Tarkoitus oli lähinnä kokeilla, kuinka hyvin eturengas pitää (sähköinen etuvetomoottori). Toinen kokeilun aihe oli, paljonko pakkanen madaltaa sähköistä suorituskykyä. Eilisestä pakkasta 9-10 astetta, aamusella lähdin liikkeelle.
Etuveto, vaikka pelkästikkin ajaen ei saanut aikaan etupyörän luistoa. Amppeerien suhteen oli havaittavissa selkeästi pakkasyön vaikutus. kulutusmäärään, arvelin sen olleen +1/3 kesäkelistä, tosin kesäkelillä pärjäsin avustustasolla 1 ja nyt tuossa kotimäessä tarvittiinkin 3, se vierintävastus.
Hyvin varustein tällä menopelillä ajelee kunnossapidetyn väylän talvellakin, luulisin ihan kohtuudella. Valmis maailma, mihinkäs kiire?
Kylmä siinä tulee ellei itse polje.
Siinä on polkimet vauhdittamiseksi ja amppeerimäärän säästämiseksi. Muutoinhan sitten pitäisi ostaa tuommoinen katettu sähkömopo.Muuten hyvillä varusteilla ei tule kylmä.
Komia on väline, kehtaisi lähteäkin liikenteeseen.
Niin ja muuten sillä kehtaa lähteä liikenteeseen. Se on teollisuuskäyttöön tarkoitettu mutta itse sähköistämäni; sanoisi toimiva peli ja on osittain toisen auton korvaaja.
Juuri tänä aamuna vein naapuriliikkeeseen piirakkasatsin ja kaveri kysäisi minulta, mikäs tuo on; sanoin polkupyörä ja sähköavusteinen. Ei ollut kaverilla mitään hajua liikennevälineestäni,
Muutaman kuukauden tuolla ”juutuubissa” näitä triker-juttuja kun olen seuraillut; niin autoilun suurmaassa USA:ssa nämä trikerit ovat nousseet todella suosituiksi. Sama pätee näihin Tanskaan, Alankomaihin ja Saksaan; näyttäisi olevan, ei ehkä enää niin uusi buumi mutta näyttäisi olevan supersuosittu.
Meillä Suomessa vain muutama liike myy tämän tyyppisiä pyöriä ja niistäkin suurin osa on ns senioripyöriä, jotka ovat aivan muuta kuin tavarapyörät. Sähköistys luo aivan uusia ulottavuuksia tälle alueelle.
Tulihan tuossa seitsemän jälkeen käytyä viemässä naapuriin piiraat. Siellä kun hommissa oli joukko kylmäkoneasentajia; tulivat luokseni ja mainitsivat nähneensä aamupimeällä pyöräni ja otsalamppuni valossa mutta tänään kun unohdin otsalampun lähtiessäni, ajoin pyörän omalla led-valaisimellani.
Tulivat kyselemään, mikä härpäke tämä oikein on kun mitään ääntä ei kuulu. Polkupyörä, vaiko muu kun olivat huomioineet, etten aina polkenut.
Minäpä selitin; kertoivat, että eivät koskaan moista laitetta ole nähneet.
Kaikki edellä mainittu johtui vaimon autontarpeesta aamuaikaisella jolloin tämä kuljetuspyörä korvasi auton.