https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006663183.html
”Helsingin ja Turun junayhteyden nopeuttamisen vaihtoehdot on nyt vertailtu: mikään niistä ei maksa rahallisesti itseään takaisin”
Superjunapelleily ei ole kannattavaa ja se on nyt Turun osalta todistettu.
Valitettavasti tämä tuskin pysäyttää pelleilyä, vaan se ajetaan tavalla tai toisella poliittisesti läpi kustannuksista piittaamatta.
Pölhökustaat asialla, jos…
Tuntuisi hirmu kivalta että olisi Suomessa todella nopeita junayhteyksiä.
Mutta pakko myöntää, kivan tunteen lisäksi en oikein näe muuta etua.
Ex- suurlähettiläs Jukka Seppisellä erinomainen kirjoitus rautateiden poliittisesta historiasta tähän päivään. Samoin kommentoija Veikko Hintsasella, joka on erikoistunut lisäksi vesiliikenteeseen.
Itäinen Rantarata on se oikea asia ! Ei tyhjänpäiväinen länsirata.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkaseppinen/rautatieasiaa-historiasta-tulevaisuuteen-kotkaan-ja-haminaan-rantarata/
Tässäkin Turku ajaa Tampereen ohi.
Hesa-Oulu ja Tampere siinä välissä olisi oikea rata pikavauhdille.