Aktia pankin työntekijä lankesi

Klassinen huijaus – asiakkaiden tiedot vaarantuivat.
Iltasanomat aiheesta ja ilman tätäkin avausta tullut tietoon.
Mutta mihin ollaan menossa, kun pankit ovat työntämässä
toimintojaan yksittäisille asiakkaille?
Pankki itse lankeaa huijausviestiin entä maallikko?
Rahaa pitää nostaa kaupan kassalta ja laskut pitää hoitaa itse.
Myös setelinnostoautomaatteja ollaan vetämässä pois
ja pankissa asiointi on kohta ennalta sovittava?
Tietotekniikka ei ole kaikkien hallinnassa
saati huijarien välttäminen.
Luottokortit salasanoineen ovat yksi suuri riski
– koska päästäisiin sormenjälkitunnistukseen?

ylläpitäjän muokkaama, tästä puuttui lähdelinkki: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005973709.html

4 vastausta artikkeliin “Aktia pankin työntekijä lankesi”

  1. Sormenjälkitunnistus on hakkeroitavissa, mutta ei helposti. Näissä on myös hurjasti eroja, sormenjälkilukijoita on monen tasoisia, joista parhaat ovat kovin turvallisia ja surkeimmat… noh, eivät. Lähes jokaisessa tapauksessa sormenjäljen käyttöönotto lisää turvallisuutta, kaikkine riskeineenkin.

    Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sormenjälkien kanssa, vaan ihan vaan hyvin klassinen huijari joka esiintyi toisena henkilönä. Oman aikansa Auervaara.

    Eräs suomalainen yritys rakentaa varsin mielenkiintoista teknologiaa tällaisia vastaan.

  2. Mikäs siinä, onhan niitä huijareita joka paikassa. On pankissa, poliisissa, verottajassa, ihan kaikissa missä työtä tehdään. Ihmisiä ne vaan ovat ihan joka paikassa, vaikka olisi mimmoinen nappi kaulassa, ei auta yhtä ryhmää erotella erikseen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *