Suunnitellaanko liikennettä edelleen sudeksi
vai onko tämä sittenkin hyvä asia?
Onhan se hyvä jos vaikka asiaa Taysiin.
Saattaa muuten tulla uusi sumppu kuten tunnelista?
Sopivan mansellismielinen blogialusta
Suunnitellaanko liikennettä edelleen sudeksi
vai onko tämä sittenkin hyvä asia?
Onhan se hyvä jos vaikka asiaa Taysiin.
Saattaa muuten tulla uusi sumppu kuten tunnelista?
Luin ensin hätäisesti Aaamulehteä: Terminaali Taysiin… – Sotea nääs ajattelin.
Tästä on paha sanoa. Ongelma on että Tays on semmoinen paikka johon pitää aika usein myös mennä autolla. Jos on terveet jalat, kilometrin säteellä on mukavasti lyhyen ajan pysäköintioptioita. Jos taas ei ole, tai kiirettä pitää, ruuhka on melkoinen. Ratikka auttaa, mutta ei täällä niin paljon ekäpä kuin Sokoksen edessä.
Yksityisautoilun alasajoa Tamperelaisittain sanoisin.
Oma auto liityntäparkkiin ja sitten parilla vaihdolla ellei kaikkia julkista ohjata Taysiin. Mahtanee se potilasliikenne ajauta ruuhkiin jopa piippa-autot?
Nimenomaan tätä.
Kauempana asuva – pysy poissa, keskusta on vain siellä asuville.
Ensin siis pysäkointiparkkiin, sitten nyssellä taysille ja siitä keskustaan ratikalla – moninkertaiset odotusajat ja vaihdot suuntaansa.
Kaupungin viralliset palvelut on siirrettävä tuon ratikkakeskustan ulkopuolelle ja rsatikkakeskustan alueella asuvat maksakoot sen ylläpidon, koska muita ei sinne haluta.
Näin kävi Espoossa – miten käy Tampereella?
*
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005668392.html
4.5.2018
HSL pyörtää päätöksensä: espoolaiset saavatkin suoria bussilinjoja Kamppiin
Suorien linjojen palautuksen yhteydessä liityntäliikennettä vastaavasti heikennetään, mutta kokonaisuudessaan palvelutaso kasvaa nykyisestä vuoromäärillä mitattuna.
Helsinki-Espoo metro-osaaminen on ollut fiasko niin poliittisesti kuin projektijohtamisen osalta. Siis kahden kaupunginjohdon sählääminen.
Jokainen huoltokatkos aiheuttaa valtavat ruuhkat valtaväylillä, kun ne jo ilman niitäkin ovat tuppuraisen täynnä. Menkäähän kokeilemaan aamuruuhkaan tai ip-ruuhkaan Länsiväylälle, niin Tampere ei oo mittään.
Länsipään metropalvelut ovat kesken ja surkeita ml. liityntäparkit.
Olisi siinäkin ollut järkeä vähentää pikkuhiljaa maanpäällistä liikennettä, kun mennä sähläämään kerralla kaikki solmuun.
Eikä tässä kaikki, lähijunaliikenne liittyy asiaan ml. VR, joka on myös solmussa hetken välein.
Väärään päähän Taysia, eli hyvin linjassa koko kyseisen haaran typerän siirtolapuutarhamökkejä kiertelevän linjausratkaisun kanssa.
Kuka estää yksityisautoja ajamasta Tullin, Stockan, Koskarin, Ratinan, Sokoksen, entisen Anttilan tai Frenckelin ym. parkkeihin ? Tyhjää on !Asukasparkit ovat keskustassa jo täynnä.
Ratikkalinjaukset ja liityntäparkit tarkoittavat pääosin julkista liikennettä. TAYS on oiva liityntäparkki. TAYS on myös oiva linjaus, koska koko sairaalakombinaatin työntekijämäärä on huima; TAYS, Coxa, Sydäsairaala, BioMedicum ym..puhumattakaan potilaskäyntien määrästä.
Edelleen, pitäisikö historialliset luontohelmet kuten Litukan Siirtolapuutarha, Kaupin urheilukeskus ym. tuhota liikenteen alle- haloo, jotakin järkeä keskusteluun !
No on siinä ehdotus että huono jalkaset veis ensin autonsa johonkin parkkiin sitten kompurois ensi apuun kun telovat itsensä matkalla akutaan .
Pitää muistaa että akuta on ison alueen suurin sairaala johon potilaita tulee melkoisien matkojen päästä .
Vaikkapa leikkauksen jälkeisiin tarkistuksiin . terv tepivaari
TAYSin valtavat parkkihallit eivät mihinkään poistu, vaan sieltä kulku eteenpäin on niin helppoa kuin vain on mahdollista.