Kuka tai mikä on Ilmestyskirjan peto? Monia on veikkailtu pedoksi, joka hallitsee maailmaa ja kansoja,
Olisiko se peto RAHA, JOKA SEURAA VALTAA?
Siitä päätellen se on raha, kun tiedetään, että ne joilla on maailman rahoista suurin osa hamuavat myös poliittista ja sotilaallista valtaa maailmassa.
Ne rikkaat ovat suunnitelleet ”uutta maailmanjärjestystä” nyt vuodesta 1955 alkaen ja loppu häämöttää.
Nyt on menossa vaihe, jossa kaikin tavoin yritetään ”ajaa alas” kansallisvaltiot ja tehdä tilaa maailman hallitukselle.
Kansallisuusaate ei ole enään mitään. Nyt vannotaan globalismin nimiin.
Anti-kristukseksi ja pedoksi on tietyissä piireissä veikkailtu milloin ketäkin. Jo 1800- luvun alussa Ruotsin kuningas Kustaa Aadolf uskoi Napoleonin olevan Ilmestyskirjan peto. Jollakin mystiikalla Napoleonin nimestä saatiin pedon luku, 666. Kustaa Aadolfilla oli kyllä muitakin syitä vastustaa Napoleonia, kuten puun ja tervan myynti Britanniaan, jonka Napoleon halusi lopettaa. Lopputuloksena oli kuitenkin Venäjän hyökkäys Suomeen Ruotsin pakottamiseksi kauppasaartoon Napoleonin puolelle ja Suomen liittäminen Venäjään Haminan rauhassa vuonna 1809. Ruotsin kuninkaaksi nousi Napoleonin marsalkka Bernadotte josta nykyisetkin hallitsijat polveutuvat.
Jotkut ennustavat ”pedon” tai antikristuksen olevan jonkinlainen hallitsija, joka pakottaa ihmiset laittamaan mikrosirun käteensä ihon alle. Mikrosiru korvaisi pankki- henkilö. yms. kortit joten ilman sitä ”ei voisi myydä eikä ostaa” kuten Ilmestyskirja taitaa kuvata ”pedon merkkiä”. Samalla mikrsosiru antaisi ”pedolle” vallan kontrolloida ihmisiä.
Fingeporissa ”pedon merkki” otsassa tarkoitti että henkilö oli ”pedo” 🙂
Ensimmäistä vielä odotetaan hetki, mutta toinen tulee ilmeisesti olemaan tekoäly, joka tulee tuhoamaan ihmisen tarpeettomana!
Toinen ilmestyskirjan peto nousee merestä, mitä nyt olen Johanneksen ilmestystä lukenut. Voisiko sillä viitata íslamistien vyöryä Eurooppaan.
”Toinen ilmestyskirjan peto nousee merestä”
Raamattu puhuu myös ihmisten paljoudesta ”merenä”, siis ihmismerestä!?
Avaus viittaa pronssikautisten Lähi-Idän ihmisten uskomuksiin, niillä on oikeasti hyvin vähän tekemistä meidän fennougrien uskomusten kanssa.
”Ilmestyskirjan peto” on vain harhaa, aikansa urbaanilegendaa. Nuotiotulien juttuja.
ILmestyskirja ei suinkaan ole pronssikaudelta vaan ensimmäiseltä vuosisadalta. Ja sen sanoma koskee oikeastaan koko maailmaa. Eri asia on sitten, onko järkeä lähteä sen perusteella lähteä ennustamaan tulevaisuutta tai arvailemaan anti-kristuksia. Yksi selitys onkin, että ”pedolla” tarkoitettiin keisari Neroa, joka 60-luvulla jKr toteutti ensimmäiset laajemmat kristittyjen vainot.
”ILmestyskirja ei suinkaan ole pronssikaudelta vaan ensimmäiseltä vuosisadalta.”
Norppa, tuo on vain oma uskomuksesi, mitään faktaa ei ole tuosta olemassa.
Lähi-Idän paimentolaisheimojen nuotiotulilla kerrottuja juttujahan nuo, juuret pitkällä pronssikaudella.
Mielipide se tämäkin.
Mutta asenne jo kertoo ettet tiedä koko asiasta yhtään mitään?
Kirja ei kerro ”nuotiotulijuttuja” lainkaan.
Historialliset faktat eivät suinkaan ole oma uskomukseni. Ilmestyskirja ei ole pronssikaudelta vaan todennäköisesti ensimmäiseltä vuosisadalta, kristittyjen vainojen aikana syntynyt. Ja talvisota oli 1939-40, sekään ei ole vain oma uskomukseni.
Pedolla saatetaan tarkoittaa villi-ihmistä ihmislajina. Villi-ihminen toimii vain eläinperäisten vaistojensa ohjaama ilman Hengen johdatusta. Mutta saatetaan pedolla tarkoittaa myös Luciferia, taivaitten kapinallista, koska Ilmestyksessä kerrotaan muistaakseni Pedosta ja hänen väärästä profeetastaan.
Teologian tohtori Martti Luther ei logiikallaan saanut oikein tolkkua koko Ilmestyksestä, niinpä pidän mahdollisena, etten itsekään kovin hyvin onnistuisi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Johanneksen_ilmestys
”Ilmestyskirja oli mukana jo Muratorin kaanonissa noin vuonna 170. 300-luvun lopulla kirkkoisä Johannes Krysostomos ja eräät muut piispat olivat kuitenkin sitä mieltä, että Ilmestyskirjaa ei tulisi liittää Uuden testamentin kirjojen kaanoniin, koska sen tulkitseminen oli vaikeaa ja vaarana oli sen väärinkäyttö. Syyrialaiset kristityt hylkäsivät myös kirjan, lähinnä sen vuoksi, että montanolaiset olivat niin riippuvaisia siitä. 800-luvulla Pietarin ilmestyksen ohella Konstantinopolin patriarkka Pyhä Nikeforos tulkitsi Ilmestyskirjan osaksi kiistanalaisia kirjoja. Lopulta se luettiin mukaan hyväksyttyyn kaanoniin, mutta se on edelleen ainoa Uuden testamentin kirja, jota ei lueta ortodoksisen kirkon liturgioissa. Myös Martti Luther totesi aikanaan, ettei kirjaa olisi ehkä pitänyt valita mukaan Uuteen testamenttiin. Hän suhtautui kirjan apostolisuuteen ja profeetallisuuteen varauksellisesti. ”
Ilmestyksen loppulausuma:
http://www.finbible.fi/UT/Ilmestys/Raamattu1_22.htm
”8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9 Ja hän sanoi minulle: ”Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa.”
10 Ja hän sanoi minulle: ”Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.”
17 Ja Henki ja morsian sanovat: ”Tule!” Ja joka kuulee, sanokoon: ”Tule!” Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: ”Totisesti, minä tulen pian.” Amen, tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.”
Uudessa testamentissa puhutaan ”Totuuden Hengestä”, jonka kautta totuudellisuus olisi saavutettavissa (näin johdonmukaisesti ajatellen), mutta UT ei kerro Totuuden Hengen tarkkaa vaikutustapaa. Ehkä TH vaikuttaa useimmiten alitajunnan välityksellä.
Totuuden Henki, eli Pyhä Henki, jonka Jeesus sanoi lähettävänsä uskoville.
Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Tänään on Helatorstai, jota vietetään Jeesuksen taivaaseen astumisen muistoksi. Hän lähtiessään lupasi lähettää Pyhän Hengen, siis Totuuden Hengen, joka johdattaa meidät kaikkeen totuuteen. Hän lupasi, että Pyhä Henki annetaan jokaiselle, joka sitä Jumalalta rukoilee.
”Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.”
Sitä julistamisen tapaa ei julisteta.
Raamatussa Jeesus sanoo, että Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä. Luuk.17:20Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: ”Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, 21eikä voida sanoa: ’Katso, täällä se on’, tahi: ’Tuolla’; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä”.
Joh.3> Vapaasti käännettynä: Ellette synny uudesti Pyhästä Hengestä, ette voi päästä sinne sisälle!
Urantia -ilmoitus, jota voidaan pitää yhtenä Raamatun selityksenä, sanoo, että ihmisillä on mielessään kätkettynä Isän antama ”ajatussuuntaaja”, joka useimmiten toimii alitajuisena ja epäpersoonallisena ja että se Jeesuksella oli persoonallinen ja ymmärtääkseni tajunnallinen.
——————
Ilmestyskirjaa Urantia pitää aikaansa sidottuna, katkelmallisena ja karsiutuneena.
————————-
Urantia on ehdoton jumaluuden kolminaisen olemuksen ja kolmen keskenään tasa-arvoisen mutta keskenään erilaisen olennon julistaja. Jumaluudella on kolme lähdettä ensimmäinen, toinen ja kolmas, joita voidaan kuvata ihmiselle sanoilla Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Urantia on sopusoinnussa UT:n kanssa sanoessaan, ettei Jeesus ollut näistä yksikään. Kuten Jeesus UT:ssa sanoo, että uskovilla on vain yksi hengellinen Isä ja vain yksi hengellinen Mestari (Kristus), jonka Isä on lähettänyt. Ja tämä Mestari on sanonut UT:n mukaan, että Isä on häntä ylempi. Miksi meidän pitäisi väittää Mestarin antamaa todistusta vastaan?
Mestari sanoi poistuessaan lähettävänsä Taivaista Totuuden Hengen Isän luota todistamaan totuuksia. Mutta millainen tuo Totuuden Henki on. Se ei tietenkään ole sama kuin jumaluuden kolmas lähde eli Pyhä Henki, eikä se liene myöskään Isän lahjoittama ”ajatussuuntaaja”, vaan kyseessä näyttäisi olevan hengen, joka julistaisi Kristuksen ja hänen tehtävänsä olemuksesta.
Eri kirkkojen keskinäiset kiistat siitä, mistä hengestä on ollut kysymys, ovat tavallaan ymmärrettäviä.
”Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä.” Merkitsee mielestäni Isän lahjoittaman ”ajatussuuntaajan” läsnäoloa. ”Totuuden Henki” julistaa sitä, miten Kristus kukisti kapinalliset henkivallat. Ja jumaluuden kolmas lähde ”Pyhä Henki” on mukana kaikessa olevaisessa, sen luomistyössä. ”Käsite ”pyhä henki” ei siis tarkoita yhtä ja ainoaa henkeä. Pyhät henget ovat pyhiä ovat yhteydessä keskenään. Jumalasta erkaantuneet henget ovat epäpyhiä henkiä.
Urantiasta en ole koskaan kuullutkaan, mutta Raamatussa on näin!
Johanneksen kirje 4:1Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. 2Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; 3ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. 4Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. 5He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. 6Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Luciferistit eivät tunnusta Jeesusta, joka toisin kuin Lucifer oli uskollinen Isälle.
Islam tunnustaa Marian pojan Kristukseksi, mutta onko heillä Totuuden Henki, jotta ymmärtäisivät, että Kristuksen tehtävä oli kukistaa epäpyhät henkivallat, kun sitä henkeä ei ole kaikilla kristityilläkään?
Juutalaiset eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, elleivät ole kristillisiä juutalaisia.
Ihmiset eivät kai kuitenkaan ole ”henkiä”, jotka ovat antikristuksellisia, mutta voivat olla antikristuksellisten henkien harhaan johtamina.
UT:ssa sanotaan enteellisesti, että ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.
UT:ssa sanotaan enteellisesti, että ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.
Matteuksen evankeliumi:
20:1 ”Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa. >> Jakeen lisätiedot
20:2 Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
20:3 Ja hän lähti ulos kolmannen hetken vaiheilla ja näki toisia seisomassa torilla joutilaina;
20:4 ja hän sanoi heille: ’Menkää tekin minun viinitarhaani, ja mikä kohtuus on, sen minä annan teille.’
20:5 Niin he menivät. Taas hän lähti ulos kuudennen ja yhdeksännen hetken vaiheilla ja teki samoin.
20:6 Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa; ja hän sanoi heille: ’Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?’
20:7 He sanoivat hänelle: ’Kun ei kukaan ole meitä palkannut.’ Hän sanoi heille: ’Menkää tekin minun viinitarhaani.’
20:8 Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: ’Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti.’
20:9 Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin.
20:10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
20:11 Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan
20:12 ja sanoivat: ’Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.’
20:13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: ’Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
20:14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
20:15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?’
20:16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.”