistamat eikä ole mikään mainitsemasi vaan on vuokrattu tila jossa saa talvikumit pitää ja samoin kesäkumit terv tepivaari
Siloin ok..
Häkkivarastoissa niitä ei saa säilyttää se on selviö kaikille vai onko sittenkään terv tepivaari
Minä en ole vielä vaihtanut, en edes harkinnut nastojen alle laittamista. Se kun laki sanoo, että pitää ajaa kelin mukaisilla renkailla, eli eihän niitä nastoja paljaalla asfaltilla, eikä vesisateella.
Tänään aamulla, kun piti lähteä laboratorioon, niin eihän auto inahtanutkaan. Jotain tuntematonta oli jäänyt päälle ja tyhjentänyt akun täydellisesti, niin että radio pyysi koodiaan. Onneksi vielä löysin sen koodin. Hetki piti miettiä, kun aikaa oli huoino vartti ja matkaa viisi kilometriä. Onneksi löysin nurkista vanhan akun, joka juuri jaksoi käynnistää auton. Takasin tullessa ostinkin kirkolta ”buusterin”, eli apukäynnistimen. Ajattelin , että seuraavaalla kerralla et teekkään samoin.
Se on mainio laite tuo starttiboosteri ja sillä kun saa yleensä kännykkänsäkkin ladattua.
Kyllä, monitoiminen on, nyttenkin tuolla verstaalla lataa itseään ja samalla lataa yhtä vanhaa Nokia lumia puhelinta.
Kerran on Hondassa käynyt jäi parkit päälle aamulla ei inahtanutkaan no eipä tietenkään
Onneks ei ollut sellasta menoa jossa olisi pitänyt mennä latasin akun ja taas oli meno päällä
Mun vaan pitäis uusia akku alkaa oleen sellasia merkkejä ilmassa terv tepivaari
Mulla on autossa hemmetin ieno latausjärjestelmä.
Akku on koodattu oikein eikä valoja jää päälle.
Silti jokn tf´jetää akkua pidemmällä n. viikon seisonnalla ja kylmällä kelillä käynnistys on heikkoa.
Systeemissä on jokin systeemivika, koska ei osaa ladata akkua täyteen edes 50 km ajolla startin jälkeen.
Krjausta eole eikä latauspalikan vaihto kuulemma auta asiaa.
Pakko vain välillä laittaa laturi seinään, jotta saa akun täyteen.
Noinkin varmaan on mutta kun akulla on ikää n 15 vuotta alkaa se oleen jo tiensä päässä no ei uusikaan akku kestä parkkien päälle jättöä
Ei ole hondassa sellasta toimintaa jossa kaikki valot sammuu virta avaimen kun työntää taskuun
Osa pitää sammuttaa viiksestä samoin mulla on taka sumu valo joka sammuu yhdestä erillisestä nupista
Ja sitähän ei saa päällä pitää hyvällä kelillä en nyt tiedä häikäseekö ketään mutta niin se vaan on että kielto on olemassa terv tepivaari
Hankookit minullakin, uudet, 205x55x16R. Tyytyväinen olen.
Tuosta eräästä rengastestistä (talvi), luin, asiantuntijalausuntona, että kolme talvikautta rengas säilyttää ominaisuutensa, oikein säilytettynä, sitten alkaa rengas kovettumaan ja menettää pitonsa.
Minun asiantuntijani on ollut pitkään Euromaster. Se totesi edelliset talvirenkaat vielä täysin käyviksi jopa pari vuotta näillä ajokilometreillä, mutta nastamäärä oli vain vähentynyt liikaa mennäkseen katastuksesta lävitse.
Mutta vaihto tuli ja nyt katsotaan sitten talvi.
Ihan älyttömyyksiin mennään noiden rangaskokojen kanssa. Minä päivänä muutama kakatselin yhtä autoa kun vannekoko oli 20″ ja oli ihan tavallinen henkilöauto. Ne pirulaiset painaa jo niin, ettei ne ihmisen nosteltavia kohta olekaan.
Minä tässä yhtenä päivänä vaihdoin tyttären autoon, Focukseen renkaita, eikä siitä tahtonut tulla mitään. Minun sytostaatilla pehmitetty kroppani ei vaan tahtonut kestää, sanoinkin tyttärelle, että nostele ite, kyllä minä hoitelen sen katselun.