https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007711720.html
”Juuri nyt: Tampereella sattunut ensimmäinen raitiovaunukolari, katso tuoreet kuvat tapahtumapaikalta
Kolarissa on ollut osallisena taksi ja raitiovaunu.”
Tampereesta on tullut ”metropoli”, kun olemme jo saanet ratikkakolarin, vaikkeivat ratikat edes ole varsinaiseti liikenteessä.
Taksilupa pois esimerkiksi, jos syy on taksin. Lupa pois taksilta, kun muutenkin toheltavat, etuilevat ja ajavat ylinopeuksia Tampereella.
Ratikka oli koulutusajossa ohjaajan ollessa vieressä kaksoissilminä.
Aika pieni oli vesilasi johon tämä myrsky sattui mutta ehkäpä tästä voidaan sitten kaikki oppia tarkkasilmäisemmäksi.
Huomion arvoista tässä on se, että tämä on juuri se risteys, minkä liikennejärjestelyjä on jo suunnittelu- ja rakennusvaiheessa eniten kritisoitu.
Tasoristeyksenä se on ongelmallisessa paikassa. Nekalan sunnalta tulevien autoilijoiden on huomioitava molempiin suuntiin kulkevat ratikat ja samalla Kalevasta päin tuleva ajoneuvoliikenne. Lisäksi ramppilta tulevalla on tietynlainen katve Kalevan suuntaan.
Suunnitelmissa oli myös raitiotien ylikulku, mutta esteeksi katsottiin liian jyrkkä nousu ratikalle. Ratikka on tasamaan kulkija.
En liene kovinkaan väärässä, jos veikkaan ettei tämä ollut viimeinen kolari kyseisessä paikassa.
Värisokea taksikuski, joka ei näe risteyksessä olevaa punaista varoitusvaloa ratikan lähestyessä.
No kyllä se metropoli nimike on aika kaukana hyyvä kun saatas pitää edes kaupunkin titteli
Syynä ovat Teisko ja Atolahti jotka penentää asukas tiheyttä Tampereella terv tepivaari
Oliko taksisuhari aboriginaali tammerstadilainen vai outlander…
No näitä Hesan takseja on kat n 40 kpl ajamssa Tamperella voi olla ei ole annettu julki kuka olisi kyseessä terv tepivaari
Jokin aika kirjoitin tuosta turtolan risteävästä liittymästä koska se on pimeä liittymä kokonaan ja olen varma että siinä tulee rytiseen jatkossakn ilman melko suuria remontti juttuja
Terv tepivaari
Jossain määrin ihmettelen tätä avausta. Aivan ehkä (uutistietojen mukaan) normaali liikenneonnettomuus. Ei kait näillä tiedoilla voi syyttää ratikan kuljettajia, joskaan ei myöskään taksinkuljettajan syntyperää/kansalaisuutta.
Liikenneonnettomuuksia sattuu lähes päivittäin, niin rantatunnelissa kuin myöskin nyt ratikan ja taksin kolarointi.
Tuntuu hieman siltä, että avauksessa tuo ehdottomasti vastustettava ratikka olisikin sitten avauksen perussyy.
Blogisti vastustaa ihan kaikkea, mikä liikkuu, ainakin Tampereen keskustassa.
Tuo turtolan ristes n aika pitkän matkaa saman suuntanen radan kanssa ja sitten se kääntyykin 90 astetta suoraan ratkan eteen
Pari metriä ja oletkin kiskoilla ja ratikka ei väistä kun ei muutkaan kskokalustot
Oikea kukkanen tie inssiltä sus se on kokonaan vielä tulee kuolemiajos sitä ei korjata terv tepivaari
Avauksessa ei sanallakaan viitattu taksinkuljettajan syntyperään tai kansalaisuuteen.
Metropolivouhotusta sopiikin arvostella. Se on lähtökohdiltaan monelta osin täysin vinksallaan.
Ei avaaja vaan kommentoija.
Rautatien ylikäytävällä pitää olla puomit ja kilkattava kello punaisine valoineen ja ratikka on luettava siihen joukkoon kiskoineen ylikäytävineen. – Hyvää ratikkavuotta Tampereelle!
Kuka tietää tuon turtolan risteämän sanoo ei vi olla totta siinä ratikka tulee takaa autosta katsottuna voiko sitä nähdä onkin eri juttu
Tuosta samasta puhuttin raaseporin tasoristeyksessä eikä siinä juna edes tue takaa vaan jonkun asteen siinä on poikkeamaa terv tepivaari
Ei tuossa tarvitse autoilijan muuta tehdä kuin seurata tuplaliikennevaloja, jotka olivat punaisella ja, jotka jo puolisokeakin näkee.
Siinä oli käynyt niin, että taksikuski oli uumoillut, ettei ratikka vielä kulje ja painanut radan yli punaisilla.
Se Raasepori oli vartioimaton, mutta pimeä ajokulma saman kaltainen.