Oliko se siis oikein tehty kun valtiovarainministeri kysyi Instagramissa mitä tehdään paljon puhuttujen vankileiriläisten kanssa.
Hän oli esittänyt kaksi vaihtoehtoa joihin pyysi neuvoa- antavaa vastausta.
– Tuodaanko leiriltä ainoastaan lapset?
– Tuodaanko lapset sekä äidit?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006342026.html
Minä luulin Keskustan puoluejohtajan, sekä valtiovarainministeri Katri Kulmunin niin tietäväksi ja viisaaksi, että ei näitä asioita kyseltäisi ”somepalstoilla”.
No minun luuloni ei ole minkään tiedon arvoinen, minä vaan luulen tämän hallituksen hyvin lyhytikäiseksi.
Eiköhän tämä kuvaa aika hyvin Keskustan tilannetta.
Ehkä hyvää someilua tarkoitti mutta meni harakoille_tuoreena nuorena ministerinä.
Anteeksi pyyntökään ei kelvanne ?
Juuri niin, Mika. Eikä tämäntapaista käyttäytymisvirhettä pitäisi ministerin tehdä. Vaikuttaa siltä, että hallituksen yhteistyö on kauempana mitä kuvitellaan.
Kulmuni ensin kirjasi Keskustan kannaksi, että ei missään tapauksessa äitejä, ja nyt hän kuitenkin lipsuu kannastaan.
Kuulemma 70% Katrin Insrtagram-kävijöistä vastasi, että vain lapset.
Kepulit ovat pihalla ja virheet Haavisto etunenässä vievät kuin pässiä narussa.
Kulmuni sanoi julkisesti, ettei niitä naisia tuoda ja nyt kyselee, että tuodaanko.
Ei vaikuta oikein puoluejohtajalta.
Minä vastaan kysymykseen. Siitä ISIS-porukasta ei pidä tuoda Suomeen ketään.
Samaa mieltä.
https://yle.fi/uutiset/3-8729336
8.3.2016
Raportti: Isis kouluttaa järjestelmällisesti lapsista uusia jäseniä itselleen
Raportin mukaan lapsia totutetaan pienestä pitäen väkivaltaan ja Isisin ideologiaan. Tarkoituksena on kouluttaa heistä tulevia ääriliikkeen jäseniä ja terroristeja. Lapset muun muassa ottavat osaa taisteluihin ja toimivat itsemurhapommittajina.
****
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006341257.html
12.12.2019
.
Sotimaan opetettuja lapsia on jo Suomessa, sanoo psykologi
.
ASEMIESTEN vartioimalla leirillä Syyriassa on kymmeniä suomalaisia naisia ja lapsia, jotka elivät Isisin kalifaatissa sen loppuun asti.
.
Kalifaatissa noudatettiin islamin äärimmäiseen tulkintaan perustuvaa sharia-lakia. Esimerkiksi kouluissa Isis opetti lapsia tappamaan, ampumaan ja rakentamaan pommeja.
Naiset eivät Isisissä pääsääntöisesti osallistuneet taisteluihin, mutta naiset osallistuivat propagandan levittämiseen ja tukivat taistelijoiden toimintaa.
Suomen kanssa neuvotteleva kurdijohtaja Abdulkarim Omar arvioi, että al-Holin leirille jäävistä lapsista uhkaa tulla uusi sukupolvi Isis-terroristeja.
Kun katsoo näitä ns äidiksi itseään sanovia niin minä kysyn kuka äiti vie lapsensa sota toimi alueelle vapaaehtoisesti
Suomi nainen ei vienyt kun Suomi kävi sotaa van lähetti lapsensa naapuri maihin
Niin on oikeutettua sanoa ettei tule Suomalaiseksi vaikka on kansallisuus lapset saa tuollasilta ottaa pois vaikka pakko hoitona lapsen edun mukaisesti terv tepivaari
Ylistetty että onni meitä nyt kohdannut kun on nuoria naisia vallan kahvoissa. Onhan siinä varmaan puolensa mutta kokemusta ei vooi korvata musta tuntuu ajattelulla. Tämä Kulmunin moka yksi ilmentymä siitä.
Ensin haukutaan hallitusta ettei puhu kansan kanssa, sitten haukutaan hallitusta kun kysyy kansan mielipiteitä.
Ikuinen valittaminen olkoon onni ja autuus.
Ei kaikea kuulu valtiovallan kansalta kysyä, kansalla ei voi aina olla tarvittavaa taustatietoa vastatakseen asiapohjalta järjellä eikä tunteella.
Laitan esimerkin, kansanäänetyksellä päätettäisiin kuinka on rangaistava läähi-idästä tänne kulkeutunutta miestä joka on raiskannut suomalaisen naisen.
Tai pitäisikö kaikkien vapausrangaistuksen saaneiden kuvat julkaista lehdissä.
Niin,,,,jos menee jonnekin niin hoidelkoon itse asiansa, niin, semmoittii
Aina vaan enemmän alkaa haiskahtaa koko homma. Kaikki muut tietää suunnitelmat, paitsi hallitus.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006342904.html
Niin, kuvaavaa on jotta KOKO OPPOSITIO seisoo PS:n takana. Nyt ei siirrytä vara-asemiin, epäsuoraa lisää kentälle ja varamiinoitus seuraavaa Hallituksen hyökkäystä vastaan. Tulenavaustasa ja ampumsektorit on jo merkattu,,,poliittiset sellaiset.
Ehkäpä juuri näin ..
***
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006343158.html
1312.2019
Isis-uhreja Syyriassa auttava ruotsalaislääkäri erottaisi al-Holin äidit lapsistaan: ”Kaikilla äideillä ei ole oikeutta olla äitejä”
Jos äiti opettaa pikkulasta tappamaan ”vääräuskoisia” – myös naisia ja lapsia – niin sellaiselta äidiltä pitää ottaa lapset pois. Jos ajatellaan asiaa vähän syvällisemmin, niin pitäisi tehdä vielä muutakin.
4 a § (12.4.2019/542)
”Lapsen oikeus tasapainoiseen kehitykseen ja hyvinvointiin
Lastensuojelun on turvattava lapsen hyvä hoito ja kasvatus, lapsen ikään ja kehitystasoon nähden tarpeellinen valvonta ja huolenpito sekä lapsen oikeus tasapainoiseen kehitykseen ja hyvinvointiin siten kuin lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain 1 §:ssä säädetään.
Rajoitusten käytön edellytyksistä ja päätöksentekovelvollisuudesta säädetään erikseen 11 luvussa. Lapsen hoito, kasvatus, valvonta tai huolenpito ei saa sisältää 11 luvussa tarkoitettuja rajoituksia.”
Niin, onko äiti joka vie lapsensa TERRORISTIEN koulutettavaksi kykenevä hoitamaan lastaan…
Josko tämä nyt selkiäisi kun Pekka on lähettänyt vastausohjeet hankaliin kysymyksiin:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006343358.html
Jatkan kommenttiani vielä sillä, että on merkillepantavaa se kuinka paljon tässä viimeviikkoina on vuodettu asiakirjoja julki .
Onko niin, että virkamieskunnalla ei ole luottamusta ministereihin ja tämän viimeisen linkkaamani mukaan ei sitä luottamusta taida olla myöskään eduskuntaryhmissä.
Tässäkään kommenttiketjussa ei ole järjen häivää, vaan samoja fraaseja päivästä toiseen. Odotetaan nyt maanantain ja tiistain ulostuloja, jotka selventävät asiat, miten edetään.
Se on totta, että samoja fraaseja toistetaan varsinkin hallituksen suunnalta ja nyt on syykin selvä, eli Haaviston ohjeet.
Poliisikin kysynee Halla-ahon osuutta al-Holin tietovuotoon:
https://demokraatti.fi/rikosoikeuden-professori-al-hol-vuoto-viemassa-jussi-halla-ahon-poliisin-pakeille-todennakoisesti-kuullaan-jossain-ominaisuudessa?fbclid=IwAR32QtP47OE1bDLdLpBPiiKyEygKO2bQfYhO3m7ZjaEqEZZgYK2BP_dUtLQ
Entä sitten?
Varmasti kuullaan myös YLE:n ja HS:n tomituksia.
Suuresti ylistyämäsi Tuomioja on tunnettu tietovuotaja, ei vastaanottaja kuten Halla-aho.
Halla on ollut salaisen tiedon jobbari.
Ja mistä putkinäkötuutista sinä muka sen tiedät?
Lue edellinen linkki- poliisi taitaa tietää.
”Poliisi taitaa tietää…”
Poliisi on allekirjoittanut suunnitelman eikä poliisi tiedä suunnitelmasta mitään…
Heikki, onko jossain jotain järkeä tämän asian suhteen. Ei ainakaan hallituksen ja kaikesta vähiten ministeri Kulmunin toiminnassa ulkomaita myöten. Kyllä nyt on ollut lehdet täynnä ja kaikenlaiset muut tiedoitusvälineet.
Kulmunin some on pikku kuttu koko tässä sopassa, jossa on satamäärin hölmöjä hämmentäjiä tietämättä mistään mitään ennenkuin ensi viikko kertoo.
Kulmunin some-äänestys kertoo Keskustan tilasta ja hallituksen kannalta ikävää on ennen kaikkea se, että liian moni tietää liian paljon.
Ensi viikolla saamme meriselityksiä, jotka nekin hankaloituivat kun Haaviston ohjaus hallituspuolueille vuodettiin julkisuuteen, joka taas kertoo kyllä koko hallituksen tilasta.
Villi veikkaukseni on, että ensi viikko ja välikysymyskeskustelu eivät tuo juuri mitään selvyyttä tähän asiaan.
Näin siksi, että en usko, että yhteistä linjaa saadaan aikaiseksi. Ei ainakaan siinä tapauksessa, että Keskustan puheenjohtaja Katri Kulmuni pysyy kannassaan.
Vain lapsia tulee autta, ei naisia. Näin on Kulmuni todennut tällä viikolla kaiken kansan silmien edessä A-studion haastattelussa.
Juha U, olen samaa mieltä, kuulemme meriselityksiä, jotka eivät selvennä tilannetta millään tavalla.
Kulmunin ja Keskustan kanta jää nähtäväksi, mutta oli se mikä tahansa niin en ylläty.
Paavo Väyrysen sanoin ”en ole puolesta enkä vastaan, pikimminkin päinvastoin” kuvaa ihan hyvin myös tämän ajan Keskustaa.
https://www.pirkanblogit.fi/2019/marko_suutari/palautukse-oli-suunniteltu-talle-viikolle-ja-ps-puoluetta-syytettiin-valehtelusta-hallituksen-puolelta-ps-oli-taas-oikeassa/
PS oli taas oikeassa
***
”ONKO poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen antanut kansanedustajille harhaanjohtavaa tietoa al-Holista?”
–
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006343181.html
13.12.2019
Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen allekirjoitti al-Holin suomalaisten palauttamista koskevan asia¬kirjan, valio¬kunnassa hän kiisti tietävänsä suunnitelmasta – näin Kolehmainen kommentoi
ONKO poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen antanut kansanedustajille harhaanjohtavaa tietoa al-Holista?
Kysymys on noussut julkisuuteen viime päivinä sen jälkeen, kun Kolehmainen oli tiistaina kuultavana eduskunnan hallintovaliokunnassa.
Valiokunnassa käytiin vilkasta keskustelua Syyrian al-Holin pakolaisleirillä olevien suomalaisten kotiuttamisesta. Valiokunnan keskustelut ovat salaisia.
HS:n tietojen mukaan Kolehmaiselta kysyttiin muun muassa siitä, ollaanko suomalaisia hänen tietojensa mukaan lennättämässä Suomeen lähitulevaisuudessa. Kolehmaiselta kysyttiin myös, onko poliisin tiedossa käynnissä olevaa tai tulevaa tilannetta, jossa leirillä olevia suomalaisia oltaisiin auttamassa Suomeen.
Useat paikalla olleet henkilöt sanovat HS:lle, että Kolehmainen kiisti olevansa tietoinen tällaisista asioista. Kuulemisen jälkeen julkaistut tiedot kuitenkin asettavat hänen vastauksensa uuteen valoon.