”Yksi ratkaisu siirtymän vauhdittamiseksi voisi olla esimerkiksi se, että yhden vuoden ajan valtio maksaisi biokaasukonvertoinnin kokonaan kaikille halukkaille”, Andersson sanoi linjapuheessaan sunnuntaina.”
””Punavihreät luulevat, että (muiden) rahaa saa loputtomasti seinästä. Muiden rahat kuitenkin loppuvat aikanaan. Ja tällä menolla hyvin nopeasti”, Vestman jatkaa.”
Tämä on tyypillistä vasureille, virheille ja demareille.
Kaikki nämä luulevat rahaa tulevan taikaseinästä eivätkä osaa edes yksinkertaista kertolaskua.
Tämän hallituksen rahanjako ja eläkerahastojen varkausyritys ovat todella pelottavaa.
Nyt kaikki vanhat dieselmersut uusiin kuosiin 🤣🤣🤣
Vanhoja riisseleitä ei kannata alkaa tuhansilla muuttamaan. Sen sijaan vanhemmille bensiini autoille on jo olemassakin 200 euron valtion tuki, Sitä toki voitaisiin lisätä ja saada autokantaa muutettua bioetanolille.
Rinteen avaus hoitovapailla olleiden äitien eläkkeiden paranatamiseksi oli hyvä, mutta kovin suurta korotusta sillä ei ilmeisesti saataisi.
Li Andersson lähti selittelemään asiassa siten, että niin kovin harva on nytkään käyttänyt konvertointitukea, joten Gasumin arvio on yksiselitteisen väärä.
Hmm…ihan hetkinen, ajatellaan vaikkapa sitä miten ilmaista ämpariä tulee jonottamaan parin kolmen korttelin jono, niin mitähän mahtaa tapahtua, kun luvataan ilmainen konvertointi biopolttoaineisiin, joka nyt maksaa 2-4 tuhatta euroa ?
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/aina-vain-jarjettomammaksi-menee-li-anderssonin-autoavaus-poyristyttaa-kokoomuksessa/0d986dbe-6d8c-422e-98b4-98e10d6727ec
18.11.2019
”Aina vain järjettömämmäksi menee!” – Li Anderssonin autoavaus pöyristyttää kokoomuksessa
.
Oppositiopuolue kokoomuksen kansanedustajien Heikki Vestmanin ja Timo Heinosen mielestä Anderssonin ehdottaman toimen hintalappu olisi valtava.
.
”Aina vain järjettömämmäksi menee! Suomessa on reilu 2,6 miljoonaa bensa- tai dieselkäyttöistä henkilöautoa liikennekäytössä. Kun auton kaasukonversio maksaa noin 2000-4000 euroa, ministeri Anderssonin ehdotus kustantaisi veronmaksajille noin 5,3-10,7 MILJARDIA euroa”, väittää Heikki Vestman Facebookissa viitaten kokoomuksen äänenkannattajan Verkkouutisten laskelmaan.
.
”Punavihreät luulevat, että (muiden) rahaa saa loputtomasti seinästä. Muiden rahat kuitenkin loppuvat aikanaan. Ja tällä menolla hyvin nopeasti”, Vestman jatkaa.
.
Myös Heinonen tuo tviitissään esiin saman luvun kuin Vestman.
”Näille Li Anderssonin lupauksille ei taida enää edes mestarilupaaja Antti Rinne pärjätä?” Heinonen naljailee.
****
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/undefined/f341a579-0f7d-4596-a583-05a01e76a0e7
Suomen veropohja murenee – 8 miljardin verotulot autoilusta hupenevat kohta käsiin
”Aina vain järjettömämmäksi menee! Suomessa on reilu 2,6 miljoonaa bensa- tai dieselkäyttöistä henkilöautoa liikennekäytössä. Kun auton kaasukonversio maksaa noin 2000-4000 euroa, ministeri Anderssonin ehdotus kustantaisi veronmaksajille noin 5,3-10,7 MILJARDIA euroa”, väittää Heikki Vestman ”
Meinaako tuo Vestman siis että bensa-autotkin muutettaisiin kaasuautoiksi ja sitä ennen ne varmaan pitäisi muuttaa dieseleiksi? Eipä taida Vestmanilla olla sen parempaa tietämystä.
Yleensä, luullakseni, kaasukäyttöisiksi muunnettavat autot ovat olleen bensakäyttöisi. Muunnoksen jälkeen autot kulkevat tarvittaessa myös bensalla.
Muunnos dieselautoissakin näyttäisi onnistuvan.
***
https://www.gasum.com/yksityisille/valitse-kaasuauto/kaasuauton-hankinta/bensa-auton-muuntaminen-kaasukayttoiseksi/
Bensa-auton muuntaminen kaasukäyttöiseksi
* – * – *
https://bbs.io-tech.fi/threads/dual-fuel-konversio-dieseliin.18643/
Dual fuel -konversio dieseliin
jos verottajaa kiinnostaisi oikeasti rahastamisen sijaan ympäristöystävällisyys ja päästöjen rajoittaminen, niin tässä voisi olla etäisesti jotain ideaakin:
Terra Gas Finland Oy – CNG muutostyöt
”Muunnamme lähes minkä tahansa bensiini- tai dieselkäyttöisen ajoneuvon nykyaikaiseksi Bi-fuel tai Dual fuel -ajoneuvoksi.
Biokaasumuutoksen jälkeen voit käyttää autosi polttoaineena nykyisen lisäksi maakaasua tai biokaasua, eikä polttoaineiden hinnat päätä huimaa.
Ajat kaasulla noin puolet halvemmalla ja hiilidioksidipäästöt pienenevät neljänneksen, biokaasulla laskennallisesti jopa nollaan!”
Perusasennus nelimukiseen dieselautoon noin 3250€
Omalla kohdalla olisi erittäinkin mielenkiintoista, mikäli kustannukset olisivat saatavissa takaisin ajoneuvoveron pienenemisen muodossa. Onneksi suomessa ei ole mitään merkitystä sillä että joku vähentää autoilunsa päästöjä merkittävästi, sama ajoneuvo/käyttövoimavero seuraa rangaistuksen omaisesti.