https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006299466.html
”Helsingin kolmen suurimman puolueen johto ei halua kansanäänestystä Malmin lentokentästä, vaikka 22 300 kaupunkilaista vaatii sitä”
Poliittiset pellet kärkenään ”sinnetänne” piittaavat potaskaa kansalaisten mielipiteistä ja tahdosta.
Hesan johto halusi ja sai pakkolunastetuksi osan Siuntiota muka rakentamista varten
Sinne ei ole rakennettu mitään eikä sellainen näytä olevan suunnitteillakaan
”sinnetänne” haluaa kaikin keinoin lopettaa Malmin lentämisen viherideologian nimissä, vaikka hesalla on nyt massiiviset rakentamisalueet käytössään.
Tuskinpa oli Siuntio josta hesa otti osan terv tepivaari
Suonet anteeksi satunnaisen sekaannuksen.
Kyseessähän oli Sipoo.
Niin – ei toisiaan olut Siuntio vaan Sipoo
*
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsinki-voitti-sipoon-raja-siirtyy/1952388#gs.en1sc6
15.01.2008
Helsinki voitti – Sipoon raja siirtyy
KHO:n presidentti Pekka Hallberg korostaa MTV:n uutisille, että kyseessä ei ole ennakkotapaus. Päätöksessä painoivat Helsingin seudun erityispiirteet.
Joo niin oli Sipoo koska se on Helsinkille raja kuntaa Siuntion ja Helsinkin välissä on monta kuntaa välissä terv tepivaari
Tamperelaisena on todella hämmentävää seurata Helsingin poliittista peliä, etenkin infran osalta. Tuntuu että siellä on vain äärimmäisen vahva nimby-asenne ja… no joo, ei muuta. Siinä se.
Olisi vain nimby, mutta penteleen syvä viherhihhulointi tuntuu ylittävän kaikki muut.
Esimerkkeinä Malmi, mitä virheet ajavat ideologisista syistä alas, utopia muuttaa pääväylät likimain hidaskaduiksi, jottei hesaan tulisi väkeä kuin junilla ja nysseillä, kaiken rakentaminen mahdollisimman tiiviiksi kerrostalohelvetiksi jne jne
Tekijät /päsinpäät esille :
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/paatoksenteko/kaupunginvaltuusto/jasenet/jasenet
Kyllä tuo Malmin asia on selkeästi Helsinkiläisten asia ei koko kansan jotenka tehkööt itse omat päätöksensä terv tepivaari
Taisi mennä väärin.
Malmin lentotoiminta ja -koulutus ovat valtakunnallisia asioita eikä asia ole minkään virheen yksityisasia.
Samoin saastutus on koko valtakunnan asia ja Malmin paalutus ja sulfiittisaven eliminointi ovat massiivinen järjetön saastutus kokonaisuudessaan.
No enpä näe Malmia minään valtakunnallisena asiana ja kyllä sitä lento koulutusta on muuallakkin
Saastutus ja Malmi on sitten eri juttuja eikä mistään liity toisiinsa
Tehkööt Malmin lentokentälle Helsinki kuten on tekemässä siihen ei pidä valtakunnan äänestystä pistää
Helsinkiläiset äänestää niin halutessaan terv tepivaari
Olen seurannut tilannetta jo vuosikymmenen ensin Porvoossa, jonne ehdotettiin Malmin korvaavaa kenttää- nurin meni. Sitten ympäri Uuttamaata. Mikään ei ole kelvannut kenellekään-Malmi ainoastaan kelpaa, mutta ei Vapaavuorelle ja Sinnemäelle.
Hesa lunasti Sipoon tavoitteena rakentaa sinne isot uudet alueet- perseelleen meni. Harkimo eksyi sinne Sipoonranta Oy:n kanssa, josta jo sen yhtiönimestäkin tuli riita, koska tuon nimen oli rekisteröinyt kauan sitten eräs tuntemani kiinteistöjen omistaja. Sekin rakennusprojekti on epäonnistunut.
Malmin lentokenttä on rakennettu suopohjalle ja lentokentän alusta on putkitettu nerokkaasti viemään vedet pois. Itse maaperä on myrkyllistä sulfiittisavea, joka pitäisi kärrätä pois ja paaluttaa koko alue n. 27m:n syvyyteen 60×60 cm:n paaluilla, joiden yhteispituus yltäisi Koreaan ja takaisin. Se olisi taas betoniteollisuuden aiheuttamien saasteiden mittarilla Suomen suurin ympäristörikos.
Malmilla sijaitsee myös harvinainen taimenpuro ja turistikohde Longinoja ja niittyalueet seka Fallkullan eläinpuisto.
… Mmutta kukaan ei erehtyisi ostamaan Jakomäen sosiaalisesti aliarvostetun halpisalueen vierestä huippukalliita asuntoja, jos niitä sinne rakennettaisiin.
Kentän eteläpuolelle voitaisiin rakentaa osa-alue kuitenkin kenttä säilyttäen.
Kaupunkikenttätoiminnot kehittyvät sähköisten koneiden ollessa jo tätä päivää ja tähänkin Malmi on varautunut.
Olen ehdottanut Vuosaaren golf-kentän rakentamista, jossa Hesan tavoitteet toteutuisivat liikenneyhteyksineen. Mutta Vapaavuori ja Sinnemäki eivät ota kuuleviin korviinsakaan tällaista.
Malmi on valtakunnallisesti tärkeä kenttä toimintoineen, joka ei suinkaan ole vain Hesalaisten asia.
Itse olen aktiivinen jäsen Malmin lentokentän ystävissä:
https://www.facebook.com/groups/malmiairport/?ref=bookmarks
Kun itselläni ei ole ilmailusta muuta käsitystä, kuin lentomatkustajana, jätän Malmin kentän merkityksen arvioinnin yksityisilmailua harrastaville – myös tamperelaisille
****
”Jos Malmin toiminta lakkautettaisiin ilman korvaavia toimia, häviäisi sen myötä kolmasosa suomalaisesta yleisilmailusta kertaiskulla.”
.
https://siivet.fi/kaupallinen-ilmailu/malmin-lentokentan-merkitys-suomen-ilmailulle/
Malmin kentän merkitys Suomen ilmailulle
Malmin lentokenttä on Helsingin ainoa ja samalla valtakunnallisesti merkittävin yleisilmailukenttä. Vuonna 1936 valmistuneella lentokentällä lennetään nykyisin lähes puolet koko Suomen yleisilmailun operaatioista. Jos Malmin toiminta lakkautettaisiin ilman korvaavia toimia, häviäisi sen myötä kolmasosa suomalaisesta yleisilmailusta kertaiskulla.
Yleisilmailulla tarkoitamme tässä artikkelissa kaikkea lentämistä pois lukien kaupallinen ilmailu (liikennelentäminen ja kaupalliset ilmakuljetukset) ja viranomaislentäminen (rajavartiolaitos ja puolustusvoimat).
Artikkeli julkaistiin alkujaan Siivet-lehdessä, numerossa 2015/1. Tilaajana olisit jo lukenut tämän jutun, joten mikset vierailisi tilaussivulla tekemässä päiväsi viisaimman valinnan?
Malmin tilanne on elänyt artikkelin alkuperäisen julkaisun jälkeen, joten kaikki yksityiskohdat eivät pidä enää täsmälleen paikkaansa.Malmin tapahtumista on uutisoitu säännöllisesti lehden Facebook-sivuilla.
Albaanus kertoilee jälleen satuja mutta niin se vaan on ettei Malmin kenttä meille Tampereelle kuulu mistään kohtaa
Siksi ei kuulu mitään kansan äänestystä siitä pitää Helsinki tekee itse Malmi päätöksensä oman valtuustonsa puolelta
Ja ei kannata mennä kertoa mitä Malmi oli v 1936 se aika meni jo aikaa sitten menojaan terv tepivaari