Demarit ovat näköjään tulleet hulluiksi tai vaalihäviö on pelkona ”persiissä”

https://www.is.fi/autot/art-2000005972771.html

”Sdp: Polttomoottorilla käyvät henkilöautot kiellettävä, tilalle nopealla aikataululla 750 000 sähköautoa”

Kun ministeriön 670000 sähköautoa jo pidettiin mahdottomana , niin demarit koittavat kosiskella virheitä lisäämällä määrää massiivisesti.

Ilmeisesti realistiset tosiasiat eivät mahdu demarien kalloon tai sen sivuuttaa todellinen pelko siitä, etteivät voitakaan vaaleissa enemmistöasemaa.

Monikohan demarien kannattaja kykenee sen sähköauton ostamaan muuten kuin toisten maksamilla verorahoilla valtion kustantamana?

Tyhmyys ja typeryys näyttää olevan demareille se normaali olotila.

20 vastausta artikkeliin “Demarit ovat näköjään tulleet hulluiksi tai vaalihäviö on pelkona ”persiissä””

  1. Kun nyt joku kysyisi suorassa tv-haastattelussa sitä, miten SDP:n esitys on ilmastoteko?

  2. Onkos tämä niiden Sanna Maria vai mikä lie taas vauhdissa, siinä on kunnon adhd dvd

  3. Onko demarit esittäneet Suomen alueen kattavan pikalatausverkoston rakentamista? Vai onko niitä sähköautoja tarkoitus hinata hevosilla latauspaikoille?

    Onko demarit esittäneet ydinvoiman lisärakentamista, että olisi puhdasta sähköä lataukseen?

  4. https://www.pirkanblogit.fi/2019/marko_suutari/sahkoautot-on-uhka-sodan-syttyessa/

    Myös tämä oikea uhka pitäisi muistaa, sodassa sähköautojen liikenne pysäytetään yhdessä päivässä, sitä ongelmaa ei ole bensa eikä diesel autoilla.

    Sekä se että kaikki suuret puolueet on hölisseet utopistisen sähköautobuumin takana ihan omiaan, mitään näyttöä ei ole että ne vähentäisi päästöjä, päinvastoin siinä käy kun akkuja varten louhitaan harvinaisia metelleja ja voimalaitokset joutuu tuottamaan älyttömän määrän sähköä.

    1. Lisäys: vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000- 200 000 km samalla päästömäärällä mikä menee sähköauton akun tekemiseen.

      Tämmöinen ekoilu on pelkkää paskapolitiikkaa.

  5. Tarkennus: ”polttomoottorilla käytettävät UUDET henkilöautot kiellettävä”

    Silti aivan kovaa tohelointia. Olisi kiva jos he kertoisivat miten tähän päästään mutta mitä suotta. Artisti maksaa.

  6. Mitähän ⁦@Demarit⁩ kannattajat tuumivat, kun puolue kertoo, että nyt jokaisen kaivettava kuvetta 60 000 euroa uuden sähköauton ostoon? 😂 Löysivät taas uuden tavan ampua itseään jalkaan. https://t.co/roZujleBde (Twitteristä poimittua…)

  7. Lisää makoisia twitter kirjoituksia, miettikääpä tässä tilalle 100 000€ Tesla.. 🤣🤣

    Jos kansalainen alkaa tänään säästämään 300€/kk seuraavan 9 vuoden ajan hänellä olisi varaa ostaa uusi Nissan Leaf vuonna 2028.

    @AnttiRinnepj mitä teet kansalaisen ostovoiman parantamiseksi? Tuloveroa pitäisi laskea reilusti.

    Vai taikaseinästäkö sähköauto otetaan?

  8. Ja taas yksi porukka ”ryssien” asialla. Liikenne on saatava haavoittuvaksi sähköautoja lisäämällä maksoi mitä maksoi.

    teoria N:o 2
    Höntit demarit eivät osaa putsata korviaan, joten eivät ole voineet kuulla mitään sääilmiöiden aiheuttamista sähkökatkoista. Eivät ne sähkökatkot tähän lopu. Katkoja voi tulla vaikka sähkönjakelun ylikuormituksesta.

    —————————-
    Jos pysymme bensiinissä, niin voimme päästä nauttimaan bensiinin ylitarjonnasta aiheutuvista hinnanalennuksista. Jos tehtaan hinta alenee, niin veroa voidaan korottaa vastaavasti. Verorahoja voidaan käyttää yhteen ja toiseen hyvään tarkoitukseen.

    Mutta pököpäät demarit aikovat kuivattaa valtion verolähteen. Milloin syrjäytetään höntit kansanviholliset demarijohdosta?

  9. Olisin tosi ilahtunut jos vaikkapa kaikki Tampereen ja Helsingin varakkaat ihmiset ostaisivat sähköautot. Kaupunkiajelussa ovat ihan mainioita talvellakin ja me kaikki nauttisimme paremmasta ilmanlaadusta.

    Ei sillä ilmastoa pelasteta eikä autokantaa uudisteta, mutta olisi jotain kivaa.

    Mutta ähäkutti, pääosa rikkaista ostaa edelleen massiivisen isolla moottorilla varustettuja ylikokoisia mukamaastureita ja saastuttavat sillä kymmenen pikku-Corollan verran.

  10. Onkohan koskaan rakennettu koeautoa, joka vuoden mittaan mittaisi bensa-auton tuottaman liike-energian ja auton matkustamoon virtaavan lämpöenergian. Vasta näiden tutkimusten nojalla voitaisiin arvioida bensamoottorin kokonaishyötysuhdetta, joka lienee huomattavasti parempi näillä leveysasteilla kuin etelämpänä.

    ———————–

    Vasta nyt kuulin uutisista, että lentoliikenteen päästöihin pitäisi soveltaa päästökerrointa, joka olisi noin kahden paikkeilla. Ounastelijat vaikuttavat ”hitailta” jopa meikäläiseen nähden. Itse olen ollut tällä kannalla jo useamman vuoden ajan.
    Vastaavasti henkilöautojen kerroin maaseudulla pitäisi tähän verraten olla selvästi alle yhden ja suurkaupungeissa ehkä ykkösen luokkaa. Sähköautoille sähköä tuottavien polttolaitosten kerroin pitäisi olla yhden ja puolen luokkaa energialaitosten korkeiden piippujen takia.

    Mutta arvelen, että lentoliikenteen kerroin saattaa osoittautua vielä merkittävästi suuremmaksikin.

    1. Tosiasiat eivät päde viheruskovaisuudessa ja poliitikkojen korvien välissä vaalipelossa.

      1. Juu, jokainen kaupunkiin ostettu sähköauto tuhoaa luontoa ja saastuttaa valmistuksessa enemmän kuin noin 200 000 km ajettu vähäpäästöinen dieselauto, tämähän on pelkkä myyntipuhe jotta kaikki vaihtaa tuosta vaan sähköautoon, älkää menkö miinaan.

  11. SÄHKÖAUTON ELINKAAREN HIILIDIOKSIDIPÄÄSTÖT
    KUINKA PALJON PÄÄSTÖJÄ SÄHKÖAUTO OIKEASTI TUOTTAA?
    Sähköauton CO2-päästö on rekisteröintitodistuksen mukaan 0 g/km. Kokonaisuuden kannalta tämä ei tietenkään pidä paikkaansa. Sähköautossa valmistusvaiheen päästöt ovat suurin riippakivi.

    (Tekniikan Maailma)

    Tuota seikkaa nämä höpö höpö puolueet ei laske…

  12. #sdp vaatii valtavan summan sijoittamista autoihin.

    Mittakaava on luokkaa; 15 vuoden ajan 10% kaikesta ansio- ja pääomatulosta kiinni sähköautoihin. Mieletön. https://t.co/3UoclThsyb

    Siitä…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *