Ruotsissakin ovat johtavat sosialidemokraatitkin jo myöntämässä, että perseelleen on mennyt heidän vapaa rajat auki taivasta myöden maahanmuuttopolitiikkansa.
Viimeksi näin teki demarien ex-pääministeri Göran Persson ( suomen uutiset ) joten näkyy se järjen valo lähtevän Perssonillakin sitten vasta tuikkimaan, kun on päivänpolitiikasta luopunut.
Suomessa sitävastoin kaikki vain painavat entistäkin voimakkaimmin kaasupoljinta mamujen ( haitallisten ) tuomiseksi leivättömän pöydän…eiku seisovan pöydän antimista nauttimaan, vain perussuomalaiset seisovat jarrupolkimella, kun näkevät mihin ollaan suomessakin menty/menemässä, kun matkitaan ruotsia ”vankileirien saaristoon” monikulttuurisuuden kultteja kumartaen.
Arvi teit mielestäni oikein yhdistäessäsi EU:n oikeusvaltioperiaatteen haittamahanmuuttoon EU-alueelle. Uskon, että EU:n oikeusvaltioperiaate on vain tekosyy Brysselin porukalle kepittää Puolaa ja Unkaria.
*
Brysselin byrokraatteja riepoo, ainakin muodollisesti, tuomareiden valintatapa Puolassa ja korruptio Unkarissa, Puolassa tuomarit valitsee demokraattisesti valittu parlamentti ja maan hallitus.
Miksi juuri Unkarin korruptio häiritse Brysselin poppoota? Miksei Italian korruptio kiinnosta näitä?
Totta, eduskunnassakin vain perussuomalaiset vastustivat tätä Brysslin keskuskomitean harjoittamaa mielivaltaa Unkarin ja Puolan kansaa kohtaan.
Kun nyt tuli esille Perussuomalaisten kohua herättänyt vastustus niin on mielestäni tärkeää tuoda esille mitä se oikeasti sisälsi:
”Mäkelä ed Immosen kannattamana ehdotti, että valiokunta hyväksyy seuraavan eduskunnan kannan: ”Valiokunnan mielestä rahoituskehykseen liittyvään lainsäädäntöehdotukseen talousarvion suojaamisesta tilanteissa, joissa oikeusvaltioperiaatteen noudattamiseen jäsenvaltioissa kohdistuu yleisiä puutteita on suhtauduttava varovaisen kriittisesti. Valiokunta huomauttaa, että oikeusvaltiokulttuuri ei ole identtinen kaikissa 27 EU-jäsenvaltioissa ja sen yhtenäistäminen ei onnistu sitomalla EU-budjetista tulevia varoja oikeusvaltioperiaatteen noudattamiseen. Myös tarkastusvaliokunta on todennut lausunnossaan (TrvL 11/2018 vp), että oikeusvaltioperiaatteen määrittelyssä ja sen juridisessa merkityksessä on jäsenmaiden välillä tulkintaeroja (TrvL 11/2018 vp). Siltä osin kuin jäsenvaltioiden oletetut oikeusvaltion ongelmat tosiasiallisesti vaarantaisivat talouskasvun, investoinnit ja sisämarkkinoiden toiminnan, tulee Suomen olla avoin toimenpiteille taloudellisten intressien turvaamiseksi sekä vahvistaaksemme kansalaisten ja yritysten luottamusta oikeusvaltioon. Sen sijaan, että EU-rahoituksen saaminen kytketään oikeusvaltioperiaatteen noudattamiseen ja puututaan jäsenvaltioiden sisäisiin asioihin, on huomattavasti mielekkäämpää ja tehokkaampaa pyrkiä muuttamaan EU-tukien saamisen ehtoja.””
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KokousPoytakirja/Sivut/SuVP_45+2020.aspx
Hyvinkin todettua!
Ettei Ruotsissakin nyt vain ajettaisi kaksilla rattailla vaalitaktisista syistä? Ex-vaikuttaja on yhdellä linjalla, nykyinen toisella, jotta saadaan kansalaisten tuki? Todellisuudessa mikään ei muutu.
….ja vaikka haluaisivatkin muutosta, niin sitä junaa on enään mahdotonta pysäyttää.
Kohta on Etiopiasta tulossa puolimiljoonaa pakolaista Eurooppaan.
Timo,- Minä kun olen tätä suomen maahanmuutto ja turvapaikkapolitiikkaa seurannut, niin olen päätynyt sille kannalle, että nämä islamistisita maistakin tulevat kyllä oppisivat ja sopeutuisivat elämään maassa maan tavalla, mutta kun nämä meidän kotouttamisesta vastaavat päättäjät ja suvaitsevaisuutensa hurskaudessa piehtaroivat ihmismadonnat sitä eivät heille suo.
Palvelua palvelun päälle vaan lisätään ja ei vaaditakkaan heiltä sitä, että täällä asuville kuuluu myös velvollisuuksia.
Ei perussuomalaiset ole maahanmuuttoa kieltämässä, kunhan se on sellaista, joka hyödyttää koko yhteiskuntaa, eikä rasita ja vaaranna kantasuomalaisten edellytyksiä turvalliseen ja taloudelliseen elämiseen.
Maahan pyrkiviä pitäisi suojella suomalaiselta rasismilta ja näyttää stop-merkkiä, mutta vihreät haluavat jatkaa julmia ihmiskokeitaan.
👍
Jos selventäisit sitä ”oikeusvaltioperiaatetta”…
Ranska on yksi niitä maista, jotka syyttävät Puolaa ja Unkaria oikeusvaltioperiaatteen loukkauksesta.
Mitkä ovat Ranskan omat periaatteet?
Ranskan hallitus ilmeisesti haluaa antaa vapaat kädet poliiseilleen. Kun ei olisi todisteita, niin poliisit selviäisivät väärinkäytöksistään ilman oikeudenkäyntejä.
*******************************************************************************
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5c4d2b29-f884-41b4-b81b-339a15f1a7ea
28.11.2020
Ranskassa protestoidaan lakia, joka rajoittaisi poliisien kuvaamista
Sakkoa tai jopa vankeutta
Kiistelty lakialoite odottaa parlamentin ylähuoneen hyväksyntää.
Uusi laki sisältäisi muun muassa pykälän, joka tekisi rangaistavaksi kuvien julkaisemisen työtehtävissään olevista poliiseista, jos kuvien tarkoitus on vahingoittaa poliisien ”fyysistä tai psyykkistä koskemattomuutta”.
Mikäli laki menisi läpi, rikoksentekijöille voi rapsahtaa jopa vuoden vankeusrangaistus tai 45 000 euron sakkorangaistus, kertoo BBC.
BBC:n mukaan Ranskan hallitus vannoo, että lakiesitys ei vaaranna tiedotusvälineiden ja tavallisten kansalaisten oikeuksia ilmoittaa poliisin väärinkäytöksistä, vaan sen tarkoituksena on vain suojella poliiseja.
PS:n tuki Orbanin oikeusvaltioperiaatteelle on vaarallinen ilmiö Suomessa, kirjoittaa Hesari pääkirjoituksessaan.
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000007647356.html (tilaajille)
…eli PS on oikeusvaltiokäsityksellään vaarallinen puolue Suomelle !
Koska Hesarin pääkirjoitujuttu ei näy kuin tilaajille, rohkenen kopioida sen tänne:
Pääkirjoitus
Perussuomalaisten tuki Orbánin kiristykselle kertoo vaarallisesta muutoksesta
Kun kyseenalaistaa oikeusvaltion, kyseenalaistaa yksilön oikeudet ja yksilöiden välisen tasa-arvoisuuden.
Tilaajille
28.11. 20:15
EUROOPAN UNIONI on pattitilanteessa, muttei ensimmäistä kertaa eikä yllätyksenä. Unkarin pääministeri Viktor Orbán uhkaa yhdessä Puolan pääministerin Mateusz Morawieckin kanssa kaataa EU:n budjetin ja koronaviruselvytyspaketin.
Näin siksi, että Unkari ja Puola vastustavat EU-budjettirahoituksen käyttöön liitettävää oikeusvaltiomekanismia.
EU-maiden vääntö rahasta on aina vaikeaa. Nyt asetelma on kuitenkin toinen kuin silloin, kun budjettisovun tielle tulevat maataloustukia koskevat erimielisyydet. Tämän kriisin taustalla jylläävät demokratialle vihamieliset ideologiset voimat.
Äärioikeiston nousu hajottaa Euroopan unionia eri kulmista. Äärioikeistolaiset ja nationalistiset liikkeet ovat päässeet johtoasemaan Unkarissa ja Puolassa. Valtaa niillä on muuallakin, esimerkiksi Sloveniassa ja Virossa.
VAIKKA EU-maiden pitäisi olla unionijäsenyytensä perusteella oikeusvaltioita, niin ei enää ole. Orbánin johdolla varsinkin Unkari on askel askeleelta loitonnut arvopohjasta, jolle EU perustuu. Nyt ollaan jo syvällä harmaan alueella. Euroopan nationalististen voimien johtajana esiintyvä Orbán saa tukea eri tahoilta – myös Suomen perussuomalaisilta. Kun eduskunnan suuri valiokunta toissa viikolla hyväksyi oikeusvaltiomekanismista saavutetun neuvottelutuloksen, perussuomalaisten kansanedustajat tekivät vastaehdotuksen, jossa oikeusvaltiomekanismia ei hyväksytty.
Vaikka perussuomalaiset ovat selittäneet, etteivät he vastusta oikeusvaltiota vaan EU-rahojen jakamista, äänestyksen viesti oli selvä. Sen voisi kuvitella havahduttaneen niitä, jotka pohtivat, onko nykylinjan perussuomalaisten kanssa mahdollista tehdä normaalia hallitusyhteistyötä.
Suomalaisessa poliittisessa keskustelussa on uusi sävy. Osa tuesta Orbánille on tuontitavaraa ja laskelmointia: tuetaan kaikkea, mikä voi kyseenalaistaa Euroopan unionia. Osa oikeusvaltioperiaatteen vastustuksesta on silkkaa typeryyttä. Takana on kuitenkin myös ideologisia tavoitteita.
Huomionkipeitä huutelijoita ei pidä aliarvioida. He avaavat tietä vaarallisille ajatustavoille. Oikeusvaltion horjuttajien perimmäinen tavoite on siirtyä liberaalista demokratiasta autoritaariseen epädemokratiaan.
Oikeusvaltiosta ei ole eri määritelmiä. Joka niin väittää, vie tarkoituksella keskustelua harhaan. Oikeusvaltion vaihtoehto ei ole erilainen oikeusvaltio vaan vääryysvaltio.
Kun kyseenalaistaa oikeusvaltion, kyseenalaistaa yksilön oikeudet ja yksilöiden välisen tasa-arvoisuuden.
Se tarkoittaa, ettei yksilöllä ole suojaa eikä vallankäytöllä rajoja, vaan vallasta tulee mielivaltaa. Mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa. Unkarissa ollaan jo lähellä tällaista tilannetta.
OIKEUSVALTION haastamisessa on silti hyvätkin puolensa. Ihan niin kuin Britannian EU-ero kirkastaa EU-jäsenyyden merkitystä kansalaisille ja kansallisvaltioille, oikeusvaltioperiaatteen haastaminen lisää ymmärrystä demokratian ja oikeusvaltion merkityksestä.
Oikeusvaltio ei tule valmiiksi. Siksi oikeusvaltiosta pitää puhua, ja sitä pitää puolustaa sielläkin, missä sitä vastaan ei suoraan hyökätä. Viime vuosina terrorismintorjunnan toimet ovat kasvattaneet turvallisuuden ja yksilönvapauksien välistä jännitettä. Myös koronaviruspandemian tuomassa poikkeustilassa punnitaan eri perusoikeuksien suhdetta toisiinsa. Rahan sijaan tärkeimmät taistelut käydään nyt arvoista.
Kiista oikeusvaltioperiaatteesta ravisuttaa EU:ta. EU-maat löytävät kuitenkin aina ratkaisut kriiseihinsä. Orbán testaa, miten pitkälle hän voi kiristyksensä viedä. Raja on silti selvä. Oikeusvaltioperiaate ei jousta. Kysymys kuuluu, miten EU uskottavasti osoittaa kansalaisille, että niin todella on.
Taas yksi esimerkki, että Brysselin poppoo luulee EU:n olevan maailman napa.
Aie on hyvä, muttä mitä saavutetaan?
0,51 miljardia / 7,7 miljardia
***************************************************************************************
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007667906.html
7.12.2020
EU-hyväksyi uuden ”Magnitski”-pakote¬mekanismin, jolla voidaan käydä ihmis¬oikeus¬loukkaajia vastaan joka puolella maailmaa
Uutta mekanismia ei haluta kutsua Magnitski-laiksi, vaikka EU-parlamentti niin toivoi. Pakotepäätöksiin tarvitaan yksimielisyys, kun parlamentti olisi toivonut kevyempää määräenemmistökäsittelyä
EUROOPAN unionin ulkoministerit hyväksyivät maanantaina uuden mekanismin, jolla EU voi asettaa pakotteita ihmisoikeusloukkauksiin syyllistyviä yksityishenkilöitä vastaan joka puolella maailmaa. Ulkoministeri Pekka Haaviston (vihr) mukaan päätös oli ”edistysaskel” EU:n ihmisoikeuspolitiikassa
Angela Merkel ja useimmat saksalaiset pitävät Puolaa ja Unkaria merkittävinä EU:n osina.
***********************************************************************************
https://yle.fi/uutiset/3-11676131
1.12.2020
Kirjeenvaihtajalta: EU:n umpisolmun avaaminen on Angela Merkelin käsissä – edessä saattaa olla sopu, joka ei Suomea miellytä
[Mikä suomalaisia miellyttää, ei varmasti kiinnosta Merkeliä ]
Saksan puheenjohtajuuskausi päättyy kuukauden päästä. Siksi Merkel haluaa ratkaisun Puolan ja Unkarin kanssa pian, kirjoittaa Eurooppa-kirjeenvaihtaja Suvi Turtiainen.
*********************************************************************************
P.S.
Puolalaiset ja unkarilaiset muistavat varmasti pitkään suomalaisten meppien aktiivisuuden tässä kiistassa.
Oikeusvaltio ei horju Unkarissa eikä Puolassa.
”Päinvastoin kuin EU-valtavirtainen media on esittänyt ja monet EU-poliitikot ovat kiivaillet, kansallismieliset Unkari ja Puola eivät ole uhkia oikeusvaltiolle. Todellisuudessa sekä Unkari että Puola pyrkivät palauttamaaan todellisen oikeusvaltiotilan, kuten valaisee Suomen Uutisten artikkeli ”Mikä on Unkarin demokratian ja oikeusvaltion tila – Suomen Uutiset haasatteli Orbanin puolueen tiedottajaa” 5.7.2018.”
Lainaus Juha Ahvion kirjasta ”Sananvapaus uhattuna Suomessa” (2018) sivut 145-146.
Tässä jatkoa samasta luvusta.
Unkarissa ja Puolassa oikeuslaitos kuten media ja talouselämäkin säilyivät kommunistien, sosialistien ja muiden marxilaisten hallussa senkin jälkeen, kun Unkari ja Puola poliittisesti vapautuivat kommunismista 1990-luvun alussa ja kun ne sittemmin liittyivät Euroopan unioniin.
Oikeuslaitoksen marxilaiset juristit jatkoivat edelleen lain tulkintaa ja soveltamista entiseen tapaan. Nuo oikeuslaitokset ovat myös pitkälti täydentäneet itse itseään, joten vanha marxilainen perinne on säilynyt voimissaan noissa instituutioissa.
Unkarin ja Puolan nykyhallitusten toimet, joiden seurauksena tuomareita on siirretty eläkkeelle ja uusia nimitetty tilalle, ovat nimenomaan tähdänneet siihen, että oikeuslaitos vihdoin vapautuisi marxilaisuuden otteesta ja voisi ottaa yhteiskunnallisen paikkansa aidosti länsimaisena ja eurooppalaisena oikeusvaltiollisena instituutiona.
Unkarin hallitus ei todellisuudessa ole mitenkään mielivaltaisesti lähtenyt kaventamaan kansalaisjärjestöjen toimintavapautta eikä lehdistövapautta.
Viktor Orbanin hallitus on toimenpiteillään nimenomaan hillinnyt sitä globalistisen vallankumouksellista ja Unkarin kansallisvaltiota vastustavaa vaikutusta, jollaista on Unkarissa pyrkinyt lietsomaan George Soros kaikella sillä takanaan olevalla rahavallalla, jonka taustoja selostan Aatos Erkko-pääluvussa.
Tosiasia on se, että siinä missä valtavirran EU ajautuu kulttuurimarxilaisine ja ateistisine ihmisoikeusideologioineen yhä kauemmas historiallisista ja länsimaisista ja kristillisistä arvoista ja todellisesta oikeusvaltiosta, siinä Unkari ja Puola yhä selkeämmin vahvistavat aidon länsimaiseurooppalaista kansallista ja kristillistä arvopohjaansa ja yhteiskunnallista vapautta.