Helsingin asuntopolitiikan päävastuullinen on apo Anni Sinnemäki (vihreät). Hän ajaa rattaillaan Malmia alas, vaikka se on osoittautunut edelleen erittäin toimivaksi lentoasemaksi pelastustoimintaan, koulutukseen ja varakentäksi, joita muita tämän kaltaisia ei ole enää muualla Euroopassa. Sillä on myös erittäin pitkä ja menestyksellinen historia. Ja, että muutkin vaihtoehtoiset paikat on tutkittu toimimattomiksi.
Nyt sille suolle pitäisi rakentaa 20 000 asuntoa, joka alue pitäisi paaluttaa 70 cm:n ja lähes 30 m:n pituisilla paaluilla asuntojen rakentamiseksi, joka kokonaismäärä pituudeltaan ulottuisi menne tullen Hesasta Koreaan ja takaisin. Asiantuntijat ovat laskeneet, että tämä Malmi ja Tattarisuo ei sovellu rakentamiseen.
Sillä on myös Longinojan taimenpurot luontokohteina., jossa visiteeraa turisteja aina Kiinaa myöten.
Kìitotiet on valettu tasamaalle betonista ja asfaltista, jotka ovat kestäneet vuosikymmenet.
Anni Sinnemäki on saanut rikossyytteet siitä, että hän on aiheuttanut Helsingille 250 000 € tappiot ajaessaan 100 lentokonetta pihalle hangaarista, jossa ei ole mitään muuta toimintaa, vaikka vuokralaiset irtisanomisesta huolimatta ovat maksaneen tuon vuokran.
Tämä on esimerkki lajinsa tyhmyydestä, joita poliittinen koneisto tuottaa, entä Tampere ?
Kas kun ei halua sitä luontokohteeksi?
Cityvihreät eivät piittaa luonnosta. Ajavat tiheää asutusta. ja jos ei ratikkakiskoja, niin talvipyöräilyä eikä yksityisautoilua.
Se ympäristöhän on jo siksi määritelty.
Nyt on menneillään projekteja saada kokonaisuus mm. ”maailman perintöjen” listoille.
Eiköhän se vielä ole ”vaarantamiskiellossa” vaikkakin valitukset oikeusasteissa onkin hylätty. Siis suunnitella saa ja piirrellä paperille mitä vaan.
Vaarantamiskielto pitää paikkansa ja mm. sillä edetään.
Juhani, nyt ollaan kyllä kerrankin asiasta ihan samaa mieltä. Sinnemäen ja muiden Vihreiden toimissa ei tässä asiassa ole järjen hiventäkään mukana.
Vihreät on ex kommareita, näillä ei ole pään sisällä mitään, tuuli siellä humisee kun kamomilla teetä fiinissä ravintolassa juovat…
Olen itse pannut lusikkani soppaan, koska olen ”Frieds fo Malmi Airport” jäsen.
Malmin lentokenttäympäristö on monen liikennemuodon solmukohta , erityisesti Hesaan päin. Sillä alueella risteytyvät E4, kehätiet, päärata ja itämetro. Kentän läheisyyteen voitaisiin rakentaa suuret liityntäparkkitalot , josta on helppo siirtyä julkiseen liikenteeseen ja vähentää merkittävästi Hesan liikenteen tukkoisuutta ja saasteita.
Näillä eväillä Malmin lentokettä jäisi toimimaan normaalisti, jos tuota hullua asuntorakentamista ei tehdä.
KHO:lle on annettu Hesan viranomaisilta väärää tietoa:
Pieni yksityiskohtana KHO:lle esitetyistä perusteista, joiden lähdettä emme tiedä. ”Terminaalirakennuksen lisäksi kenttäkokonaisuuteen kuuluvat lentokonehalli ja kiitoradat. Ensimmäiset neljä betonikiitorataa olivat 800 metrin mittaisia. 1940 olympialaisten takia pääkiitorata on jatkettu 1400-metriseksi. Kiitoratoja on sittemmin laajennettu ja päällystetty uudelleen.”. Tässä kuvat 1943 lähtien RKY-päätökseen 2009 asti. Kiitoratoja ei ole laajennettu.
https://www.kho.fi/…/vu…/vuosikirjapaatos/1541580128040.html (* LÄHDE löytyi, RKY-teksti http://www.rky.fi/read/asp/r_kohde_det.aspx?KOHDE_ID=1560
(https://www.kho.fi/…/vu…/vuosikirjapaatos/1541580128040.html) ->
Tämä toimii:
https://www.kho.fi/fi/index/paatoksia/vuosikirjapaatokset/vuosikirjapaatos/1541580128040.html
Kiitos !