Hölmöläisten homma sen kuin jatkuu

https://www.aamulehti.fi/a/201356120?c=1522737894164

”Tampere suunnittelee dramaattisia muutoksia kaukolämmön tuotantoon ja yksityisautoilun määrään – syynä kunnianhimoinen ilmastotavoite”

Tavoitteena siis on vähentää yksityisautoilun määrää radikaalisti.

Tämä on jo aloitettu vähentämällä mm. Teiskon nyssetarjoilua radikaalisti, jotta kansa saataisiin siirtymään enemmän oman auton käyttöön…

10 vastausta artikkeliin “Hölmöläisten homma sen kuin jatkuu”

  1. Olisi kiva, jos kaupunki tekisi jotain keskustan ilmanlaadulle. Toisaalta, tänä päivänä allergikko kärsii keskustan saasteita enemmän siitä että koirat pääsevät jokaiseen kauppaan juoksemaan vapaana.

    Eräs pienituloinen tuttava murehti sitä että miksi bussilippujen hintojen pitää nousta näin kovaa tahtia kun samalla haluttaisiin ihmiset niillä matkustamaan, että mikäs se järki on. Ja samaa Juha kysyy – miksi vähennetään bussivuoroja jos niihin halutaan ihmisiä.

    1. Eipä ole iraplikka käynyt missään kaupassa eikä muuten tule käymään .
      Eikä teiskossa enää mitään bussipallvelua ole missään muualla kun kaitaveden tiellä ja harvoin siinäkin terv tepivaari

  2. Kertalippu 3,- ja korotettuna 3,50.
    Naistenlahden piippu tupruttaa yhtä paljon kuin liikenne.
    Jospa pudotettaisiin huoneiden lämpö 18 asteeseen ja aurinkopaneelit katoille sekä maalämpö käyttöön.
    Rakennetaanko rannalle energiaystävällisiä torneja pohjoistuulille?

  3. Ihmiskunta huijaa itseään varsin tottuneesti. Kun Kiinan joista vuosittain työnnetään Tyyneen valtameren hillittömiä määriä muovia, EU: mepit ratkaisevat ongelman kieltämällä muoviset juomapillit EU:n alueella.

    Ja sitten hiilidioksidipäästöt

    https://www.tamperelainen.fi/keskustelut/574987

    Hiilidioksidin määrä ilmakehässä nousi ennätyskorkealle tasolle

    ”Hiilidioksidimäärä kasvaa 50 prosenttia ennakoitua nopeammin. ”

    Turha on EU:n pyristellä kehitystä vastaan. Maailmassa on yli 7 miljardia ihmistä ja määrä kasvaa koko ajan. Ihmismäärän kasvaessa tuotannon on kasvettava, mikä lisää CO2-päästöjä. Pelkillä uusiutuvilla energialähteillä ei selvitä.

    EU:n ratkaisuna näyttää olevan ongelman ulkoistaminen Kiinaan ja Intiaan.

    *
    CO2-päästöt 2013
    http://www.globalis.fi/Tilastot/CO2-paeaestoet
    *
    https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005429134.html
    30.10.2017
    YK: Hiilidioksidin määrä ilmakehässä nousi ennätyskorkealle tasolle – näin suuria lukemia ei ole ollut miljooniin vuosiin
    Kun hiilidioksiditasot olivat edellisen kerran näin korkealla, merenpinta nousi 10–20 metriä.
    MAAN ilmakehän hiilidioksidimäärä nousi vuonna 2016 ennätyslukemiin, kertoi YK:n ilmatieteen järjestö WMO:n raportti maanantaina.

    Hiilidioksidin määrä ilmakehässä oli nyt 403,3 ppm, kun vuonna 2015 lukema oli 400 ppm.

    Ppm on pitoisuusmitta, joka tarkoittaa prosentin kymmenestuhannesosaa.

    VASTAAVIA lukemia ei ole nähty miljooniin vuosiin, kertoo uutistoimisto Reuters. Edellisen kerran ilmakehän hiilidioksidimäärät olivat nykyisellä tasolla noin 3–5 miljoonaa vuotta sitten.

    Silloin muun muassa Grönlanti oli jäätön ja merenpinta oli 10–20 metriä nykyistä korkeammalla.

    Hiilidioksidimäärä kasvaa 50 prosenttia ennakoitua nopeammin.

    1. Juupa juu, mutta typeryys loistaa, kun siirretään Euroopasta päästöt Aasiaan.
      Toisaalta kansainvälisesti vertaisarvioitujen tutkimusten mukaan CO2:n määrä seuraa lämpenemistä eikä päinvastoin, kuten alarmistit väittävät.
      Keskiajan lämpimällä laudella vv. 1000-1500 oli lämpötila korkampi kuin nyt ja Grönlannissa asuttiin, kasvatettiin karjaa ja viljeltiin viljaa alueilla, jotka nyt ovat jäätiköiden alla.
      Jään nyt sulaessa sieltä paljastuu asumusten jäänteitä ja suurten tukkipuiden kantoja, mikä osoittaa alueiden olleen sulia tuolloin.

  4. Väestön lisäys syynä ja mitä enemmän otetaan tulijoita sitä enemmän lisääntyy päästöt? Ehkäisyä kaivataa vaikka paavi sanoisi muuta.

  5. Miksi aina ammutaan norsupyssyllä yksityisautoilijoita, kun tulee puhe päästöistä.
    Suomessa on liikenteen päästöt 15% kaikesta ja siitä yksityisen henkilöautoilun kokonaispäästöt 9%.

    Yksityisautoilija vaan on aina ja kaikessa lypsylehmä.

  6. Sähköautojen yleistyessä bensiinin myynti laskee ja samalla valtion verotulot. On helppo arvata mitä meidän päättäjät sitten tekevät.
    *
    https://www.tankille.fi/blog/polttoaineen-hinta-ja-verotus/
    4 . lokakuuta 2016

    Yli puolet polttoaineen hinnasta koostuu erilaisista veroista. Näitä veroja ja veroluonteisia maksuja ovat polttoainevero ja arvonlisävero. Verokarhu on iskenyt käpälänsä onnistuneesti oven väliin mitä tulee polttoaineiden verotukseen.

    Polttoainevero on niin sanottu valmistevero. Tämä valmistevero koostuu energiasisältöverosta, hiilidioksidiverosta ja huoltovarmuusmaksusta. Polttoaineveron määrä on laissa määritely kiinteäksi eikä raakaöljyn hinta siten vaikuta sen määrään ollenkaan. Tästä seuraa, että mikäli raakaöljyn hinta on alhaalla, polttoaineveron prosentuaalinen osuus pumpulla myytävästä polttoaineesta kasvaa. Vastaavasti mikäli raakaöljyn hinta on korkealla, niin polttoaineveron osuus hinnasta on suhteellisesti pienempi.
    Kiinteän polttoaineveron lisäksi polttoaineesta kannetaan normaaliin tapaan arvonlisävero. Arvonlisäveron osuus on pumpulla näkyvästä hinnasta n. 19%. Sen euromääräinen arvo riippuu siis raakaöljyn hinnasta ja polttoaineveron määrästä.
    Alla oleva kaavio näyttää miten bensan ja dieselin hinta rakentuu tällä hetkellä.
    *

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *