Noin sanoo Suomessa kultakaivoksen henkilöt jotka ovat saaneet käyttää akkukäyttöistä kaivoskonetta
Ne lataa itse itseään porauksen aikana miksi tuota samaa toimintaa voi laittaa myös autoihin
Ja jos se ei toimi autossa samalla kaavalla eikö se olis mahdollista kehittää niin että se toimii myös autossa
Kun miettii asiaa että akut on noissa kaivoslaitteissa paljonkin suuremmat kun pikku biileihin on mahdollista laittaa
Kaivoskoneet kun ovat massaltaan vähintäänkin kymmenkertaisilla luvuilla
Akku käyttönen kaivoskone on ollut jonkin aikaa koekäytössä ja siellä todettu toimivaksi
Ja onhan autotkin nykyisin akkunsa lataavia ajon aikanaa onko siinä vaan hyvästä tahdosta kiinni vai onko erään piirin ahneus sokaissut kehittellyn
Seommoro tepivaari Kirjoitti Teuvo Mast
Anteeksi nyt Tepi, mutta kyllä nyt kannattaisi jo antaa periksi. Alkaa menennä pahasti huumorin puolelle.
”Se virta tulee autossa pyörimisen lopputuloksena ei bensan voimalla elikkä se on sivutuote autossa”
Kyllä se bensa sitä moottoria pyörittää.
”ja virta tulee porauksen toimesta pyörivästä liikkeestä jota poraus on kokonaan sen vuoksi lataus on mahdollista poralaitteessa”
Mikäs sen pyörimisen saa aikaan?
”En kerro vaikka nyt tiedän mikä sen saa aikaan akkujen latauksen eikä siinä ole fysiikan lakien kanssa mitään tekemistä.”
No johan nyt. Että fysiikan laitkin ovat merkityksettömiä.
Joo niin tekee mutta laturin saa pyörimään ihan minkä pyörivän osan mukana ei se tarvii bensaa eikä sitä polttomoottoria
Mutta autossa se on tehty suoraan moottorista voimansa ottavaksi joka on helpoin tapa ratkoa lataus akkuun
Poralaitteessa akuista tuleva virta saa aikaan porausvoiman enempiä ei tuosta voi kertoa
Fysiikan lakien kanssa voi olla montaa mieltä aina ne ei pidä paikkaansa
Itse voit tarkistella omaa näkemystäs terv tepivaari
Mikähän fysiikan laki ei pidä paikkaansa? Toki ensin täytyy ymmärtää, mitä termi fysiikan_laki tarkoittaa.
Tämähän menee sanojen vääntelyksi vittuiluiksi, kun ei edes haluta ymmärtää itse asiaa.
No, kertokaahan nyt muut, jotka eivätr ole edes kaivoksissa ( ei avolouhokisissa) käyneet, miten se asia on todellisuudessa- kertokaa !
Ei tässä asiassa ole mitään kaivoksista riippuvaa sinänsä, vaan siitä, mitä kaivoksen tuotantojohtaja on laitteesta selittänyt.
Onko minun ymmärrettävä niin, ettet osaa suomen kieltä vai osaat, mutta et halua sitä kertoa, mitä se mielestäsi tarkoittaa, koska se esimerkiksi kumoaisi tepin väitteen porauksen aikana tapahtuvasta lataamisesta?
Eikö sinulla ole tietoa/taitoa vai puuttuuko selkäranka?.
Kyse on siitä, mitä tuo suomenkielinen teksti tarkoittaa.
On selvä asi ettei ilmanpatenttisuojaa paljon voi laitteesta kertoilla niitä teollisuus vakoilijoit on liiankin kanssa
Mulla on taitoa kaivokoneista ja sitä tietoa on paljon
Ää mene silti henkilö tasolle terv tepivaari
Jos laitetta esitellään toimittajille julkisesti, on kaikki mahdolliset patenttihakemukset jo ajat sitten jätetty.
Ei taida tepillä olla tuo patenttipuolikaan kovin hyvin hallinnassa fysiikan lakien lisäksi…
No eipä ole kaikkia patentti asioita vielä päällä kyllä ne ovat hallussa kokonaan ja kumpikin terv tepivaari
Jo meni satuiluksi.
Et todellakaan voi tietää Kittilän akkuporalaitteen patenteista mitään etkä ilmeisesti edes ymmärrä patentin hakemisen prosessia mitenkään.
Montaakos patenttia tepi on hakenut ja monessako ollut keksijänä?
Ei lainkaan satuja vaan tietoa kokonaan
Kyllä tietoa on patentti hakemuksesta ja onko niitä ollut se ei tähän asiaan kyllä kuulu terv tepivaari
Jos olisit keksijänä edes yhdessä hakemuksessa, saattaisit jotain ymmärtää.
PRH:n tietokannoissa ei Teuvo Mast ole keksijänä tunnettu.
Enpä ole sellasta kertonut että olis keksijä linjalla nimeäni jotenka turhaa niistä kerrot
Kaivoskoneita tosin olen kehittänyt n neljä vuosikymentä vuotta terv tepivaari
… hoh- hoijaa, tässä haluaan tahallisesti ymmärtää asioita väärin joistakin syystä. En kommentoi enempää.
Et siis uskalla kertoa mielipidettäsi tuosta lauseesta?
Siinä ei todellakaan ole kyse asioiden ymmärtämisestä väärin mitenkään tahallisesti, vaan siitä, mitä se lause suomen kielellä tarkoittaa.
Jos et uskalla ottaa lauseeseen kantaa, ei voi mitään.
Se vain osoittaa kyvyttömyyttäsi suuren itsekehusi takana Karjalainen.
Olen kommentoinut asiaa jo riittävästi. Mutta. jos äly ei ymmärrä asiaa että energiaa lataamiseen voidaan ottaa eri työn vaiheista, on hölmö.
Se, että itse työ voisi tuottaa itselleen koko se työn tarvitseman latausenergian on puuta heinää.
En ala toisten lausumia enää repostelemaan,
Minulla kun ei ole avauksen asiasta tietoa, niin onnittelen vaan Tepiä avauksesta, kun yli 100 kommenttia.
Kone/laite, joka toimii sähköllä, ei voi samanaikaisesti itse tuottaa tuota tarvitsemaansa sähköä.
Näinhän Tepi tuolla alkupään kommenteissaan väittää.
Jos näin tapahtuisi, olisi tuon koneen hyötysuhde >1, mikä on luonnonlakien vastaista.
Ei tässä mistään sen kummemmasta ole kyse, joten turha Karjalainen syyttää kettuilusta. Kas kun silläkään ei ole merkitystä onko tuo kone maan päällä vai alla.
Kyllä se van voi ja tekeekin sähköä ihan itse kuten tekee tuulivoimakin ei sielläkään ole polttomoottoria terv tepivaari
Viimeinen kommenttini tähän sinänsä humoristiseen keskusteluketjuun.
Tuulivoimala tuottaa sähköä ulkopuolisen energian eli tuulen liike-energian avulla. Ei tuulivoimalakaan tee sähköä ihan itse.
Mutta tämä tässä.Jatkakoon muut tätä huumoripalstaa.
Ei ole minkään asteen huumori blogi kaikki ei vaan ymmärrä sitä että sähköä voi tuottaa ilman polttomoottoria
Kuten kittilässä nyt tehdään
Ihan mikä pyörivä voi olla pyörittämässä laturia joka lataa akkuja niinhän se autossakkin on todellisuudessa
Siinä vaan käytetään polttomoottoria koska se on lähinnä oleva josta sa pyörinnän auton laturille terv tepivaari
Palaver on tällä blogilla nyt päättynyt turha kenenkään kommentoida tähän terv tepivaari
tepimast sanoo:
18.9.2019 18:07
Vastasin en ole käynyt kittilän kaivoksella olen tuon laitteen nähnyt lähempänä ja mielenkiintoinen laite koonaisuutena
Ja nyt puhun poralaitteesta en lastareista enkä kuljetuskoneista
*
Minkähän laitteen olet nähnyt?
****
Luulit laitetoimittajan olevan Sandvik, mutta eipä (valitettavasti) ollut.
Eikä ollut Tamrock
terv. per..
****
tepimast sanoo:
20.9.2019 03:20
Nuo kaksi firmaa ovat sama firma entinen ja nykyien nimi ennen oli Tamrock nyt on Sandviikki terv tepivaari
En ole luullut laite toimittajaksi Tamroggia en Sandviikkia laite on monen firman kehittämä älä höpise asiasta josta sulla ei ole tieto pohjaa
Laite poras kittilän kaivoksella ja filmin näin Tampereella Joten nähnyt olen sen toiminnassa Terv tepivaari
Jostain syystä tuo Kittilän kaivoksen Boomer E2 on kaapelilla varustettu kone – 1600 m sähkökaapelia….
Ja porakoneet ovat tavallisia hydraulisia COP 1800-series-koneita…
Tiedän varsin hyvin porakoneet ei ole minulle uutta
Niissäkin on pyöriviä osia joita pyöritetään öljyn voimalla eli kyllä niistä laturille pyörityksensa
Paine ilma koneita ei paljon ole enää missään terv tepivaari
Totta kait niissä on kaapelikin kaapelin määrä on kaivoksesta kiinni
Se kaapeli on kyllä varmuuden vuoksi jos ei saada porausta päälle sekin on mahdollista terv tepivaari
Kaapeli on se, millä saadaan laitteeseen sähköä poraamista varten ja porakoneiden pyörittämistä varten laitteessa on 75 kW sähkömoottori päämoottorina (Total installed drilling power 83 kW, Main motors, Sf 1.15 75 kW).
Lisäksi siinä on 100 kW latausmuuntaja, millä lahdataan akkuja – kaapelisähköllä (Transformer for charging 100 kW).
No ei ole kaapeli se josta virta tulee poruksen aikana nyt voit pysyä omalla blogillasi
Eikä kaivoskone ole lainkaan huono akkukäyttöisenä sekin vähentää saastetta
Nuot virta arvot on ihanoikein tosin lataus tulee aivan muualta akkuihin kun seinästä terv tepivaari
Voitte tehdä oman blogin tästä aihiosta tänne ei tarvitse laittaa teidän toimesta mitään asiaan kuulumatonta terv tepivaari
Luulit laitetoimittajan olevan Sandvik, mutta eipä (valitettavasti) ollut.
Eikä ollut Tamrock (myös valitettavasti)
Älähän turhaan komentele tepi
Albaanus tämä on minun blogiavaus komentelen jos sen sellaseksi haluat lukea asiattomuuksia en silti tule hyväksymään
En ole sanonut että olisi Tamrockki taikka Sandviikki litevalmistajana se on vain teidän hokema
Ja sanomalla asiaa komenteluksi on tyhjää höpinää terv tepivaari
Koneen värit kertoo mikä on koneen laitevalmistaja ja se on todennäköistä Atlas Copco
Mutta yhteistoimintaa on Sandviikin ja Atlas Copcon kesken ja paljon terv tepivaari
Mutta asiaan Sandviikilla on laite joka lataa itsensä muualta kun kaapelin avulla se vaan ei ole vielä vamis sarja valmistukseen
Syitä on monia suurin on akut joille kertyy aika suuri paino niiden koneiden siirtoon ei riitä älykännyn akku
Mutta kaukana ei ole enää se aika jolloinka sähkö tulee muualta kun polttomoottorilta taikka kaapelilta
Sandviikki Tamrockki on tehnyt kaapelista virran saavia koneita jo reilun 3 vuosikymmenen ajan jotenka ei ne ole mitään uutuutta
Ja kyllä se autossa laturi on joka sähkön sinne tekee ei polttomoottori joka sitä laturia pyörittää
Ja sen laturin saa pyörimään mikä hyvänsä pyörivä auton osa moottori on kaikkein helpoin mistä sen pyörinnän saa ulos
Otappa se remmi pois moottorin ja laturin välistä matkan tekosi lopuu aika lyhyeen
Ei autossa mitään kaapelia tarvita terv tepivaari
Juu, unelmoivat polttokennoista, joita on joku vuosikymmen koitettu kehittää kunnolla ja pitkän aikaa toimiviksi.
Nehän yleistyvät sitten, kun luotettava ja riittävän tehokas polttokennorakenne on saatu aikaan.
Eipä ole enää siitä pottokennosta kysymys lainkaan vaan uudesta keksinnöstä josta ei kovinkaan monella ulkopuolisella ole tietoa
Mutta kuten sanoin kone tulee aivan lähi aikoina ulos maailman ihmettelyn kohteeksi
Siihen en usko että se olisi kaikilta osin valmis tänä vuonna mutta ei siihen mene pitkää aikaa
Ja kyllä siinäkin on polttomoottori ja kaapeli mutta latauksen se suorittaa aivan muilla avuilla
Ja kaikki perustuu pyöriväään liikkeeseen joihin voima tulee akuilta terv tepivaari