Sen mitä nuoremmat tuhoavat vauhtisokeudessaan, Lauri Ratia panee asiat järjestykseen. Ratia on kohta 74 v, mutta vauhti ei hiljene, vaan…
Tässä on esimerkki siitä kokemuksesta, joilla pitäisi yrityksiä johtaa , ettei nuorempien kunnanhimo tuhoaisi kuten esim. Stockmannin ja, ettei aina tarvittaisi ottaa Laurilla asialle.
https://www.arvopaperi.fi/uutiset/lauri-ratia-myllaa-kovalla-kadella-stockmannin-johtoryhmaa-ja-organisaatiorakennetta/8a1b6c9d-3fa2-4155-8d63-9b12e2c5e311
https://www.arvopaperi.fi/uutiset/lauri-ratia-myllaa-kovalla-kadella-stockmannin-johtoryhmaa-ja-organisaatiorakennetta/8a1b6c9d-3fa2-4155-8d63-9b12e2c5e311
Lisää- kannattaa lukea:
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006238021.html
Saa nähdä, ehtivätkö jo upottaa liian syvälle…
Peukkua blogille. Mulla on kunnia tuntea Lauri henkilökohtaisesti. Soittaa myös trumpettia.
Harri, samoin ! Vaikka siitä on aikaa kun on tavattu, e-maililla kyllä.
Toivotaan parasta – luin aiheesta pitkän artikkelin Talouselämästä. Siinä oli rivien välissä vähän huolta että tämä poliittinen omistustausta saattaa tehdä työstä vaikeaa.
Stockmann nykyisellään on ylihintainen talo, jossa palvelu on täysin ala-arvoista. Vielä parikymmentä vuotta sitten siellä palveltiin, nyt hyvä jos myyjä jaksaa vattuilla.
Kyuu, se on varmaa, että Stockan paras valtti on ollut aina- palvelu. Se vain on unohtunut. Toinen on kosmetiikan yli äyräiden paisunut tarjonta heti etuovelta alkaen, jonka vuoksi miehet hiihtelevät muualle.
Edelleen sisääntuloväylien pitäisi olla houkuttelevia tavallisen palveluinen kuten kahvilat ym.yleispalvelut, jotka on viety johonkin nurkan taakse.. Olen tähän ottanut kantaa vahvastikin.
Keskustelin Ratian kanssa tapauksesta Terrafame muutama vuosi sitten, että sen pitäisi löytää jalostuspolku alkuraaka-aineista mahdollisimman pitkälle
lopputuotteeksi. Lauri sanoi minulle, että katos vaan, tätä ketjua juuri olemme jalostamassa nikkelin jne. kanssa niin pitkälle kuin rahkeet riittävät. Nyt on menossa uraanin talteen otto, jos Stukes hyväksyy.
Palvelu on yllättävän monelta unohtunut.
Nordeassa sain aikanaan täysin erinomaista palvelua aina, nopeasti ja henkilökohtaisesti. Sittemmin se unohtui. He eivät palvele edes rikkaimpia asiakkaitaan tai suurempia yrityksiä. Ja kas kummaa…