Suuri uutinen Al:ssä – ratikka on sitten punainen.
Kansa sai päättää.
Sattuiko kukaan huomaamaan,
että värin valinnalla harhautettiin mieliä itse asiasta?
Moni Tamperelainen tulee vielä karvaasti maksamaan ratikkaväriä pää punaisena.
Sopivan mansellismielinen blogialusta
Suuri uutinen Al:ssä – ratikka on sitten punainen.
Kansa sai päättää.
Sattuiko kukaan huomaamaan,
että värin valinnalla harhautettiin mieliä itse asiasta?
Moni Tamperelainen tulee vielä karvaasti maksamaan ratikkaväriä pää punaisena.
Sehän on nyt aatteen värinen. Höpö, höpö, hyvä väri koska erottuu liikenteessä. Vielä kun kylkeen tulisi KOFF leimat…
Niin onhan se Sinebrygoffi suomeksi punavatsainen no oikesti ei sillä värillä tuossa ole muuta kun sen kyllä näkee paremmin valta osa on toki niitäjotka ei sitä näe terv tepivaari
Huvittavaahan tässä on se, että tästä niin kovasti kohkattiin ja uutisoitiin kuukausi tolkulla. Oikein valtuustoaloitteita asiasta tehtiin. Pinkin puolesta.
Sanna Marin (sd) avautuu kaupunkilehti Tamperelaisessa. ”Tampereen ratikan väriin ”vaikuttaminen” on ollut oikea kuntalaisosallistumisen irvikuva.” Samaa surkeutta julistavat vasemmiston ja vihreiden kaupunginvaltuutetut twitterissä.
Asiasta on tehty elämää suurempi. No toki onhan se kivaa, että kuntalaiset saavat vaikuttaa. Edes näin vähäpätöisessä asiassa.
Suuremmissa ja kaupunkilaisten kannalta tärkeämmissä asioissa kaupunkilaisten vaikuttamismahdollisuudet ovatkin jo sitten aivan toista. saatetaan jopa kuulemistilaisuuksia järjestää, mutta kuntalaisten ääni ei kuitenkaan kuulu. Esim. vaikka nyt paljon keskustelua herättänyt kouluverkkouudistus.
Niin ne punaiset lopulta voiton veivät.
Hyvä väri turvallisuuden vuoksi niin talvella kuin kesällä. Pinkki oli minunkin toiveeni, mutta tiilenpunaista äänestin.
Niin se asiani oli ratikan kalleus ja punaista näemme kun hintaa maksetaan kaikin keinoin ja sitä maksaa nekin jotka eivät ratikkaa käytä.
Moni tulee vielä tuskailemaan liikenteen puuroutumista.
Hiukan latautunut väri tuo punainen mutta ihan sama. Enpä minä koskaan sen kyytiin pääse.
Investointi nyt tietysti jonkin verran maksaa, mutta tulee takaisin joukkoliikenteen operointikustannusten laskuna. Hankkeen hyötykustannussuhde oli selvästi yli ykkösen (eli yhteiskuntataloudellisesti kannattava), mikä on melko harvinaista raidehankkeiden kohdalla, koska mittaristo on kalibroitu brömistelyhankkeita varten.
Korvanneeko edes käyttökustannuksia lipputulot – eli kaikki saamme maksaa siitä ilosta?
Niilo elää viime vuosisadalla vähän samoin argumentein kuin Tampereen tunnelikin.
Lipputulot eivät korvaa, niin ei korvaa myöskään Nyssen lipputulot omiaan. Se on yhteiskunnallinen infrapalvelu.
Heräähän Niilo tähän aikaan !.
Joo ei ole kannattanut oikeasti varmaan koskaan ja 33 % on maksettu kunnan veroista tukena sama varmaan on edelleen
Mutta nyt kun keskustassa vähenee ns nysset niitä vois siirtää ajaan pelkästään Teiskoon ja Aitolahdelle pari voi olla koko ajan Terälahti Muroleen kanava ajaen vuorotellen kahta reittiä .
Millasia aikatauluja sitten olisi käytössä ne pitänee ensin tutkia milloinka olis kulkijoita terv tepivaari
Tuleeko Mansen ratikasta ”punanen nysse tulee” vai peräti ”punikkinysse”?
Eihän sen värin väliä, kunhan on punainen.
Joka paikkaan sitä politiikka nyt tungetaan- höh ! Minä äänestin tiilenpunaista ja ole kaukana politiikan punaisista.