Kannattaa lukea ilman asenteita niin ymmärtää, mitä voi olla edessä, jos poliittinen peli tekee hutin.
- 60 lakia kaatuisi uuteen valmisteluun
- 200 000 henkeä koskeva ja 400 organisaatiota ajetaan alas ja raha-hanat 18,5 mrd kiinni, määräaikaiset potkitaan pihalle
- uuden polkaisu vaatii noin vuoden työn ensin purkamisineen
- kukaan ei enää tämän jälkeen halua ryhtyä samaan ruljanssiin
- SDP etunenässä haluaa purkaa kaiken ja siirtää kaiken takaisin vanhentuneeseen ja ryvettyneeseen toimintatapaan.
- Eli jo tässä tilanteessa SDP:n mahdollisesti saama vaalivoitto uusine hallituksineen panee itsensä mahdottoman eteen, mutta muita hallituskumppaneita ei tähän onneksi löydy
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005902097.html
Blogisti voisi noudattaa omaa neuvoaan ”kannataa kirjoittaa ilman asenteita”. Nerg laulaa sen lauluja, jonka leipää syö, eli Sipilän leipää.
Väiski, hyvä että sulla on asenne. Kirjoitin siitä, mitä Nerg sanoi. Lukemisen voi tehdä asenteettomasti puhtaalta pöydältä.
Tietysti voisi esittää kysymyksen siitä, että oliko järkevää rakennella organisaatioita tietämättä, tarvitaanko niitä edes?
Olisi ehkä kannattanut ensin hoitaa asia kokoon ja vasta sitten alkaa rakennella hallintohimmeleitä.
Samoin, olisiko kannattanut harkita koko hommaa alusta alkaen niin, ettei maakuntapelleilyä olisi alkuunkaan tarvittu?
Tähän ratkaisuun on päädytty demokraattisesti valitun Eduskunnan ja hallitusohjelman mukaisesti. Minusta ns. lehmänkaupat eivät tähän keskusteluun sovi, vaan kaikella poliittisella yhteispelillä on hintansa kaikille tinkimisineen.
Ja, nyt eletään nyt-aikaa, ja hommat pitää viedä korjausten ja vaikeimmankin kautta ensimmäiseen maaliin.
Suomella ei ole varaa ajaa kiville jo yli 20 vuotta tekeillä ollutta sote-uudistusta taas kerran.
Itse asiassa nykyinen esitys poikkeaa aivan olennaisesti hallitusohjelmaan kirjatusta.
Kysymyksessä on puhtaasti poliittinen sopimus eli lehmänkauppa Kepun ja Kokoomuksen kesken. Itse sote jäi sillä kaupalla taka-alalle, kun tilalle tuli aivan muut asiat. Maakuntauudistus ja valinnanvapaus ovat sen jälkeen hallinneet koko hanketta ja pahinta on se, että vaikka lakia ei ole vielä, niin toteutus on alkanut laajamittaisesti vastoin perustuslakia, joka maksaa maltaita.Nyt on myöhäistä rypistää, kun paskat on jo housuissa.
Eri maakunnat kuten Pirkanmaa on todennut etunenässä etteivät entiset mallit toimi nykytilanteessa saati uudessa. PHSP on yhdistänyt maakunnan kunnat yhteen sairaanhoitopiiriin ja organisoinut leikkaustoiminnot ym. uudella tavalla Siihen liittyvät tekonivelnivelsairaala Coxa, Sydänsairaala ja monet yksityiset toimijat ja homma pelaa niin, että PHSP: sairaaloihin tullaan kaukaa hoitoon.
Kaikkeen liittyy ensiapu ambulanssitoimintoineen ml. yksityiset muut palveluntuottajat kuten esim. Attendon hammaslääkärit, Mehiäinen jne.
”Kannattaa lukea ilman asenteita niin ymmärtää…”
Jep, mutta tässä nyt ilmeisesti se ymmärtäminen jäi vähän taka-alalle, kun katsoo noita valikoituja osioita.
Päivi Nerg ihan tasan tarkkaan toistaa sen mitä hallituksen puolelta on toistettu asiasta lähes jokaisessa eduskuntakeskustelussa.
”60 lakia kaatuisi uuteen valmisteluun”
Ei, vaan 60 lakiesitystä kaatuisi, ei lakia. Sosiaali ja terveypalveluista on voimassa olevat lait olemassa ja on aivan luonnollista, että mikäli uudistus ei menisi läpi niin uudistukseen liittyvät lakiesitykset kaatuisivat, ei mikään katastrofi.
”200 000 henkeä koskeva ja 400 organisaatiota ajetaan alas ja raha-hanat 18,5 mrd kiinni, määräaikaiset potkitaan pihalle”
Niin, 200 000 henkeä jatkaisivat entisissä tehtävissään, joissa toimivat ennen uudistusesitystä ja 400 :sta organisaatiosta jatkaisivat ne, joille on olemassa merkityksellinen tehtävä lopettaisivat ne, joille ei ole. Millään julkihallinnon organisaatilla ei saa olla itseisarvoa, ilman, että sillä olisi merkityksellinen tehtävä ja jokainen organisaatio vaatii laillisuuspohjan ja ellei sellaista ole, sen pitääkin kaatua.
18,5 miljardin rahahanoja ei todellakaan laiteta kiinni, kyseessä on sote-budjetti, jota käytetään ihan joka päivä tälläkin hetkellä, ei sitä kukaan sulje keskeneräisen uudistuksen kaatuessa.
Määräaikaisuus jo itsessän kertoo työsuhteen laadusta ja jos henkilöitä on palkattu määräaikaisesti valmistelujaksolle niin luonnollisesti määräaikaisuus päättyy valmistelun päätyttyä, mutta todennäköisesti niin käy myös siinä tapauksessa jos esitys menisi läpi, ei kai sitä valmistelua loputtomasti jatketa?
”uuden polkaisu vaatii noin vuoden työn ensin purkamisineen”
Varmasti näin, mutta samalla voidaan kysyä miksi valmisteluun on lähdetty olettaen automaattisesti sen menevän läpi ja näin ollen ollaan rakennettu organisaatioita, joila ei ole mitään laillisuuspohjaa olemassa.
Loppu onkin siten Nergin omaa ajattelua ja politiikkaa.
Mika, PHSP on ajanut asiaa ihan omista lähtökohdistaan ja toteuttaa sen eikä palaa lähtöruutuun. Sote-projekti tukee sitä. PHSP ei ole rikkonut mitään lakia.
Nuo väittämäsi eli paltaan lähtöruutuun ei ole edes mahdollista eikä muutkaan väittämäsi. Uskon asiantuntijaa, Päivi Nergiä, en irrallisia kommentoijia, jotka jo muutenkin ovat eri mieltä kaikesta johtuen poliittisesta taustastaan.
Nyt toteutetaan hallitusohjelmaa jämäkästi.
En mielstäni ole esittänyt PSHP rikkoneen lakia, itse asiassa en maininnut koko PSHP:tä.
En myöskään sanallakaan maininnut lähtöruutuun palaamista,enkä ymmärrä mistä ”väitteistäni” puhut, mutta kumoa hyvä mies sen mitä esitin.
Edelleen nykyinen esitys poikkeaa oleellisesti hallitusohjelmaan kirjatusta, asian voi ihan jokainen tarkistaa vertaamalla hallitusohjelmaa ja olemasa olevaa esitystä keskenään, kyse ei ole uskon asiasta.
Hyvä kuitenkin jos uskot Nergiä, koska hänkään ei esim. maininnut sen enempää rahahanojen sulkemista kuin lakien kaatumista, vaan lakiesitysten.
” Ilman valtion budjettiin tehtäviä uusia linjauksia maakuntien valmistelulle ei voida antaa rahaa ja joudumme vetämään hihnat kiinni. Valmistelukoneisto ajetaan kylmänviileästi alas. Ihmiset palaavat kuntiin ja sairaanhoitopiireihin. Määräaikaisten työsuhteet päättyvät keskustelujen jälkeen. Samoin perustettavien yhtiöiden kohtalo on ratkaistava, Nerg kuvaa seurauksia.”
Minä en kiistele asiasta, vaan lukekoon jutun ja ymmärtäköön sen vaikutukset, jota Nerg tässä kuvaa. Toivon, että pilkkuja ei nussita.
Haluaako joku todella, että 20:n vuoden esityö ja viimeisen neljän vuoden rutistus lakaistaan taas kerran alkutekijöihinsä. Ilmoittautukaa ja perustelkaa.
Vastauksiksi ei siitä jos, jos ja jos olisi tehty näin.
Eihän tämä maakuntien valmisteluun suunnattu raha ole ollenkaan sama kuin mainitsemasi 18,5 miljardia.
Nii, se olisikin aika moinen tilanne jos Rinne pääministeri.
Rinne saattaisi joutua tilanteeseen jossa hän palauttaa ayyn ruotuun.
Tai edessä olisi uudet vaalit jos hän ei suoriudu tehtävistään.
No, en haluaisi olla niissä housuissa.
Oleva soteorganisaatio on tullut kalliiksi jolla rahalla olisi korjattu varsin paljon nykyistä. Ongelman ydin on lääkärien ja hoitajien vähyys sekä niiden palkkaus. Riittävällä hoitajamäärällä vapautettaisiin lääkäreitä oikeisiin töihin ja ne palkkakulut saataisiin hoitamalla potilaat ajoissa.
Sote tuskin korjaantuu lisäpyrogratialla ja mistä se raha on poissa sotestapa hyvinkin ja otetaan viisaana haamuhoitajia sekö tehokasta – kyllä pelottaa.
Ruotsissa sote-uudistus ei mennyt kuten Strömsössä – asiantuntija: Suomi ei toista virheitä
[ Suomi on yleensä suurannut Ruotsalaisia – todennäköisesti Sotessakin.]
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005128752.html
15.3.2017
Ote:
Toinen kritiikin aihe olivat yksityisten yritysten voittoprosentit. Järjestystä hyvinvointiin (Ordning och reda i välfärden) -selvityksessä esitetään seitsemän prosentin voittokattoa yksityisille hyvinvointiyrityksille. Onko Suomessa pohdittu kattoa voitoille ja mikä se voisi olla?
– Suomessa ei keskustella tästä eikä olla säätämässä kattoa. Seuraamme toki Ruotsin keskustelua, Varhila kertoo.
****
Jaettavaa löytyy –
”..ja 18,5 miljardia euroa. Nerg toivoo, että uudistus saadaan tällä vaalikaudella maaliin. ”
Mistähän nämä jaettavat on otettu?
****
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005902097.html
Päivi Nerg vääntää IS:lle rautalangasta, mihin soten kaatuminen johtaisi – kauhukuvana jopa vuoden kestävä rumba
[ Mistähän johtuu, etteivät kaikki suomalaiset usko Nerg’n puheisiin?]
Albanus
Ei tarvitse kaikkien uskoakkaan, vaan heidän jotka ovat mandaatin saaneet demokraattisesti kansalta.
Näinhän se aina menee purpatuksesta huolimatta.
Kyllä mandaatin saanut hallituskin on väärässä siinä kun muutkin jos siitä joku sanoo se ei ole minkään asteen purpatusta vaan oikasua kun ollaan menossa metsikköön .
Ja sote on vetelällä suolla terv tepivaari
Voisitko Karjalainen kertoa, keitä ovat ne kuntiin ja sairaanhoitopiireihin palaavat ihmiset? Jotta voisi palata, pitäisi ensin siirtyä jonnekin muualle. Käsittääkseni vielä tällä hetkellä yksikään henkilö ei ole siirtynyt kunnista tai sairaanhoitopiireistä yhtään minnekään mahdollisen sote-uudistuksen takia.
Määräaikaiset työsuhteet päättyvät aina määräajan tullessa täyteen. Siihen sotella ei ole vaikutusta.
Mandaatin saanuttakin saa arvostella.
Juha U, Ks. PHSP.
Lue tarkkaan myös Nergin määräaikauksien rooli .
https://www.tays.fi/fi-fi/Sairaanhoitopiiri
Nii, se on kuiteski PSHP ??
On varmasti totta että jos yhtäkkiä vihelletään peli poikki, tulee hätiä. Se ei toki tarkoita etteikö pelin sääntöjä voisi muokata.
Nerg on kyllä yksi itsenäisyyden ajan surkeimpia virkamiehiä. Hän valehtelee niin sujuvasti ja törkeästi ihan mistä vaan, että oikein ihmettelee mitä ne syvät kristilliset arvot ovat joita hän väittää noudattavansa.
Siten en vain yksinkertaisesti usko tähän listaan. Tämä on tyttö, joka huusi susi liian monta kertaa.
Mitä hän on valehdellut siis virkamies ?
Tässä on ainakin yksi Negrin valheita
https://blogit.perussuomalaiset.fi/sanna-antikainen/kansliapaallikko-paivi-nergin-selitettava-lausuntoaan/
Paikalla oli myös juuri esittelemäni sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg. Ohjelmassa Nerg kertoi, kuinka
”Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee.”
***********************
Tosiasiassa pelkästään tulijan nimen selvittäminen on usein mahdotonta, puhumattakaan mahdollisesta rikostaustasta.
Potaskan puhumisen ja valehtelun raja on hämärä ..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201709042200369713
Sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg arvioi Helsingin Sanomien haastattelussa, että syrjäytyneet suomalaiset ovat suurin turvallisuusuhka.Lehden mukaan Turun puukotusiskun jälkeen keskustelu on pyörinyt erityisesti turvapaikanhakijoiden ympärillä, mutta Nerg on erityisen huolestunut suomalaisista.
*
Ja sitten ..
Nerg on huolissaan siitä, että ääri-islamistit onnistuvat värväämään kantasuomalaisia joukkoihinsa.
- Se propagandan levitys, jota tällä hetkellä kohdistetaan syrjäytyneisiin suomalaisiin – ja myös turvapaikanhakijoihin – on pelottavan tehokasta, Nerg sanoo.
*
Montakohan kantasuomalista Negri tietää värväytyneen ääri-islamisteihin?
Tässä ei ole Migrin siis maahanmuuton asioista kysymys haloo ! Pysykää asioissa.
Tässä on kysymys Negristä. Ei vakanssin vaihto voi tyyliä mitenkään muuttaa.
Voi sitä mennyttä aikaa kun kaikki palvelut pelasi hyvin kuin luotettavasti_mutta mitäs menneistä_kun sinne emme voi palata …kuitenkin jotain hyvää toimivaa kuin oppaaksi tuleviin : jossa itse ihmiset/asiakkaat,siis kaikki ovat tasa-arvoisesti ja inhimillisesti aidosti keskiössä … eikä arpaa heittämässä mikä maa ja valuutta poliittisine valikoineen ”insinöörien ihmemaassa”.
Syystä että : Asiakas maksaa !
Ei vanhoja hyviä aikoja ollutkaan. Oli vanhoja aikoja jolloin joku käytäntö oli toisenlainen, mutta silti ihmisten terveys huonompaa ja hoito heikompaa. Ainoa suunta on eteenpäin, mutta pitäisi ajaa kädet ratilla ja silmät tiessä.
Ei juuri lisättävää valehteluihin, mutta onhan niitä toki ollut sotehommissakin jo muutama. Radiossa jopa kehtasivat grillata näitä joku aika sitten.
Toki hän varmasti valehtelee sen mitä pomo käskee, eli ”tekee vain työnsä”. Oli se vale omasta taskusta tai pomon, se ei muuta sitä, että hän on krooninen valehtelija, KD:n ylpeys ja Sipilän lelu.
Kerro Kyuu lisää valehtelusta, jossa Nergiä syytetään juuri tästä asiasta virkamiehenä ? Yksityiskohtaisesti ?
Valehtelua ei saa tehdä Eduskunnassa, mutta kaikki poliitikot kääntävät se muunnelluksi totuudeksi- kenellä on mikäkin totuus taskussaan.
Näinollen suurin osa kansaedustajista valehtelevat paitsi moraalisesti selkärankaiset.
Jos olisin moderaattori, poistaisin tuon Kyuun viimeisen kappaleen tai jopa bannaisin kommentaattorin tuon kappaleen perusteella. Miten julki-kokoomuslainen voi tuon kirjoittaa ?
No hallitushan ei ole neljään vuoteen totuuden siementä edes saanut aikaan valetta tulee koko ajan enkä valetta sanoisi muunnelluksi totuudeksi terv tepivaari
Minä kyllä poistaisin mieluummin Negrin nykyisestäkin hommasta.
”Juha U, Ks. PHSP.
Lue tarkkaan myös Nergin määräaikauksien rooli .”
Kyllä minä PSHP:n roolin terveydenhuollossa tiedän. Vaan kun on niin, ettei PSHP:n rooli ole vielä tällä hetkellä mihinkään muuttunut mahdollisen soten myötä. Coxa, Sydänsairaala jne. on toiminut jo vuosia nykyisellä mallilla ja niidenkään toimintaan ei tuleva sote ole vaikuttanut.
Nergin määräaikaisuus puheet eivät muuksi muutu vaikka lukisin ne sataan kertaan. Kertalukeminen riittää minulle.
Nerg vastasi elokuussa Talouselämä -lehden haastattelussa soten kaatumista koskevaan kysymykseen seuraavasti:
””Pettymys tulisi olemaan äärettömän suuri, enkä minä voi antaa sen tapahtua. Maakunnissa valmistelu on jo niin pitkällä.”
Tulee vaan mieleen, että soten kaatuminen tai läpimeno ei ole Päivi Nergin käsissä, vaan eduskunnan. Päivi Nerg ei tuota asiaa päätä, vaikka halua siihen näyttäkin olevan.
Vielä vähän tuosta Heikin jatkuvasti esiin nostamasta määräaikaisuuksista.
Jos olisit tutustunut asioihin, niin tietäisit, että siirtymävaiheessa henkilöstö siirtyy liikkeenluovutusperiaatteella kunnasta maakunnan palvelulaitokseen tai yhtiöön. Työ-tai virkasuhteessa oleva, vakinainen ja määräaikainen henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä niillä palvelussuhteen ehdoilla, mitkä siirtymähetkellä on käytössä.
Tuohan tarkoittaa sitä, että Nergin lausuma ”Määräaikaisten työsuhteet päättyvät keskustelujen jälkeen” ei merkitse mitään uutta määräaikaisten työsuhteiden osalta.
Nergin hysteria sisältää mm. sen, että järjettömän maakuntahimmelin valmisteluun liittyvät lakialoittteet kaatuvat, valmistelun holtittomat kustannukset menevät hukkaputkeen, vesi kielellä uusia virkoja odottaneet puoluepukarit jäävät ilman ja koko maakuntahimmeli katoaa kuin pieru Saharaan.
Kepulin suuri kusetus epäonnistuu, mikä on koko kansan etu.
Soten aloitetut typeryydet jäävät toteutumatta ja koko nykyisen sote-suunnitelman kohtuuttomat kustannusten nousut jäävät toteutumatta.
Ennenkin on aloitettu suuria ja niihin haaskatut rahat ja työ ovat menneet hukkaan.
Sotepelleilyn pienin tappio on sen lopettaminen nyt ja maakuntahimmelin kippaaminen roskiin.
Sematiikkaa. Määräaikaisten tulkinnat jne. Totta kai nuo tiedän, mutta Nerg kuvasi valitettavan hyvin sen sijaan, että määräaikaiset jatkettaisiin loppuvat kokonaan ja kukaan ei pääse vakinaiseen työsuhteeseen.
Entiseen ei vaan ole paluuta. se on fakta.
Nergillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa jatketaanko jonkun määräaikaa tai muutetaanko se vakituiseksi ja valmisteluvaiheen määräaikaiset loppuvat joka tapauksessa, kun valmistelu loppuu.
Vai semantiikkaa. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa liikkeenluovutusperiaate tässä yhteydessä?
Ymmärrän totta kai. Mitta siihen vasta liittyykin kiinteistöjen osalta aikamoisia järjestelyjä.
Kiinteistökjä terveydenhoito puolelta ei pidä myydä yksityiselle, vaan pelkäsään vuokrata niissä tiloja . terv tepivaari
kuitenkin uusikaan ei ole käytössä vielä elikkä eletään nyt toive elämää että se uusi olisi hyvä . terv tepivaari
Mistäs nämä kiinteistöt nyt putkahtivat tähän? Eivät ne ainakaan tuossa Iltasanomien jutussa olleet mukana. Ei Nerg niistä puhunut. Kiinteistöjen kohtalosta päätetään vasta sitten, kun nähdään meneekö sote ylipäätään maaliin.
Juha U. Jos olet yhtään seurannut asioita, ne ovat iso tekijä tulevaisuuden rahoituksessa ja vastuissa.
Olen ehkä vähän tyhmä ja tietämätön, mutta en nyt aivan ymmärrä miten kiinteistöt näyttelevät merkittävää roolia tulevaisuuden rahoituksessa, kun puhutaan sotesta?
Totta on se, että ”sotekiinteistöt” ovat merkittävä osa kysymystä, mutta niiden rooli tulevaisuuden rahoituksessa on kyllä aika pieni ihan jo siitäkin syystä, että niillä rahastaminen voidaan käytännössä tehdä ainoastaan kerran ja sote uudistuksessa puhumme vuosikymmenien projektista.
On kovin vaikea nähdä, että kunnat tai maakunnat ryhtyvät remontoimaan nykyisiä sote-tiloja muuhun käyttöön sopiviksi ja perustamaan yhtiöitä vuokraamaan tiloja uusiokäyttöön.
Suomessa on näitä vastaavia tiloja ollut myynnissä ja tulee myyntiin myös tulevaisuudessa, mutta ostajia / vuokraajia on kyllä vaikeaa löytää.
Saatan toki olla aivan väärässä, mutta ehkä tietäväisemmät osaavaat asiaa valaista.
No ei Nerggi kirjoittanut mutta se on seuraava vaihe sotessa jos se menee maaliin .
Siitä vaan on nyt jo parempi tuoda esiin jottei tarvitse soten tullessa enää kinata niistä . terv tepivaari
Kyllä ”entisaikoina” oli palvelut jopa helpommin saatavilla ns.yksinkertaisemmalla tavalla,sillä mm.netti ymv.eivät ole sitä palvelua_vaan itsepalvelua_linssiluteella valikoissa.
Terveystekijät_ ihan oma ”sarakkeensa”.
Vanhassakin ajassa oli omat hyvät puolensa mutta kuitenkin yleensä uusissa sukupolvissa on ” uudet kujeet menetelmineen”_ eikä siinä ole mitään pahaa,jos toimii suuntaan kuin toiseenkin: Inhimillisesti !
ps. hyvä lohkaista ettei tule niitä kuuluisia kohtaanto-ongelmia !
”Juha U. Jos olet yhtään seurannut asioita, ne ovat iso tekijä tulevaisuuden rahoituksessa ja vastuissa.”
Olen seurannut, kiitos kysymästä.
Mutta nyt Heikki keskustellaan siitä, mitä tapahtuu, jos sote kaatuu. Tästähän oli kysymys myös tuossa Iltasanomien jutussa.
Jos sote kaatuu kiinteistöt jäävät kuntien ja sairaanhoitopiirien omistukseen. Eli tilanne pysyy täysin ennallaan.
Jos sote toteutuu, niin vasta sitten joudutaan pohtimaan sitä miten tuo kiinteistöomaisuus jaetaan maakuntiin ja miten kiinteistöjen arvo korvataan kunnille ja sairaanhoitopiireille.
Otin kantaa kiinteistöihin siksi että, jos maakunnalla ei ole verotusoikeutta ja se ajautuu vaikeuksiin, valtio ei ole välttämättä takuumies, vaan veronmaksat. Jos EU-notifikaatio olisi tehty, selusta olisi turvattu valtion osalta takuumiehenä.
On vaan selvä asia että valtio olemme me koko kansa valtio ei ole maan hallitus terv tepivaari
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201711232200556572
23.11.2018
Nerg on koulutukseltaan maa- ja metsätalouden maisteri ja agronomi.
Nerg aloittaa virassa 1. tammikuuta 2018. Nimitys on määräaikainen ja se kestää viisi vuotta.
Lähivuosina Nergin tehtävissä painottuvat esimerkiksi maakunta- ja sote-uudistuksen toimeenpanon johtaminen, maakuntien resurssi- ja vaikuttavuusohjaus sekä julkisen hallinnon digitaalisuuden [koulutus?] edistäminen.