Sea Watch 3 – Linjaus kertaluontoinen”

Mielestäni Sea Watch 3 :n porukan olisi jo aika lopettaa pakolaisten kuskaamin Libyan merialueen rajalta EU-alueelle. Mikään maa ei näytä enää haluavat lisää väkeä Afrikasta.

*

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006157266.html

26.6.2019

Suomi ottaa vastaan kahdeksan turvapaikanhakijaa Välimerellä toimivalta pelastusalukselta –”Linjaus kertaluontoinen”

Sea Watch 3 -aluksella on mediatietojen mukaan nyt 42 pakolaista.

 

SUOMI ilmoitti perjantaina ottavansa vastaan kahdeksan turvapaikanhakijaa Välimerellä Lampedusan saaren edustalla olevalta alukselta. Asiasta kertoi ensimmäisenä Yle.

Turvapaikanhakijat ovat Sea Watch 3 -aluksella, joka on jo pitkään avustanut merihätään joutuneita pakolaisia Välimerellä.

Suomi ilmoitti asiasta saatuaan Euroopan komissiolta pyynnön ottaa vastaan sisäisinä siirtoina Välimereltä pelastettavia turvapaikanhakijoita.

EU-ministerivaliokunta ilmoitti, että ”nyt tehty linjaus on kertaluontoinen”.

SUOMI on aikaisemmin kieltäytynyt vastaanottamasta laivojen matkustajia.

Tammikuussa silloinen sisäministeri Kai Mykkänen (kok) ilmoitti, että matkustajien jakaminen sattumanvaraisesti yksi kerrallaan ei edistä kestävää ratkaisua Euroopan turvapaikkajärjestelmään.

******

Välähdyksiä aluksen toiminnasta:

19.1.2019

Italian ja Maltan suljettua satamansa NGO – aluksilta ’taksiliikenne’ Libyasta EU- alueelle on merkittävästi hiljentynyt. Toivottavasti se loppuu kokonaan. Ainakin yksi NGO –alus seilaa sitkeästi Libyan merialueen rajan tuntumassa. Alus SEA WATCH 3 [NL] saapui alueelle 13.1.2019.

*

https://www.ansa.it/english/news/2019/01/24/sea-watch-heading-to-italy-salvini-blasts-provocation_635b0b2b-0d30-401f-8880-c27d6cf2db9a.html

24.1.2019

Sea-Watch menossa Italiaan, Salvini suuttui ”provokaatiosta”

(ANSA) – Rooma, 24. tammikuuta – varapääministeri ja sisäministeri Matteo Salvini totesivat torstaina, että Sea-Watch-NGO aluksella tehty päätös mennä kohti Italiaa mukanaan 47 pelastettua pakolaista on ”moninkertainen provokaatio”. Hän lisäsi, että hallituksen kanta kieltäytyä vastaanottamasta NGO -järjestöjen pakolaisten pelastusaluksia ei ole muuttunut. Sea-Watch kertoo, että se epätoivoisesti tarvitsee turvapaikkaa pelastettuaan turvapaikanhakijoita lauantaina.

[ pelastettua pakolaista = Libyan merialueen rajalla ihmissalakuljettajilta saatua pakolaista]

Ne [Sea-Watch ] kertoivat Twitterin kautta, että alus on menossa kohti Italiaa hakemaan suojaa voimakkaan myrskyltä, johon liittyy seitsemän metriä korkeat aallot Varapääministeri ja työ- ja teollisuusministeri Luigi Di Maio sanoi, että Sea-Watch -aluksen pitäisi mennä Ranskaan.

     ”Sea-Watch-NGO aluksella, joka purjehtii Sisilian suuntaan, on tarvittaessa lääketieteellinen ja saniteettituki Italian hallitukselta,” 5-Tähden Liikkeen (M5S) johtaja Di Maio sanoi Facebookin kautta.

”Sen jälkeen kehotamme aluksen suuntaamaan keulan kohti Marseillea ja saamaan ihmiset poistumaan Ranskan maaperälle sen sijaan, että turhaan odottelisivat Italian vesillä päiviä”.

*

22.2.2019

Italy releases seized Sea Watch rescue ship

The Sea Watch 3 was held after it disembarked dozens of people it had saved from the Mediterranean sea. The crew had said at the time that it expected the vessel to be detained or impounded as a show of strength from Italy’s anti-immigration Interior Minister Matteo Salvini, who says charity rescue boats aid illegal migration.

Salvini is looking into whether it is possible to ban charity rescue ships from Italian waters. He accuses them of sailing straight for Italy rather than taking the migrants back to Libya.

Rescuers argue that they cannot return people to the crisis-hit North African country as it cannot be considered a safe port under international maritime law.

Migrant rescue ship Sea Watch 3 has been given permission to leave Italy three weeks after it was detained for breaching safety and environmental laws, the coastguard said on Friday.

*

5.3.2019 : Sea Watch 3 lilluu Marseillen satamassa. Toivottavasta alus otetaan johonkin hyödylliseen käyttöön.

 

55 vastausta artikkeliin “Sea Watch 3 – Linjaus kertaluontoinen””

    1. Meinaatko, Putkinen, että miehistö pois aluksesta ja laiva pohjaan matkustajien kera…

      1. No, melko tuore uutinen tuo lienee … ainakin joidenkin mielestä. Kuitenkin aivan normaali käytäntö luvattomasta sisäisen aluevesirajan ylittämisestä ja todennäköisesti saapumisilmoituksen laiminlyömisestä.

          1. No eipä tietenkään. Sota-aluksen vastustaminen ilman voimatoimia lienee melkoisenkin tulkinnanvarainen kysymys. Muuten rannikkovalvonnan alukset eivät ole sota-aluksia.

  1. Nuo tekopyhät elintasoturistitaksiorganisaatiot pitää asettaa maksamaan tuomiensa turistien kaikki kulut.

  2. Maria Ohisalo halua olla hyvis. Se on kivaa, kun kustannukset jäävät suomalisille – miniterin elämään kustannukset eivät näy mitenkään.

    Jospa Ohisalo ottaisi pakolaiset täyshoitoon 700-tunannen euron asuntoonsa.

    ***
    https://yle.fi/uutiset/3-10854452
    28.6.2019

    Sisäministeri Ohisalo Suomen päätöksestä ottaa vastaan Italian torjumia turvapaikanhakijoita: Pakolaispolitiikan linja on muuttunut
    Maria Ohisalo kertoi Ylelle, että Suomi haluaa uutena EU:n puheenjohtajamaana näyttää koko unionille esimerkkiä.

    Hallitus päätti tänään perjantaina, että Suomi ottaa vastaan Italian hallituksen torjumalta Sea Watch 3 -alukselta vastaan kahdeksan turvapaikanhakijaa.
    Kyseessä on uuden hallituksen linjanmuutos pakolaispolitiikkaan, sisäministeri Maria Ohisalo (vihr.) sanoo Ylelle.

    1. Siihen ei paljon tarvita.

      Tosin Mykkänen paransi juoksuaan loppua kohti. Olisko ruvennut asiat lopulta valkenemaan.

      Sellaista valkenemista on turha odottaa hirveiltä.

  3. Mielestäni ei. EU:n rajavalvonta on kieltämättä vähän retuperällä, niin Suomessa kuin muissakin EU-rajavaltioissa. Mahtipontisia projekteja tehdään mm Unkarissa, Latviassa, Eestissä… jne. Tilastollisesti +/- 0.

  4. Alkaako järki alkoi voittaa Espanjassa? (19.4.2019): NGO – alus OPEN ARMS [ES]

    https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:85582/tracktype:3/lpt:1542708180
    *
    Alla olevasta:
    What’s more, if the ship enters the Libyan SAR area at all, it risks incurring a fine of between €300,000 and €900,000.

    Lisäksi, jos alus menee vähänkään Libyan SAR- alueelle, se voi saada 300 000–900 000 euron sakon.

    SAR- alueeksi kutsutaan Libyan merialueen ( 50 km rannikosta ) läheistä aluetta.

    *
    https://global.ilmanifesto.it/open-arms-gets-go-ahead-from-madrid-but-barred-from-rescue-missions/
    19.4.2019

    Open Arms gets go-ahead from Madrid, but barred from rescue missions
    Open Arms [NGO alus] sai lähtöluvan Madridista, mutta siltä kiellettiin [n.s.] pelastustehtävät

    After being blocked in the port of Barcelona for over two months, the ship belonging to the Proactiva Open Arms NGO was finally authorized to leave on Wednesday. However, this is no sign of Easter goodwill here: the government added a set of severe restrictions to the document authorizing the ship to leave Spanish territorial waters. These include a prohibition on making any intermediate stops before its intended destination—the Greek islands of Lesbos and Samos that house migrant detention centers and where the ship is set to deliver 20 tons of humanitarian aid—and also, most prominently, a blanket ban on carrying out any search and rescue missions for migrant boats.

    What’s more, if the ship enters the Libyan SAR area at all, it risks incurring a fine of between €300,000 and €900,000.
    *

  5. Italian hallitus, onneksi, pitää linjansa.

    https://www.independent.co.uk/news/world/europe/italy-migrants-sea-watch-3-rescue-matteo-salvini-lampedusa-a8980286.html
    29.6.2019

    Sea-Watch 3: Pakolaisaluksen kapteeni pidätettiin hän kieltäydyttyä tottelemasta Matteo Salvinin’a toimittamalla pakolaiset satamaan.

    Siirtolaisten pelastusaluksen Sea-Watch 3 kapteeni on pidätetty sen jälkeen, kun hän oli päättänyt kahden viikon vastakkainasettelun Italian viranomaisten kanssa rantautumalla Lampedusan saarelle.

    Carola Rackete kieltäytyi huomioimasta maan sisäasiainministeri Matteo Salvinin varoituksia ja runttasi poliisiveneen, joka oli estämässä pääsyn satamaan.

    Aluksella olevat 40 pakolaista halasivat miehistöä ja suutelivat laituria, kun he olivat päässeet perille. lauantaiaamuna.
    *
    Vastakkainasettelu alkoi sen jälkeen, kun Sea-Watch 3 poimi 53 ihmistä 12 kesäkuuta libyalaisten ihmissalakuljettajien alukselta.

    Kolmetoista otettiin pois alukselta lääketieteellisistä syistä ja vietiin Italiaan hoitoon, mutta Salvini kieltäytyi antamasta alukselle pääsyä satamaan, kunnes muut Euroopan unionin maat suostuivat ottamaan pakolaiset maahansa.

    Sisäministeriö kertoi perjantaina, että tarjouksia on saatu Suomesta, Ranskasta, Saksasta, Luxemburgista ja Portugalista.

    ***
    Just joo, pitäähän meidän saada kahdeksan pakoalaista lisää, vaikkei kielteisen päätöksen saaneitakaan saada häädettyä maasta – ei ainakaan irakilaisia. Miten on tutkittu näiden kahdeksan taustat? – ovatko mahdollisesti valmiiksi koulutettuja terroristeja?

    EU:n johdon ei pitäisi taipua kiristyksen edessä. N.s. hyväntekeväisyys ryhmän aluksen Sea Watch 3 Lampedusaan tuomat pakolaiset lähtivät alun perin Libyasta ihmissalakuljettajien aluksella. Ryhmä toimii ilmeisimmin osana salakuljetusketjua. On myös ollut havaittavissa, että hyväntekeväisyysalusten poistuminen Libyan merialueen läheisyydestä keskeyttää ihmissalakuljetuksen.

    Nyt Suomi on Pohjoismaista ainoa maa, joka on ottanut Sea.Watch 3:n EU-alueelle tuomia pakolaisia.

    Jos EU:n johto olisi suoraselkäinen. nämä pakolaiset toimitettaisiin maahan, josta ihmisalakuljetus on lähtöisin.

  6. Kaikki jotka ovat tai ovat olleet meren kävijöitä heille on itsestään selvyys että merellä autetaan siellä hätään joutuneita
    Sitä minne ne viedään ei sitten sanele minkään maan ministerit
    Meri alueella on vähän alueita joissa ei saa rantautua Italia ei niihin kuulu terv tepivaari

  7. Tepi ei ole näköjään perehtynyt tähänkään aiheeseen – hänellä näyttää oleva lukemin aivan turhaa.
    *
    Alkaako järki alkoi voittaa Espanjassa? (19.4.2019): NGO – alus OPEN ARMS [ES]
    https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:85582/tracktype:3/lpt:1542708180
    *
    Alla olevasta:

    What’s more, if the ship enters the Libyan SAR area at all, it risks incurring a fine of between €300,000 and €900,000.
    Lisäksi, jos alus menee vähänkään Libyan SAR- alueelle, se voi saada 300 000–900 000 euron sakon.
    SAR- alueeksi kutsutaan Libyan merialueen ( 50 km rannikosta ) läheistä aluetta.
    *

    https://global.ilmanifesto.it/open-arms-gets-go-ahead-from-madrid-but-barred-from-rescue-missions/
    19.4.2019

    Open Arms gets go-ahead from Madrid, but barred from rescue missions
    Open Arms [NGO alus] sai lähtöluvan Madridista, mutta siltä kiellettiin [n.s.] pelastustehtävät

    After being blocked in the port of Barcelona for over two months, the ship belonging to the Proactiva Open Arms NGO was finally authorized to leave on Wednesday. However, this is no sign of Easter goodwill here: the government added a set of severe restrictions to the document authorizing the ship to leave Spanish territorial waters. These include a prohibition on making any intermediate stops before its intended destination—the Greek islands of Lesbos and Samos that house migrant detention centers and where the ship is set to deliver 20 tons of humanitarian aid—and also, most prominently, a blanket ban on carrying out any search and rescue missions for migrant boats.
    What’s more, if the ship enters the Libyan SAR area at all, it risks incurring a fine of between €300,000 and €900,000.

  8. Varsin hyvin olen perehtnyt joillakkin on sitten eri juttu totuus vaan on näin ettei merellä jätetä ketään merihätään
    Ja siihen ei vaikuta keitä laivassa on niitä autetaan jopa oman henken uhalla terv tepivaari

    1. Tosiasia on, ettei asiassa ollut merihätää, koska turistitaksi oli odottamassa, kun sille tuotiin matkustajia.
      Nämä ns. avustajat menevät Libyan aluevesairajalle, minne salakuljettajat tuovat sakkia odottavaan laivaan.
      Jos noita turistitakseja ei olisi odottamassa, tulijoita olisi murto-osa nykyisestä.

      1. Todellisuutta ei sitten Juhak Tiedä kun vain laivan kapteeni mikä hätä laivalla voi olla voitte väittää mitä vaan
        Ja kuten sanoin jo ne voitas myös palauttaa ei niitä tarvii euroopan puolelle edes tuoda terv tepivaari

        1. Jälleen tulee ”aidanseipäästä” kuin tuutista.
          Merihätä koskee tilannetta, missä ne rosvojen kuljettamat ovat vaarassa esim. hukkua.
          Sen jälkeen, kun ne elintasoturistit on korjattu laivaan, ei kyse ole merihädästä, ellei se laiva joudu sellaiseen eikä tässä tapauksessa sellaista ollut.
          Ongelma oli vain siinä, että ruokaa ja juotavaa ei oltu varattu, koska kuviteltiin, että elintasoturistit pääsisivät joonkin maahan samantien.
          Se, että laivaa ei päästetty satamaan, ei ole merihätä, joten merihätään on turha vedota.
          Olisivat vieneet ne suosiolla Libyaan, niin asia olisi ollut sillä selvä.
          Kaikki tällaiset laivat olisi takavarikoitava ja niiden henkilöstö syytteeseen ihmissalakuljetuksesta.

          1. Juhak on olemassa muitakinvaaroja merellä kunvain myrsky joka sekin on mahdollista
            Monasti ne muut vaarat onkinpaljon suuremmat kun mitä maakravut tajuaa
            Vois sanoa tuohon mitä vois käyttää populismin tuonnissa asiaan ja mitä nuot elintaso soturit on
            Et tiedä mitä vaaroja kapteeni näki laivalla kun se ei päässyt satamaan et vaan huomaa asiaa kun näet vaan myrskyn merihädäksi terv tepivaari

            1. Missähän minä mistään myrskystä kirjoitin? Luet tapasi mukaan rivien välistä, mitä siellä ei ole.
              Kirjoitin ”esim.” en mitään myrskystä.
              Toki merihätä voi olla monenlaista, mutta näiden elintasoturistien taksilaivalla ei mitään sellaista ollut.
              Kapteeni näki sen, että ruoka, juoma olivat lopppumassa ja terveydenhuolto sekä saniteettiasiat olivat surkeat laivassa, mitä ei tuollaiselle sakille oltu suunniteltu.
              Itse hankittua ongelmaa, kun laivalla ei muuten ollut hätää, en pidä merihätänä, vaan typeryytenä.

              1. Et kirjoittanut en minä rivien välejä lue on siellä toki tulkintaa sielläkin ja ne on taas pelkkää höpinää
                Ei siinä meri asissa taida olla paljonkaan tietoa jos pisin merimatka on ollut Tallinaan super alkoon
                Kapteenin ne asiat pitää ymmärtää mitkä vaarat on seilata pari viikkoa merellä lastinaan tuntemattommia
                Niistä ei monikan taida Suomessa tietää mitään
                Se mitä katsot typeryydeksi ei sitä kuitenkaan ole
                Ja sun kirjoitukset pistän ihan omaan arvoonsa yhtä tyhjän kanssa kuitenkin terv tepivaari

              2. Pastanjauhantaa tepi ilman asiaa.
                Et todellakaan tiedä, minkä verran olen merellä ollut, joten voit lopettaa tuon Tallinnan alko-paskan jauhamisen.
                Toki, jos sinun kokemuksesi rajoittuu tuohon, ymmärrän oikein hyvin typeryytesi asiassa.
                Edelleen tuon elintasoturistitaksin matka Libyan rannikolta Välimeren yli ei todellakaan montaa viikkoa kestä eikä siellä ollut mitään merihätää ennekuin tajusivat, etteivät pääsekään satamaan.
                Sekin ”merihätä” oli pelkkä paniikki siitä, mihin saisivat tuon turistilasti pois laivasta.

              3. Juhak et taid titääsellasta enkäytä alkoholia missään muodossa Jotenka ei kuulu mun kuvan myöskään super alkot
                Joo ei kestäisi mutta nytkin ne seilasivat n kaksi viikkoa merellä olen myös nähnyt mitä meri voi olla myrskyssä
                Polttoaine on eräs jota pitää olla sen loppuminen ei olisi hyväksi kellekkään
                Muutoin lähes koko kommenttisi oli epä asiallenen terv tepivaari

    2. Luitko yllä olevan jutun?

      Jos luit, voisitko kommentoida sitä – eikä vain jankata samaa: merihätää. merihätää..

      1. Samoin voisit katsella merihätää muunakin kun myrskynä se on paljon muutakin kun myrsky terv tepivaari

  9. Mitä sitten tehdään laivassa olleille se on aina tapaus kohtainen voidaan palauttaa lähtömaahan mutta siihen ei saa vaikuttaa kenenkään populistin mielipide
    Jos siihen sanoo jotain ei ole muuta kun murhaaja jota ei kukaan saa hyväksyä terv tepivaari

  10. Mereltä ”pelastettuja” ei suinkaan tarvitse tuoda EUn alueelle – vaan parasta on viedä takaisin Libyaan, josta lähtivät merelle.

    Ne EUn alueelle paperitonta porukkaa tuovat pitää pidättää ja asettaa syytteeseen.

  11. Tätä olen sanonut moneenkin otteeseen ei tarvitse tuoda eurooppaan jos sitten ei ole kyse sota toimi alueesta siinä pitää ola tarkempi
    Mitä taas tulee merellä oleviin hätä tilanteisiin niitä on muitakin kun myrsky se ei ole ainoa kuitenkaan jota siellä voi kohdata terv tepivaari

  12. Töppömast jankaa vain merihädästä – tarkoittaako hän merihätiä, joiden syyllisinä voidaan pitää NGO aluksia, kuten Sea Watch3 , joka Espanjan viranomaisten kiellosta huolimatta odottelee libyalaisten ihmissalakuljettajien toimituksia Libyan merialueen tuntumaan. Missä onnettomuudet sattuvat? – Ne sattuvat Libyan merialueella ihmissalakuljettajien aluksilla, jota ovat useimmiten perämoottorilla varustettuja kumilauttoja.

    Merkittävää on ymmärtää, mikä merkitys on ollut Italian hallituksen toimilla. Maa on luovuttanut Libyan rajavalvonnalle tarkoitukseen soveltuvia aluksia. Italian hallitus on myös sulkenut satamansa NGO aluksilta. Seurauksena on ollut pakolaisten salakuljetuksen merkittävä väheneminen keskisellä Välimerellä. Kun libyalaisten ihmissalakuljettajien aluset eivät lähde merellä, niin heidän haaverinsa loppuvat.

    NGO –ryhmät ovat onnistuneet samaan merkittävästi tilaa suomalaisesta mediasta. Ryhmät kertovat näissä jutuissa samaa kuin nettisivuillaan – he esiintyvät meripelastajina prosessissa, jossa ovat itse osallisena.
    Nettisivuilta NGO- ryhmät paljastavat mikä on heidän perimmäinen tarkoitus – kuskata Libanonin leirissä olevat pakolaiset EU-alueelle.
    *
    Ne suomalaiset, jotka joutuvat tyytymään AL:n, Hesarin ja YLE kaltaisten lähteiden uutisointiin, eivät juurikaan ole perillä mitä Libyan ja Italian välillä tapahtui. Kymmen NGO- alukset sukkuloivat Sisilian ja Libyan merialueen rajan väliä. Matkan riskialttiin osion , n. 50 km, hoitivat libyalaiset ihmissalakuljettajat.

    Yhteistyön NGO –ryhmien ja salakuljettajien välillä toimi hyvin. Italiaan tuli näin yli 600-tuhatta pakolaista.

    Mikä muutti tilanteen?
    Tavallisten italialaisten kärsivällisyys alkoi loppua. Vaaleissa saivat italialaiset kertoa mitä mieltä he olivat maansa (myös EU:n) pakolaispolitiikasta. Hallitus vaihtui ja politiikka muuttui.

    *
    Italian suljettua NGO- aluksilta, useimmat näistä aluksista ovat lopettaneet toimintansa. Ainakin yksi sitkeä sissi, Sea Watch 3, jatkaa puuhasteluansa.

    *
    On pakolaispolitiikka muuttunut muuallakin EU-alueelle , etenkin Tanskassa ja Ruotsissa.

    Ote edellisestä viestistä:
    Sisäministeriö kertoi perjantaina, että tarjouksia on saatu Suomesta, Ranskasta, Saksasta, Luxemburgista ja Portugalista.

    Nyt Suomi on Pohjoismaista ainoa maa, joka on ottamassa Sea-Watch 3:n EU-alueelle tuomia pakolaisia.

    *
    Todettakoon vielä, ettei aikaisemmissakaan standoff –tilanteissa Tanskalta eikä Ruotsilta ole hellinyt myötätuntoa pakolaisille, jotka joutuivat odottama jopa viikkojen ajan aluksella ennekin heille löytyi vastaanottoon halukaita maita.

  13. Albaanus kun ei ymmärrä merihädästä mitään olis vaan parrei ettei siihen puutu niitä kun on muitakin kun myrsky
    Tuo Lambeduusan saari ei ole Espajassa vaan italiassa jotenka missä tämä asia on Espanjan asia ei missään
    Merihätä on myös vaikkapa polttoaineen loppuminen merellä
    Teille ei ole olemassa muuta kun haittamaahan muutto kyllä ne voidaan palauttaa merellä lähtömaahan
    Joa sanoma ei mene perille ei ole kaikki asiat tiedossa terv tepivaari

  14. Jänkkä joonas jänkää – lukisi enemmän ja kirjoittaisi vähemmän. Lukisit vaikka vai edes tässä ketjussa kirjoitetut teksti. Onko liian vaikeaa?

    Töppömast jankaa vain merihädästä – tarkoittaako hän merihätiä, joiden syyllisinä voidaan pitää NGO aluksia, kuten Sea Watch3 , joka Espanjan viranomaisten kiellosta huolimatta odottelee libyalaisten ihmissalakuljettajien toimituksia Libyan merialueen tuntumaan. Missä onnettomuudet sattuvat? – Ne sattuvat Libyan merialueella ihmissalakuljettajien aluksilla, jota ovat useimmiten perämoottorilla varustettuja kumilauttoja.

    27.12.2018 14.45
    Alus OPEN ARMS [ES, Espanja] on tällä hetkellä Espanjan rannikon läheisyydessä 60 km etelään kaupunkista Almeria.

    Kohteeksi alukselta on ilmoitettu Algeciras.
    https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:85582/tracktype:3/lpt:1542708180

  15. Jänkä joonas :”Tuo Lambeduusan saari ei ole Espajassa vaan italiassa ”’

    Kyllä äijä olet sitten pätevä..

  16. Jänkä joonas :”Merihätä on myös vaikkapa polttoaineen loppuminen merellä”
    Jos lähtee merelle ja aikoo päästä Libyan rannikolta (edes) Lampedusaan, pitää matkaa varten varata melkoinen määrä polttoainetta vettä ja ruokaa.
    *
    https://europeansworldwide.wordpress.com/2018/03/24/italy-seizes-soros-pirate-ship/

    Artikkelin kolmannen kuvan teksti on alla. Teksti tuo selväksi, että ilman Open Arms’in kaltaisten alusten toimintaa libyalaiset salakuljettajat ei kykenisi toimittamaan kumilautoillaan ihmisiä Eurooppaan. Viidensadan kilometrin matka kumilautalla on matemaattinen mahdottomuus.

    Kuva:
    https://europeansworldwide.files.wordpress.com/2018/03/soros-navy.jpg

    This is an example of another refugee con. This rubber boat contains 100 people and is propelled by a 40 hp Yamaha outboard motor. To accomplish a journey to Italy of 500 km it will have a top speed of 7 km per hour and will take 3 days and require 350 gallons of fuel weighing just under 1 ton, which clearly it does not have on board – Nor could it carry it. Further it would require food for 100 for 3 days but clearly is not carrying any but more importantly it would require over 300 litres of water which would weigh 660 pounds. Again they don’t have it. This is a dreadful con. Governments know and allow it to continue. In effectly, all that happens is these fit healthy African males are taken off the beach and then they await the NGO charities ta come and pick them up!
    *
    Tässä on esimerkki toisesta pakolaiskumppanista. Tämä kumivene [kuva] kuljettaa 100 henkilöä, ja sitä vie eteenpäin 40 hv: n Yamaha perämoottori. Tehdäkseen 500 km: n matkan Italiaan, nopeudella 7 km tunnissa, matka kestää 3 päivää ja vaatii 350 gallonaa polttoainetta, joka painaa vähän alle 1 tonnin, mitä määrää selvästikään lautalla ei ole – eikä lautta kykenisi kantamaan. Lisäksi vaadittaisiin ruokaa 100: lle 3 päivän ajaksi, mutta sitäkään ei ole, mutta vielä tärkeämpää matka vaatisi yli 300 litraa vettä, joka painaisi 300 kiloa. Tätäkään heillä ei ole. Tämä on karmea ’kumppani’. Hallitukset tietävät ja antavat homman jatkua. Tosiasiallisesti nämä terveet afrikkalaiset urokset viedään pois rannalta [Libyan merialueen ulkopuolelle] ja sitten he odottavat, että joku hyväntekeväisyysjärjestön alus tulee ja noutaa heidät!

    1. Sitä tuo polttoaineen ja ruuan loppuminen ei ole ne voi johtaa tuulajoon ja silloin merellä on liikkuva pommi
      Tämä teksti ei olemuuta kun maahan tulikoihin kohdituvaa mölinää terv tepivaari

  17. Tässä tapauksessa Libyan rannikon läheisyydessä asialla ollut rahtilaiva pelasti hädässä olleita. Alus kuljetti pelastamansa pakolaiset Misratan satamaan Libyaan. Miten kävi? – Pakolaiset eivät halunneet rantautua.
    Laivan kapteeni toimi niin kuin kansainvälisessä sopimuksessa edellytetään. Mitä lakia pakolaiset noudattivat?
    *

    https://www.reuters.com/article/us-europe-migrants-libya/migrants-rescued-by-cargo-ship-refuse-to-disembark-at-libyan-port-idUSKCN1NH1PV
    12.11.2018

    Migrants rescued by cargo ship refuse to disembark at Libyan port
    MISRATA, Libya (Reuters) – Some 95 migrants picked up by a cargo ship off the Libyan coast have refused to disembark in the western city of Misrata, officials from the United Nations and Libyan coast guard said on Monday.

    The Libyan coast guard, supported by Italy, has stepped up patrols to stop boats with mainly African migrants from leaving Libyan shores for Europe.
    A cargo ship bound for Misrata rescued on Thursday around 95 migrants whose boat was about to sink, Rida Essa, a Misrata-based coast guard commander, told Reuters.

    He said coast guard vessels had been unable to reach the site of the accident so the cargo ship brought them to Misrata, Libya’s biggest port.
    “They (migrants) did not want to leave the ship…We tried to negotiate with them and this has lasted for three days,” he said, adding that two migrants had eventually left.

    The U.N. migration agency IOM said it had provided food, water and blankets but the migrants were refusing to leave the ship.

    Migrants picked up by the Libyan guard are being brought to detention centers where they face ill-treatment and abuse, the U.N. refugee agency said in a report in September. Libyan officials deny this.

    Libya’s western coast is a main departure point for migrants fleeing wars and poverty and hoping for new lives in Europe.

    But since last year, smuggling networks inside Libya have been disrupted under an Italy-backed deal with local authorities in a former smuggling hub in western Libya.

    1. Olen koko ajan tuonut julki ettei niitä tarvitse tuoda euroopan puolelle vaan ne vois viedä afrikan rannalle ei sen pitäisi olla noin vaikea ymmärtää terv tepivaari

      1. Kerropa sitten, miksi ne turistit eivät suostu sinne menemään, kun ne sinne viedään?
        Ei luulisi olevan noin vaikeaa ymmärtää…….

  18. Meripelastuksella voi olla kohtalokkaat suraukset pelastajilleen.
    29.3.2019

    Eurooppaan pyrkineet merirosvot kaappasivat laivan Välimerellä

    pakolainen [refugee] vai siirtolainen [migrant]

    Libyasta Italian vesialueiden lähelle pakolaisia tuoneet alukset ovat joutuneet odottamaan jopa viikkoja, ennen kuin tuoduille on löytynyt loppusijoituspaikka EU-maista. *

    Kun siirtolaiset/pakolaiset kaappaavat laivan, heistä tulee merirosvoja.
    *
    https://www.bbc.com/news/world-europe-47725242

    Rescued migrants hijack merchant ship near Libya – reports

    Migrants have hijacked a merchant vessel that rescued them off Libya’s coast, ordering the crew to head towards Malta, reports say.
    More than 100 migrants aboard the cargo ship are said to have acted after being told they would be taken back to Libya.
    *
    https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ad9b0fa1-62ed-40e2-9f98-a6013366857b
    28.3.2019

    Eurooppaan pyrkineet siirtolaiset kaappasivat heidät pelastaneen laivan Välimerellä

    Tankkeri yritti viedä siirtolaiset takaisin Libyaan.
    Alus oli poiminut merestä Eurooppaan pyrkiviä siirtolaisia Libyan rannikolla tiistaina illalla. Merestä pelastettiin 108 ihmistä. Kun kävi selväksi, että Elhiblu 1 -niminen tankkeri aikoo palauttaa pelastetut Libyaan, he kaappasivat aluksen.

    Alus muutti sen jälkeen kurssiaan kohti Maltaa. Maltan viranomaiset vahvistavat, että alus oli kaapattu. Maltan armeijan erikoisjoukot nousivat alukselle ja ottivat sen hallintaansa, kirjoittaa uutistoimisto Reuters.

    https://img.ilcdn.fi/DX-Y4bn0ayc7tnqWvgAQCJVnSYw=/full-fit-in/612x/img-s3.ilcdn.fi/382d2568e31b346feb68296ab832318468093da6e50828813179c4e08cd3d3cd.jpg
    *

  19. Ote Sea-Watch organisaation viestinnästä – kuvaa ryhmän tavoitteita. Afrikkalaiset on satava EU-alueelle , ei minnekään muualla.

    *

    https://sea-watch.org/en/news/
    27.12.2018

    Five countries of the so-called Christian West have denied the rescue ship Sea-Watch 3, its crew of 22, and their 32 rescued guests any help in finding a port of safety over the Christmas holidays. The ship remains stranded at sea – in yet another political limbo, proving the EU’s blatant reluctance to make even…

    Viisi maata niin sanotusta kristillisestä lännestä ovat evänneet Sea-Watch 3: n, sen miehistöltä 22, ja heidän 32 noutamansa [ihmissalakuljettajilta saamansa] pakolaiselta pelastuksen ja avun löytämään turvallisuussataman joululoman aikana. Alus säilyy merellä – vielä yhdessä poliittisessa epävarmuudessa, joka osoittaa EU: n räikeän haluttomuuden tehdä jopa…

    Mitä ovat kolmen niin sanotun muslimimaan, Tunisiasta, Algeriasta ja Marokosta, vastaukset avunpyyntöön?

  20. Onko nyt ihan noinkaan enpä ihan heti usko pölinää jotka menee olettamuksien mukaan terv tepivaari ,

  21. Kutakuinkin varmaa on, ettei töppömast ole pystynyt lukemaan puolikaan kommenteista.

    Pirkanblogeista voi sada uusia ajatuksia, jos vain viitsii lukea.

    Töppömastin asenteella kommentointi menee helposti jänkkäämisesi – niin, viimeisen pöläyksen töpö haluaa lähettää ketjun lopuksi. Tämä taitaa olla kunnia asia hänelle.
    *
    Töppömastin kootut pulinat tässä ketjussa:

    https://www.pirkanblogit.fi/2019/albanus/sea-watch-3-linjaus-kertaluontoinen/comment-page-1/#comment-77736

    Kaikki jotka ovat tai ovat olleet meren kävijöitä heille on itsestään selvyys että merellä autetaan siellä hätään joutuneita
    Sitä minne ne viedään ei sitten sanele minkään maan ministerit
    Meri alueella on vähän alueita joissa ei saa rantautua Italia ei niihin kuulu
    *
    Varsin hyvin olen perehtnyt joillakkin on sitten eri juttu totuus vaan on näin ettei merellä jätetä ketään merihätään
    Ja siihen ei vaikuta keitä laivassa on niitä autetaan jopa oman henken uhalla
    *
    Todellisuutta ei sitten Juhak Tiedä kun vain laivan kapteeni mikä hätä laivalla voi olla voitte väittää mitä vaan
    Ja kuten sanoin jo ne voitas myös palauttaa ei niitä tarvii euroopan
    *
    Juhak on olemassa muitakinvaaroja merellä kunvain myrsky joka sekin on mahdollista
    Monasti ne muut vaarat onkinpaljon suuremmat kun mitä maakravut tajuaa
    Vois sanoa tuohon mitä vois käyttää populismin tuonnissa asiaan ja mitä nuot elintaso soturit on
    Et tiedä mitä vaaroja kapteeni näki laivalla kun se ei päässyt satamaan et vaan huomaa asiaa kun näet vaan myrskyn merihädäksi
    *
    Et kirjoittanut en minä rivien välejä lue on siellä toki tulkintaa sielläkin ja ne on taas pelkkää höpinää
    Ei siinä meri asissa taida olla paljonkaan tietoa jos pisin merimatka on ollut Tallinaan super alkoon
    Kapteenin ne asiat pitää ymmärtää mitkä vaarat on seilata pari viikkoa merellä lastinaan tuntemattommia
    Niistä ei monikan taida Suomessa tietää mitään
    Se mitä katsot typeryydeksi ei sitä kuitenkaan ole
    Ja sun kirjoitukset pistän ihan omaan arvoonsa yhtä tyhjän kanssa kuitenkin
    *
    Juhak et taid titääsellasta enkäytä alkoholia missään muodossa Jotenka ei kuulu mun kuvan myöskään super alkot
    Joo ei kestäisi mutta nytkin ne seilasivat n kaksi viikkoa merellä olen myös nähnyt mitä meri voi olla myrskyssä
    Polttoaine on eräs jota pitää olla sen loppuminen ei olisi hyväksi kellekkään
    Muutoin lähes koko kommenttisi oli epä asiallenen
    *
    Tyhjää höpinää kokonaan
    *
    Samoin voisit katsella merihätää muunakin kun myrskynä se on paljon muutakin kun myrsky
    *
    Mitä sitten tehdään laivassa olleille se on aina tapaus kohtainen voidaan palauttaa lähtömaahan mutta siihen ei saa vaikuttaa kenenkään populistin mielipide
    Jos siihen sanoo jotain ei ole muuta kun murhaaja jota ei kukaan saa hyväksyä
    *
    Tätä olen sanonut moneenkin otteeseen ei tarvitse tuoda eurooppaan jos sitten ei ole kyse sota toimi alueesta siinä pitää ola tarkempi
    Mitä taas tulee merellä oleviin hätä tilanteisiin niitä on muitakin kun myrsky se ei ole ainoa kuitenkaan jota siellä voi kohdata
    *
    Albaanus kun ei ymmärrä merihädästä mitään olis vaan parrei ettei siihen puutu niitä kun on muitakin kun myrsky
    Tuo Lambeduusan saari ei ole Espajassa vaan italiassa jotenka missä tämä asia on Espanjan asia ei missään
    Merihätä on myös vaikkapa polttoaineen loppuminen merellä
    Teille ei ole olemassa muuta kun haittamaahan muutto kyllä ne voidaan palauttaa merellä lähtömaahan
    Joa sanoma ei mene perille ei ole kaikki asiat tiedossa
    *
    Sitä tuo polttoaineen ja ruuan loppuminen ei ole ne voi johtaa tuulajoon ja silloin merellä on liikkuva pommi
    Tämä teksti ei olemuuta kun maahan tulikoihin kohdituvaa mölinää
    *
    Olen koko ajan tuonut julki ettei niitä tarvitse tuoda euroopan puolelle vaan ne vois viedä afrikan rannalle ei sen pitäisi olla noin vaikea ymmärtää
    *
    Turhaan tuollasta minulta kysyt
    *
    Tyhjänpäivästä höpinää koko kommentti
    *
    Onko nyt ihan noinkaan enpä ihan heti usko pölinää jotka menee olettamuksien mukaan

  22. Nimitelyllä antaa kuvan omasta sivitys tasosta ei siitä muuta kuvaa saa
    Ja kritisointi puoluetta kohtaan on aina kohdillaan oli puolue mikä hyvänsä
    Mitä tulee henkilö tason panetteluun sellasta ei minulta tule kritikkiä tulee joka puolueelle joka töpeksii terv tepivaari

  23. 3.7.2019 01:05
    Meripelastuksella voi olla kohtalokkaat suraukset pelastajilleen.
    29.3.2019

    Eurooppaan pyrkineet merirosvot kaappasivat laivan Välimerellä
    pakolainen [refugee] vai siirtolainen [migrant]
    Libyasta Italian vesialueiden lähelle pakolaisia tuoneet alukset ovat joutuneet odottamaan jopa viikkoja, ennen kuin tuoduille on löytynyt loppusijoituspaikka EU-maista. *
    Kun siirtolaiset/pakolaiset kaappaavat laivan, heistä tulee merirosvoja.
    *
    https://www.bbc.com/news/world-europe-47725242
    Rescued migrants hijack merchant ship near Libya – reports
    Migrants have hijacked a merchant vessel that rescued them off Libya’s coast, ordering the crew to head towards Malta, reports say.
    More than 100 migrants aboard the cargo ship are said to have acted after being told they would be taken back to Libya.
    *
    https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ad9b0fa1-62ed-40e2-9f98-a6013366857b
    28.3.2019

    Eurooppaan pyrkineet siirtolaiset kaappasivat heidät pelastaneen laivan Välimerellä

    *******
    Tällainen oli omasta mielestään (?) sivistyneen jänkän kommentti.

    Tyhjänpäivästä höpinää koko kommentti terv töppövaari

    *
    Onkohan siellä kaikki intiaanit kanootissa?

  24. Nuot kaikki kuvaa vain erältä sivistyksen tason ja kyllä mun inkkarit on kanootissa jokahnen
    Mulle ei ole tarvetta ottaa tuollasiin kantaa jotenka jatka vaan samaa linjausta pääset sinne mistä eräät omien mielipiteiden tunkijat loppu juoksussa ovat
    Minulle niille ei ole mitään käyttöä terv tepivaari

  25. Tällainen oli omasta mielestään (?) sivistyneen jänkän kommentti.

    Tyhjänpäivästä höpinää koko kommentti terv töppövaari

    *
    Onkohan siellä kaikki intiaanit kanootissa?

  26. https://www.pirkanblogit.fi/2019/albanus/sea-watch-3-linjaus-kertaluontoinen/
    *
    3.7.2019 01:08
    Ote Sea-Watch organisaation viestinnästä – kuvaa ryhmän tavoitteita. Afrikkalaiset on satava EU-alueelle , ei minnekään muualla.
    *
    https://sea-watch.org/en/news/
    27.12.2018
    Five countries of the so-called Christian West have denied the rescue ship Sea-Watch 3, its crew of 22, and their 32 rescued guests any help in finding a port of safety over the Christmas holidays. The ship remains stranded at sea – in yet another political limbo, proving the EU’s blatant reluctance to make even…
    *
    jänkän , siis hyvin sivistyneen, kommentti:

    Onko nyt ihan noinkaan enpä ihan heti usko pölinää jotka menee olettamuksien mukaan terv töpivaari

    [ Ymmärsiköhän jänkä, että kyseessä oli sea-watch.org’n julkaisema uutinen? – ei siis tarvita mitään olettamuksia. Niin ymmärsiköhän jänkä yleensä mitään tämän NGO- ryhmän uutisen sisällöstä?]

  27. Pelkkää vouhkaamsta kaikki järkiään
    Kyllä se suuri ymmärtämättömyys paistaa muilla kun minulla terv tepivaari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *