Olen asioinut tannoin pankissa hattu kourassa.
Nyt on varattava aika jos aikoo poiketa.
Kassapalvelut ovat eläkeläisille avoinna määrätunnit viikossa.
Nyt hoitelen pankkiasiat netissä ihan itse ja maksan siitä hyvästä,
että saan itse hoidella pankkiasiani.
Kohta joudumme maksamaan siitäkin että pankki säilyttää pikkuista tiliämme hetken?
Oli se aikaa jolloin sain tilin suoraan kouraan.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e5306718-cf4f-485d-969b-a59ebf7bddf9
Nykyisin on lähes välttämätöntä olla pankkitili – elämä menee vaikeaksi ilman sitä.
Pankki tietysti veloittaa tilinhoitomaksun ja muitakin kuluja.
Muistelin, että nuoruudessani Meri-Porin alueella oli toistakymmentä pankkia, nyt on yksi, jossa voi vierailla ajanvarauksella, mutta mitään kassapalveluita sieltä ei saa edes silloin.
Keskustaan pitää mennä jos kassapalveluita tarvitsee.
Nyt taas 14.9. aikoihin ollaan rajamailla, missä entiset tunnistautumisjärjestelmät toimivat tai eivät, mutta eivät kaikissa palveluissa ilman lisätunnistautumista. Mobiilipalvelu näyttää toimivan.
Viestinä näistä muutoksista on metsässä.
Sehän on vain hyvää bisnestä että napataan rahaa välistä…. liekkö jokin kokkareiden tai kepuleiden keksintö….
… ja täällä kaikkea osaavuuttaan ja vaikutusvaltaansa ylistävät persut ei ole saanut mitään aikaan eikä saa.
Persupelle äänessä – asiaa avauksesta ei mitään, joten olet todella persupelle.
Pankkipalvelut ovat viimeisen vuoden aikana heikentyneet reilusti myös puhelimessa ja verkossa. Tosin tämä alkaa myös näkymään tuloksessa. Talouselämä-lehti (juu, se riistoporvarien julkaisu) haukkui Nordeaa tästä aika rajusti, ja OP:ta vähän aiemmin. Jopa sillä puolen ymmärretään että ilman asiakaspalvelua ei tule asiakkaita.