https://www.is.fi/autot/art-2000006430641.html
”Jos ihmisten on pakko käyttää vapaasti omistusautoa, on liikennejärjestelmämme epäonnistunut. Nämä pakosti vapaasti omistetut autot seisovat käyttämättöminä 95 prosenttia ajasta. Ja joka viides automatka on alle kaksi kilometriä. Joka neljäs automatka alle kolme kilometriä. Suomi on pitkien etäisyyksien maa, mutta se koskee lähinnä rekkakuskeja. Suomi on lyhyiden automatkojen maa, Harakka väittää ”
Harakka on epäonnistunut perehtymisessään liikenteeseen ja autoiluun, mutta eipä se ole mikään yllätys.
Nuo lyhyet matkat koskevat vain suuria kaupunkeja sa erityisesti taajamien keskustoja, mutta muualla maassa jo kauppaan on kilometrien matkat.
Kuitenkaan pääosalla ei ole sitä julkista liikennettä edes parin kilometrin päässä ja melkoisella osalla ei ollenkaan.
Jos autot seisovat, ne eivät saastuta.
Maaseudulla kakkosautoa tarvitaan jo siksi, ettei se yksi auto välttämättä sovellu kaikkeen tarpeelliseen.
Kuitenkin yksi ihminen voi ajaa vain yhdellä autolla kerrallaan, joten ei se toinen auto saastuta yhtään sinä aikana.
Perheessä puolestaan ei ole mahdollista jaksottaa yhden auton käyttöä niin, että puolisot voisivat ajaa vuorotellen, koska liikkumista eri syistä ei ole mahdollista aina vuorotella eikä toinen voi tunteja odotella joka kerta.
Mistä saataisiin asiantunteva ja asiallinen liikenneministeri kaiken maailman ”harakoiden” sijaan?
Kyllä minä kuljen työmatkaa 5,5 km autolla melko usein, aina kun on tavaraa mukana. Ja sitä usein on. Ja se ei mahdu reppuun, tai edes kolmeen reppuun.
Anteeksi, ministeri hyvä, että teen töitä. Anteeksi, että maksan veroja. ANTEEKSI ETTÄ OLEN OLEMASSA!
Pitääkin lähteä kohta metrolla vaikka Rovaniemelle, kun omaa autoa ei saa käyttää 🤣
Timo Harakkakin on alkanut maalaamaan huuliaan.
#huulipunahallitus
Kansanedustajathan ne näyttävät mallia miten lyhyet matkat kävellään. Paljonko mahtavat olla Harakan taksikulut? Voi tietysti sanoa, ettei aja autoa kun istuu taksissa tai ministeriauton kyydissä.
Vihreä kansanedustaja:
”Jos matka on pitempi kuin taksi, otamme taksin.”
Lopetin julkisen käytön kun työmatka vaihtoineen kävelymatkoineen kesti 3 tuntia päiväss.