Kilpailun nimissä taksiliikenne avautui.
Minulle maalaisena on jäänyt avoimeksi,
että mistä tietää tunnustuksettoman ns taksin olevan taksi?
Ilman taksamittaria kahden kesken sovittu hinta
voi riitautua ja kuka ratkaisee?
Kuinka verotus toimii?
En uskaltaisi yön tunteina mennä ns tunnksettomaan autoo
sillä kuka takaa mihin viedään?
Minä taas en tunnuksettomaan taksiin nousisi. Tunnettu firma ja homma toimii, on ainakin tähän asti toiminut.
Nuorena kun omistin auton, heitin kaupungista viikonlopun pikkutunneilla ihmisiä koteihinsa pientä bensarahakorvausta vastaan. Syyllistyinkö pimeänä taksina toimimiseen??
Saattaapa tuoda niitä vääriin kyyteihin houkuttelijoita yön tunteina…
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005740205.html –
Ehkäpä yhdelle matkustajalle takalootassa – pitäneekö olla kuitenkin turvavyö?
Kilpailu tekee tässäkin asiassa hyvää. Hinnat laskevat ja palvelu voi jopa parantua entisestään. Hyvä kello kauas kuuluu, paha kello vieläkin kauemmas. Hyvät yrittäjät saavat lisää tilauksia ja huonot joutuvat lopulta lopettamaan.
Netistä tullee löytymään rankinglistoja.
Tarkoitus on, että ellei taksamittaria ole, niin hinta matkasta sovitaan etukäteen. Varovainen voi vaikka nauhoittaa talteen hinnan sopimisen.
Itse olen käyttänyt tunnuksettomiakin takseja melkoisesti Georgiassa. Olen sopinut hinnan etukäteen, eikä ole tarvinnut pettyä. Joskus olen jopa perillä tarjonnut tippiä, mutta se ei ole yleensä kelvannut.
Vai ei tippi niinkin korruptoituneessa maassa kuin Georgia, kelpaa… uskoo ken haluaa.
Tallinnassa tunnuksettomaan taksiin kyllä voi mennä … jos on paljon rahaa; minulla ei ole, siksi soitan 1212; Kroonetakso.
Pitäiskö ny anoa taxilupaa kun on autopahanen ja eläkeläisenä luppoaikaa – ?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005742344.html –
Halpaa taksikyytiä, mutta kuka vastaa sen toimivuudesta?
Sinä, minä ja ne muut, jotka eivät tuota ”palvelua” edes saa.
Toisaalta halvaksihan se tulee, kun taksia ei ollenkaan tule…
Kyllä kirjoituspöytäviisaat ovat taas onnistuneet munimaan koko ennen edes jotenkin toimineen homman.
Tänään Aamulehdessä toimittajan anomus taksiluvasta kariutui – se pyrogratia ja lomakkeet.
Kela kilpailutti ja sekään ei sitten toimi.