Ministerit voisivat aloittaa eriarvoisuuden vähentämisen itsestään lahjoittamalla vaikkapa kolmanneksen palkkioistaan köyhille.
*
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1d395776-5ee8-4d70-a1aa-bc32b1b817ee
6.6.2019
Näin paljon uudet ministerit tienaavat: Köyhyystutkijana tunnetun Maria Ohisalon, 34, palkka nousee 10 000 eurolla – silti ”pienituloisin” ministeri
Hallituksen parhaiten palkattu ministeri on pääministeri Antti Rinne (sd), jonka kuukausipalkkio on yhteensä 15 645,50 euroa. Rinne saa pääministerin palkkion (12 173 euroa) ja puolet kansanedustajan palkkiosta (3472,50 euroa), kuten kaikki hallituksen muutkin ministerit.
*
http://www.ehyt.fi/fi/sosiaalinen-eriarvoisuus-muuttaa-muotoaan
Koulutus, luokka ja tuloerot ratkaisevat
Ay:n lakkokenraalien tulot ovat paljon suuremmat kuin ministerien tulot.
No tuo EK pomo menee kk tuloissaan ylitse kaikilta terv tepivaari
”No tuo EK pomo menee kk tuloissaan ylitse kaikilta terv tepivaari”
En ole kuullut papparaisen kutsuvan itseään demariksi. Lakkokenraalit pissivät saappaaseesi.
Ei ole demari mutteipa sillä ole väliä vuosi tulot on kuitenkin 334,000
Ei ne mun saappaaseen pissi siitä voit olla varma eikä ole oikeasti suuri summa kun ne jaetaan jäsen kentän kesken on muuten jäsentä kohti alle euron tuo palkka terv tepivaari
”terv tepivaari”
Kai kuitenkin honaat demarien valehtelevan, aina kun ilmoittavat huolestuneensa yhteiskunnan eriarvoistumisesta, josta myös lakkokenraalien palkat ovat todistamassa.
Vai ajatteletko mieluummin, että demarit ovat umpityhmiä, jolloin heitä ei voi valehtelusta syyttää, koska ovat syyntakeettomia?
Luuletko että uskon yhteenkään politiikkoon no en usko eiksi olen Ayy ihmsenä sitoutumaton
En muutoin sano tyhmäksi ketään vaan neuvotellen asiat halki ilman puoluetta sellanen tapa haukua ei tyhmäkisi ole asia linjaa mitenkään . terv tepivaari
Jos demarit osoittautuvat tyhmiksi, niin se alentaa heidän syyntakeisuuttaan perättömistä puheistaan. Puolityhmä demari on puoliksi synnitön. Opettele katsomaan asioita niiden valoisalta puolelta!
Och samma på svenska om FDP och freudentalismen.
Oho, sekaannuin Saksan vapaisiin demokraatteihin.
siis: Och samma på svenska om SDP och freudentalismen.
Miksi mulle kerrot demarista olen sitoutumaton toivon että luet tuon oikein
Mitä ne synnittömät mulle kuuluu
Asioita katselen realismin puolelta en valoisalta puolelta terv tepivaari
”Asioita katselen realismin puolelta en valoisalta puolelta terv tepivaari”
Relismia on, että pölhö on osittain syyntakeeton ja osaksi syystä vapaa.
No ei ole tuotakaan vaan katson asioita sellasina kun ne ovat jotenka turhaan nimittelet . terv tepivaari
Minähän juuri sanoin, että tosiasia on sellainen, että pölhö on jossain määrin syystä vapaa. Sinulla ei ollut mitään annettavaa tähän lisää.
Jos nyt yritettäisiin hakea jotakin, mitä kutsutaan logiikaksi.
Ministerit ajavat (?) eriarvoisuuden poistamista, kun sen sijaan EK pomot eivät varmasti edes väitä ajavansa.
EKoon väki lisäsi sitä eriarvoisuutta vimeiset neljä vuotta että sellasta voivat väittä EeKoossa mitä haluaa terv tepivaari
EKoon väki lisäsi sitä eriarvoisuutta vimeiset neljä vuotta että sellasta voivat väittä EeKoossa mitä haluaa terv tepivaari”
EK ei ole sanonut olevansa eriarvoisuutta vastaan, toisin kuin paskaa puhuvat demarit.
Eli demarit ovat huijareita tässä asiassa. Samat koijarit pettävät rahvasta suosimalla etnonationalistisen erkoopen etuilupolitiikkaa. Ehkä on mätää päässä, ehkä on jokin muu syy.
Eekoolta tuli suria komentoj asissa ei sitä ole epäilyn sijaa
Ja mitäs mulle noista demareista kerrot no ei mulle tarvii rtoa muistakan puolueista olenedelleen sitoutumaton
Eiköhän niitä huijareita ole joka puolueessa terv tepvaari
Ei eekoo ole ilmoittanut vähentävänsä eriarvoisuutta, demarit ovat sanoneet ja täten kusseet sinua ainakin toiseen saappaaseen.
En osaa tätä tämän rautalankaisemmin sanoa. Mutta voisin havainnollistaa asiaa lisää, jos lainaat saapastasi tähän tarkoitukseen.
No kun tiedot loppuu loppuu kaikki muukin loppuu mutta kuse omaan kenkääs se on kaiken lisäksi lähempnä sinua
Kyllä Eekoo on silti mukana vaikka kolmikannasta koittaa erota terv tepivaari
Jos nyt yritettäisiin hakea jotakin, mitä kutsutaan logiikaksi.
Logiikka : mun kaverit ihania, muut mulkkuja?
Vai niin no on sekin näkemys mutta kaikki saa olla sitä mieltä jota pitää oikeana terv tepivaari
Kakella on logiikka toisille sen tulkinta on vain erikoista joka ei johda oikeasti mihinkään terv tepivaari
PS kakella on logiikka =kaikella on logiikkansa terv tepivaari
Joo, mutta tepin logiikka on häviksissä
terv. per***stä
No en sanoisi hävikissä terv tpivaari
Entisen hallituksen ministerit tienasivat saman. Eriarvoisuus ei poistu lahjoituksilla vaan on mm. säädettävä lakeja. Hyvä, että joku ministeri on köyhyydestä päässyt tienaamaan. Maamme hyvä koululaitos on myös antanut ilmaisen opetuksen.
Nyt lienee sellainen viherpunahallitus ellei tule heidän nostamiaan kuin ”” lupaamiaan”parannuksia käytäntöön vaalikaudessa, niin kupla hajoaa – unelmien häviävään toiviotynnyriin, ilman siipiä !
Moni saa ton 15 tonnia vuodessa eli tasa-arvoisuus loistaa. Toden totta hallitus voisi aloittaa omista lähtökohdistaan.
Niilo Mäkelä, oivalsit blogin avauksen sisällön.
Oleellista on ketkä ovat luvanneet vähentää eriarvoisuutta – uusi hallitus, ei esimerkiksi EK
On turha vääntää juttua jonkin toisen ryhmän tekemisiin tai jonkin toisen ryhmän saamiin korvauksiin.
Nyt puhutaan ryhmästä uudet ministerit, jotka ovat luvanneet vähentää eriarvoisuutta.
Viimeisen pakankorotus pääministerille tuskin ilmentää eriarvoisuuden vähenemistä.
Antti Rinne tienaa nyt lähes 17 000 euroa kuukaudessa ( + edut)
Kyllä…ja edut nostavat tavallaan ansiotuloja entisestään ”jota voidaan kutsua hillotolpaksi”, siitä huolimatta että osa kansasta kikyilee.
Ensi töikseen nostattavat palkkojaan yhdessä etujensa kanssa.
Joten oikeansuuntaisesta eriarvoisuuden vähentämisestä ei puhuta (tähän voidaan jopa liittää AY:🎭 lakkokenraalit).
Toisekseen onko eriarvoistuminen pelkästään 💵 rahallista tulotasoa, sillä oikeastaan siihen kuuluu muitakin tasoja.
Kierre, jos siitä puhutaan lähti jo lentonsa – 90 luvulta ”yleismaailmallisesti” kuin sen jälkeiset globaaliset ilmiöt !
Joo niin joutuu tekeen tuo on aivan tosi asiaa ja nut lisäntyi jo herra kataisen aikana
Mutta iso liitto kun maksaa tekee se n euron kk jäsentä kohti ettei se noin laskettuna oikeasti ketään rasita terv tepivaari
Kun 5-miljoonainen kansa maksaa, se on senttejä per nuppi.
Sinänsä hallitus voisi aloittaa eriarvoisuuden poistamista poistamalla ensin eläkeläisten taitetun indeksin ja seuraavaksi eläkeläisille asetetun 6% törkeän rosvoveron, millä muka tasataan palkansaajan ja eläkeläisen tulotasot palkansaajan eläke- ja työttömyysvakuutuskulut niin, ettei eläkeläinen pärjää vahingossakaan paremmin kuin palkansaaja.
Palkansaaja maksaa itselleen eläkettä ja työttömyysvakuutusta, mutta saa vähentää kaikenlaisia kuluja verotuksessaan.
Eläkeläisellä ei ole vähennyksiä, joten se siitä.
Tepille, – kyllä AY; ta todella tarvitaan työväestöä varten tai miten sitä nykyään kutsuttaneekin.
Lähinnä arvostelu menee sinne ”kenraalien ylätasanteelle”. Ehkä myös eräisiin toimintatapoihinkin.
Ilman toimivaa Ayytä olis moneet työntekijät suossa kaulaa myöden Ayyllä on omat tavat toimia ja ne vaihteleee melkoisesti terv tepivaari
Taikka sitten ei olisi suossa vaan kunnossa, mutta kun ay-liike on tarpeeton hyvin toimivassa yhteiskunnassa.
Yhteiskunnassa ei saa mennä liian hyvin kertoo he meille käytöksellään.
Siivooja saa tyytyä 1500 euroon kertoo todella paljon ay-liikkeen tavoitteista.
Ayy on tarpeellinen joka isivistys valtiossa olet siitä ihanmitä mieltä hyvänsä
Ja jos sitä ei ole siivoja saakin vaan viis sataa kerro satuja jollekkin muulle minulle ne ei mene läpi terv tepivaari
Otetaas esimerkiksi palkankorotus.
Kahden ihmisen eri palkat ja korotus 3 prosenttia.
Siivooja saa 45 ekee korotusta.
Taas toinen nimeltä mainittu saa 510 ekee lisää.
Tämä on SAKoon tapa vähentää eriarvoisuutta.
Ayy pomojen palkasta ei maksa valtio mitään se on jäsenkentän maksussa
No ei elkkeukoilla ja akoilla ole isoja vähenyksiä on kuitenkin silloin vaan pitää myös maksaa valtion veroja muutoin se kohta ei kunnallis verotksilla tule
Kyllä sitä eriavoisuutta tullaan poistamaan noista indekseistä en tiedä alkaako juuri siitä koskasekin on eriarvoistamista terv tepivaari
”Ayy pomojen palkasta ei maksa valtio mitään se on jäsenkentän maksussa”
Valtio maksaa lakkokenraaleille palkkaa välillisesti ay:n saamien verohelpotusten kautta. Samalla tavalla valtio maksaa erilaisten säätiöiden toimihenkilöiden palkkaa.
Ei muuten maksa edes välillisesti valtio ne on liiton menoja kokonaan jotka menee esim puheenjohtajalle terv tepivaari
Uutisia vaarille: Liitot saavat verovapaita tuloja, joilla tuloilla voitelevat poliitikkoja ja makselevat sikamaisia palkkoja lakkokenraaleilleen.
Olin aikoinaan demaripuolueen jäsen. Nää pölhöt romuttivat Työväen säästöpankin demari Sundqvistin johdolla. Palkkariisto alkoi välittömästi. Johtajalle hilloa yhtä paljon kuin suureten liikepankkienkin johtajille. Ja sitten nää pöljät valitsivat Sunkun vielä puolueen puheenjohtajaksikin.
wiki:
”Tullessaan Paasion hallitukseen 27-vuotiaana Sundqvist oli Suomen historian nuorin ministeri. Kauppa- ja teollisuusministerinä hän toimi Koiviston II hallituksessa 26. toukokuuta 1979 – 30. kesäkuuta 1981. Vuosina 1982–1991 hän toimi STS-Pankin pääjohtajana ja Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puheenjohtajana 1991–1993.[8] Sundqvist on toiminut myös lukuisien työväenliikkeen hallitsemien yritysten hallituksissa ja hallintoneuvostoissa.”
Ei ne mitään uutisa mulle ollut ne summat vaan on melkoisen pieniä mitä liitot saa ei niillä mitään makseta
Ja valtion maksamaa ei ole missään liitossa na maksetaan jäsenmaksuilla liiton johdolle
Tekee n 1 euron luokka jäsentä kohden kk
No Kyllä Työväensäästöpankki kaatui Suomen säästöpankin kaatumiseen joka johti suoraan mm Tampellan kaatumiseen
En sanoisi että liitossa maksetaan suuria palkkoja kun vertaa joitakin herroja joilla nuot kk tulot on eläkkeellä n 75,000kk niitäkin kun on muutama
En ole ollut koskaan puolueen jäsen eikä Ayyssä toiminta olisi olut helppoa jos olisin ollut
Ja kun olen ollut aktiivi v 1970 on aivan selvä että Ayystä myös tiedän ja melkoisen määrän syistä lakkoihin
Onko joku lakkokenraali se olkoot katsojan asia mutta v 1970 lakkoja oli n 2000 vuosi nyt ne pyörii n 150 kpl luokkaa vuosi terv tepivaari
”Ja valtion maksamaa ei ole missään liitossa na maksetaan jäsenmaksuilla liiton johdolle”
Valtio maksaa välillisesti verohelpotuksin.
Saamillaan verohelpotuksilla ay korruptoi poliitikkoja.
No kyllä sulla selitystä tulee tosin sellaselle jolla on Ayystä myös tietoa terv tepivaari
”No kyllä sulla selitystä tulee tosin sellaselle jolla on Ayystä myös tietoa terv tepivaari”
Siis tiesit tämänkin, mutta yritit salata. Mikset mene kaltaistesi joukkoon ja liity demaripuolueeseen?
Puolueeseen kuuluminen olisi vieläkin minulle rasite koska edelleen olen aktiivi jäsen
En ole puolueessa enkä sinne myöskään mene terv tepivaari
Silleen vaan niinko suomalaiset muodostaa enemmistön.
Eli suomalaiset = Suomen valtio.
Ne ay-liikkeen rahat ei tyhjästä tule. Ne on peräisin suomalaisilta.
Ne jotkaovat jäseniä ne maksaa sinne vapaaehtoisesti satuja kerrot siinä terv tepivaaari
Minusta ministereille ja kansanedustajille sopii maksaa kunnon palkkaa. Ei se toimi ole ikuinen. Hyvä, että on hallitus ja eduskunta elikkä demokraattiset instituuiot. Köyhiä nuo ovat verrattuna kaiken maailman pääjohtajiin.
Pitääkö kansalaisten olla huolestuneita miniterin työllistymisestä ministerin pestin päättyessä? – mielestäni ei pidä.
Kuinka moni murehtii postimiehen työllistymisestä, Kun Posti vähentää väkeä?
*
Politiikan huipulla liihottelevilla ihmisillä on oma turvaverkkonsa. Jos sopivaa työtehtävää ei heti löydy, se tehdään, Sitra ..
***
Poliitikko ja vastuu
Meriteollisuuden putsauksen (konkurssin) jälkeen ministeri Ilkka Suominen (kok) totesi: ”Otan täyden poliittisen vastuun”
Ilkka Suominen ’rankaisi’ itseään ottamalla vastaan Alkon pääjohtajan vastuullisen tehtävän.
Wikipedia : Suominen jätti eduskunnan kesken kauden siirtyäkseen Alkon pääjohtajaksi 1994
Pelkän kans.edust.tehtävä ei ole todellakaan kadehdittava,etenkään lyhykäisyydessään.
En kyllä lähtisi surkuttelemaan kansanedustajaa, joka joutuu jäämään pois eduskunnasta. Monellakin on virka odottamassa. Niin ja, ovathan eduskuntaan päässeet pätevää väkeä – työn saanti luulisi olevan helppoa.
***
Pyrkyreitä on yli kaksinkertainen määrä paikkoihin nähden.
Eduskuntavaaleissa 2019 yhteensä 2 468 ehdokasta. Vuoden 2019eduskuntavaaleihin asetettiin yhteensä 2 468 ehdokasta, mikä on 322 ehdokastaenemmän kuin edellisissä eduskuntavaaleissa. Ehdokkaista 990 on kunnanvaltuutettuja ja 165 nykyisessä eduskunnassa istuvia kansanedustajia.
”Ei ne mitään uutisa mulle ollut ne summat vaan on melkoisen pieniä mitä liitot saa ei niillä mitään makseta
Ja valtion maksamaa ei ole missään liitossa na maksetaan jäsenmaksuilla liiton johdolle”
Potaskaa ja syvältä rööristä.
Valtio menettää 500 miljoonan Euron verotulot vuosittain AY-liikkeen verovapauden takia
Tuo verovapaus tarkoittaa valtion antamaa lahjoitusta, mitä ay-liike käyttää mm. johtahiensa ylisuuriin palkkoihin
Niin ne verovapaudet ovat jäsenille jäsen maksuistaan eivät ole liitonvapauksia terv tepivaari
Aina on kiva tarjota vaarille vaktaa, etenkin sellaiselle vaarille, joka epätoivoisesti väistelee totuuksia viimeiseen asti.
Siispä: AY:llä on käyttöoikeus liiketoiminnasta saamiinsa verovapaisiin tuloihinsa. Rahoissaan kieriskelevät lakkokenraalit voivat vaikka humpata etsiessään uusia lakkoilun aiheita. Viime syksynä honasivat ryppyilytilaisuuden tulleen ja rupesivat häiriköimään lasten ruokapalveluissa muun muassa. Asiana oli uuden ministerin, Skinnarin, SDP:n nuorisopäivillä esiin tuoman idean ja PM Sipilän ajaman työvoimajouston pienissä yrityksessä, vastustaminen.
”Niin ne verovapaudet ovat jäsenille jäsen maksuistaan eivät ole liitonvapauksia terv tepivaari”
Täysin puhdasta paskaa tepi eikä se paska tosiasioita mitenkään kumoa.
Satojen miljoonien verohelpotukset ovat ay-liikkeen saamien osinkojen verottomuus eikä sillä ole mitään tekemistä jäsenmaksujen kanssa.
Onko suomen kieli liian vaikeaa vai etkö ymmärrä selviä sanoja?
Tämän tosiasian ovat esittäneet asian ymmärtävät talouden ja verotuksen ammattilaiset, joten siinä jää yhden ay-sokean tepin mielipide puhtaaksi paskanjauhannaksi.
Tämä vielä juhak
Se johon viittaat tuoss n 500 miljoonassa on jäsenmaksut joista jokahinen jäsen saa tuon vapauden ei ole paskaa mistään kohtaa
Ei mulle Suomi ole vaikeaa eikä mulla ole minkään asteen sokeutta eikä kuurouttakaan
Ja miniulta ei tule paskan jauhantaa sitä harrastaa muuta piirit terv tepivaari
No ei ole potaskaa mistään kohtaa
Tuo muka 500 miljoonaa joidenkin mielestä tulee jäsenien jäsen maksujen verovapaudesta se vaan on niin että tuo 500 miljoonaa pitää jakaa jäsenmäärällä terv tepivaari
Ai jaa että ne rahat pitäisi jakaa jäsenille eikä muutamalle hepulle??
Kyllä Ayy akaa niitä rahoja kaikile Ayyn jäsenille muille ei terv tepivaari
Älä silti levitä valeita ne vero asiat koskee jäseniä ei liittoa ja se jota kerrot muka vaktna ei ole sitä des siteeksi
Ja kaikessa onaina kaahdesta osapuolesta kun riita tulee siinä ei silloin auta kun seisauttaa koneet huomaa yrittäjätkin ettei asioita hoideta huutamalla
Ne hoidetaan neuvotellen pahimassa tapauksessa lakoilla
Koska kyllä niissä häviää molemmat osapuolet
Tuo edellisen hallituksen hyökkäys Ayytä vastaan Suomen yrittäjien manipuloima asia kokonaan
Tuo rukapalvelu oli tarpeen että eräät piirit huomas jotain muutakin kun vain Suomen yrittäjät
Kunnioitus molemmin puolin on se jolla asioita tehdään mutta eräät piirit vaan repii ja haastaa riitaa olipa asia mikä hyvänsä terv tepivaari
”Älä silti levitä valeita ne vero asiat koskee jäseniä ei liittoa ja se jota kerrot muka vaktna ei ole sitä des siteeksi”
Et siis vieläkään ymmärrä, että ammattiliitoilla on verovapaita tuloja liiketoiminnasta. Sinusta tulisi loistodemari. Suosittelen jäsenhakemuskaavakkeen täyttämistä.
——————-
”Ja kaikessa onaina kaahdesta osapuolesta kun riita tulee siinä ei silloin auta kun seisauttaa koneet huomaa yrittäjätkin ettei asioita hoideta huutamalla
Ne hoidetaan neuvotellen pahimassa tapauksessa lakoilla
Koska kyllä niissä häviää molemmat osapuolet”
Antti Rinne on ay-urallaan johtanut epäilyttävää lakkoa.
——————-
Tuo edellisen hallituksen hyökkäys Ayytä vastaan Suomen yrittäjien manipuloima asia kokonaan
——————–
Se oli nykyisen demariministeri Skinnarin SDP-nuorison kesäpäivillä esittämä idea.
————
Tuo rukapalvelu oli tarpeen että eräät piirit huomas jotain muutakin kun vain Suomen yrittäjät
Se oli kiristystä parlamentarismia vastan ja samalla uhkaus seuraavista tuhoisista toimista.
————————
Kunnioitus molemmin puolin on se jolla asioita tehdään mutta eräät piirit vaan repii ja haastaa riitaa olipa asia mikä hyvänsä terv tepivaari
Lakkokeisarit haistattivat pitkät parlamentarismille, joka teko oli periaatteessa rikkomus valtiosääntöä kohtaan. Laajetessaan lakkoliike olisi johtanut valtiopetosoikeudenkäynteihin lakkokeisareita vastaan ja liitoille olisi annettu sakkoja ja vahingonkorvausvaatimuksia laittomista lakoista.
Sipilä perääntyi hankkeessaan. Oli kai jostakin lukenut, että viisaampi väistää.
Hän ei nähtävästi myöskään halunnut, että edesvastuuton ay-väki olisi aiheuttanut tuhoa kansalle ja sen taloudelle.
Kyllä se perääntyminen tuli kun huomas että Ayy ei jää vain katselemaan asioiden kulkua
Ayy ei ole koskaan ollut edesvstuuton eräistä riitapukareista en aina ole ihan varma mitkä heillä on tavoitteet terv tepivaari
Edelleen suurin verohelpotus on jäsenille joille Ayy jäsenmaksu on verovapaata
Et itse taida huomata ettei kukaan tappele itsensä kanssa vaan siihen tarvitaan toinen osapuoli
Kuka sanosi että jotain saa ilman kiristystä samaa teki toinen ospuoli
Mitä tulee lakkoihin ei ole muuta keinoa eräissä tapauksissa kun lakko halusit sitä tai et onko se oikein toisissa on oikein toiset taas vähemmän oikein
Mutta kaikessa pitää katsoa että asiat hoidetaan molemmille osapuolille
Ja kyllä lakko voi kohdistua myös parlamenttaarisia kohteita kohden ne on osa yhteiskuntaa
Kakista lakoista tuleepoikkeuksetta skkoja liitoille ei koskaan työanttaja puolelle
Eipä noista olisi valtion petosta saanut mistään kohtaa olivat lakkokesareita tei ei
Eikä se parlamenttarismi aina ole oikeassa silloin sillekkin pitää asia tuoda julki terv tepivaari
”Edelleen suurin verohelpotus on jäsenille joille Ayy jäsenmaksu on verovapaata”
Ei kuulu aiheeseen.
———————–
”Et itse taida huomata ettei kukaan tappele itsensä kanssa vaan siihen tarvitaan toinen osapuoli”
Ay rupesi viime syksynä häiriköimään sivullisia.
—————————-
”Kuka sanosi että jotain saa ilman kiristystä samaa teki toinen ospuoli”
Hallitus ei syyllistynyt kiristykseen, vaan yritti hoitaa tehtäviään eli hallita ja vaikuttaa lainsäädäntöön.
———————-
Mitä tulee lakkoihin ei ole muuta keinoa eräissä tapauksissa kun lakko halusit sitä tai et onko se oikein toisissa on oikein toiset taas vähemmän oikein
Häiriköinti on useimmiten väärin.
————————————-
”Mutta kaikessa pitää katsoa että asiat hoidetaan molemmille osapuolille
Ja kyllä lakko voi kohdistua myös parlamenttaarisia kohteita kohden ne on osa yhteiskuntaa”
Se on pyllistelyä parlamentarismille. Syksyllä paskaiset perseet vilkkuivat – symbolistisesti.
——————————————-
”Kakista lakoista tuleepoikkeuksetta skkoja liitoille ei koskaan työanttaja puolelle
Eipä noista olisi valtion petosta saanut mistään kohtaa olivat lakkokesareita tei ei”
Ei kaikista lakoista sakkoja tule.
Arvopohja-Ana kannattaa korporaatiodiktatuuria ja on elämäntapasyndikalisti
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/274705-antti-rinne-poliittinen-lakko-perusoikeus-tama-kysymys-jakaa-eduskuntapuolueita
”Kysymys poliittisista lakoista jakaa voimakkaasti eduskuntapuolueiden puheenjohtajien kannat Uuden Suomen vaalikoneessa.
Yksi vaalikoneen väittämistä on seuraava: ”Oikeutta poliittisiin lakkoihin pitää rajoittaa.”
Samaa mieltä väittämän kanssa ovat puheenjohtajista Juha Sipilä (kesk), Petteri Orpo (kok), Sari Essayah (kd), Sampo Terho (sin) ja Paavo Väyrynen (tl).
Eri mieltä tai täysin eri mieltä ovat puolestaan Antti Rinne (sd), Pekka Haavisto (vihr), Li Andersson (vas) ja Anna-Maja Henriksson (r).
Mitään lakko oikeutta ei pidä valtiovallan kottrolloida oli lakko polittinen taikka ei jos sellasta joku haaveilee siitä tuleekin riita jolla on melkoiset vaikutteet maan talouteen
Sitäkö riidan kylväjät todellisuudessa haluaa terv tepivaari
Lakkokenraalit ovat säälimättömiä. Eivät kunnioita kansanvaltaa.
No mitenkäs on jos se asia onkin toisin päin kuten onkin terv tepivaari
Eduskunta edustaa kansanvaltaa, lakkokeisarit harvainvaltaa.
Sen tappelun alkoi hallitus itse ja ei ihan kaikki mene Ayyssä läpi
Kyllä kiky oli suoraan sanottuna kiristystä Ayyllee ja siitä riidatkin alkoi
Lakko on melkoisen usein työantajan itse aiheuttamaa ei se mitään häiriköintiä ole
Ei se mitään pyllistelyä ole kellekkään vaan se toisen osapuolen mielipide asiassa
Kyllä se sakko tulee pääsääntöisesti työntekijälle kertaakaan en ole kuullut että työnantaja olisi sakot saanut
Muttta viimee syksy aihioon oli hallituksella iso osa miksi nuot mielen ilmaisut tuli ja hyvä etteivät mennet liian pitkälle
Kyllä tuo jäsemaksu kuuluu kokonaan asiaan terv tepivaari
Voi karmee mitä höpöhöpöä tämäkin kommentti edustaa.
Kaikki eivät ay:ssä ymmärrä, että olemme eurossa, vaan näyttävät yrittävän haahuilla valtakunnan kuilusta alas.Hulluja. Kun ulkoista devalvaatiota ei voi tehdä parin höhlän invalídisoitua kansantaloutemme, on yritettävä sisäistä devalvaatiota. Sikamaisimmat ay-kenraalit eivät työttömistä välitä himpun vertaa ja Tepi -vaari näyttää heitä peesailevan.
En muuten peesaa ainuttkaan politiikkoa
Ja juuri tuosta ulkoisesta devalvaatiosta on koko ajan kysymys se kun ei palvele työmiestä vaan heikentää hänen eloaan
Stten keksitään tuo sisäinen devalvaatio jolla viedääntyömieheltä ostovoimaa pois
Noin se on terv tepivaari
Ei lainkaan höpön pöppöä vaan täyttä asiaa terv tepivaari
Vaikutat kansantaloudelle vaaralliselta yksilöltä.
En lainkaan vaarallinen kansan taloudelle mutta niiden etuja ajan ketkä on valinnut asioitaan hoitamaan heidän puolestaan terv tepivaari
Oikotien palkkavertailussa ahtaaja tienaa keskiansiot pyörii 4500 euron tuntumassa.
Alin kerroshoitaja (siivooja?) 1520 euroo kuussa.
Jos tosta vilkasee niin näkee kenen asialla on ay-liike.
https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/Ahtaaja
https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/kerroshoitaja
Oikotie taikka Puistotie ei paljonkaan erotu missään terv tepivaari
On siinä osa syyllinen myös työantaja ja tuon palkan takia ei siivojaksi kukaan mene
Tuossa ahtaajan työssä on vaan oikeasti ammattitaito josta maksetaan kun alla on muutaman sadanmiljoonan laiva joka väärin ahdettuna saattaa mennä merenpohjaan
Mutta kaikella on tekijänsä terv tepivaari
”Tuossa ahtaajan työssä on vaan oikeasti ammattitaito josta maksetaan kun alla on muutaman sadanmiljoonan laiva joka väärin ahdettuna saattaa mennä merenpohjaan”
Sellainen vaikutelma on, ettei tuota palkkatasoa olisi saavutettu pelkästään markkinaehtoisesti, vaan ohessa on voitu käyttää monopoliluonteisia toimia.
Noinko luulet ne kuule maksaa siitä ettei laivalle tapahdu vahinkoja matkalla meri kun on aika lailla arvaamaton joka suhteen
Palkka on aika lailla maksajasta kiinni eikä laiva yhtiöt ole siitä valittaneet nuot monopoli jutut on arvailuja alasta josta ei tiedä yhtään mitään
Tuo muutama sata miljoona on vielä halpa asia joillakin laivoilla ne hinnat huitelee melkoisesti isomissa luvuissa aina tulla n miljardin luokkaa terv tepivaari
”nuot monopoli jutut on arvailuja alasta josta ei tiedä yhtään mitään”
—
Tässä on yksi esimerkki ahtaajien monopolitoiminnasta vuodelta 2010. Voit etsiä esimerkkejä lisää saadaksesi yleissivistystä.
https://www.ksml.fi/talous/Ahtaajien-lakot-saattavat-jatkua/143644
”Mikäli sopua AKT:n ja Satamaoperaattoreiden työehtosopimuskiistassa ei löydy, lakko pysäyttää kaikki Suomen satamat 19. helmikuuta. Työministeriö voi lykätä sen alkua kahdella viikolla.
Kiistaa on etenkin irtisanomissuojasta ja erorahan korottamisesta.”
Laitan juhannuslahjana vielä yhden jutun yleissivistyksesi kartuttamiseksi:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ahtaajat-marssivat-ulos-tyonantaja-vie-lakot-tyotuomioistuimeen/0890f415-dd30-37c9-94e8-5f6ebc4fe39c
”Ahtaajat eri satamissa ovat tänään aamulla marssineet ulos työpaikoiltaan, Yle kertoo. Ulosmarssien syyksi on mainittu niin sanotun rikkurityövoiman käyttäminen ahtaajien lakon aikana.
Ylen mukaan osa ahtaajien ammattiosastoista on kertonut vastustavansa myös pääministeri Matti Vanha sen ja Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n suunnittelemaa lakko-oikeuden rajoittamista.
Kotkassa työnseisaukseen osallistuu 750 ja Helsingin Vuosaaren satamassa 500 ahtaajaa. Aamuvuorolaiset ovat marssineet ulos useissa satamissa.”
Tepin mielestä ahneiden ahtaajien pitäisi saada johtajatason palkka, vaikka monen laivan miehistö kykenisi tekemään sen työn yhtä hyvin.
Kyse on puhtaasti ay-mafiasta ja monopoliduunista, mille ei ole asiallisia perusteita.
yllä vois mutta niillä onne vapaat jotka on merellä kerääntyneet jotenka harvoinpa ne on ahtamisessa laivan käytössä
Mitä taas tulee ahneuteen katso nyt ketkä on ahneita ketkä ei terv tepivaari
Voit sivistää minua ei tarvitse mudensivistää vahaa tietoa kokonaanterv tepivaari
No eipä siinä ollut mitään uutta ja monopoli asiassa vielä ei sellasta siellä ole kyllä minulla on sivistystä jotkut kulkee enemmän vain juorujen mukana
Ja niitä kyllä maailmaan mahtuu terv tepivaari
”monopoli asiassa vielä ei sellasta siellä ole”
Suomen kieltä ymmärtävälle kyse oli monopolista. Kielitankeroiille asia voi jäädä epäselväksi.
Toinen vaihtoehto on, että olet älyllisesti varsin epärehellinen tässä tapauksessa.
No toisten haukkuminen miksi hyvänsä ei ole sivistystä mistään kohtaa terv tepivaari
”No toisten haukkuminen miksi hyvänsä ei ole sivistystä mistään kohtaa terv tepivaari”
Asiat eivät voi edistyä, ellet tiedosta, että sinulla on henkilökohtainen ongelma. Et ymmärrä suomen kieltä. On hyödyllistä tuntea omat rajoituksensa. En kuitenkaan veloita sinulta mitään tästä palveluksesta.
Jos tavaritsin jeesaaminen ei kuulu sivistykseen, niin sinulla on varsin kummallinen sivistys.
Sanoit, että hallitusasioissakin pitäisi pystyä neuvottelemaan. Mutta eihän siitäkään neuvottelusta mitään tule, jos ei ole kielitaitoa. Kansainvälisillä käsimerkeillä ei pitkälle pötkitä.
Kyllä minä ymmärrän Suomen kieltä siinä kun sinäkin ei minulla ole henkilö kohtaista onkelmaa muttei mulle syötetä kenenkään mielipiteitä
Sivistä jotain muuta kun minua minä entarvitse toisien mielipiteitä teen asiat ihan itse
No mitenkäs nuot tavaritsit minuun kuuluu jospa hoidat niiden tarpeet ihan itse minulle ne ei kuulu
En minä muuten maksaisi noista yhden silmän neuvoista yhtään mitään terv tepivaari
Jos ymmärrät kieltä, niin sitten sinulla on luonnevika eli luikertelet. Mutta kielitaidot ainakin ovat selvästi puutteelliset. Sanojen merkityksen tajuaminen puutteellista ja yleissivistykseen kuuluvat käsitteet hämäriä.
Luikertelijoiden kanssa on vaikea neuvotella hallituskysymyksissäkin.
No ei ole luonne vikaakaan vaan katson asioita vähän kaikien parhaaksi
Yleisivistykseni on melkoisen korkealla tasolla sanojen ymmärrys hyvällä tasolla
Kyllä luikertelu on jollain muilla minulla sellasta ei ole eikä tulekkaan ja pidän työntekijän puolta aina
Mun elämän tapoihin ei ole koskaan kuulunut toisien haukkuminen enkä sellasta tapaa ota käyttöön
On olemassa ihmisiä joille on turhaa työntää omia mieliitetään ja minä olen sellanen joka ratkaisee asioita omalla tavallani jotenka en ole luikertelija terv tepivaari
Asenteesi invalidisoi sinua keskustelijana.
”Kyllä luikertelu on jollain muilla minulla sellasta ei ole eikä tulekkaan ja pidän työntekijän puolta aina”
———————
Puolustat siis aina myös edesvastuutonta ja röyhkeästi itsekästä työntekijää?
Työntekijä on se joka tuo sen tuotteen valmiina jota muut voi sitten myydä
Ei ne edes vastuuttomia ole ketkä ne tuotteet tekee olipa mitä hyvänsä
Niitä puolustan aina terv tepivaari
Siivoojan palkka 1500 kuussa? Jäsenen puolustamista?
Riku Aalto 17 000 kuussa.
Turhan helppo vertailu. Paljastaa kenen etuja ay-liike ajaa.
”Työntekijä on se joka tuo sen tuotteen valmiina jota muut voi sitten myydä
Ei ne edes vastuuttomia ole ketkä ne tuotteet tekee olipa mitä hyvänsä
Niitä puolustan aina terv tepivaari”
———————–
Olemme kyllä panneet merkille vahvan puolueellisuutesi. Se on ihan äärimmäistä plaatua. Hölläisit vähä!
No mistä pitäisi höllätä sitä voit tehdä itse ei ole andaattia olla muuta kun se jota nyt on terv tepivaari
Eikä minulla ole puolueellisuutta mihinkään suuntan eikä muuten edes tule terv tepivaari
Ei se minua invalidisoi missään terv tepivaari
Se, että puolustat valheellisia tyyppejä, invalidisoi sinua totuuden etsinnässä.
Melkoisen vahvoja väittämiä sellaselle jota ei tunne
Ei ne minua minulle tee mitään invalisoimista kuitenkaan ja totuuden tiedän sitä harvoin tulee vain yhdeltä puolelta
Terv tepivaari
Joo niin on siivoja saa 1500kk ja Riku vähän enemmän mutta kuka maksaa terv tepivaari
Huomaa että kun ei enää ole asiaa millä puolustaa niin muutos on selvä : ”No toisten haukkuminen….” Eli aihe vaihtuu.
Ja sitten vertailua lisää : https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ay-pomo-riku-aallon-ansiot-romahtamassa-tulot-kohta-enaa-17000-e-kk/4c36e6f2-7a75-42ba-8109-79988f547053
Riku Aallon palkkaa kun vertaa kerroshoitajan palkkaan, saadaan jälleen näyte kenen asiaa ay-liike ajaa.
Kerroshoitaja saa 18240 euroa vuodessa.
Aalto 17 000 euroa kuukaudessa.
Riku Aallon palkanmaksaa teollisuus liitto terv tepivaari
”Riku Aallon palkanmaksaa teollisuus liitto terv tepivaari”
Teollisuusliitto saa verovapaita tuloja, koska ay lahjoo kansanedustajia vaalituilla ja mahdollisesti muutenkin.
Lahjusrahaa riittää verovapauden takia.
No ei saa terv tepivaari
Näillä palstoilla joutuu ratsastelemaan Tepivaarin valtavia yleissivistyksellisiä aukkoja katsellen.
https://yle.fi/uutiset/3-9691412
”Ammattiliittojen rahavirrat ovat olleet tähän asti osin piilossa. Työmarkkinajärjestöjen – niin työntekijä- kuin työnantajajärjestöjen – tilinpäätöksiä on vaadittu julkisiksi, koska niillä on suuria veroetuja.
Kansanedustaja Harry Harkimo (kok.) on tehnyt asiasta jopa lakialoitteen. Hän myös kyseenalaistaa ammattiliittojen verovapauden niiden suuren varallisuuden ja sijoitustoiminnan vuoksi.”
– Vähintä mitä niiltä voi pyytää on se, että niiden toiminta olisi läpinäkyvää ja tiedettäisiin, kuinka paljon rahaa niillä on ja mihin ne käyttävät sitä, Harkimo sanoo Ylelle.
Tuo on sitten pelkkää arvailua terv tepivaari
No sivistystaoni on keskimäärää korkeammllla tasolla terv tepivaari
On varsin kyseenalaista, ymmärtävätkö ahtaajaat esimerkiksi sitä, mikä euro on ja miten eurossa pitää elää. Saattavat olla killisilmäisiä pölvästejä tai sitten itsekkäitä röyhkimyksiä.
Eurossa eläminen edellyttäisi vapaata kilpailua. Jos ahtaajat eivät tätä tajua, niin ovat pölvästejä.
Ahtaajasta vähän lisää tietoa : https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005363675.html
Jutun otsikko :
Töihin peruskoulupohjalta ja ilman kokemusta, palkka jopa liki 4 000 €/kk – töitä on taas tarjolla
No ei siihen mitään korkeakoulu pohjaa tarvita mutt sellasta siinä tarvitaan jota ei edes kouluissa saa
Mutta katson kateudeksi tuollaset kirjoitukset terv tepivaari
Paljon oli pölvästejä maisemissa myös 1990-luvun vaihteen tienoilla. Meinasi tulla suurempi ruokapula ilman leipäjonoja.
Tavoiteltiin vakaata markkaa, mutta ei ymmärretty sitä, mikä on syy ja mikä seuraus. Vakaa valuutta on hyvä, mutta sen vakauden tulee olla onnistuneen talouspolitiikan seuraus. Valuutan sitominen ECUun ilman vakaata talouspolitiikkaa oli äärimmäinen virhe, joka meinasi viedä leivän lasten suusta.
Tilanne helpottui, kun äly alkoi elää aivokopassa ja ECUsta irtauduttiin, jolloin oli mahdollista devalvoida ja kelluttaa.
Mutta eurottajat, penteleet, eivät älynneet ottaa oppia juuri koetusta katastrofista ja panivat maamme kansantalouden kärsimyskuurille ja valtion omaisuuden pakkomyynteihin eurottamisen takia.
Nyt Arvopohja-Ana meinaa eurottamisen seurauksena myydä viimeisetkin.”kruununjalokivet”. Päin persettä siis menee ja kansalle köyhyys koittaa.
Jos ay-johtajilla olisi älyä ja vastuuntuntoa, jota joillakin harvoilla näyttäisi olevan, niin tulevaisuus olisi vähän helpompi.
Mutta viime syksy antoi epäillä, että vastuuttomat rahoissaan kieriskelevät ketaleet olivat uhoamassa parlamentarismivihamielistä valtaansa.
Historioitsija Ilkka Hakalehto oli pyrkimässä presidentiksi vuonna 2000 PS:n listoilta, mutta valitettavasti on niin, että jos on liian älykäs, niin tyhmät alkavat pitää häntä itseään tyhmempänä. Tästä oli seurauksena, ettei Hakalehto, euron määrätietoinen vastustaja tullut valituksi. Tästä on koitunut tyhmille vakavia vaikeuksia, eikä euron ongelmia ole ratkaistu, eikä niitä voida ratkaistakaan, vaikka tehtäisiin liittovaltio.
USA on ollut liittovaltiona pitkät ajat. On ollut yhteinen valuutta, mutta koska suhdanteet ovat eri liittovaltioissa vaihdelleet eri tahtiin, niin dollarin kurssi ei ole kaikille osavaltioille sopinut ja ahdingossa olevat liittovaltiot ovat toivoneet omaa valuuttaa. Mutta eivät ole omaa valuuttaa ottaneet, koska osavaltioiden johtajat pantaisiin vankiloihin itsenäisyyttä vaativien Espanjan katalaanijohtajien tapaan.
Tepin tyyli on karmeeta touhua.
Ahtaaja => huippuammattilainen??
Lehden tieto => peruskoulu riittää??
Mua noin jonkun verran harmittaa moinen touhu.
Ay-liike kärsii moisesta temppuilusta ja sekös ketään häiritsee??
Nin se vaan on ettei laivaaa ahtaa ihankuka vaan ei se korkeakoulu pohjaa tarvitse mutta muuta taitoa kylläkin
Onhan sekin helpottunut konttien myötä mutta kaikkia ei viedä kontti aluksilla
Ei mulla tyyli ole karmeeta ole vaan tiedän että huonosti ahdettu alus merellä on aina vaarassa upota siellä kun ei aina ole tyyntä
Mutta niitä pitää huomioida melkoisesti terv tepivaari
Ikään kuin maailmassa ei olisi olemassa ihmisiä jotka pystyy tekemään töitä.
Suomen ahtaajat on maailman taitavimpia ihmisiä ja vielä heidän suoritukseensa ei kukaan muu pysty kykenemään.
Mun mielestä Tepin ajatus on jotenkin ontuva??
Ei s ontuva ole vaan jotkut ei ymmärrä ahtauksen tärkeyttä un mennään laivalle merelle jossa sää olot voi muuttua tunnin sisällä
No totta kait niihnkin töihin oppii muttei se pävässä ole opittuna . terv tepivaari
Tepi – tottahan tuo on mutta kun ajatellaan esim.alimpia palkkaluokkia veroineen kuin mahdollisine asuntovelkoineen,niin balanssit ovat tosi lujilla talouden ylläpidossa ja niitä matala palkkaryhmiä erilaisine työsuhteineen ”ovat kuin punkit heinikössä” ja jos vielä sairastaa – niin AY ja valtio katsoo desimaalipilkkujaan mikroskoopilla.
No,saako rinnastaa niitä toisiinsa mutta kun oikein syventyy politiikan että AY;n saloihin – niin fiilaamista riittää : Kaikki eivät ole yksittäistapauksia !
Semmonenki ajatus herää että ay-liikkeellä on todella suuri omaisuus ja se mahdollistaa valtavat palkat ja suuren 60 prosentin korotuksen.
Ainakin vielä omaisuuden pitäisi olla kaikkien jäsenien??
Toki vartioimaton rahakasa saattaa aihettaa jotain erkoista toimintaa??
Joo onhan sitä mutta kaikki on yy saanut pitkällä ajalla toiminnastaan
Kyllä ne on kokonaan jäsenien
No mitäs se kepussa teki tuo nuoriso säätiö ne hukkas n 45 miljoonaa Eestiin
Kyllä häkämiehen palkankorotus meeni suuremmaksi n 100 %
Oliko oikein entä muutaman herran eläke n 75, 000 kuussa terv tepivaari
no ämä tästä episoodista terv tepivaari
Tulipa sinne virheitä
No tämä tästä episoodista terv tepivaari
Tepin vastineet rönsyilee sinne tänne. Miksi ihmeessä SAKoon edustaja tekee moisen liikkeen?? Hämmentävää??
Kaikki työn suorittajat liittykää liittoon, se on viisas teko.
Tämä vielä tästä ei ne rönsyile ne on joillekkin vastauksia ja liittoon on hyvä kuulua mutta puolueisin ei niistä ei ole isoakaanhyötyä kellekkään
Ja mistä päättelet että olisin SAK oon edustaja pelkästään terv tepivaari
Tässä on blogin avaus, joka on lähellä alkupeistä aihetta
https://www.pirkanblogit.fi/2019/niilo70/he-jotka-rakensivat-hyvinvointiyhteiskuntamme/
Tämäkö on osana tasa-arvoistamisohjelmaa?
Rinteen hallituksen ministereiden avuksi palkataan kaksinkertainen määrä apukäsiä – 10 000 e/kk
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9336b175-7f44-49ab-a42a-e4f77f86d070
Hallitukseen on tulossa kolminkertainen määrä valtiosihteereitä – useampi eduskunnasta pudonnut saa huippupestin ja 10 000 e/kk
Rinteen hallituksen ministereiden avuksi palkataan kaksinkertainen määrä apukäsiä. Useampi entinen kansanedustaja saa valtiosihteerin pestin ja 10 000 euroa kuukaudessa.