Olisi jo aikaisempi Marinin tölväisy riittänyt, mutta naapurin persuille ei ! Nyt lisäksi vielä suuri ”kohteliaisuus” Marinin 1. Viron valtiovierailun kynnyksellä, joka ei jätä ketään häpeämättä paitsi Viron ekreläisiä.
… mutta ekreä vituttaa erityisesti presidenttimme toteamus rajoittaa vastakkain asettelua ja vihapuheita sekä kansalaisten tasa-arvoisuus kaikkien kesken. Se oli liikaa heille, koska Suomi on vain suomalaisille.
Mutta, erityisesti punamultahallituksemme vihervasemmisto. Ekrehän puuttuu jo maamme sisäiseen politiikkaankin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/278055e7-613d-4fb5-bedd-9bf7fefd6808
Eiköhän suomen poliittinen johto kestä tuon verran kritiikkiä ja ellei niin voi voi…
Jos Ekre tuolla perusteella puuttuu maamme sisäiseen politiikkaan, niin monet suomalaiset puolueet eivät ole ainakaan yhtään huonommiksi jääneet puuttuessaan muiden maiden sisäiseen politiikkaan.
Siitä kestämisestä ei ole kysymys , vaan siitä, että pitäisi osallistua tuollaisen typeryyden puolueen kanssa mihinkään yhteistyöhön millään tasolla. Ehkä ekre kertoo paremmin, mikä Suomen persut on todellisuudessa.
Suomi tosiaankin kuuluu suomalaisille. Senhän sanoo järkikin. Mutta Karjalaisen tontti kuuluu kaikille. Sanopa osoitteesi, jotta voisin käydä jättämässä rikastavan muiston pensaasi juureen. 😀
Ekre nyt sattuu olemaan hallituksessa, joten oletko sitä mieltä, ettei Suomen tulisi tehdä mitään yhteistyötä Viron kanssa?
Mitä sillä saavutettaisiin,kuka voittaisi ja mitä?
Sillehän ei voi mitään, että virolaiset ovat pöljempiä kuin Suomi tässä hallitusratkaisussaan. Viron hallitusta voi kuunnella pois sulkemalla ekren lausunnot – ne eivät edusta Viron virallista hallituksen kantaa, vaan puolueen.
Avauksessa moitit sitä, että Ekre puuttuisi suomen sisäiseen politiikkaan, mutta samaan aikaan haluat puuttua Viron sisäiseen politiikkaan ?
Puutuin ekren lausuntoihin, joka sattuu kuulumaan Viron hallitukseen.
Siis, haluat puuttua Viron sisäiseen politiikkaan.
Latvastaan lahot ja myös syntymäpöljät mölisivät Ruotsissa PS:n mentyä hallitukseen vuonna 2015.
Koville ottaa omassa maassamme suurimman puolueen kannatuslukemat. Olisko aihetta miettiä miksi?
”Myyjätyttökin” on saanut kannatuksen nousuun.
Kolme kovaa teesiä sanoo Korkman ja aika näyttää.
Nyt oli jutussa kysymys Virosta eikä persujen tyssänneestä kannatuksen kasvusta.
Mikä näissä persuissa o ny sitte nii merkillistä että se näin kovin lämmittää mieltä??
Mua ei persut hetkauta mitenkään. Kuha kattelen avoimin silmin maailmaa.
Todellakin presidenttimme kehotti välttämään vastakkainasettelua ja samalla hän kehoitti myös ymmärtämään toisin ajattelevia.
Blogin avaaja kuitenkin jatkaa vanhalla tutulla linjallaan ja haluaa sulkea pois merkittävän osan kansalaisista pois julkisesta päätöksenteosta ja keskustelusta.
Blogin avaaja jopa ylentää itsensä henkilöksi, joka voi ohjeistaa naapurimaatamme poliittisessa toiminnassaan.antaa ohjeita mitä puolueitasopii olla naapurimaamme hallituksessa.
Onko Ekren edustaja kovinkaan väärässä väittäessään, että vihervasemmisto haluaa luoda Suomesta omanlaisensa monikulttuurisen maan unohtaen samalla toiminnasta aiheutuvat haitat?
Ei minun mielestäni.
Blogin avaaja kertoo vain siitä, mitä Viron ekre on toilaillut naapurivaltion presidentin, pääministerin ja hallituksemme suhteen iltalehden artikkelin perusteella.
… ja Suomen persutko ovat vielä samaa mieltä kuin Viron ekre ?
”Blogin avaaja jopa ylentää itsensä henkilöksi, joka voi ohjeistaa naapurimaatamme… ”
Jokaisen pitäisi ylentää sen verran itsensä, ettei alentuisi Viron persujen eikä kommenttien perusteella Suomen persujen tasolle.
Juu ole varovainen, korkealta on ikävä pudota.
ruotsi kommentoi soinia
expressen timo soini
Sori siitä, että laitoin hakujani edellä väärään kenttään.
En ole varma siitä, että sekaantuivatko ruotsin hallituksen jäsenet PS:n hallituksessa oloon, mutta ainakin pari puolijauhoista professoria hattuili.
Soini moitti Ruotsia terrorismin suosimisesta. Sen sijaan, että ruotsalaiset alkoivat mölytä, olisi voinut käyttää kallista aikaa politiikan muuttamiseen.
Sata vuotta sitten Ruotsi oli rotupolitiikan maa. Nyt sieltä on kadonnut itsesuojeluvaisto. Eli Ruotsia vaivaa kaksisuuntainen mielihäiriö.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015092220399932
Ei liity mitenkään avaukseen !
Liittyy naspurimaiden sekaantumiseen toisen maan politiikkaan. Ruotsi on tukenut myös rotufreudentalismia Suomessa. Mutta se on vähemmän ajankohtaista.
Niin, voisivat jo vihdoin palauttaa ne kallot Pälkäneelle, kai ne nyt on jo tutkittu? Olemme alempaa rotua, ei sille mitään mahda 😀
Karoliinitohtorit ovat saattaneet kakkia kalloihin tai harjoittaneet muuta öövetvaltaa, rivätkä kehtaa palauttaa.
En ole nähnyt uutista palautuksesta, vaikka kesemmällä Pälkäneellä käydessään lupasi pressa ottaa asian puheeksi syksyisellä matkallaan.
Ovatkohan rotuherrat tuupanneet Saukkia kuonoon?
Ei varman haitta mitään – täyttä asiaa kuitenkin
Sori. Soini ei moittinutkaan Ruotsia terrorismin suosimisesta, vaan toivoi rajatarkastuksia.
Norjan PM oli jyrkempi sanoen, että pitää laatia laki, jotta Ruotsin raja voidaan tarvittaessa sulkea (kansainvaelluksen yllättäessä).
Tanska on lisännyt rajavalvontaa Ruotdin suhteen hallitakseen rikkautta tuovien monikulttuurijengien liikkeitä.
Pakko on kai Suomenkin pikkuhiljaa tiivistää Ruotsin rajaa jengien kulun hidastamiseksi. Ruotsissa on rikkautta vieviä suomalaisjengejäkin. Saisivat upota samaan hintaan Ruotsin mukana.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015092220399094
Kriminaaliliikennettä on runsaasti Helsingin ja Tallinnan välillä. Mitähän ehdotuksia ekrellä olisi kriminaaliliikenteen vähentämiseksi?
Eikös se ole virolaisten ihan oma asiansa, osoittaa poliittisen keskenkasvuisuutensa ja haaveilla suomalaisten menestyksestä. Ei sillä ole mitään tekemistä suomalaisten, eikä suomalaisten puolueiden kanssa.
Joka tapauksessa on normaalia, että kansallisvaltiomieliset tukevat toisiaan eri maissa. Tämä tuki on tarpeen, koska kansallisvaltiovihamielisetkin tukevat toisiaan.
…että sellaisia kansallisvihamielisiä törkyturpia !
Jatkuvasti Suomen persujen kimpussa oleva bloggaaja on nyt käynyt Viron Ekre- puolueen kimppuun – häpeäisi edes vähän ..
En, vaan Viron persut on käynyt Suomen kimppuun Haloo !
Koivisto oli ”eliitin” ja ay-mafian vastainen esipersu. Puolueeton historiankirjoitus tullee tämän todistamaan. Vennamokin oli Koiviston kannattaja jo ennen demaripuoluetta. Ja koivistolaisista demareista on tullut PS:n äänestäjiä.
Koiviston politiikka tähtäsi kansallisvaltion säilyttämiseen. EU-integrsstioita ei pitänyt viedä niin pitkälle, että kansallisvaltio ja oma määräysvalta täysin häviäisivät. Nykydemarit ovat luopuneet Koiviston linjasta.
Koivisto halusi auttaa myös kansallisvaltiota nimeltä Viro, mutta halusi toteuttaa sen aiheuttamatta ristiriitoja Venäjän suuntaan.
https://yle.fi/uutiset/3-6919284
Suomi olisi saattanut ehkä ostaa Karjalan takaisin Jeltsinin aikaan, mutta Karjalalaan jäävän väestön kautta olisi kansallisvaltiomme heikentynyt.
—–
Nyt on sikäli mielenkiintoinen tilanne, että liittovaltiofanaatikot ovat yhtä suuri uhka Suomelle kuin Venäjäkin.
Niitähän Viron pölvästejä ottaa pattiin kun Suomi on monessa asiassa kärjessä vaan Viro yleensä sijalla 30 tai sinne päin.
Mietippä mitä virolaiset ovat joutuneet kestämään vuosina 1939 -1991. Kehitys on ollut valtavaa viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana.
Ohi aiheen !
Lue edeltävä kommentti, jos osat lukea
Ei liity avaukseen
Lue edeltävä kommentti, jos osat lukea
Siis – liittyykö edellinen kommentti avauksen
Ei liity, jos niin miten ?
Arvostelusta ei pitäisi heti vetää hernettä nenäänsä. Pitäisi rauhalisin mielin ajatella, että onko arvostelu mahdollisesti osunut oikeaan kohteeseen. Asiatontakin arvostelua politiikkojen tulee kestää.
***
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/278055e7-613d-4fb5-bedd-9bf7fefd6808
9.1.2020
Viro jatkaa Suomen arvostelua – nyt osansa saa jo presidentti Sauli Niinistö: ”Ehkä voisi kehottaa Sanna Marinia malttiin”
Ekren mukaan Niinistön ei tulisi murehtia Iso-Britannian Brexitistä, vaan siitä, miten hänen omassa maassaan tulipunaisten ja myrkynvihreiden hallitus luo Suomesta monikulttuurista yhteiskuntaa.
− Kuinka suuret voivat olla (Suomessa) mahdollisuudet rauhanomaiseen vuoropuheluun, kun perussuomalaisten kannatus alkaa olla jo neljäsosa koko kansasta? Uued Uudised kysyy.
Juu ekreläiset ovat ”pölvästejä”. Suomessa perussuomalaiset ovat pölvästejä sanovat hyväihmiset. Humaanit, kaikkea halaavat ymmärtäjät.
Silti niin Virossa kuin Suomessakin iso osa kansalaisista on ainakin jossain määrin samaa mieltä noiden ”pölvästien” kanssa.
No tokihan on niin, että tietyt kansalaiset eivät ymmärrä omaa parastaan. He eivät ymmärrä sitä, että multikulturalismi on rikkaus. He eivät ymmärrä sitä, että kaikenlainen segregaatio on meille hyväksi. He eivät ymmärrä sitä, että mitä enemmän tänne syntyy erilaisia alakulttuureja, sitä paremmin meillä menee.
No myönnetään. Kuulun itse näihin pölvästeihin. En aivan ymmärrä tätä monikulttuurisuuden ihanuutta, jos sillä samalla lyödään korville omaa kansallista identiteetiämme.
Yleensä tyhmyys tiivistyy, niin tässäkin tekevät ekre ja ps
Kun sinulla ilmeisesti omasta mielestäsi on kovasti älyä, niin kerro missä mainitsemasi tiivistyminen ilmenee.
Persut + ekre= 0
Voidaanko myös todeta: j*k=0
Hajamietelmä:
Kuninkaatkin olivat ennen joko populisteja tai elitistejä. Populistit nojautuivat kansaan, elitistit aatelistoon.
Lipponen vuonna 2008 luonnehti älykkökirjassaan Koivistoa filosofikuninkaaksi.
Koivisto ei kannattanut ajatusta, että jokin itsensä eliitiksi korottava saisi sanella kansan arvot. Koivisto oli siis populistikuningas. Koivisto oli käytännönläheinen eli pragmaatikko. Presidenttiys perustui hänen karismaansa eikä ideologiaan. Kommunistit ja demarien ideologit puivat nyrkkiä hänen takanaan.
Maahanmuutosta Koivisto sanoi, että annetaan muutaman tulla rajan yli ja muiden kohdalla luvataan harkita.
Miten tuo tähän juttuun liittyy ?
Ei varman haitta mitään vaikkei liittyisikään – täyttä asiaa kuitenkin
Yleensä on tapana , että vieraan maan johto pitää pienempää suuta siitä maasta johon on jopa hyvät välit.
Ystävien kesken pitää pystyä puhumaan vaikeistakin asioista. Suomentumisen aikaiseen hyssyttelyyn ei pidä palata.
Kenen ystäviä ovat ekre ja persut ? Vain itsensä. Suomettuminen ei tähän teemaan liiy mitenkään.
Vaalitulosten mukaan,
ekre on virolaisen kannattama kuten persut ovat suomalaisten suuresti kannattama.
Kunkannatus oli aalle 20 prosentin perususomalaisilla vaaleissa onko se suuresti kannatettu terv tepivaari
Kun demut voittivat rasistisen mamun avulla yhden paikan, oliko se muka voitto?
Kun demujen kannatus oli jyrkässä laskussa ja vain se, ettei vaaleja pidetty n. 2 viikkoa myöhemmin, pelasti demut, oliko se muka voitto?
Kun demujen kannatuksesta on kadonnut neljännes, ovatko demut muka suosituin puolue?
Punapääoma = konkurssi – demujen talouspolitiikka = holtiton rahan haaskaaminen.
Onko tuo nyt ihan järjissään olevan ihmisen kirjoittelua? Suomessa on toki yhden puolueen äänisaalis voinut nousta jopa 24,8 prosenttiin (vaalit 1991) – tämäkö vasta on suuresti kannatettu?
***
”Kunkannatus oli aalle 20 prosentin perususomalaisilla vaaleissa onko se suuresti kannatettu terv tepivaari” [ Minkälainen sdp:n kannatus oli tepin mielestä? ]
Eduskuntavaalit 2019
https://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit-2019/tulospalvelu#/
sdp 17,7%
PS 17,5%
****
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/muistatko-nama-veret-seisauttavat-vaalivoitot/1947392#gs.rmd84e
Muistatko nämä veret seisauttavat vaalivoitot?
Kyllä se oli voitto oli vaan yhdestä paikasta nyt kiini
ja kun saa vähemmän ääni ei ole voittaja kun omissa luuloissaan niin se juhak on eikä vaalitulosta jälkikäteen spekuloimalla koskaan voiteta terv tepivaari
Kuten todettu, demupellet voittivat yhden rasistisen mamuhuijarin verran.
Säälittävää, kun kannatuksesta on kadonnut neljännes.
Mutta eihän se demu-uskovaisen utopiaa kaada….
Vain vaalit ratkoo kannatuksen ei mikään muu
Jos minua pidät demu -uskoisena ja sen julki tuot se on silkkaa valetta terv tepivaari
Huolimatta siitä, että olen vain ja ainoastaan tavallinen kuolevainen niin olen saanut ilon tutustua erittäin viisaisiiin ja fiksuihin ihmisiin, joista ei muutoin yksikään ikinä korosta itseään haukkumalla muita tyhmiksi, pöljiksi ja milloin miksikin, mutta kukin toki tavallaan ja kunhan tulee tykönään autuaaksi.
Vaalit toi sen vaadittavan yhden paikan ja sillä tuli voitto SDPeelle jotenk siitä on turha mölistä mitäään terv tepivaari
Miksi sitten möliset? Eduskunta nimittää sellaisen hallituksen kuin haluaa, sanoo perustuslaki.
Minkä moinen oli SDPeen kannatus eduskunta vaaleissa yhdellä sanalla sanottuna tuo kannatus niissä oli
Parempi kun perussuomalaisten terv tepivaari
Viron lehdistö kehuu Marinia upeasta esiintymisestään.
”– Oli hätkähdyttävää nähdä, kuinka nuori hän on. Mutta kun hän avaa suunsa, hän on hyvin vakuuttava. Hän hallitsee asian ja on varma omista kannoistaan, kokenut virolaistoimittaja sanoi tiedotustilaisuuden jälkeen.”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006369416.html
Sopii olla ylpeä nuoresta naispääministeristämme !
Myös Aatu oli varma kannoistaan. Mitä iloa meille on siitä, että meillä on aatumainen PM? Noi freudentalistit ovat aatumaisia oikein toisessa potenssissa. Hirmuista!
Savikiven saappaat ovat juuttuneet historian saveen
Historia on jatkumo.
Jos Savikiven saappaat ovat juuttuneet historian saveen, ovat erään tämän sivuston blogistin saappaat juuttuneet ihan omaan, itsekaivamaansa poteroon ja ylösnouseminen näyttää kovin mahdottomalta kun avausten/kommenttien linkit alkavat lähes aina; Jpu…..
Semmoista tämä blogielämä näyttää olevan.
Kalle, onhan se kommenttien ja linkkien määrä varmaan itsetuntoa nostava.
Niin tuo tuntuu olevan ja kun mitään oikeaa sanottavaa ole; tuupataan ”lontoonkielinen” linkki.
Kyllä kommentointi mitäänsanomatta onnistuu ilman lontoonkielistä linkkiäkin.
[ Tässä blogiketjussa kylläkin kaikki linkit ovat suomalaisesta mediasta.]
” .,ja linkkien määrä varmaan itsetuntoa nostava”
Blogiketjussa on peräti kahdeksan linkkiä.
Eikä ’linkkiviidakko’ kauhistuta?
[ ’linkkiviidakko’ on jk:n käyttämä termi ]
Ne linkit on kuitenkin toisen kirjoittamaa tekstiä teeppä ne kaikki ihan omasta päästä on asia aivan toinen juttu
Silloin voit sanoa Albaanus on tätä mieltä noilla linkeillä et ole tekstintekijä terv tepivaari
” ..siitä voimme katsella vaikka vapaa ajan vähentymisellä”
Jos IL:n juttu pitää paikkaansa, niin työaika ei muuttunut mitenkään – vain palkka.
Ei mielipiteillä ole juuri arvoa muuten paitsi äänestäessä tai yhteistoiminnassa. Keskustelussa oikea tieto on tärkeämpää. Mielipide edustaa kyllä tietoa mielipiteen esittäjästä, mutta ei siitä asiasta, mistä keskustellaan.
”Kirjoittamisen perusolemus on lainaaminen.”
Näin on asia etenkin asiateksteissä, joissa jäsennellään tietoa. On lukijaystävällistä laittaa linkki lähteeseen.
Tieteellisissä teksteissä on kyse laittomasta plagioinnista, jos lähdettä ei mainita.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ted_Nelson
Kyllä siitä blakioinista voi syytellä kaikkiin kirjoituksiin jos muuta tekstiä ei ole joko kommentissa taikka blogissa
Nuot vigipediat ja iltapäivä lehdet on tiedonjaossa sellasia joita pidä uskoa kun jumalaan terv tepivaari
Tepi, joka erään bloggaajan mielestä ymmärtää korkeintaan puolet lukemastaan, ei lue mediasta, vaan luo jutut ihan omasta päästään.
”Sopii olla ylpeä nuoresta naispääministeristämme !”
Nuori ja nainen. Miksi nämä kaksi termiä ovat määrääviä? Eikö sopisi olla ylipäätään ylpeä, jos aihetta on, pääministeristämme. Sukupuolesta ja iästä riippumatta.
Marin on itse todennut, että ikä ja sukupuoli eivät häntä määritä. Kysynkin, miksi näitä kahta seikkaa kuitenkin tuodaan koko ajan esiin Marinista puhuttaessa.
Minä voisin olla ylpeä Sannan perästä, jos vain pääsisi näkemään.
Mari Kiviniemi on kai nykyään OECD:n varapääsihteerinä Pariisissa. Kaikki Suomen miehet olivat ylpeitä hänen perästään siihen aikaan, kun hän oli pääministerinä Vanhasen jälkeen. Missien ultraluokkaa.
https://yle.fi/uutiset/3-11151330
Sananvapaus kuuluu perusoikeuksiin.
10.1.2020 18:07 JA 10.1.2020 22:52
Kommenttini : ”ekre on virolaisen kannattama kuten persut ovat suomalaisten suuresti kannattama.”
*
Tepi . ”Kunkannatus oli aalle 20 prosentin perususomalaisilla vaaleissa onko se suuresti kannatettu terv tepivaari”
*
Aivan kuin tepi ei ymmärtäisi suomen kieltä. Eikö 17,5% ole paljon, kun mikään puolue ei saanut yli 18 prosentin kannatusta?
Taas menee sivuraiteille. Mikään kannatus ja vieläpä alle 20 %, ei anna oikeutta olla pölvästi ja haukkua naapurivaltion päämiehiä hatusta vedetyin syin. Äijäenergiallakin pitää olla joku häpy.
Taitaa nuo olla niitä pienimu…. sia äijiä, jotka ajelevat kul….n jatkeellaan alemmuudentunnossaan velkamersulla.
Olisivatkohan nekin niitä pienimu…. sia äijiä, jotka ajelevat kul….n jatkeellaan alemmuudentunnossaan velkamersulla, jotka koko ajan mollaavat 24% kannattajia………..
Citikalla voi ajaa rauhassa oli housuissa
vaikka mitä
En diplomatian pelisäännöistä tiedä, mutta olettaisin, että puoluelehdillä olisi oikeus ottaa kantaa melko vapaasti muiden maiden hallintoon.
Lisäksi oletan, että ministerien ja presidenttien hattuiluoikeus olisi vähäisempi.
Et varmaan taaskaan vaivautunut lukemaan – sehän sinulle niin vaikeaa.
Alla kuvatussa keskustelussa Tepin kanssa oltiin jo varsin kaukana blogin aiheesta.
*
Siis,
10.1.2020 18:07 JA 10.1.2020 22:52 [ päivämäärät ja kelonajat viittaavat tähän bligiketjuun.]
.
Kommenttini : ”ekre on virolaisen kannattama kuten persut ovat suomalaisten suuresti kannattama.”
*
Tepi . ”Kunkannatus oli aalle 20 prosentin perususomalaisilla vaaleissa onko se suuresti kannatettu terv tepivaari”
*
Aivan kuin tepi ei ymmärtäisi suomen kieltä. Eikö 17,5% ole paljon, kun mikään puolue ei saanut yli 18 prosentin kannatusta?
Kun oman puolueen kannatus on n. 15%, niin toisen puolueen yli 20% ei ole mitään…….
Juhak jos tuossa sanot että minulla olisi jokin puolue et kyllä ole totuudenkanssa liikkeellä uskonyt en ole sitoutunut mihinkään politiiseen puolueeseen
enkä sitoudu
Puolueiden kannatus saa minun puolesta olla vaikka nolla taikka vaikka sata prosenttia
Älä kerro omasta puolueesta minun kohdalla sellasta ei ole eikä tule terv tepivaari
Vaaleissa ei ollut kellään yli 20 prosentin kannatusta jotenka turha kertoa satuja yli meneviltä osin terv tepivaari
Albaanus kertoo satuja ymmärrän Suomen kieltä siinä kun Albaanuskin kieliopillisesti en ole nero mutta se on kirjoitettua tekstiä ei luetu ymmärtämistä
Mutta eipäse mene joidenkin jakoon mitenkän
Pitää juhak aina huomioida gallupit ei ole vaaalitulos ne kannatukset tulee vasta vaaali tuloksessa ilmi terv tepivaari
Kyllä se jollekin näyttää olevan katkeraa, kun demujen kannatus on romahtanut neljänneksellä…
Juhak lopeta valhtelusi nyt en ole demu enkä persu enkä mikään muukaanpoliitinen henkilö ja vaalitulos ratkaisee ei gallupit
Ei sitten kellekkään se yksi pakka ratkaisee asian
Ja vaalien välissä on aivan sama mitä gallupit kertoo terv tepivaari
Ei sinun kannata riidellä perustuslain kanssa.
Ei yksi paikka ole ratkaiseva tekijä, vaan eduskunnan tahtotila ratkaisee. Olisi pitänyt jättää valitsematta hallitustunnustelijaksi niin kuin jo yli vuosi sitten ehdotin.
Eduskuntaryhmät valitsevat tunnustelijan kokouksessaan. Keskustan, PS:n ja kokoomuksen olisi pitänyt valita oma tunnustelija, josta ei välttämättä olisi leivottu pääministeriä.
Mageelta täyttä höpinää vailla alahuulta terv tepivaari
Oletko hullu mahdollisesti?
No on Mageella jutut ei kuitenkaan mene noilla mutta nimittely ei ole asiaa vaan menee henkilö tasolle
Se hallitus nyt kuitenkin kuten me kaikki tiedämme eikä siinä ollut mitään lainvastaista terv tepivaari
Mainitsinko sinut tuossa kommentissani?
En, joten syyttelet perättömästi valentelemisesta.
Galluppi se vaalikin on ….
Tämä siis tepille…
Kyllä se oli suoraan minulle se kommentti eikä se ollut oikeaa asiaa en ole demu vieläkään elikkä täyttä valetta
Galluppi ei ole kun n 1000-2000 ihmisenmielipide ei vaali tulos silti terv tepivaari
Siis:
Kirjoittelin näillä palstoilla vuosi sitten syksyllä, ettei Rinnettä saisi päästää muodostamaan hallitusta, koska veljeili liikaa lakkokenraalien kanssa.
Valitettavasti ei molisi pitänyt.
Nyt ollaan ongelmissa, jotka tiedettiin jo silloin.
Ei Magee kiejoitellut vaan Savikivi terv tepivaari
Kyllä se on onkelma jossain muualla nyt mennään näin reilu kolme vuotta ja koittakaa nyt vaan kestää TERV TEPIVAARI
Lopettakaa jo,ohi aiheen mennään jo kohisten.
Ruottin kunkulle pitäs muuten laittaa porttikielto tähän maahan. Muuten se syö meiltä herkut ja vie meitin naiset.