Taksikyyti vapaa kilpailu on johtanut ojasta allikkoon.
Eipä enää uskalla mennä kyytiin,
kun ei ole varma hinnasta ja kyydin laadusta.
Paljon tuli moitteita hallituksen tällekin toimelle.
Näyttää siltä että hallitus jättää sen valvonnan
ja yrittäjyys ystävällisyys käyttää hyväkseen
pienimmätkin porsaanreiät?
Tahallaanko-huolimattomuuttaanko-osaamattomuuttaanko?
Aiheesta päivän lehdessäkin.
Tätä samaa kepuli joukkoa tämä Berner, ei jatkoon. Yksi ketku lisää.
No, ei se taas ihan noin ollut. Siellä on muutama, joilla pääsee ainakin lyhyitä matkoja lähes entisin hinnoin, jos on vaikka 2 h mukana. Expresstaksi, Menevä, Kajon ja Tampereen Taksi. Kannattaa kysyä ensin, ei enää tarvitse ottaa 1. taksia.
https://www.aamulehti.fi/a/201406949?c=1522737894164
Totuus on että 70% takseilla oli vilunkia, ongelmia ja puutteita. Ei ollut ennen.
Epäilemättä tämä oli täysi yllätys bisnesministeri Bernerille eikä kukaan voinut ikimaailmassa kuvitellakaan että mitään ongelmia tulisi.
Sitä saa, mitä tilaa!
Bersnefin matkat maksaa kusetettu kansa, siis me!
Kannattaa huomata, että Aamulehden hinnastoihin saattaa lisäksi halvimmissa vaihtoehdoissa tulla lisäksi minuuttiveloitus, joka on esim. 0,8€/min. Tekee hyvin helposti kalliimman, kuin Tampereen Aluetaksin taksat!
Minä olen päässyt ihan kiinteään hintaan, kun olen kysynyt, paljonko otat matkasta Rautatieasema paikkaan x. Vähän miettii sitten sanoo hinnan.
Varmasti Juhani ymmärrät, että ruokit ”harmaata taloutta”!
Mikäli palkattu kuski on ratissa, ei jää omistajallekaan muuta, kuin aiheuttamasi kulut!
Kuitti tulee !
Täällä missä minä asun on 10 oikeaa taksifirmaa lopettanut, nämä oli niitä sukujen takseja joissa jälkikasvu aina jatkoi. Nyt kalusto on huonompaa ja kuskit ö-luokkaa tilalle tulleissa ”home made” takseissa, pitää ihan huumorilla seurata näiden tölväilyt, esim Kela takseja ei juuri ole kun ei kannata. Semmonen ”uudistus mallia Berner” sodan alkaessa oli Malli Kajander nyt on Malli Berner 🤣🤣🤣
Pariisissa vuosia taaksepäin emme luottaneet taksin hinnoitteluun ja neuvottelussa saimme hinnan joka sitten oli taksamittarissakin perille saavuttaessa.
Niinkuin yleensä jutellaan ja julkituodaan täällä kaikkea mikä ei hyvin onnistu, enkä minä sitä epäile etteikö taxiuudistuksessa olisi valuvikoja ja ongelmia mutta kiinnostaisi tietää että onko uusi käytäntö tuonut mukaan mitään positiivista, olisiko jonkun korviin kantautunut?
Kun sellaistakin olen kuullut että paljon parjatuissa kaupallisissa vanhustenlaitoksissakin olisi joukkoon päässyt livahtamaan joitakin joissa asukit ovat aivan tyytyväisiä.
Expresstakseissa (vihreä taksi) ikkunassa lukee Sote-taksi. Meidän talon mummelit käyttävät sitä. Auttavat kantamukset sisään jne…
Minkä tahansa taksin ikkunassa voi lukea sote, yms.,mutta se ei tee siitä sote-taksia. Myös taksi, jonka ikkunassa ei lue sotea, voi ajaa sote-ajoja, mikäli on tehty sopimukset TuomiLogistiikan kanssa.
Minun taksieni ikkunoissa ei lue sotea, mutta ajamme päivittäin ajoja.
Asiakkainamme olevien mummeleiden ei tarvitse auttaa kantamuksien kanssa, vaan kannamme ne itse asiakkaallemme kotiin! 😉
Kannattaisi lukea, jos on oikeus ajaa sote-kyytejä. Sen olen huomannut talossamme, että invalidit käyttävät aina samoja takseja.
Bernerin järjen mittauksilla tehty taksi vapautus joka tehtiin vain puoli väliin terv tepivaari
Ei sitä sote korttia ole kaikilla jotka sellasta oikeasti tarvitsee terv tepivaari
Miksei ole ?
Heikki sitä pitää kysellä korttien myöntäjiltä ei ne ole iän mukaan tulevia ei ole itselläkään tosin en vielä edes tarvitse terv tepivaari
Sitten on kokonaan eri asia ne jotka ei edes tiedä jostain sote kortista eikä näin edes ole hakenut sellasta Sote kortin antaja kun ei sitä mainosta mitenkään terv tepivaari
Kortista puheen ollen, sellaista sotekorttia ei ole ollut enää 20>vuoteen!
On vai ns. Sotetaksioikeus, jonka saa lääkärintodistuksella. Soteoikeus ilmoitetaan TuomiLogistiikan keskukseen, jonka jälkeen sieltä voi po. tilauksen tehdä. Myöskin ns. tuttutaksioikeuden saa tarpeen mukaan. Ellei ole tuttutaksioikeutta määrätty tietylle taksille, ei voi tilata mitä tahansa taksia, vaan keskus lähettää lähimmän vapaan taksin.
Kortti tai ei voi sitä sanoa sote oikeudeksi jota ei kaikilla ole kun eivät edes tiedä sellaseen oikeuteen terv tepivaari
PS. Meidän takseissa lukee: TUTTUTAKSI
Jaa taksi, mikä se on?
Täällä maaseudulla näkee suden useimmin, kuin taksin.
Voi olla että näkee ainakin peuran sillä seudulla useimmin eikä taida metsän eläimet muutkaan aivan outoja ole . terv tepivaari
Ihan oikeasti olen nähnyt suden meidän pihalla. Nyt niitä oli jolkotellut kaksikin Ysitiellä, Humppilan puolella. Eikä yhtään taksia tullut vastaan.
Liekö päivinämme yhtä hyvää taksipalvelua kun nuoruuteni aikana T:n kirkonkylässä. Jos iski viinananhimo ALKOn kiinni ollessa niin eikun soitto paikalliselle taksiautoilija X:lle, hänellä oli varma pontikan toimittaja L:n kylällä, siis näin hän kertoi. Itse asiassa hänellä oli käsivarasto perunakellarissaan sieltä hän haki pullon, odotteli kotisoffalla sen ajan kuin reissu L:n kylälle olisi kestänyt ajoi viinantarvisijan luo ja laskutti pullon ja L:n kyläreissun kilometrit.
Sitä ei tarina kerro että keittikö itse vai ostiko tukussa esimerkiksi L:kylältä.
Se muuten oli legendaarinen kylä se L:n kylä. Taksikin siellä jonkin aikaa oli minun tälle seudulle muuttaessani.
Uutinen vajaa kolme vuotta sitten:
https://www.savonsanomat.fi/talous/Taksiuudistus-l%C3%A4hiaikoina-hallituksen-k%C3%A4sittelyyn/758095
”Taksiliikenteen uudistus on STT:n tietojen mukaan tulossa lähiaikoina hallituksen käsiteltäväksi. Hallitus ei ole käsitellyt vielä taksilupien ja -hintojen vapauttamista, kertoo ulkoministeri Timo Soini (ps.). Hänen mukaansa perussuomalaiset vastustavat kilpailun avaamista.
MTV kertoo, että liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk.) esitys taksiliikenteen vapauttamisesta on tulossa jo ensi viikon alussa. Taksikilpailun mahdollinen avaaminen on osa Bernerin suurta Liikennekaari-uudistusta, johon kuuluu muitakin merkittäviä muutoksia liikennepalveluihin. Berner ei ole vielä vastannut STT:n yhteydenottoon.
Taksiliitto kannattaa ensisijaisesti säännellyssä järjestelmässä pysymistä.
– Säännelty järjestelmä on varmistanut koko maan kattavan palveluverkon, joka toimii kaikkina vuorokauden aikoina ja kaikkina vuoden päivinä, kohtuullisilla hinnoilla. Lisäksi on pystytty varmistamaan erityisryhmät, kertoo liiton toimitusjohtaja Timo Koskinen STT:lle.”
Jotkut kansanedustajat ovat ahkeria taksinkäyttäjiä, näin aamun netti Iltalehdestä luin, neljä parasta neljän viime vuoden ajalta:
Ville Niinistö 1215 kertaa, Jani Toivola 1087, Packalen 1078 ja Koski Susanna 978.
Sitä jäin miettimään että onko tämä vuolas taksilla ajo hyvä vai huono asia. Kalliiksi tulee veronmaksajille mutta toisaalta osoittaahan se suurta aktiivisuutta, paikasta toiseen kiidetään yhteisten asioiden hoitamisen vuoksi. Paljon raatavat ihan yötä myöden, IL jutussa kun kerrottiin myös taksikeikkojen kellonaikoja.
Jokuhan, en muista ken, taannoin kertoi käyttävänsä taksia saadaksensa kosketusta tavallisiin työtätekeviin, niin olisiko ollut tämä lasten asioiden valtuutettu?
Nuo mainitut kansanedustajat lienevät tulleet häirityiksi matkustaessaan yleisillä.