Kun tässä tuohon Passeliin nyt on näitä kilometrejä alkanut kertyä; olenpa vähän selaillut tuolta netistä tätä polkupyörätarjontaa. Akseli, marketit (marketpyörät) – erikoisliikkeiden pääsääntöisesti laadukkaat vehkeet.
Nämä kiinalaisvalmisteiset ostetun (mahdollisesti) merkkipyörän nimen turvin sekalaisista osista halpamaissa kootut; hintaluokka alle 1000€, tuskin laatua saat.
Alan järjestöt ja lehdet ovatkin mallikkaasti vertailleet näitä halpispyöriä ja ns merkkipyöriä aivan omina ryhminään.
Näitä 3-pyöräisiä ja varsinkaan tavarapyötiä Suomessa ei myydä kuin puolenkymmentä merkkiä, ei ehkä sitäkään. 3-pyöräisiä ns ”senioripyöriä” kyllä sitten löytyy moniakin merkkejä. Pääsääntöisesti ovat täysin halpispyöriä.
Pelkkä sähköistyssarja esim etuvetoisena maksaa jo pitkälti toista tuhatta, silloin on kyseessä tunnetun valmistajan laatutuote. Itse 3-pyöräinen tavarapyörä ilman sähköjä, laadukkaissa tuotteissa lähtee tuolta 1600€ ylöspäin.
Näille laadukkaille laitteille esim sähköjen osalta takuu yleensä 2v ja itse pyörän osalta yli 3v.
Olen tässä kerinnyt miettimään; mikä saa ihmisen ostamaan esin alle 1000€ sähköpyörän kun tunnettu tosiasia on alan piireissäkin ja käyttäjissäkin on, että pelkkiien pyörien hinta lähtee jo tuolta 1000€ ylöspäin ja liekkö ylärajaa edes määritelty.
Alle tonnin hintaista ei kannata tökkiä edes kahden metrin tikulla .
On niistä senverrankokemusta en ota sellasa huoltoon lainkaan vielä kun huollan lähpiirissä fillareita .
Hintaviakin on tullut nähtyä tuossa huoltelin yhtä ja se oli ilo tehdä kaikki osat meni paikoilleen ilman hermojen kiristymistä no tosin sen hinta pyörii tuolla n 35 000 sillä sais jo aikas hyvn auton .
Nuot tonnin fillarit sähköistettynä on alinta kastia pyörissä . terv tepivaari
No, senverran on tullut tutustuttua asioihin kun taas pyöräilemään aloin. Jos ihan tavallinen city-pyörä maksaa esim 2-300€, sillä rahalla saa juuri sen arvoisen romukasan. Näin olen noista testeistä ja asiantuntijoiden teksteistä ymmärtänyt. Tavallaan minulle oli jopa yllätys, millaista tuotantoa meille tuolta Kaukoidästä tuotetaan pyörinä ja komponentteina. Edes kaikki Euroopassakaan kokoonpannut pyörät vakuuta. Kokemalla ja lukemalla ehkä viisastuu.
Suomessakin harjoitetaan tätä halvoista komponenteista rakentamista ja puhutaan jopa pyörätehtaasta. Taitaa se hankolainen Jopo olla ainut kokonaisuudessaan suomalainen.
200-300 Eken fillarilla ajaa yhden kesän sitten sen voi unohta kadun varteen loppuun ajettuna voi olla ettei pääse edes sitä yhtä kesää loppuun asti terv tepivaari
Kalle aikas paljonkin olet tutustunut ja se on hyvä asia kokonaan jos noin ei tee saa käteensä pelkkää sitä itseään . terv tepivaari
Se on osaltaan tämä netti melko hyvä tiedonjakaja kun vaan vaivautuu etsimään. Mitä sinänsä polkupyörään tulee; armeijapalvelukseni perehdytti siihen aika hyvin. Suomalaisen polkupyörän alamäki alkoi jo 70-luvulla kun pyörien rungotkin alettiin jo tehdä halpamaissa (silloisissa). Raskaan kaluston alla saattoi yhden 400km:n marssin aikana hajota kymmeniäkin pyöriä pataljoonan kokoiselta joukolta.
Nykyään sentään on alkanut markkinoille tulla myöskin laatua mutta aika hinnakasta. Tätähän tuo otsikkokin painottaa.
Juu veljeni poika osti pojalleen kiinalaisen mopon kun halvalla sai ja se ei ollut käyttökelpoinen edes uutena, mutta saivat hyvän remonttikohteen.
Mulla oli aikoinaan kickbike millenium racer, eli potkupyörän kilpaversio. Kunto kasvoi kohisten sen kanssa, mutta piti lopettaa, kun akillesjänteeni tulehtuivat. Myin sen sitten polkupyöräliikkeeseen.